Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedselallergie?
Moderator: moderatorteam
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Voedselallergie?
Het vermoeden is dat Suze een voedselallergie heeft. Toen ze net bij mij kwam likte ze al regelmatig aan haar pootjes (maar was pas een maand in NL en heb dat al vaker gezien vanuit buitenland dat pootjes in begin nog wat irritatie gaven) en vlak daarna kreeg ze een oorontsteking. Laatst weer hetzelfde, pootjes likken en vlak daarna oorontsteking. Natuurlijk weer dierenarts en waar de eerste keer nog werd gezegd dat het een oorontsteking was (maar niet helemaal goed in oor gekeken denk ik, Suze vond het verschrikkelijk) werd er dit keer wel veel moeite gedaan om goed in het oor te kijken en bleek het oor gewoon mooi schoon en alleen het begin van de gehoorgang rood. Dat in combinatie met die pootjes kan natuurlijk een duidelijk teken zijn van voedselallergie.
Dus.. Suze moet op dieet. Nu moet ze sowieso op dieet omdat ze mollig is, maar nu ook een eliminatiedieet. Suze is een gecastreerd teefje van 7kg, komt heel makkelijk aan en heeft een laag energieniveau. Nu ben ik dus op zoek naar een goede aanpak qua voeding. Ik heb geen zin in een hypoallergeen dieet omdat je dan nog niet weet waar ze allergisch voor is én sommige dieren daar alsnog op reageren. Ik wil dus in elk geval voor een eliminatiedieet gaan. Van de dierenarts wel een gekregen, maar waar Suze dol is op brokken, snacks en kvv, moet ze niks hebben van groenten of rijst en dergelijke. Ze heeft van veel diersoorten wel eens wat gehad, dus een paar diersoorten die voor haar nog totaal vreemd zijn ga ik moeilijk vinden. Maar ik wil in elk geval beginnen met uitsluiten van rund, kip en granen.
Heeft er iemand tips? Welke voeding zou het meest geschikt zijn? Liefst niet té duur, maar liever wel goed voer en wat duurder, dan aan blijven klooien zo. Kvv lijkt me het handigst, maar ik ben totaal niet thuis in de kvv voor honden. En dan het volgende, wat voor snacks zou ze dan wel mogen? Je maakt Suze dolblij met wat te kauwen en ze heeft echt beloning nodig om wat voor je te doen (daarmee krijg ik haar ook meer in beweging). Hulp is dus zeker welkom!
Dus.. Suze moet op dieet. Nu moet ze sowieso op dieet omdat ze mollig is, maar nu ook een eliminatiedieet. Suze is een gecastreerd teefje van 7kg, komt heel makkelijk aan en heeft een laag energieniveau. Nu ben ik dus op zoek naar een goede aanpak qua voeding. Ik heb geen zin in een hypoallergeen dieet omdat je dan nog niet weet waar ze allergisch voor is én sommige dieren daar alsnog op reageren. Ik wil dus in elk geval voor een eliminatiedieet gaan. Van de dierenarts wel een gekregen, maar waar Suze dol is op brokken, snacks en kvv, moet ze niks hebben van groenten of rijst en dergelijke. Ze heeft van veel diersoorten wel eens wat gehad, dus een paar diersoorten die voor haar nog totaal vreemd zijn ga ik moeilijk vinden. Maar ik wil in elk geval beginnen met uitsluiten van rund, kip en granen.
Heeft er iemand tips? Welke voeding zou het meest geschikt zijn? Liefst niet té duur, maar liever wel goed voer en wat duurder, dan aan blijven klooien zo. Kvv lijkt me het handigst, maar ik ben totaal niet thuis in de kvv voor honden. En dan het volgende, wat voor snacks zou ze dan wel mogen? Je maakt Suze dolblij met wat te kauwen en ze heeft echt beloning nodig om wat voor je te doen (daarmee krijg ik haar ook meer in beweging). Hulp is dus zeker welkom!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Voedselallergie?
Tips voor voeding heb ik niet echt. De meest voorkomende allergieën zijn rund, kip en graan, daar kan je mee beginnen om te proberen. Maar soms is het lastiger om erachter te komen, zo had Max een allergie voor lijnzaad
en ja dat blijkt dan toch regelmatig in voer en koekjes te zitten.

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Misty eet alleen paard van Kivo en ik droog die kvv in een droger zodat ik ook mooie koekjes heb.

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Vaak wordt begonnen met de hond alleen op kvv van paard te zetten, dan ook alleen snoepjes geven van paardenvlees. Tammenga heeft bijv. enkelvoudig paard. Ook enkelvoudig lam of geit wordt wel gegeven.
Darf heeft de variant Caspar, maar daar zitten wel meerdere diersoorten in maar werkt voor veel honden met allergieën.
Andere merken hebben ook kangoeroe of struisvogel, maar ik weet even niet welke dat zijn.
Darf heeft de variant Caspar, maar daar zitten wel meerdere diersoorten in maar werkt voor veel honden met allergieën.
Andere merken hebben ook kangoeroe of struisvogel, maar ik weet even niet welke dat zijn.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Naturis heeft kangoeroe en kwartel. Struisvogel weet ik niet welk merk dat verkooptOmega schreef:Andere merken hebben ook kangoeroe of struisvogel, maar ik weet even niet welke dat zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ik zou idd voor haar kijken naar een KVV wat maar 1 eiwitbron heeft.
Daar zijn diverse van. Darf, Haaksbarf, CarniVoer, en zo zijn er vast nog veel meer. Belangrijkste is dat er alleen vlees, orgaan EN bot van dat ene dier in zit.
Qua snacks zou ik dan ook gaan voor een gedroogd vlees snack van dat dier. Carnis heeft dat o.a. Die snacks zijn 100% dat dier, zonder toevoegingen of bewerkingen.
Kip, Rund, Zalm en tarwe zijn dingen die het meest voorkomen als bron van allergie.
Er zijn ook zat dingen in de omgeving waar honden niet tegen kunnen zoals huisstofmijt of gras (vooral net gemaaid).
Qua brok ben ik heel tevreden over Carnis, Carnis Konijn zou bij haar prima kunnen denk ik.
Belangrijkste is dat je voor 1 ding kiest, dat 90 dagen lang geeft.
Na die 90 dagen moeten de klachten over zijn.
Als dat zo is ga je weer eten geven waarvan je denkt dat ze allergisch is. Komen de klachten weer terug, dan was dat het dus.
Komen ze niet terug, dan is ze daar dus niet allergisch voor maar komt het ergens anders van.
Daar zijn diverse van. Darf, Haaksbarf, CarniVoer, en zo zijn er vast nog veel meer. Belangrijkste is dat er alleen vlees, orgaan EN bot van dat ene dier in zit.
Qua snacks zou ik dan ook gaan voor een gedroogd vlees snack van dat dier. Carnis heeft dat o.a. Die snacks zijn 100% dat dier, zonder toevoegingen of bewerkingen.
Kip, Rund, Zalm en tarwe zijn dingen die het meest voorkomen als bron van allergie.
Er zijn ook zat dingen in de omgeving waar honden niet tegen kunnen zoals huisstofmijt of gras (vooral net gemaaid).
Qua brok ben ik heel tevreden over Carnis, Carnis Konijn zou bij haar prima kunnen denk ik.
Belangrijkste is dat je voor 1 ding kiest, dat 90 dagen lang geeft.
Na die 90 dagen moeten de klachten over zijn.
Als dat zo is ga je weer eten geven waarvan je denkt dat ze allergisch is. Komen de klachten weer terug, dan was dat het dus.
Komen ze niet terug, dan is ze daar dus niet allergisch voor maar komt het ergens anders van.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Trouwens bij zooplus de varianten van Bosch (droogvoer) zijn ook maar 1 diersoort... Onze hond doet er een moord voor, vooral de eend semi-moist versie vindt ze heeeeeerlijk !!!! Ik gebruik die voeding altijd voor te trainen. Je kunt ze ook makkelijk breken omdat ze wat zachter zijn.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... sch/682799
Die hardere brokken van Bosch is onze hond niet zo gek op. Die zijn voor haar echt te hard (vooral die struisvogel variant).
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... sch/682799
Die hardere brokken van Bosch is onze hond niet zo gek op. Die zijn voor haar echt te hard (vooral die struisvogel variant).
-
- Actief
Ivm verbouwingen en beperkte diepvriesruimte op dit moment had ik icepaw besteld:
https://rundog.nl/185-vis-voeding
Heel praktisch uiteraard en voor een klein hondje echt ideaal vind ik.
Het wordt ook met heel veel smaak gegeten!
Vis wordt vaak erg goed verdragen door allergie-hondjes.
https://rundog.nl/185-vis-voeding
Heel praktisch uiteraard en voor een klein hondje echt ideaal vind ik.
Het wordt ook met heel veel smaak gegeten!
Vis wordt vaak erg goed verdragen door allergie-hondjes.

- hakunamatata
- Zeer actief
Sorry allemaal, het is nu net of ik jullie reacties niet op prijs stel. Ik kreeg ineens opvangkittens met spoed binnen en daarna niet meer gereageerd zie ik. Maar ik heb zeker wel veel aan jullie antwoorden gehad! Ik heb besloten om voor kvv te gaan. Inderdaad wel complete mixen van alleen die ene diersoort. Ik ga nu eerst voor eend en konijn en dus ook pure snacks alleen van die diersoorten. Hopelijk werkt dit goed voor Suze.
Paard en struisvogel hoor ik trouwens vaker. Maar bewust keuze om die juist niet te doen. Onze trainingssnacks waren namelijk altijd van paard en struisvogel
Vis lijkt ze het minst te waarderen qua smaak, vandaar ook die niet als eerste keus. Konijn heeft ze denk ik het minst op en eend is gewoon makkelijk te krijgen ook gedroogde snacks ervan. Vandaar nu die twee diersoorten. Ik hoop dat de allergie voor rund, kip of granen blijkt. Dan zal het niet zo ingewikkeld zijn op den duur.
Paard en struisvogel hoor ik trouwens vaker. Maar bewust keuze om die juist niet te doen. Onze trainingssnacks waren namelijk altijd van paard en struisvogel

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Waarom beginnen met 2 diersoorten? 
Ik zou juist alleen met konijn beginnen, liefst zelfs zonder premix of wat dan ook en dan als dat een week of 4-6 goed gaat eend toevoegen. En zo verder.
En waarom zonder premix? Je wil juist niet dat ze mogelijk zo reageert op iets in die premix. Lou reageert op sommige premixen juist helemaal niet zo lekker wat maakt dat ze alleen nog maar enkelvoudige kvv krijgt. Wel een scala aan diersoorten hoor.
Een hond loopt echt niet direct tekorten op als je een tijd enkelvoudig 1 diersoort voert.

Ik zou juist alleen met konijn beginnen, liefst zelfs zonder premix of wat dan ook en dan als dat een week of 4-6 goed gaat eend toevoegen. En zo verder.
En waarom zonder premix? Je wil juist niet dat ze mogelijk zo reageert op iets in die premix. Lou reageert op sommige premixen juist helemaal niet zo lekker wat maakt dat ze alleen nog maar enkelvoudige kvv krijgt. Wel een scala aan diersoorten hoor.
Een hond loopt echt niet direct tekorten op als je een tijd enkelvoudig 1 diersoort voert.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- hakunamatata
- Zeer actief
Ja maar, ja maar. Je hebt een heel goed punt, maar dan moet ik weer opnieuw uitvinden hoe en watShibby schreef:Waarom beginnen met 2 diersoorten?

Kun je me een beetje op weg helpen? Welke merken zouden dan geschikt zijn/ waar bestel je? Omdat Suze er nauwelijks last van heeft heb ik de tijd genomen om eerst de pup te laten uitvliegen en rustig te kijken hoe en wat. Was ik er net over uit

- hakunamatata
- Zeer actief
Oh ik zie dat waar ik wilde bestellen beide heeft, met en zonder de mix. Ik mag met nomo meebestellen (zo fijn!!) dan kan dat alsnog. Maar even goed kijken dat we de variant hebben zonder de mix
Dankjewel voor je bericht, we bestellen vandaag nog, hahah. Gedoe hoor, hond met (mogelijk) allergie. Ik hoop echt dat het reactie op iets simpels blijkt

Dankjewel voor je bericht, we bestellen vandaag nog, hahah. Gedoe hoor, hond met (mogelijk) allergie. Ik hoop echt dat het reactie op iets simpels blijkt

- Hylos
- Zeer actief