Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kitten vastgebonden met tiewraps...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Kitten vastgebonden met tiewraps...

Ongelezen bericht door Sulluna »

Echt.. wat een monsters heb je toch. Ik snap hier dus echt helemaal niks van. Zet hem dan in een doos voor het asiel ofzo als je hem wilt dumpen.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/kitte ... ke-sterven
S@ndr@
Zeer actief

Re: Kitten vastgebonden met tiewraps...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Helaas zie je steeds meer van dit soort idiote acties, vraag me wel eens af van waar verstoppen die mensen zich overdag :roll: een hond wil er nog niet tegenaanzeiken
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik zag het gisteren op FB langskomen, te walgelijk voor woorden. :kotz:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dit maakt een mens nou razend.
Dit heeft niets met willen dumpen van je kat te maken. Ik vind het sadistisch. Anders zet je de kat buiten en trek je de deur dicht. Dan heeft hij nog een kans.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

S@ndr@ schreef:Helaas zie je steeds meer van dit soort idiote acties, vraag me wel eens af van waar verstoppen die mensen zich overdag :roll: een hond wil er nog niet tegenaanzeiken
Dit satansgebroed vermomd als mens slaapt overdag omdat ze het daglicht niet kunnen verdragen. Vanaf schemertijd bepalen ze het straatbeeld en opereren altijd in groepsverband. Bij het ochtendgloren zijn ze weer verdwenen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Walgelijk :gvd: Jammer dat ze waarschijnlijk nooit de dader zullen vinden :boos:

Maar dan lees ik een stukje verder en zie dat er geld ingezameld moet worden voor operaties :hmmm: .... tja dat vind ik dan weer overdreven, een spuitje en poesje is in een betere wereld :J:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nouja we weten niet wie de baasjes zijn.
Mogelijk mist iemand het katje of zijn juist de baasjes die inzamelingsactie gestart. Als het je hond is wil je hem ook laten opereren toch?

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Chihuahua-paws schreef:Nouja we weten niet wie de baasjes zijn.
Mogelijk mist iemand het katje of zijn juist de baasjes die inzamelingsactie gestart. Als het je hond is wil je hem ook laten opereren toch?
Je zou ook gewoon kunnen lezen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Precies, het is (tot nu toe) een baas loos katje, heeft het een chip? Als het baasje binnen (zeer) korte tijd opduikt dan kan hij/zij zelf de beslissing nemen :ok:
Duikt het baasje niet binnen (zeer) korte tijd op dan krijgt het poezebeest een spuitje :(
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Je zou ook gewoon kunnen lezen.
Ja er staat dat de dierenbescherming geld inzameld. Omdat de politie niet weet wie de daders zijn. Dat betekend niet dat er niemand deze kat kwijt kan zijn. Ik had idd het onderste stuk niet gelezen omdat ertussen een ander bericht stond. Maar dat doet niet af aan mijn mening over evt operatie. Ipv meteen overgaan tot inslapen. Het zal je kat maar wezen. Ik zou razend zijn.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Sulluna schreef:Echt.. wat een monsters heb je toch. Ik snap hier dus echt helemaal niks van. Zet hem dan in een doos voor het asiel ofzo als je hem wilt dumpen.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/kitte ... ke-sterven
Absoluut niet om het goed te praten, maar tot 14 dagen terug zat het asiel daar op 2km vandaan. Nu moet je naar Spijkenisse.
(Woon op loopafstand van plek waar het gebeurt is, echt verschirkkelijk).
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wolfsblut schreef:
S@ndr@ schreef:Helaas zie je steeds meer van dit soort idiote acties, vraag me wel eens af van waar verstoppen die mensen zich overdag :roll: een hond wil er nog niet tegenaanzeiken
Dit satansgebroed vermomd als mens slaapt overdag omdat ze het daglicht niet kunnen verdragen. Vanaf schemertijd bepalen ze het straatbeeld en opereren altijd in groepsverband./color] Bij het ochtendgloren zijn ze weer verdwenen.

Staan ze dan met zijn tienen te bekvechten wie er aan de beurt is om te schoppen of wie de wraps mag aanbrengen? :oohja:

* Waarom een spuit in het beestje? Is het daarom gered? Er is geld genoeg in de kas van DB en mensen staan vast in de rij om het beestje na herstel een mooi tehuis te bieden.
Wolfsblut
Zeer actief

kooi schreef:
Wolfsblut schreef:
Dit satansgebroed vermomd als mens slaapt overdag omdat ze het daglicht niet kunnen verdragen. Vanaf schemertijd bepalen ze het straatbeeld en opereren altijd in groepsverband. Bij het ochtendgloren zijn ze weer verdwenen.
Staan ze dan met zijn tienen te bekvechten wie er aan de beurt is om te schoppen of wie de wraps mag aanbrengen? :oohja:
Vaak is dat wel het geval. En helaas komt het steeds dichterbij.

*link verwijderd door moderator*
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ja hoor daar is die weer. De moslims.

thom
Zeer actief
Contacteer:

Wolfsblut schreef:
kooi schreef:
Wolfsblut schreef:
Vaak is dat wel het geval. En helaas komt het steeds dichterbij.
*link verwijderd door moderator*
Wat ben jij toch een blij en optimistisch mens.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

thom schreef:
Dank je wel voor het compliment Thom.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Wolfsblut schreef:
thom schreef:
Graag gedaan hoor. :cool2:
(doe er iets mee..)
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Dit lijkt me een nogal gewichtige zaak, die niet zoveel te maken heeft met het af willen van de het kitten, maar het moedwillig gruwelijk schaden van een levend wezen en overschrijdt ook wel een grens van dierenmishandeling naar iets anders. Ik hoop dat forensisch dierenonderzoek hier iets mee gaat doen want dit is psychopathie. Arm, arm beest.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Wolfsblut
Zeer actief

thom schreef:
Wolfsblut schreef:
thom schreef:
Graag gedaan hoor. :cool2:
(doe er iets mee..)
Wat bedoel je Thom? Wil je dat ik nog blijer en optimistischer word dan ik al ben?
Sulluna
Zeer actief

Valt mij op dat er hier op het forum wel erg snel gezegd wordt,doe maar een spuit erin.
Ik ben ook niet van het lijden en vind eerlijkheid ook belangrijk. Maar ik vind het leven ook belangrijk. Waarom zou je een kitten met verwondigen nou maar moeten afspuiten. Beest heeft misschien nog wel een heel leven voor zich.

Ontgaat mij een beetje. Ik lees hier zo vaak, doe maar spuit erin... Je kan ook weer té makkelijk denken over inslapen en ik snap daar dan op mijn beurt weer helemaal niks van. Ik vind inslapen persoonlijk nog al een beslissing, waar goed over nagedacht moet worden. Maar volgens mij ben ik daarmee niet in de meerderheid hier (wat ook niet hoeft, bijzonder vind ik het wel op een forum voor hondenliefhebbers).
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik snap het op zich wel. Zo'n beestje heeft pijn, je moet maar afwachten of het herstelt en dan pijnvrij is. En asielen zitten vol met kittens en volwassen kattten die geen operaties nodig hebben. Het levert echter wel extra donaties op die de kosten voor dit kitten overstijgen, dus is er (voor de zoveelste keer) geld verdiend ten koste van pijn voor zo'n dier. Dat dier heeft geen last van ingeslapen worden. Wel last van pijn. Als nu alle mensen die dit kitten een goed thuis hadden willen geven per direct een kitten of volwassen kat uit het asiel zouden halen, zou er weer flink wat ruimte in de asielen komen.... Ja, daar vind ik wat van
Sulluna
Zeer actief

Wat is er mis met pijn?

Het lijkt hier afentoe wel alsof een dier geen pijn mag hebben als er geen 100% kans op genezing is. Ik vind dat toch zoiets raars. Pijn hoort ook gewoon bij het leven, kort lijden hoort ook bij het leven.

Dat beest is harstikke jong, jonge dieren knappen vaak buitengewoon goed op.. Maar nee, pijn dus spuit.

Schiet mij maar lek, ik vind het iets heel raars zo'n mening.

Ook elke keer dat "beest weet toch niet dat het ingeslapen wordt" dat lees ik ook heel vaak.. Maakt dat uit dan?
Sulluna
Zeer actief

En als aanvulling, we hebben het niet over een kat die van binnen helemaal kapot is oid.

We hebben het over een kat zonder inwendig letsel, met een herstellende breuk achterpoot en een nieuwe breuk in de voorpoot waar een infectie is.
Dus waarschijnlijk anitbiotica, poot netjes maken en beest kan 15 jaar mee weer.

Maar nee joh. Poot kapot dus spuit. Merkt ie toch niet tenslotte..
Bizar hoor dit soort uitspraken. Bizar.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sulluna schreef:Valt mij op dat er hier op het forum wel erg snel gezegd wordt,doe maar een spuit erin.
Ik ben ook niet van het lijden en vind eerlijkheid ook belangrijk. Maar ik vind het leven ook belangrijk. Waarom zou je een kitten met verwondigen nou maar moeten afspuiten. Beest heeft misschien nog wel een heel leven voor zich.

Ontgaat mij een beetje. Ik lees hier zo vaak, doe maar spuit erin... Je kan ook weer té makkelijk denken over inslapen en ik snap daar dan op mijn beurt weer helemaal niks van. Ik vind inslapen persoonlijk nog al een beslissing, waar goed over nagedacht moet worden. Maar volgens mij ben ik daarmee niet in de meerderheid hier (wat ook niet hoeft, bijzonder vind ik het wel op een forum voor hondenliefhebbers).
Als je als dierenorganisatie moet schooien om geld om zo'n klein ding te kunnen opereren omdat er geen geld is moet je ze niet opvangen .Zelfde geld toch voor de huis tuin en keukeneigenaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Flossie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Flossie »

Of dat je bij mensen die op dergelijke dierenmishandeling betrapt worden tijdens de rechtzitting ook een geldboete oplegt die dan in een centrale pot gaat om behandeling van mishandelde dieren te vergoeden. Maar in de praktijk zal dat wel lastig uitvoerbaar blijken.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bouvierpoedel schreef:
Sulluna schreef:Valt mij op dat er hier op het forum wel erg snel gezegd wordt,doe maar een spuit erin.

Als je als dierenorganisatie moet schooien om geld om zo'n klein ding te kunnen opereren omdat er geen geld is moet je ze niet opvangen .Zelfde geld toch voor de huis tuin en keukeneigenaar.
ook een dierenorganisatie moet gewoon de dierenarts betalen. sommige asielen krijgen iets korting bij een dierenarts maar toch loopt het vaak hoog op. iedere kat moet worden ingeënt, gechipt, gesteriliseerd, gecastreerd. dan komen er vaak nog gebitsbehandelingen erbij, bloedonderzoek om te kijken of er een ziekte is, urine onderzoek. dat tikt allemaal aardig aan. natuurlijk komt er ook geld binnen als mensen een kat of hond komen halen, maar dat weegt niet op tegen de uitgaven. als je dan een paar stumpers achter elkaar hebt dan is je potje heel snel leeg.

ellen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sulluna schreef:Wat is er mis met pijn?

Het lijkt hier afentoe wel alsof een dier geen pijn mag hebben als er geen 100% kans op genezing is. Ik vind dat toch zoiets raars. Pijn hoort ook gewoon bij het leven, kort lijden hoort ook bij het leven.

Dat beest is harstikke jong, jonge dieren knappen vaak buitengewoon goed op.. Maar nee, pijn dus spuit.

Schiet mij maar lek, ik vind het iets heel raars zo'n mening.

Ook elke keer dat "beest weet toch niet dat het ingeslapen wordt" dat lees ik ook heel vaak.. Maakt dat uit dan?
eensch, als je iedereen ( mens) moet afspuiten die pijn heeft, dan werd het aardig leeg..... en toch vinden de meesten het leven de moeite waard, waarom zou het voor een dier anders zijn, en zelfmedelijden hebben ze geen last van hoor, dat is een mensen ding ( zo af en toe)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

In het geval van dit kitten vind ik inslapen ook niet per se de meest logische beslissing, maar ik heb het wel geroepen toen ze die Pitbull, Homer vonden:

Afbeelding
Kennen we deze nog?

Geestelijke en lichamelijke problemen, zou nooit langer dan een kwartier achtereen kunnen lopen. Voor een Pitbull. Dat vond ik gewoon echte uitbuiting van de situatie. Hoe zou het daar nu mee gaan?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Sandra&co schreef:In het geval van dit kitten vind ik inslapen ook niet per se de meest logische beslissing, maar ik heb het wel geroepen toen ze die Pitbull, Homer vonden:

Afbeelding
Kennen we deze nog?

Geestelijke en lichamelijke problemen, zou nooit langer dan een kwartier achtereen kunnen lopen. Voor een Pitbull. Dat vond ik gewoon echte uitbuiting van de situatie. Hoe zou het daar nu mee gaan?

Ja. Dan is het echt wel het dier uit zijn lijden verlossen. Soms kan het niet anders.

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh. Never mind. Ik lees nu dat het beest ondanks alle fysiotherapie en aquafitness alsnog is ingeslapen. Dus.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”