Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaats hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Poedel123
Actief
Aantal honden: 2

Herplaats hond

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb op marktplaats een herplaats pup gezien. Het is al wat een oudere pup van nu 5 maanden. Nu kan ik deze pup een goed huis bieden. Ik zou dan de riem, bench, wat eten en speelgoed erbij krijgen. Wat vinden jullie nou een normale prijs voor deze hond?

Alvast bedankt
dagmar88
Zeer actief

Re: Herplaats hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Is het een rashond? Waarom moet ie weg?
Poedel123
Actief

Het is een dwergpoedel. Zit geen stamboom bij. De hond moet weg omdat deze persoon nu alleen is door scheiding en een fulltime baan heeft. Ja het is wel de hond van de foto. Heb hem al gezien. Vind het altijd lastig wat je nou ‘moet’ betalen voor zo’n herplaatser. De ene vraagt een goed huis en mag voor €50 weg. En de ander vraagt er €800 voor.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Gebaseerd op de gegevens die je geeft zou ik er maximaal 150,- voor neerleggen. Ik ga er echter van uit dat er mensen zijn die meer zullen gaan bieden, dus of je hier iets aan hebt...;)
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 15 mar 2018 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het eigenlijk sowieso een beetje raar om te betalen voor een herplaatser. Bij een asiel betaal je ook niet voor de hond, maar een bijdrage in de opvangkosten. Maar daar is bij een herplaatser geen sprake van. Volgens mij hoort herplaatsen te gaan over het zoeken van een perfect nieuw plekje voor de hond, niet over geld. Maargoed, ik geloof dat mijn mening niet standaard is, dus veel heb je er niet aan. Veel mensen vragen en betalen blijkbaar toch geld. Tsja, daar sta je dan met je principes ;)
dagmar88
Zeer actief

Poedel123 schreef:Het is een dwergpoedel. Zit geen stamboom bij. De hond moet weg omdat deze persoon nu alleen is door scheiding en een fulltime baan heeft. Ja het is wel de hond van de foto. Heb hem al gezien. Vind het altijd lastig wat je nou ‘moet’ betalen voor zo’n herplaatser. De ene vraagt een goed huis en mag voor €50 weg. En de ander vraagt er €800 voor.
Dat is heel lief, maar je trekt er vaak raar volk mee aan. Een (bijna) gratis hond wordt vaak een doorschuifhond.
De prijs voor een stamboom dwerpoedel pup ligt rond de 800 toch?
150-200 euro zou ik redelijk vinden.

Wat had de baas zelf in gedachten?
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ik heb voor mijn herplaatser met stamboom van toen 2 jaar (met allerlei riemen, speelgoed en ander spul erbij) geen cent betaald. :engel:
Maar eerlijk gezegd had ik hem ook gewild als ze er wel een (hoog) bedrag voor gevraagd zouden hebben.

Maximaal €100-200 zou ik voor de pup die je beschrijft wel schappelijk vinden.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: De prijs voor een stamboom dwergpoedel pup ligt rond de 800 toch?
Ga maar uit van boven de 1000 :engel:
En de herplaatser heeft geen stamboom. Wie zegt dan dat het een raszuiver beestje is?
:80:

Niemand, daar zou ik ook niet direct vanuit gaan. De kans dat het een look a like oostblokhondje is, is groter wanneer je niets van de achtergrond weet.
Maar zo'n prijs vind ik wel een redelijke indicatie.
800 euro durven vragen voor een dergelijke herplaatster :piew:

Voor een mini bull terrier met stamboom van 5 maanden zou ik het dan weer graag neertellen.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind voor een pup van 5 maanden, zonder stamboom, van dat ras 250 a 300 redelijk. Wel ff eerst na laten kijken bij je da, voordat je erachter kont dat ze hem eigenlijk weg doen vanwege een medisch probleem
Afbeelding
Sandra&co

mijke schreef:Ik vind het eigenlijk sowieso een beetje raar om te betalen voor een herplaatser. Bij een asiel betaal je ook niet voor de hond, maar een bijdrage in de opvangkosten. Maar daar is bij een herplaatser geen sprake van. Volgens mij hoort herplaatsen te gaan over het zoeken van een perfect nieuw plekje voor de hond, niet over geld. Maargoed, ik geloof dat mijn mening niet standaard is, dus veel heb je er niet aan. Veel mensen vragen en betalen blijkbaar toch geld. Tsja, daar sta je dan met je principes ;)
Nou ja, dat vind ik dus ook. Ik heb nooit geld gevraagd voor de honden die ik herplaats (hooguit vind ik het leuk als ze wat lekkere hapjes voor de andere honden geven - wat ook echt geen verplichting is). Dat wil niet zeggen dat ze als 'gratis' geadverteerd staan, want dan krijg je ander publiek dan waar je voor zou moeten gaan. Van die mensen die vragen "Vind je het een probleem om met de hond naar Drenthe te rijden zodat we kunnen kijken of er een klik is?". Serieus, eergisteren via marktplaats. Hoe voel je je je.
mijke
Zeer actief

dagmar88 schreef:Een (bijna) gratis hond wordt vaak een doorschuifhond.
    Dat hoeft niet per se, je kunt ook andere drempels opwerpen. Mijn beste vriendin heeft een jaar geleden een herplaatshond gekregen. Daarvoor is zij eerst 2 keer bij die mevrouw op visitie geweest, een keer met haar dochter en een keer met mij en Oor. Want ze had verteld dat ik en Oor vaak bij haar zijn en dat ze voor tips bij mij zou aankloppen, dus die mevrouw wilde mij ook leren kennen en zien of er een klik was tussen haar hond en Oor. Beide keren is ze daar heel lang geweest omdat die mevrouw haar echt goed wilde leren kennen en hebben ze lange wandelingen gemaakt met de hond. Tussendoor veel contact via de app en facebook en foto's gestuurd van het huis en de tuin waar de hond zou komen te wonen. Pas toen dat allemaal goed voelde heeft mijn vriendin de hond opgehaald. Daar ging dus wel anderhalve maand overheen en ze moest er 3x voor naar de andere kant van Nederland afreizen. Ik vraag me af of 'raar volk' dat er allemaal voor over zou hebben, ook al was de hond gratis met al zijn spulletjes er bij ;)
    Laatst gewijzigd door mijke op 15 mar 2018 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
    dagmar88
    Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik vind voor een pup van 5 maanden, zonder stamboom, van dat ras 250 a 300 redelijk. Wel ff eerst na laten kijken bij je da, voordat je erachter kont dat ze hem eigenlijk weg doen vanwege een medisch probleem
    Tja, met een herplaatster met onbekende achtergrond neem je dat er in principe bij. Wil je enige zekerheid dan neem je die dure pup uit een rondom geteste mooie combinatie.

Gewoon goed kijken naar de algehele conditie, hoe het hondje beweegt en de knietjes even navoelen.
    dagmar88
    Zeer actief

mijke schreef:
      dagmar88 schreef:Een (bijna) gratis hond wordt vaak een doorschuifhond.
      Dat hoeft niet per se, je kunt ook andere drempels opwerpen. Mijn beste vriendin heeft een jaar geleden een herplaatshond gekregen. Daarvoor is zij eerst 2 keer bij die mevrouw op visitie geweest, een keer met haar dochter en een keer met mij en Oor. Beide keren is ze daar heel lang geweest omdat die mevrouw haar echt goed wilde leren kennen en hebben ze lange wandelingen gemaakt met de hond. Tussendoor veel contact via de app en facebook en foto's gestuurd van het huis en de tuin waar de hond zou komen te wonen. Pas toen dat allemaal goed voelde heeft mijn vriendin de hond opgehaald. Daar ging dus wel anderhalve maand overheen en ze moest er 3x voor naar de andere kant van Nederland afreizen. Ik vraag me af of 'raar volk' dat er allemaal voor over zou hebben, ook al was de hond gratis met al zijn spulletjes er bij ;)
      Uit ervaring, helaas wel ja. Wat je ziet is een momentopname, en dan kunnen mensen heel goed alsof spelen.
      mijke
      Zeer actief

Ik denk eigenlijk dat dat veel mensen veel te veel moeite is. Die mevrouw vertelde zelf iig dat veel mensen afhaakten als ze vertelde hoe ze het wilde doen en dat ze dus bepaald niet over een nacht ijs zou gaan.
      Laatst gewijzigd door mijke op 15 mar 2018 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
      Miezemuis
      Zeer actief

dagmar88 schreef:
      Miezemuis schreef:Ik vind voor een pup van 5 maanden, zonder stamboom, van dat ras 250 a 300 redelijk. Wel ff eerst na laten kijken bij je da, voordat je erachter kont dat ze hem eigenlijk weg doen vanwege een medisch probleem
      Tja, met een herplaatster met onbekende achtergrond neem je dat er in principe bij. Wil je enige zekerheid dan neem je die dure pup uit een rondom geteste mooie combinatie.

Gewoon goed kijken naar de algehele conditie, hoe het hondje beweegt en de knietjes even navoelen.
      Vrienden van mij hebben jaren geleden een witte herder overgenomen van iemand. Moesten er 350 euro voor hebben. Bleek de hond zeer zware hd te hebben ( ook al bekend bij vorige eigenaar, die kon de operatie niet betalen dus herplaatsing) koste het stel 3000 euro en uiteindelijk is de hond toch ingeslapen :O:

Ik zou en herplaatser dus altijd ff testen op een al bestaand medisch probleem.
      Afbeelding
      Poedel123
      Actief

Bedankt iedereen voor de reacties. De baas had zelf €300 in gedachten. Ik vond dit aan de hoge kant, vandaar dat ik hier even om meningen vroeg. En zonder stamboom weet je inderdaad niet zeker of het echt een dwergpoedel is. Na laten kijken door de dierenarts was ik zeker van plan. Want dan kun je inderdaad uitsluiten dat die niet om een medische reden weg moet. En die proefperiode vind ik ook een goede. Ze heeft gezegd dat die ook goed is met andere honden dus wil dan zien of het klikt met onze hond en het ook daadwerkelijk zo is. En een check bij de dierenarts, doen jullie dat dan gewoon op eigen kosten? @Sandra&co ik vind €150 inderdaad wel genoeg. Er zullen vast anderen zijn die meer bieden, maar dan heb ik liever dat ze de pup aan iemand anders verkoopt. Ga niet zo veel betalen voor een herplaatser.
      dagmar88
      Zeer actief

Miezemuis schreef: Vrienden van mij hebben jaren geleden een witte herder overgenomen van iemand. Moesten er 350 euro voor hebben. Bleek de hond zeer zware hd te hebben ( ook al bekend bij vorige eigenaar, die kon de operatie niet betalen dus herplaatsing) koste het stel 3000 euro en uiteindelijk is de hond toch ingeslapen :O:

Dat doe je zelf. Als ik die hond wil, dan wil ik die met alles wat er bij hoort.
      Helaas ook kanker, allergieën, zware maag/darm problemen en HD ja. Voor duizenden euro's sleutelen begin ik niet aan.
      Miezemuis
      Zeer actief

Poedel123 schreef:Bedankt iedereen voor de reacties. De baas had zelf €300 in gedachten. Ik vond dit aan de hoge kant, vandaar dat ik hier even om meningen vroeg. En zonder stamboom weet je inderdaad niet zeker of het echt een dwergpoedel is. Na laten kijken door de dierenarts was ik zeker van plan. Want dan kun je inderdaad uitsluiten dat die niet om een medische reden weg moet. En die proefperiode vind ik ook een goede. Ze heeft gezegd dat die ook goed is met andere honden dus wil dan zien of het klikt met onze hond en het ook daadwerkelijk zo is. En een check bij de dierenarts, doen jullie dat dan gewoon op eigen kosten? @Sandra&co ik vind €150 inderdaad wel genoeg. Er zullen vast anderen zijn die meer bieden, maar dan heb ik liever dat ze de pup aan iemand anders verkoopt. Ga niet zo veel betalen voor een herplaatser.
      Ik er dat er grote vraag is naar herplaats dwergpoedels. En dat er 300 euro met gemak voor betaald wordt. Ik zou als je de pup echt graag wil iets hoger dan 150 gaan zitten.
      Afbeelding
      Miezemuis
      Zeer actief

dagmar88 schreef:
      Miezemuis schreef: Vrienden van mij hebben jaren geleden een witte herder overgenomen van iemand. Moesten er 350 euro voor hebben. Bleek de hond zeer zware hd te hebben ( ook al bekend bij vorige eigenaar, die kon de operatie niet betalen dus herplaatsing) koste het stel 3000 euro en uiteindelijk is de hond toch ingeslapen :O:

Dat doe je zelf. Als ik die hond wil, dan wil ik die met alles wat er bij hoort.
      Helaas ook kanker, allergieën, zware maag/darm problemen en HD ja. Voor duizenden euro's sleutelen begin ik niet aan.
      Tuurlijk doe je het zelf, maar als je niet weet dat een medisch probleem de reden van herplaatsing is voel je je toch opgelicht
      Afbeelding
      dagmar88
      Zeer actief

Poedel123 schreef:Ga niet zo veel betalen voor een herplaatser.

Als je het hondje écht heel graag wilt zou ik niet niet uit principe vertikken.

Heb er één gehad waarbij ze van voor nop naar op het allerlaatste moment de door hen zelf betaalde pupprijs moesten, omdat ze hem tenslotte wel 7 maanden hadden gevoerd.
      Beest was in belabberde staat (niet luisteren bleek doof door de oormijt en dat soort grappen), maar heb het toch gedaan.
      Poedel123
      Actief

Misschien ga ik dan wel wat hoger zitten. Er is inderdaad weing aanbld van herplaats poedels
      Sandra&co

Poedel123 schreef:Bedankt iedereen voor de reacties. De baas had zelf €300 in gedachten. Ik vond dit aan de hoge kant, vandaar dat ik hier even om meningen vroeg. En zonder stamboom weet je inderdaad niet zeker of het echt een dwergpoedel is. Na laten kijken door de dierenarts was ik zeker van plan. Want dan kun je inderdaad uitsluiten dat die niet om een medische reden weg moet. En die proefperiode vind ik ook een goede. Ze heeft gezegd dat die ook goed is met andere honden dus wil dan zien of het klikt met onze hond en het ook daadwerkelijk zo is. En een check bij de dierenarts, doen jullie dat dan gewoon op eigen kosten? @Sandra&co ik vind €150 inderdaad wel genoeg. Er zullen vast anderen zijn die meer bieden, maar dan heb ik liever dat ze de pup aan iemand anders verkoopt. Ga niet zo veel betalen voor een herplaatser.
      Voor mijn jongste hond (die bruine uit m'n onderschrift) werd in het begin 500,- gevraagd :LOL: Omdat ze zo'n bijzondere kruising was - ze wisten niet wat voor kruising, alleen dat ze 'gewoon heel bijzonder' was. Nou ja, Dwergkees/minipoedel/minipinscher en Shih Tzu, heb achteraf een DNA-test laten doen. Heb gezegd dat ik er 150 voor wil betalen en meer niet. Na wat gemorrel van hun kant was het alsnog akkoord. Achteraf gezien zou ik die 500,- voor haar hebben betaald als ze de 150 hadden geweigerd en ik had geweten hoeveel lol ik van dat beestje zou krijgen, maar op dat moment was het nog 'maar' een pup waarvan ik vond dat ze een vreselijk leuke uitstraling had - meer niet.
      mijke
      Zeer actief

lor1_1984 schreef:Ik heb voor mezelf gewoon een budget van maximaal €500,- voor hond met alle spullen die ik ervoor in huis moet halen.
      Voor een kale hond (oftewel zonder spullen) ligt de maximum prijs voor mij op €250,- maar dan moet het wel een heel mooi exemplaar zijn of liefde op het eerste gezicht en de hond moet kerngezond zijn, gechipt en geënt (puppy/basisenting) of getiterd.
      Wat een verschil! In het theoretische geval dat ik Oor zou herplaatsen zijn de spullen die je meekrijgt echt geen 250,- waard. Dat is minstens 4x zo veel als de nieuwprijs :LOL:
      Emma
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
      Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Dwergpoedels zijn, zeker als herplaatser, niet zo voor het oprapen.
      Als de hond je aanstaat, zou ik er dus best wat voor over hebben. Dan die 300 euro maar betalen. Ook al vind ik dat er in principe voor een herplaatser geen geld betaald zou moeten worden, een ander doet dat wel.

Dus wil je de hond, dan is 300 euro niet veel, want voor een pup, zonder stamboom wordt ook al snel 850 euro, minimaal gevraagd.

Ik zou de hond dus niet laten schieten voor dat geld.

En ik kan me wel voorstellen dat er geld voor wordt gevraagd, want gratis hondjes worden door elke debiel opgehaald, en weer weggedaan.

Ik zou het dus betalen.
      Judith
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Poedel123 schreef:Misschien ga ik dan wel wat hoger zitten. Er is inderdaad weing aanbld van herplaats poedels
      Ik ben lid van een fb groep voor poedels en daar is het bijna vechten om herplaats poedels.
      Het aanbod herplaats poedels is heeeel schaars en er zijn veel gegadigden. 50 reacties per hond is niet vreemd...
      Als je het echt wil zou ik zo snel mogelijk handelen zodat je zeker weet dat de hond van jou is.
      Afbeelding
      Paisley
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het is afhankelijk van de vraag, en een herplaats poedeltje van die leeftijd is gewoon erg gewild. Al helemaal als de pup wel socialisatie heeft gehad en er goed uit ziet.
      Ik heb ook wel eens op stabijtjes van die leeftijd gereageerd en ik piste altijd naast de pot.

Mijn kelpie was iets van 9 maanden en ik heb €350 euro voor dr betaald. Ze was niet geënt, niet gesocialiseerd (kennelhond) en onzindelijk.
      Maar ik wist dat ik er een tophond aan zou hebben en voor een hond die je echt heel graag wilt hebben is €350 erg weinig ;)
      Afbeelding
      mijke
      Zeer actief

lor1_1984 schreef:
      mijke schreef:
      lor1_1984 schreef:Ik heb voor mezelf gewoon een budget van maximaal €500,- voor hond met alle spullen die ik ervoor in huis moet halen.
      Voor een kale hond (oftewel zonder spullen) ligt de maximum prijs voor mij op €250,- maar dan moet het wel een heel mooi exemplaar zijn of liefde op het eerste gezicht en de hond moet kerngezond zijn, gechipt en geënt (puppy/basisenting) of getiterd.
      Wat een verschil! In het theoretische geval dat ik Oor zou herplaatsen zijn de spullen die je meekrijgt echt geen 250,- waard. Dat is minstens 4x zo veel als de nieuwprijs :LOL:
      Ik was echt wel een behoorlijk bedrag kwijt voor Mahdu plus spullen hoor, heb oa een fietskar gekocht en had een keukenkastje vol met snacks en voer, verder een mandje, speelgoed, wat verschillende riemen, halsbandjes, tuigjes, kammen en borstels, scharen, jasjes en truitjes, shampoo, een babybad met standaard en vast nog wel meer. :Q:
      Ja jij wel, maar dat wil niet zeggen dat je de spullen bij random elk ander herplaatshondje net zo duur moet inschalen :P Denk dat je in verreweg de meeste gevallen jezelf dan flink hebt genaaid haha!
      Emma
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
      Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

lor1_1984 schreef:
      mijke schreef:
      Ik was echt wel een behoorlijk bedrag kwijt voor Mahdu plus spullen hoor, heb oa een fietskar gekocht en had een keukenkastje vol met snacks en voer, verder een mandje, speelgoed, wat verschillende riemen, halsbandjes, tuigjes, kammen en borstels, scharen, jasjes en truitjes, shampoo, een babybad met standaard en vast nog wel meer. :Q:
      :80:
      dagmar88
      Zeer actief

Kruimel53 schreef:Het is denk ik toch vooral een kwestie van wat een gek ervoor geeft. En als er genoeg gekken rondlopen die er zo 300 euro voor neertellen dan kom je er niet tussen met je 'ik vind dat het gratis moet'. Het is een vrije markt en vraag en aanbod.
      Vind ik ook maar gek. Tweedehands honden hebben waarde. Die door allerlei factoren wordt bepaald ja.
      Een staffordmix puber is nu eenmaal geen keurig gefokte golden die door omstandigheden bij de fokker terug is gekomen.
      Je kunt er niets aan willen spenderen, maar dat betekent dan ook dat je een zeer beperkte keuze hebt.
      DesireeB
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
      Aantal honden: 3
      Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik vind voor een herplaatster ongeacht wat voor ras of kruising het is 150 tot 300 euro wel een realistische prijs. Dan is het niet een hond die zomaar van hand tot hand gaat, en eventuele spullen die erbij zitten boeien mij niet zo.
      Voor Izzy heb ik 150 euro betaald geen pastpoort, nooit geënt. Kon nog net aan een kapotte riem en halsband meekrijgen, meer niet. Maylo (vorige bulldog) ook 150 euro incl pastpoort, riemen, halsband bench met kleedje en (voer en drink)bakken op standaard.
      Droef gratis(met afspraak dat hij nog 1 of 2 x mocht dekken), had zelf een halsband en riem van Maylo mee, en verder niks erbij behalve zijn paspoort.
      Mijn eerste hond was een kruising stafford/mechelaar. Die was gratis, alleen riem en halsband erbij verder niks.
      Afbeelding
      My heart will always wear the pawprints left by you.
      Biothane
      WashBar
      Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”