Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie neemt zwaar verwaarloosde pup in beslag

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Politie neemt zwaar verwaarloosde pup in beslag

Ongelezen bericht door Lunatic »

https://www.flevopost.nl/nieuws/lelysta ... eslag.html

Wat heb je toch een verschrikkelijke mensen :gvd: arme pup :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Politie neemt zwaar verwaarloosde pup in beslag

Ongelezen bericht door Laura84 »

om te janken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nanna schreef:Die hond zat vast niet bij normale mensen. Dat is natuurlijk één geschifte zooi daar.
Hopelijk krijgt ie nu een beter huisje.
Dat moet haast wel idd, welke maloot neemt nou een pup om die vervolgens in een tuin te gooien en te verwaarlozen? Dan moet je toch niet sporen hoor :mep:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je weet nooit precies hoe zoiets zit. Want zonder eten lijkt me nog niet zo vreemd. Mijn honden zitten nl de hele dag zonder eten op 2 keer een minuut na en dan is het op :engel:
Als die pup altijd in de tuin zat dan is dat natuurlijk kwalijk. En dat die riem te strak zat ook. Dat hoort niet.

Dus ik ga uit van de juiste inschatting om het beestje weg te halen. Maar de hond ziet er dus wel goed uit en dat hij zonder eten en water zat kan natuurlijk komen omdat hij een uurtje buiten moest blijven. Zal wel niet maar toch....
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laeken schreef:Je weet nooit precies hoe zoiets zit. Want zonder eten lijkt me nog niet zo vreemd. Mijn honden zitten nl de hele dag zonder eten op 2 keer een minuut na en dan is het op :engel:
Als die pup altijd in de tuin zat dan is dat natuurlijk kwalijk. En dat die riem te strak zat ook. Dat hoort niet.

Dus ik ga uit van de juiste inschatting om het beestje weg te halen. Maar de hond ziet er dus wel goed uit en dat hij zonder eten en water zat kan natuurlijk komen omdat hij een uurtje buiten moest blijven. Zal wel niet maar toch....
Dat dus, voer hier alleen 3x daags.

Maar de inbeslagname zal inderdaad niet zonder reden zijn helaas.
De pup ziet er op de foto wel goedverzorgd uit van wat er van is te zien, vacht sluit mooi aan en glimt.
Hoop dat er een betrokken fokker achter zit die de pup terug op kan vangen ipv dat hij in het asiel moet wachten op een nieuw baasje v
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hij ziet er op die ene foto gelukkig wel doorvoed en gezond uit. Op naar een leuker baasje :ok:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ook hier zie je geen voer voor de hond, ze krijgt 2x per dag te eten dat ze snel opeet :wink:

Pup zal wel voor een goede reden in beslag zijn genomen, op naar een betere baas :ok:
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Zal inderdaad wel goeie reden voor zijn, je krijgt niet meerdere meldingen uit de buurt omdat een pup n paar keer per dag ff in je tuin zit.

Hier hebben ze als pup ook wel eens ff in de tuin gezeten voor een plasje, maar daarna haal je ze weer binnen. Of het moet lekker weer zijn maar dan staat je deur vaak ook open.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Joey.K schreef:Zal inderdaad wel goeie reden voor zijn, je krijgt niet meerdere meldingen uit de buurt omdat een pup n paar keer per dag ff in je tuin zit.

Hier hebben ze als pup ook wel eens ff in de tuin gezeten voor een plasje, maar daarna haal je ze weer binnen. Of het moet lekker weer zijn maar dan staat je deur vaak ook open.
Hier zitten ze niet binnen, maar wel met beschutting etc en niet midden in een woonwijk, al heb ik m’n honden ook in een woonwijk buiten gehad. Er zal dus wel meer spelen dan enkel buiten zitten ;)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik moet zeggen dat na de topictitel de toestand van de pup op de foto me gelukkig meeviel. Maar ik neem ook aan dat er meer aan de hand was, want een pup die even in de tuin verblijft zonder eten en water lijkt me geen reden om hem in beslag te nemen. Die strakke lijn om de nek is natuurlijk heel sneu en gevaarlijk, maar dat kan nog uit onwetendheid zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”