Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waterblazer voor kortharige hond.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Waterblazer voor kortharige hond.

Ongelezen bericht door DesireeB »

Wie heeft daar ervaring mee?

Ik wil er al een tijdje 1 en vriendlief wilt deze nu voor mijn verjaardag kopen. Hartstikke lief natuurlijk maar nu begin ik toch te twijfelen.
Hij zal voornamelijk voor Droef bedoeld zijn(zolang er niet nog een hond bij komt), die zit nu geregeld in een badjas binnen namelijk omdat hij zo vreselijk langzaam droogt. Droef heeft niet de typische extreem korte vacht die bullen vaak hebben maar een flinke vacht met periodes wel onderwol. Sowieso zie ik een uitkomst voor in de rui, maar dat is maar 2 x per jaar.

Dus wie heeft zo'n ding voor zijn/haar kortharige hond? Merk je echt verschil? En hoevaak gebruik je dat ding.

Ik heb al ergens gelezen dat deze https://www.vidaxl.nl/e/8718475814467/vidaxl-hondenfohn prima voor thuis gebruik is. Klopt dit?

Uiteraard wil ik hem ook gebruiken voor Izzy(als ze het al toe laat) maar die is meestal zo droog, dus zal dan een stuk minder zijn maar wel na het douchen bijvoorbeeld.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Re: Waterblazer voor kortharige hond.

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik was de honden op mijn werk als ze in de rui zijn en blaas ze dan uit daar. En klaar os de rui. Ik wil er ook 1 voor thuis voor als ze smerig en nat zijn.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Ik vind het om meerdere redenen fijn. Ik gebruik hem tegen zand, stof, water en haar tijdens de rui.
Ik pak hem er toch nog met regelmaat bij. Gisteren nog kwam Jarv ontzettend smerig weer terug van het bos. Even gauw afgeblazen, dat scheelde al heel wat zand en nattigheid in huis :lol1:
Tijdens de rui gebruik ik hem 1 á 2x per week. Even lekker door de vacht heen gaan, en dan vliegt er al flink wat rond :mrgreen:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de reactie's. Vriend was mijn getwijfel inmiddels wel zat en heeft het ding gewoon besteld. Zal van de week wel binnen komen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Waterblazer is vandaag binnengekomen. :cheer:
Na het wandelen even getest(ze waren niet echt heel nat). Ik begon met Droef, die vind de stofzuiger geweldig en dacht dus tot hij aan ging dat het een stofzuiger was. Tot er dus wind uit kwam... Helemaal gek werd hij en een beetje spannend was het ook wel. Maar vooral ook heel leuk wind happen en bokkensprongen maken. Oké, die had dus iets meet begeleiding nodig dat ik dacht.

Komt ineens Izzy een beetje tof doen, gaat er heerlijk voor staan, had haar niet geroepen en ze duwt Droef opzij want ze vond dat ze nu aan de beurt was. Ik denk dus dat ze ervaring met een waterblazer heeft bij de vorige eigenaar want ze deed alles vanzelf en ging en zelfs languit bij liggen zodat haar buikie ook gedaan werd.. :LOL: Trut!!! De stofzuiger vind ze maar vervelend en mijn eigen föhn ook, maar dit ding maakt meer herrie en heeft veel meer druk, en ze vind het heerlijk.

Wel makkelijk want Droef snapte er daarna ook meer van, die heeft eerst kunnen afkijken van Izzy en uiteindelijk heb ik heb nog even een paar seconden kunnen doen zonder dat hij probeerde te luchthappen.

Gevolg is wel dat Izzy er bij liep als een opgeblazen poedel. :mrgreen: Maar ach ze genoot ervan, dus ipv afdrogen voortaan maar blazen bij haar. Afdrogen is tenslotte veel te tijdrovend volgens Izzy.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”