Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tip voor snelle kluivers
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Tip voor snelle kluivers
Ik vind het altijd zo zonde dat de nakers met de meeste kluiven zo klaar zijn. 5 min kluiven en het is weg.
Of ik moet iets heel groots geven maar dan kost het weer klauwen met geld.
Wat ik nu doe is luchtpijpen in kleine stukken breken en vullen met kvv en dan in de vriezer. Ook hoefjes vul ik met kvv (die zijn nooit hap slik weg, die eten ze nooit in één keer op).
De snelle kluivers zijn nu minstens een kwartier bezig met een stuk luchtpijp van zo'n 20 cm. Ideaal!
Misschien een leuke tip voor meer mensen hier?
Wat ik nu doe is luchtpijpen in kleine stukken breken en vullen met kvv en dan in de vriezer. Ook hoefjes vul ik met kvv (die zijn nooit hap slik weg, die eten ze nooit in één keer op).
De snelle kluivers zijn nu minstens een kwartier bezig met een stuk luchtpijp van zo'n 20 cm. Ideaal!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Tip voor snelle kluivers
Heb jij nooit dat ze daar dunnere ontlasting van krijgen? Ik gaf jaren geleden vaak kongs met bevroren spul (omdat Lais een vreselijk sterk kakement heeft en alles echt zo op heeft
) maar ze had daar dan toch vaak wat dunnere ontlasting op (ik denk omdat het dan toch wel heel erg koud in de maag komt). Ik heb toen maar besloten om geen bevroren spul meer te geven, leek me toch niet zo goed.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik haal gewoon 5 kilo aan stukken gezaagde verse botten bij de slager, gooi ze in de vriezer en geef ze 1 x in de 2 weken of zo een nieuwe. Dan moet ik de ouwe nog weggooien ook, want die zijn dan nog steeds "kluifbaar".
Kost me hooguit 15 euro voor 5 kilo en soms gooien ze er nog een kilootje of wat bij omdat ze ze er toch hebben liggen.
Ik vind t ideaal en de mannen vinden t heerlijk.
Kost me hooguit 15 euro voor 5 kilo en soms gooien ze er nog een kilootje of wat bij omdat ze ze er toch hebben liggen.
Gr. Aniek

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden hebben blijkbaar betonnen magen want ze hebben nooit ergens dunnere ontlasting van.Zamunda schreef:Heb jij nooit dat ze daar dunnere ontlasting van krijgen? Ik gaf jaren geleden vaak kongs met bevroren spul (omdat Lais een vreselijk sterk kakement heeft en alles echt zo op heeft) maar ze had daar dan toch vaak wat dunnere ontlasting op (ik denk omdat het dan toch wel heel erg koud in de maag komt). Ik heb toen maar besloten om geen bevroren spul meer te geven, leek me toch niet zo goed.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh ja, da's helemaal ideaal. Dat geef ik dan weer niet omdat die tanden van de nakers daar niet geschikt voor zijn. Vroeger gaf ik dat wel maar ik hoorde de tanden bij wijze van spreken slijten op die dingen. Dat doe ik dus niet meer.Budkes schreef:Ik haal gewoon 5 kilo aan stukken gezaagde verse botten bij de slager, gooi ze in de vriezer en geef ze 1 x in de 2 weken of zo een nieuwe. Dan moet ik de ouwe nog weggooien ook, want die zijn dan nog steeds "kluifbaar".
Of heb je tips voor verse botten die geschikt zijn voor slechtere gebitten?
Karkassen van konijn, gans, eend enzo geef ik bv wel maar geitenribben en schapenkop doe ik niet meer. Het is dus niet dat ze het niet kunnen eten maar ik hoorde ze altijd helemaal schrapen en dat wil ik niet meer.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik vrees dat mijn mannen inderdaad een sterker gebit hebben. Ze schrapen idd dat het horen en zien je vergaat maar hun tanden en kiezen slijten er niet echt van.
Gedeelten van de koppen van de botten zijn wel wat zachter, die eten ze vaak ook helemaal op.
Maar idd de nakers hebben natuurlijk andere gebitten als de Mechels en Jacks hier, had ik even niet aan gedacht.
Gedeelten van de koppen van de botten zijn wel wat zachter, die eten ze vaak ook helemaal op.
Maar idd de nakers hebben natuurlijk andere gebitten als de Mechels en Jacks hier, had ik even niet aan gedacht.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zeker een leuke tip! Ik heb net luchtpijp besteld en ga het eens uitproberen. Kvv valt niet (altijd) goed bij Jip, dus ik wil een andere vulling kiezen. Nog even bedenken wat handig is.sirene schreef:Ik vind het altijd zo zonde dat de nakers met de meeste kluiven zo klaar zijn. 5 min kluiven en het is weg.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Ik doe hier in de zomer een kong met kwark. Kan vast ook in een luchtpijp.natalie schreef:Zeker een leuke tip! Ik heb net luchtpijp besteld en ga het eens uitproberen. Kvv valt niet (altijd) goed bij Jip, dus ik wil een andere vulling kiezen. Nog even bedenken wat handig is.sirene schreef:Ik vind het altijd zo zonde dat de nakers met de meeste kluiven zo klaar zijn. 5 min kluiven en het is weg.
15 euro voor 5 kilo,,wow...Budkes schreef:Ik haal gewoon 5 kilo aan stukken gezaagde verse botten bij de slager, gooi ze in de vriezer en geef ze 1 x in de 2 weken of zo een nieuwe. Dan moet ik de ouwe nog weggooien ook, want die zijn dan nog steeds "kluifbaar".
haal je dat bij een slager of slachthuis, wij halen vlees bij een slachthuis,en daar krijgen we zoveel bot gratis mee als we willen...zoals ze zelf zeggen : 'neem vooral mee,wij moeten voor afvoeren betalen...'
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden mogen niet op de bank kluiven. Voor het kluiven (de vieze dingen) haal ik altijd speciale oude mandjes die toch in de was moeten en de grote mand met een oud overtrek erover tevoorschijn.Nanna schreef:Ik neem aan dat je het daarna buiten geeft? Hier willen ze namelijk op de bank kluiven en dat lijkt me in samenhang met de ontdooiende kvv door hun slechte hete adem nou niet echt een feest.sirene schreef: Wat ik nu doe is luchtpijpen in kleine stukken breken en vullen met kvv en dan in de vriezer.
je kan honden prima leren niet op de bank te kluiven. Het is er zo ingehamerd dat ze zelfs niet op de bank kluiven als ik weg ben. En ze liggen verder altijd op bank

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zo. Het was even kliederen, maar ik heb nu twee 'proefstukken' in de vriezer liggen. De luchtpijp was een beetje misvormd en niet gemakkelijk te vullen. Ik ben benieuwd wat meneer ervan vindt.sirene schreef:Ik vind het altijd zo zonde dat de nakers met de meeste kluiven zo klaar zijn. 5 min kluiven en het is weg.
Wat ik nu doe is luchtpijpen in kleine stukken breken en vullen met kvv en dan in de vriezer.
Ik geef het wel in de tuin. Dat prakje hoef ik nergens in huis terug te vinden

Idem hier. Het is afval, wat gaan ze er anders mee doen. Wel fijn dat ze er nog een kilo'tje grátis bij doen danKimmie schreef:15 euro voor 5 kilo,,wow...Budkes schreef:Ik haal gewoon 5 kilo aan stukken gezaagde verse botten bij de slager, gooi ze in de vriezer en geef ze 1 x in de 2 weken of zo een nieuwe. Dan moet ik de ouwe nog weggooien ook, want die zijn dan nog steeds "kluifbaar".
haal je dat bij een slager of slachthuis, wij halen vlees bij een slachthuis,en daar krijgen we zoveel bot gratis mee als we willen...zoals ze zelf zeggen : 'neem vooral mee,wij moeten voor afvoeren betalen...'

- mirthevaes
- Actief
- Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
hallo , ik denk niet dat de grote sterke honden hier iets aan hebben maar wil het wel even laten zien haha
dus ik heb voor mijn hond (puppy maar wil het later zeker nog gebruiken !) een soort bot gekocht (niet eetbaar) waar je iets kunt insteken ik heb daar nu dentastix in zitten en dat vind ze heerlijk dan ligt ze in haar mand wel een halfuur op dat bot te Kauwen en na 10 min spelen ploft ze weer neer om lekker te gaan kauwen . er waren verschillende groten in .
ik heb even een fototje waar je het wat beter kan zien
ik heb het gekocht in de maxizoo voor 7 euro

dus ik heb voor mijn hond (puppy maar wil het later zeker nog gebruiken !) een soort bot gekocht (niet eetbaar) waar je iets kunt insteken ik heb daar nu dentastix in zitten en dat vind ze heerlijk dan ligt ze in haar mand wel een halfuur op dat bot te Kauwen en na 10 min spelen ploft ze weer neer om lekker te gaan kauwen . er waren verschillende groten in .

When i needed a hand , i found your paw <3
- mirthevaes
- Actief
hallo , ik denk niet dat de grote sterke honden hier iets aan hebben maar wil het wel even laten zien haha
ik heb even een fototje waar je het wat beter kan zien

-
- Zeer actief
Dentastix zijn niet goed voor pups, ze worden aangeraden pas vanaf 5 maanden oud te geven. En dan nog vind ik het niet zo'n best ideemirthevaes schreef:hallo , ik denk niet dat de grote sterke honden hier iets aan hebben maar wil het wel even laten zien haha![]()
dus ik heb voor mijn hond (puppy maar wil het later zeker nog gebruiken !) een soort bot gekocht (niet eetbaar) waar je iets kunt insteken ik heb daar nu dentastix in zitten en dat vind ze heerlijk dan ligt ze in haar mand wel een halfuur op dat bot te Kauwen en na 10 min spelen ploft ze weer neer om lekker te gaan kauwen . er waren verschillende groten in .ik heb even een fototje waar je het wat beter kan zien
![]()
[img]http://i65.tinypic.com/ji2ebp.jpg[/ img]

- mirthevaes
- Actief
Oei, ik had gelezen 3 maandManuma schreef:Dentastix zijn niet goed voor pups, ze worden aangeraden pas vanaf 5 maanden oud te geven. En dan nog vind ik het niet zo'n best ideemirthevaes schreef:hallo , ik denk niet dat de grote sterke honden hier iets aan hebben maar wil het wel even laten zien haha![]()
dus ik heb voor mijn hond (puppy maar wil het later zeker nog gebruiken !) een soort bot gekocht (niet eetbaar) waar je iets kunt insteken ik heb daar nu dentastix in zitten en dat vind ze heerlijk dan ligt ze in haar mand wel een halfuur op dat bot te Kauwen en na 10 min spelen ploft ze weer neer om lekker te gaan kauwen . er waren verschillende groten in .ik heb even een fototje waar je het wat beter kan zien
![]()
[img]http://i65.tinypic.com/ji2ebp.jpg[/ img]Misschien volgende keer een stuk huid?

Maar dankjewel dan weet ik het nu haha

Ah ja dankje voor de tip ! Volgende keer stukje hout

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Jonger dan 4 maanden staat op hun eigen site: http://www.pedigree.nl/voeding/dentastix-multipack-mini
En dat heeft te maken met het feit dat tot 16-18 weken (afhankelijk van de grote van de hond) de voedingseisen veel preciezer zijn dan na deze leeftijd. Je brengt er een dieet dus eerder mee uit balans.
En dat heeft te maken met het feit dat tot 16-18 weken (afhankelijk van de grote van de hond) de voedingseisen veel preciezer zijn dan na deze leeftijd. Je brengt er een dieet dus eerder mee uit balans.
- mirthevaes
- Actief
Verkeerd gelezenDomor schreef:Jonger dan 4 maanden staat op hun eigen site: http://www.pedigree.nl/voeding/dentastix-multipack-mini

Dankje om te melden

- mirthevaes
- Actief
HahahhaZivaNomi schreef:mirthevaes schreef:Oei, ik had gelezen 3 maandManuma schreef:Dentastix zijn niet goed voor pups, ze worden aangeraden pas vanaf 5 maanden oud te geven. En dan nog vind ik het niet zo'n best ideemirthevaes schreef:hallo , ik denk niet dat de grote sterke honden hier iets aan hebben maar wil het wel even laten zien haha![]()
![]()
[img]http://i65.tinypic.com/ji2ebp.jpg[/ img]Misschien volgende keer een stuk huid?
![]()
Maar dankjewel dan weet ik het nu haha![]()
Ah ja dankje voor de tip ! Volgende keer stukje hout
Niet hout, huid

Het lukt vandaag precies niet zo goed

- mirthevaes
- Actief
Haha hopelijkZivaNomi schreef:Haha komt wel goed