Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te vroeg wakker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Te vroeg wakker

Ongelezen bericht door Zyntia »

Wist even niet hoe het topic te noemen :mrgreen:

Mijn hond is vaak rond 6uur in de ochtend al wakker, ik lig dan nog op bed.
Mijn hond is gewoon los in de kamer, geen bench.
Wakker is dan ook echt wakker, want er wordt me soms lawaai gemaakt dan :mrgreen: :schrik:
Van hoorbaar rennen tot van de bank op- en af springen enz.
Even roepen werkt voor 20 minuten ofzo.
Daarna weer hetzelfde.

Ik ben zelf altijd vroeg wakker, dus ga er meestal gelijk af.
Zo rond 7 uur.

Ik zou graag zien dat er nog even doorgeslapren wordt tot 7 uur, of dat het gewoon rustig is beneden.

Normaal zou ik er niet zo'n probleem van maken, maar heb een gehorig huis.
En dat gestamp op de vloer in de vroege morgen is soms erg goed te horen.
Wil de buren graag te vriend houden :mrgreen:
Heb nog geen klacht gehad ofzo hoor, dat zal ook niet gebeuren.
Maar dat vroege lawaai zeg maar, is soms wel vervelend.
Word ik er zelf wakker van.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Hoe zouden jullie op je hond reageren in deze situatie?
Zyntia
Zeer actief

Re: Te vroeg wakker

Kan een moderator dit verplaatsen naar het goede subforum?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden beginnen al om 5 uur te spoken, als ik niet reageer gaan ze weer liggen. Ik ga er 6 uur uit, geef ze eten en ga daarna naar het bos met ze.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier liggen ze ook op de slaapkamer. En zolang ik niet overeind kom, blijven ze lekker liggen. M'n man kan opstaan zonder dat ze er op reageren, ze wachten echt op mij. Om het aan te leren zou ik denk ik gebruik maken van een bench: of je blijft rustig tot baasje opstaat of je gaat nog even in de bench tot baasje opstaat, maar spelen doen we gewoon niet. Waarschijnlijk valt het kwartje heel snel als je dit even consequent volhoudt. Als hij rustig blijft, komt er dus ook geen bench aan te pas, maar te vroeg herrie maken betekent wel beperking van ruimte zonder speeltjes (en of je dat dan met een bench doet of op een andere manier bereikt, maakt ook niet zoveel uit)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Guus deed het ook en nu eindelijk wat minder. Hij is ook los in de kamer maar hij gaat dan blaffen....aanhoudelijk en hard blaffen tot wij opstaan.....We negeren dat en nu kan hij eindelijk tot 9 uur doorslapen in het weekend. Als ik toevallig een keer uit ben geweest zet ik de tuindeuren open. Dat helpt want dan kan hij naar buiten. Maar in de winter gaat hem dat niet worden. Dus ben blij dat hij eindelijk wat langer kan slapen.

Ik zorg in elk geval dat het geen routine werd maar het lastige is dat een van ons vaak al om 7 uur op moet voor werk.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Fotogravinnetje schreef:Hier liggen ze ook op de slaapkamer. En zolang ik niet overeind kom, blijven ze lekker liggen. M'n man kan opstaan zonder dat ze er op reageren, ze wachten echt op mij. Om het aan te leren zou ik denk ik gebruik maken van een bench: of je blijft rustig tot baasje opstaat of je gaat nog even in de bench tot baasje opstaat, maar spelen doen we gewoon niet. Waarschijnlijk valt het kwartje heel snel als je dit even consequent volhoudt. Als hij rustig blijft, komt er dus ook geen bench aan te pas, maar te vroeg herrie maken betekent wel beperking van ruimte zonder speeltjes (en of je dat dan met een bench doet of op een andere manier bereikt, maakt ook niet zoveel uit)
Hier zit Jessie nog in de bench, maar die is ook vroeg wakker en zet het dan gewoon op een blaffen. Reageer je niet, dan wordt het steeds luider en
steeds langer achter elkaar.
Dus of dat gaat helpen? :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hoe oud is hij/zij?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Het is dan ook heel vroeg licht, misschien een optie om de ''gordijnen'' dicht te doen zodat de zon niet naar binnen kan schijnen.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Zou het misschien ook niet met de zomer te maken hebben? Dat het gewoon eerder licht is en dat ook honden eerder wakker worden?
Of heb je het in de winter ook?
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier ook een hond die we hebben geleerd wat 'nog even slapen' betekent. Hij slaapt overigens niet in de slaapkamer, maar wij slapen op de begane grond met het raam open en meneer grapjurk loopt dan de tuin in en steekt zijn neus (en soms hele kop, afhankelijk van hoe ver het raam open staat) door het raam en snuift een paar keer om ons duidelijk te maken dat het volgens hem tijd is om op te staan. :goeie:
We kijken dan één keer op, zeggen 'even slapen nog' en gaan dan weer liggen (en blijven ook liggen). Dan gaat hij ook weer gewoon slapen. Ik snap het ook wel, doordeweeks krijgt ie om 6u ontbijt en in het weekend niet. Maar hij snapt het inmiddels prima hoor. Dus ik zou denk ik een commando eraan koppelen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Soooof schreef:Hier ook een hond die we hebben geleerd wat 'nog even slapen' betekent. Hij slaapt overigens niet in de slaapkamer, maar wij slapen op de begane grond met het raam open en meneer grapjurk loopt dan de tuin in en steekt zijn neus (en soms hele kop, afhankelijk van hoe ver het raam open staat) door het raam en snuift een paar keer om ons duidelijk te maken dat het volgens hem tijd is om op te staan. :goeie:
We kijken dan één keer op, zeggen 'even slapen nog' en gaan dan weer liggen (en blijven ook liggen). Dan gaat hij ook weer gewoon slapen. Ik snap het ook wel, doordeweeks krijgt ie om 6u ontbijt en in het weekend niet. Maar hij snapt het inmiddels prima hoor. Dus ik zou denk ik een commando eraan koppelen.
:I:

Oh nu je het over ontbijt hebt, het wil ook wel helpen om niet gelijk te voeren nadat je opstaat.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Als Finn boven op me klimt om me wakker te maken dan schuif ik hem er af, draai me om en zeg 'nee, slapen Finn' en dan gaat hij weer liggen en slapen zo nog even verder. Voor Tess eigenlijk hetzelfde. Die moest het als jonge hond wel even leren, maar het erbij mogen op bed scheelde al veel. Nu kan ik (als het me zelf lukt), gerust tot een uur of 10 in bed blijven in het weekend.
Soooof
Zeer actief

Zamunda schreef:
Soooof schreef:Hier ook een hond die we hebben geleerd wat 'nog even slapen' betekent. Hij slaapt overigens niet in de slaapkamer, maar wij slapen op de begane grond met het raam open en meneer grapjurk loopt dan de tuin in en steekt zijn neus (en soms hele kop, afhankelijk van hoe ver het raam open staat) door het raam en snuift een paar keer om ons duidelijk te maken dat het volgens hem tijd is om op te staan. :goeie:
:I:
Ik probeer er ook steeds een foto van te maken, maar dat is nog niet gelukt. :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hier komen ze pas in actie als ik wakker ben. Ik wens niet uit bed gejaagd te worden haha, tenzij ze heel nodig uitmoeten bijv. Dan mag t wel. Maar amders wil ik je niet horen :D
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

lijkt me erg lastig, zo'n lawaaischopper op de vroege morgen,
Lana hoor ik nooit, die wacht gewoon totdat ik beneden kom, of dat nu 6, 8 of 10 uur is,
ze is van pup af aan ook nooit anders gewend,
en natuurlijk ging ik in het begin [als kleine pup] voor 6 uur naar beneden om haar uit te laten, maar heb dat langzaam opgevoerd, naar latere tijdstippen, met voeren net zo,
zelf nu is het verschillend qua tijden, maar wachten doet ze nog altijd op mij
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari is een echte uitslaper.
Maar als pup en jonge hond werd hij altijd om 05.00 uur wakker en moest dan echt plassen, dat is vanzelf over gegaan. :ok:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ben ik blij dat ik dat probleem niet heb haha.. Loki slaapt het liefst uit, hoe langer hoe beter vooral als ik in bed blijf liggen dan blijft hij in het weekend ook gerust tot 11 uur ofzo pitten. Maar daarna ben ik wel de persoon die met hem uit moet gaan, want doordeweeks doet mijn vriend dat dus dan is het speciaal als wij gaan :Q:

Alleen als wij bij mijn schoonouders of bij mijn ouders zijn dan kan hij niet uitslapen, net zoals een kind die weet dat hij naar het pretpark gaat. Dan is hij al zo ontzettend vroeg wakker en gaat lopen spoken, soms kunnen we er nog een uur uittrekken maar hij doet dan net alsof hij heeel nodig moet plassen... En dan ben je buiten en dan stuitert hij rond als een idioot maar plassen, nope... En daarna rolt hij zich gewoon op zijn kussen op en snurkt verder, dank je wel Loki, echt waar! :mep: :mep:
Afbeelding
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ach gos :I: *schrijft Rex op verlanglijst*

Mijn honden zijn heel erg lui. Uma heeft wel periodes gehad maar dan moest ze echt plassen. Nu nooit meer eigenlijk.
Ik heb er nooit iets tegen hoeven doen voor zover ik me kan herinneren. Zelfs als jonge pup moest ik Manu wakker maken 's ochtends Afbeelding1: Ik heb dus geen tips uit ervaring maar ik zou de hond denk ik bij me nemen en dan sussen zodra hij te wild wordt. Niet lief maar duidelijk.
Of je geeft een gevulde Kong en duikt je bed weer in. Maar dat zou ik al teveel activiteit op de vroege morgen vinden :engel:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

het is de slechtste aanpak ooit maar als Fred begint te miepen mag hij de slaapkamer in. Hij is dan zo tevreden dat hij rustig tot 12 uur doorslaapt.
Zyntia
Zeer actief

Zamunda schreef:Hoe oud is hij/zij?
Bijna 2 jaar.
Zyntia
Zeer actief

Lizzie. schreef:Het is dan ook heel vroeg licht, misschien een optie om de ''gordijnen'' dicht te doen zodat de zon niet naar binnen kan schijnen.
Die zijn dan al dicht :mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

Barkley schreef:het is de slechtste aanpak ooit maar als Fred begint te miepen mag hij de slaapkamer in. Hij is dan zo tevreden dat hij rustig tot 12 uur doorslaapt.
De slaapkamer in gebeurd niet.
Zie mijn topic bij Voeding :mrgreen:
Geen zin om in die vieze lucht te zitten :mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

Ik heb overigens nog een hond.
Hij slaapt ook beneden, maar dan in de bench.
Hij wordt ook wakker van de herrieschopper, en dan is het feest :cheer:
Mijn Boomertje slaapt gewoon de hele nacht door, en dat gebeurd nu soms niet meer :mrgreen:

Één mee naar boven werkt niet.
Dan moeten ze beide ( anders gaat er één piepen/blaffen)
Dat gaat hem niet worden.
Als ze beide mee zouden gaan breken ze boven de boel af :mrgreen:
( spelen).

Alleen zijn kunnen ze gelukkig prima.
Dan zit de jongste in de bench, de ander los in de kamer.

Dat met het licht/donker verhaal zou wel eens kunnen.
Hopelijk in de winter langer slapen :mrgreen:

De herrieschopper is bijna 2 jaar ( kruising Terrier)
Mijn andere hond is bijna 1 jaar ( Boomertje)
Soooof
Zeer actief

Manuma schreef:
Ach gos :I: *schrijft Rex op verlanglijst*
Hoho, het is altijd wel nog mijn Rex he. :I: Ik zal volgend weekend eens kijken of ik een foto kan maken van zn snoet door het raam. Soms laten we hem dan trouwens wel op bed 's ochtends, dan is ie helemaal gelukkig. :wink:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou zeggen de beste manier...... spring uit je bed en ga een eind met hondlief wandelen :cheer:
Een uurtje later lekker aan het ontbijt, hond blij en jij fris voor een nieuwe dag :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mosquito1980 schreef:Ik zou zeggen de beste manier...... spring uit je bed en ga een eind met hondlief wandelen :cheer:
Een uurtje later lekker aan het ontbijt, hond blij en jij fris voor een nieuwe dag :ok:
Ugh, ja. vanochtend met ongekamd haar en in m'n pyjama. Daarna wel weer verder geslapen :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mosquito1980 schreef:Ik zou zeggen de beste manier...... spring uit je bed en ga een eind met hondlief wandelen :cheer:
Nou niet hoor! Mn nachtrust is me heilig dus oprotten :lol1:
Zyntia
Zeer actief

Speelgoed opruimen was een goede tip :mrgreen: :cheer:

Lijkt nu beter te gaan.
Het is in elk geval geen zes uur in de ochtend meer :mrgreen: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”