Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann bijt 8 jarig kind

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Re: Dobermann bijt 8 jarig kind

Ongelezen bericht door klaproos »

Vreselijk :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Staat natuurlijk in de reacties op Facebook dat je niks op mag rapen vlakbij de hond omdat je dan in zijn territorium komt. Je moet dan wachten tot de baas terug is :LOL:
Kon ze lang wachten als er ondertussen al politie bij was.
Wat bezielt iemand zo'n hond zonder toezicht buiten te laten :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gelukkig eens een ander ras , blij voor dat kind dat het geen pitje was. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Misschien heeft de hond eerder nooit agressie laten zien?

Ik heb, toen ik vijftien was, ook de eer gehad door een Doberman in mijn gezicht gebeten te worden. Die hond lag ook vast zonder toezicht. Op de stoel in het kantoortje van de beheerder van de manege waar mijn vader's paarden stonden.

Dat wordt naar hoor, gaat opzwellen en kloppen. Mijn lip was compleet gebotoxt. :tongue:

Ik kende het beest al vanaf zijn puppytijd dus zag ik dit niet aankomen. Verhaal ging dat het dier agressief geworden was doordat hij een teen afgezet had gekregen.

Daarna meerdere incidenten en het beest kreeg een muilkorf buiten. Uiteindelijk toch de spuit erin.

Arm kind, wat zal ze geschrokken zijn. Zo'n hete muil opeens op je gezicht. :ugh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Staat natuurlijk in de reacties op Facebook dat je niks op mag rapen vlakbij de hond omdat je dan in zijn territorium komt. Je moet dan wachten tot de baas terug is :LOL:
Kon ze lang wachten als er ondertussen al politie bij was.
Wat bezielt iemand zo'n hond zonder toezicht buiten te laten :roll:
Precies mijn gedachte, waar was het baasje? Er is eerste hulp verleend, politie kwam eraan en had moeite met de hond. Later heeft de baas zich gemeld. Wie weer hoe lang de hond er al gezeten heeft?
Perry en Noah

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik las ook dat het kind de hond had zitten pesten. Met steentjes gooien en met dat blikje.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Elmo/maureen schreef:Ik las ook dat het kind de hond had zitten pesten. Met steentjes gooien en met dat blikje.
Ja zoiets wordt vaak al snel gezegd, dat begint met misschien heeft ze wel gepest en eindigt met zo'n beetje martelen. Als ze liep te pesten en dat is gezien dan klaarblijkelijk waarom werd daar dan niet even op ingegrepen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Nou ik zet mijn hond alleen buiten vast als ik in een winkel ben waar ik haar door het raam in de gaten kan houden. Shep blijft ook rustig als ze mij dan door het raam kan zien. Een supermarkt hoef ik niet in te gaan, dan zet ze een wolfgehuil in. Een paar jaar terug verdwenen er hier in de wijk honden om gebruikt te worden als oefenmateriaal voor vechthonden. Dat zal ik nooit vergeten, ik hou mijn hond dus altijd in het zicht.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Caro schreef:Nou ik zet mijn hond alleen buiten vast als ik in een winkel ben waar ik haar door het raam in de gaten kan houden. Shep blijft ook rustig als ze mij dan door het raam kan zien. Een supermarkt hoef ik niet in te gaan, dan zet ze een wolfgehuil in. Een paar jaar terug verdwenen er hier in de wijk honden om gebruikt te worden als oefenmateriaal voor vechthonden. Dat zal ik nooit vergeten, ik hou mijn hond dus altijd in het zicht.
En dan ben je er snel bij als er wat gebeurd. Dachten al die andere mensen net zo.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Meenemen naar een winkel heb ik echt nog nooit gedaan. Zo lang ben ik niet weg met boodschappen doen. Zelfs als ik er langs zou lopen en iets nodig heb breng ik de hond toch eerst naar huis en dan ga ik op de fiets even snel terug. Ook als het maar voor heel even is. In 1 minuut kan er ook iets mis gaan, dat heeft maar een paar seconden nodig.

Er wordt altijd gezegd dat je honden en kinderen nooit alleen moet laten. En dat is precies wat je dan doet als je je hond buiten de winkel parkeert. Er kunnen allerlei, onbekende ook nog, kinderen gaan klieren met de hond. Gewoon omdat eht in hun ogen geen pesten is maar omdat ze niet veel contact hebben met honden, of eigenlijk een beetje bang zijn en dan stoer en gek gaan doen. Volwassenen die de hond wel even zullen gaan aaien, of meenemen.

Als ik Jack daar neer zou zetten heeft hij binnen een halve minuut publiek en hij zou zich kostelijk amuseren. Maar iedere hond kan bijten, ook de liefste en braafste hond. Als hij maar genoeg in het nauw zou zitten.

En geloof me, een incident is zo vreselijk makkelijk op te kloppen tot iets groots. Er hoeft alleen maar hondenbeet en kind in 1 zin te staan en de hel breekt los. Ook als het meevalt.
Laatst gewijzigd door Jackira op 13 apr 2018 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik laat mijn honden voor geen goud onbeheerd achter bij een winkel, als ik een boodschap ga doen in een winkel waar ze niet mee naar binnen mogen blijven ze gewoon thuis.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De enige winkel waar Lotje wel eens mee naar toe gaat is de Boerenbond. Maar die zit ergens achteraf hier en is voor de deur parkeren en naar binnen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vroeger wist je niet beter. Althans ik niet. Bij de slager, bij de AH, er waren zelfs speciale ringen waar je de riem van je hond aan kon doen.
En mij werd geleerd geen vreemde honden te aaien of te benaderen.
Maar de tijden zijn veranderd.

En ik zie nog regelmatig honden buiten een winkel even wachten, ideaal? Nee dat niet, want ik zie ook daarin dat dingen zijn veranderd en dat men honden persé moet aanhalen of aan moet spreken etc. of kinderen die inderdaad een hond gaan treiteren.

Maar ik weet dat mijn honden even kunnen wachten buiten, is ook aangeleerd en ik vind het eerlijk gezegd ook wel belangrijk dat ze dat kunnen en dat ik/we ze dat hebben aan kunnen leren.
Al is het maar om te kunnen reageren op een calamiteit.

Vervelend dat dit kind is gebeten.
Maar soms vraag ik me ook wel eens af waarom mensen het nodig vinden om een hond te benaderen. Als er een mooie auto geparkeerd staat ga je daar toch ook niet met je vingers aankomen of kijken of het portier open staat om erin te gaan zitten :19:
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Ik neem mijn hond ook nooit mee naar een winkel

natuurlijk had deze hond niet mogen sneppen want echt gebeten had die niet maar ze zetten er niet bij dat het meisje al 5 keer een blikje naar die hond had gegooid en toen de politie kwam die hond gewoon vriendelijk was
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

g.vercoelen schreef:Ik neem mijn hond ook nooit mee naar een winkel

natuurlijk had deze hond niet mogen sneppen want echt gebeten had die niet maar ze zetten er niet bij dat het meisje al 5 keer een blikje naar die hond had gegooid en toen de politie kwam die hond gewoon vriendelijk was
In de krant stond dat hij ook agressief was naar de agenten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Mensen die het gezien hadden zeggen van niet
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

g.vercoelen schreef:Mensen die het gezien hadden zeggen van niet
Oke, dat is dan weer fijn dat zo krant het even aandikt. Lekker dan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief

gonnie schreef:
Of de politie om de held uit te hangen. :mann:
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Of de politie om de held uit te hangen. :mann:
:mrgreen: Die hebben natuurlijk ook blikjes staan gooien om hem even uit te testen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

gonnie schreef:
Ja of die mensen dikken het verhaal aan, ik geloof sowieso weinig van wat ik via andere hoor op internet.
Een verhaal kan zomaar ontsporen , dat kan overigens beide kanten opgaan.
Dit overkwam mijn zoon een tijdje geleden :80:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... t=facebook
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Ik laat Oor rustig even buiten zitten als ik boodschappen ga doen. In het begin kon het simpelweg niet anders, vanwege haar verlatingsangst. En op vakantie heb ik ook geen andere keus. Nu doe ik het alleen nog als het ff zo uit komt dat we op de terugweg toch langs de appie komen en ik ff snel een pak melk nodig heb oid. Ik ben niet zo bang voor al die horrorverhalen en Oor heeft toch alleen maar oog voor de deur waar ik naar binnen ben gegaan, verder negeert ze alles gevoeglijk. Ik snap alle redenen om het niet te doen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het zo'n vaart niet zal lopen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

mijke schreef:Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Ik laat Oor rustig even buiten zitten als ik boodschappen ga doen. In het begin kon het simpelweg niet anders, vanwege haar verlatingsangst. En op vakantie heb ik ook geen andere keus. Nu doe ik het alleen nog als het ff zo uit komt dat we op de terugweg toch langs de appie komen en ik ff snel een pak melk nodig heb oid. Ik ben niet zo bang voor al die horrorverhalen en Oor heeft toch alleen maar oog voor de deur waar ik naar binnen ben gegaan, verder negeert ze alles gevoeglijk. Ik snap alle redenen om het niet te doen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Zoals ik zelf hierboven zeg vind ik het wel belangrijk dat honden het kunnen, even rustig wachten met de baas uit zicht.
En de vorige honden en de huidige kunnen het.
Maar ik heb zeker met mijn vorige honden dingen meegemaakt waardoor ik de huidige minder makkelijk even buiten laat wachten.

Kindje dat ineens naar de herders toe liep, en een moeder die zei "nee, niet zomaar naar hondje lopen hoor!" om vervolgens het handje van het kind te pakken en naar de honden toe te gaan "eerst laten ruiken!". Handje van kindje bij de bek van de honden.
Ik stond er direct bij, open raam van de bakkerij, en ze deden mensen of kinderen niets, maar toch..

Hond in blafmodus en maar lijn geven.. richting de aangelijnde herders die rustig zaten te wachten? Waarom in 's hemelsnaam?
Ook dat werd genegeerd door de honden en ik riep terwijl ik naar buiten liep dat ze af moesten, maar het zijn geen scenario's die je verwacht, ik destijds niet althans.

Dus op een bepaald moment zag ik wel in dat het wel degelijk een vaart kan lopen als het mis gaat, juist omdat ik allerlei dingen meemaakte die ik zelf niet voor ogen had gehouden.
En zelf gewoon niet deed of doe als er ergens een hond aan de lijn op de baas zit te wachten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

even heel simpel ik zou mijn fiets nog niet parkeren zonder slot en die mogen ze van mij jatten,( is best te vervangen) mijn honden niet dus ik laat ze gewoon niet onbeheerd achter of het nu zo`n vaart loopt of niet..... t gaat misschien 50 keer goed, maar je hebt maar een keer nodig dat t niet goed gaat en dan....... ik wil er niet over nadenken dus dat gaan we ook niet de kans geven om te gebeuren...
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

S@ndr@ schreef:even heel simpel ik zou mijn fiets nog niet parkeren zonder slot en die mogen ze van mij jatten,( is best te vervangen) mijn honden niet dus ik laat ze gewoon niet onbeheerd achter of het nu zo`n vaart loopt of niet..... t gaat misschien 50 keer goed, maar je hebt maar een keer nodig dat t niet goed gaat en dan....... ik wil er niet over nadenken dus dat gaan we ook niet de kans geven om te gebeuren...
Dat dus. Sofi is erg jatbaar en Izzy wordt heel iebelig als ik haar ergens in haar eentje achterlaat. En aangezien ze al geen mega-kindervriend is én de meeste mannen wantrouwt, is dat gewoon een onnodig groot risico. Ik weet niet of ze dan zou durven bijten, maar ik houd er serieus rekening mee. Je kind laat je ook niet in een wandelwagen buiten staan. Als het goed is. Dus waarom dat risico met een hond wél willen lopen?
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:
mijke schreef:Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Ik laat Oor rustig even buiten zitten als ik boodschappen ga doen. In het begin kon het simpelweg niet anders, vanwege haar verlatingsangst. En op vakantie heb ik ook geen andere keus. Nu doe ik het alleen nog als het ff zo uit komt dat we op de terugweg toch langs de appie komen en ik ff snel een pak melk nodig heb oid. Ik ben niet zo bang voor al die horrorverhalen en Oor heeft toch alleen maar oog voor de deur waar ik naar binnen ben gegaan, verder negeert ze alles gevoeglijk. Ik snap alle redenen om het niet te doen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Nou dat vind ik behoorlijk naïef . Vooral omdat je eerder schreef dat Oor moeite had met mensen in het ov en je haar een muilkorf aan wilde leren . Ik geloof best van je dat Oor alles negeert hoor maar mensen kunnen echt hele rare dingen doen
Het OV is een compleet onvergelijkbare situatie, maar ok :P Ik heb nu 6 jaar ervaring met Oor bij de supermarkt laten zitten, haar echt vaak bespied terwijl ik bijvoorbeeld bij de kassa stond en werkelijk, je kunt een bom naast haar laten afgaan, ze reageert nergens op. Ik weet heus wel dat er een risico is, ik schat de kans dat er iets gebeurd alleen dusdanig klein in dat ik het niet de moeite vind om daar rekening mee te houden, ik vind dat niet nodig en niet werkbaar. Dan kun je wel helemaal in een glazen bol gaan zitten.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:Ik bind mijn honden nergens vast en laat ze al zeker niet onbeheerd achter op een plek waar anderen mensen en honden lopen . Sterker nog ik laat ze ook niet in de auto achter .
Dat dus , gewoon omdat ik het niet nodig vind.
Honden die zo gefocust zitten te kijken waar het baasje blijft daar zit ook wel een stressfactor in .
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Supermarkt waar ik werkte is een voor de deur vastgebonden hond aangevallen door een loslopende vechthond :schrik:
Hondje heeft het wel overleefd maar ik heb begrepen dat er flink wat schade was.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

pioenroos schreef:Supermarkt waar ik werkte is een voor de deur vastgebonden hond aangevallen door een loslopende vechthond :schrik:
Hondje heeft het wel overleefd maar ik heb begrepen dat er flink wat schade was.
Hier is er één (die zichzelf al jaren uitliet) meegenomen door jochies, om op het veldje tegenover hun jonge pitbull tegen hem op te jutten. Arme sukkel zat onder de wonden.
Maar het ging altijd goed. Was ook totaal niet nodig dat ik die pikzwarte hond van een weg afplukte waar ze 's nachts 60-80 rijden. Hij kwam toch altijd weer thuis als ie zin had.
Toen het wel mis ging waren ze natuurlijk Heel Verontwaardigd.
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Ze heeft toch laten zien dat ze kan snappen als ze zich niet fijn voelt en vast zit? Maakt dat zo'n verschil denk je of ze aan een paal zit buiten of aan een riem in het ov?
De situatie is volkomen anders. Ik ken mijn hond langer dan vandaag dus geloof me maar gewoon als ik zeg dat ik waarneem dat het voor haar totaal onvergelijkbaar is. Of geloof me niet, dat mag trouwens ook :P Maar dit is hoe ik het zie en ik gedraag me accordingly.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Je eigen hond kan wel betrouwbaar zijn, maar de omgeving is dat niet. Anderen kunnen je hond meenemen, pesten, pijn doen of er kan een andere hond op klappen. Ik laat mijn honden nooit vast gebonden bij een winkel achter, maar in de auto vind ik geen enkel probleem (mits niet te warm natuurlijk). Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen?? :denken:
Met reddingswerktraining zitten de honden bijna de halve dag in de auto te wachten, want je traint steeds om de beurt. Lana gaat gewoon liggen tukken of rustig naar buiten zitten kijken. Als het heel warm is blijven alle auto's met de klep open staan en blijft er steeds minstens 1 persoon bij de auto's.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”