Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wang target klickeren

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wang target klickeren

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mizzsylver schreef:Ik wil graag Dali leren dat ze met haar wang ergens tegen duwt met als doel dat ze uiteindelijk naast me zit en met haar wang tegen mijn heup duwt.
Maar het lukt me niet om te shapen dat ze een target met haar wang aanraakt. Wel met haar neus, poot, ze wil het oppakken.

Iemand een idee hoe dit te shapen?
Wij doen dat door met de neustouch zo te shapen dat de wang tegen het been aanplakt. Snap je wat ik bedoel?
Zamunda
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Ja ik snap wat je bedoelt, maar de handtouch zit er niet goed in, ze blijft aan Mn hand likken. Haar moeder had hetzelfde, die handtouch is er nooit goed in gekomen. Vandaar dat ik dacht ik benader het van de andere kant, de wang tegen iets aan duwen.
Ik weet niet of het slim is om de target eerst zelf tegen haar wang te houden dan te klicken en belonen. En zo te kijken of ze dan als ik de target vlakbij hou of ze dan zelf ernaar toe beweegt. Maar ben ik dan aan het forceren of shapen
Een clicker met zo'n uitschuifbare 'antenne' met touchbolletje eraan gebruiken? En dan de touch op dat bolletje echt héél secuur aanleren, dus NIET clicken als ze hem in de bek neemt/eraan likt/..., enkel klikken voor aanraken met de neus. Dan kun je als dat er helemaal goed inzit van daaruit haar wang naar je been sturen.
Zamunda
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Dat kan ik nog wel proberen, is voor haar weer een”nieuwe” oefening. Toevallig heb ik nog zon uitschuifbare target, we gaan ermee aan de slag :ok:
Leuk, ik ben benieuwd :ok: !
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”