Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voertip gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Voertip gevraagd
Een kennis geeft haar hond momenteel Kenner van de welkoop.
De hond heeft nu twee keer kort achter elkaar oorontsteking.
We vermoeden dat er een relatie met het voer is.
Ze heeft door omstandigheden nauwelijks budget.
Iemand een tip voor voer dat beter is dan de kenner maar niet gelijk mega duur?
De hond heeft nu twee keer kort achter elkaar oorontsteking.
We vermoeden dat er een relatie met het voer is.
Ze heeft door omstandigheden nauwelijks budget.
Iemand een tip voor voer dat beter is dan de kenner maar niet gelijk mega duur?
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Voertip gevraagd
Vaak gaat oorontsteking niet na 1x behandelen weg, maar moet je na 1 week terugkomen voor controle en evt. vervolgmedicatie.
Ik denk dat je het beste aan de dierenarts kan vragen wat de oorzaak is van de oorontsteking en er voor zorgen dat de ontsteking goed behandeld is en helemaal weg. Daarna de oren goed schoonhouden kan ook wel helpen, vooral honden met hangoren kunnen vaker last krijgen.
Met onze Lazar hebben we 3x een kuur achtereen moeten geven voordat het helemaal over was.
Ik denk dat je het beste aan de dierenarts kan vragen wat de oorzaak is van de oorontsteking en er voor zorgen dat de ontsteking goed behandeld is en helemaal weg. Daarna de oren goed schoonhouden kan ook wel helpen, vooral honden met hangoren kunnen vaker last krijgen.
Met onze Lazar hebben we 3x een kuur achtereen moeten geven voordat het helemaal over was.
-
- Zeer actief
Bij controle was de ontsteking weg, deze is kort erna weer terug gekomen.
De da zegt het is een chronisch probleem zal van tijd tot tijd terug komen, waarom het chronisch is kan ze niet zeggen.
Ik vind dat té simpel en de dierenarts te laconiek, de hond is 8 en na 1 oorontsteking zou het direct chronisch zijn.
Mijn eigen da ziet eerder een probleem in de voeding die ze nu krijgt, en ken meer honden die het op kenner niet lekker deden.
Vandaar deze vraag
De da zegt het is een chronisch probleem zal van tijd tot tijd terug komen, waarom het chronisch is kan ze niet zeggen.
Ik vind dat té simpel en de dierenarts te laconiek, de hond is 8 en na 1 oorontsteking zou het direct chronisch zijn.
Mijn eigen da ziet eerder een probleem in de voeding die ze nu krijgt, en ken meer honden die het op kenner niet lekker deden.
Vandaar deze vraag
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
runninggirl schreef:Vaak gaat oorontsteking niet na 1x behandelen weg, maar moet je na 1 week terugkomen voor controle en evt. vervolgmedicatie.
Dit inderdaad.
Mocht ze toch met ander voer willen beginnen is de aardappel/vis variant van Dog lovers gold misschien een idee?
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
er zijn zoveel soorten voer, brok, vers, dinner enz enz, duur en goedkoop,
in het begin gaf ik puppybrok, na een half jaar adult, maar wel van hetzelfde merk, best wel aan de prijs,
op een gegeven moment merkte ik dat ze het niet lekker meer vond,
en heb ik een ander [goedkoper] merk gekocht, deze eet ze weer met smaak, [wel hou ik groei en ontlasting in de gaten als ik verander]
ook eet ze nu vaker van tafel mee, verandering van spijs doet goed eten wat betreft onze hond.
in het begin gaf ik puppybrok, na een half jaar adult, maar wel van hetzelfde merk, best wel aan de prijs,
op een gegeven moment merkte ik dat ze het niet lekker meer vond,
en heb ik een ander [goedkoper] merk gekocht, deze eet ze weer met smaak, [wel hou ik groei en ontlasting in de gaten als ik verander]
ook eet ze nu vaker van tafel mee, verandering van spijs doet goed eten wat betreft onze hond.
-
- Zeer actief
Ben bang dat het té duur is, ruim 4 euro de kilo, nu zit ze aan een euro de kiloveertje schreef:
Dit inderdaad.
Mocht ze toch met ander voer willen beginnen is de aardappel/vis variant van Dog lovers gold misschien een idee?
Ja... dat is me bekend.er zijn zoveel soorten voer, brok, vers, dinner enz enz, duur en goedkoop,
Vandaar dat ik hier de vraag heb gesteld, een laag budget brok die beter is dan de kenner, iig niet zo bomvol granen.
over smaak maak ik me geen zorgen het is een labrador.
@heavy, zalm/rijst ga ik even voorleggen, ze weet nu niet zeker welke ze heeft miss aan de brok wel te achterhalen
-
- Zeer actief
Kijk naar Smuldier, een kvv uit de vriezer bij een supermarkt.
Brok zit, behalve de duurdere varianten, vol met granen.. niet met (doodgekookt) vlees.
Suzanne
Brok zit, behalve de duurdere varianten, vol met granen.. niet met (doodgekookt) vlees.
Suzanne
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Brok van de Lidl is best aardig qua prijs/kwaliteit-verhouding. 4 euro voor 3 kilo. Maar als het om allergie gaat, ga je het met goedkope brok niet redden, vrees ik...
- Feather__
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sarah doet het goed op de (kleine rassen)brokjes van de action.
Ze hebben nu ook graanvrije brokjes.
Ze hebben nu ook graanvrije brokjes.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Zou wooof lam-aardappel iets voor haar zijn? Het zit in het juiste budget, is wel vrij caloriearm (bij de meeste labradors geen probleem, maar handig om te weten. Je moet er mogelijk wat meer van geven).
https://wooof.xyz/product/wooof-lam-aardappel/
https://wooof.xyz/product/wooof-lam-aardappel/
- kipo
- Zeer actief
Waarom zou je bij een hond van 8 meteen aan voeding denken? De meeste allergieën komen tot uiting tussen de 6 maanden en 3 jaar.
Ik zou persoonlijk eerst eens een kweek of uitstrijkje van dat oor laten maken.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Twee keer kort achter elkaar een ontsteking klinkt eerder alsof de eerste keer niet lang/goed genoeg behandeld is.
Ik zou dus niet halsoverkop ander voer gaan geven, alleen al omdat je zorgvuldig moet gaan kijken op welk ingrediënt (vaak een eiwit) de hond reageert.
Dus eerst maar even goed die ontsteking behandelen!
Ik zou dus niet halsoverkop ander voer gaan geven, alleen al omdat je zorgvuldig moet gaan kijken op welk ingrediënt (vaak een eiwit) de hond reageert.
Dus eerst maar even goed die ontsteking behandelen!
-
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor de tips
Voer wat ze nu krijg bestaat voornamelijk uit granen en een beetje rund, ik ken meerdere honden die op dit voer last van hun oren kregen, gingen stinken, verharen en schilferen.
Daar denken we aan omdat ze relatief kort bij deze eigenaar woont en dit voer krijgt, daarvoor nooit zo'n erg oor probleem gehad.
Een echte allergie verwacht ik ook niet, maar wel een mogelijke overgevoeligheid
De dierenarts noemt het een chronisch oorprobleem, dat vind ik ook een wonderlijke diagnose bij een 8 jarige hond.
Onder behandeling bij de 1e ontsteking zou kunnen, da heeft toen wel geconstateerd dat de oren schoon waren
Kweek is gemaaktkipo schreef:Waarom zou je bij een hond van 8 meteen aan voeding denken? De meeste allergieën komen tot uiting tussen de 6 maanden en 3 jaar.
Voer wat ze nu krijg bestaat voornamelijk uit granen en een beetje rund, ik ken meerdere honden die op dit voer last van hun oren kregen, gingen stinken, verharen en schilferen.
Daar denken we aan omdat ze relatief kort bij deze eigenaar woont en dit voer krijgt, daarvoor nooit zo'n erg oor probleem gehad.
Een echte allergie verwacht ik ook niet, maar wel een mogelijke overgevoeligheid
De dierenarts noemt het een chronisch oorprobleem, dat vind ik ook een wonderlijke diagnose bij een 8 jarige hond.
Onder behandeling bij de 1e ontsteking zou kunnen, da heeft toen wel geconstateerd dat de oren schoon waren
-
- Zeer actief
Ze kreeg proplan zalm/rijst, dus totaal wat anders.