Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Border Collie aan het werk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Border Collie aan het werk
Jij hebt toch ook actieve honden als huishond 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb een poosje terug een paar dagen een werklijn border collie in huis gehad en ik moet zeggen dat die makkelijker was dan mijn oostblokkers. Dumás valt wel mee, maar Csiva en Fiji vind ik drukker gedurende de dag. Die bc had veel meer een aan en uit knop. Elke dag wel wat mee doen, maar dan was ze in huis super relax.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
De keeshondjes hier zijn drukker dan de border collies
Dat zegt genoeg denk ik.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Verreweg de meeste border collies kunnen prima als actieve huishond gehouden worden hoor.Nanna schreef:Ja, maar dat is buitencategorie. Dat zijn net schapendoesjes. Ik vind dat niet te vergelijken met Border Collies.Manuma schreef:Jij hebt toch ook actieve honden als huishond
Zolang je er maar een uitknop op regelt. De meest irritante border collies die ik tot nu toe heb ontmoet waren net exemplaren waar erg veel mee gedaan werd.
Met van die bazen die wel vergroeid lijken met de ballenwerper 'want ze moeten hun energie kwijt'. Dan heb je een uur lang zo'n starende idioot voor je lopen, crisis ik zou er serieus gestoord van worden.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Die bc uit het filmpje is er wel een uit de categorie tophond, heel veel borders kunnen daar echt niet aan tippen.
Maar idd, ik zeg ook altijd onze werklijn borders hebben een aan en uit-knop, die schakelen heel gemakkelijk tussen werk en vrije tijd.
Als er eens een poosje niet gewerkt word geen enkel probleem, worden ze heus geen zenuwlijers van opeens.
Maar hier wordt idd ook niet even een uur met een balletje gegooid, we willen geen baljunkies waar je gillend gek van wordt kweken.
Maar idd, ik zeg ook altijd onze werklijn borders hebben een aan en uit-knop, die schakelen heel gemakkelijk tussen werk en vrije tijd.
Als er eens een poosje niet gewerkt word geen enkel probleem, worden ze heus geen zenuwlijers van opeens.
Maar hier wordt idd ook niet even een uur met een balletje gegooid, we willen geen baljunkies waar je gillend gek van wordt kweken.