Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met Platinum?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Iemand ervaring met Platinum?

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik kreeg er bij de behendigheid een paar brokjes in mijn handen geduwd door de trainster en Duke vond ze érg lekker. Heb nu een proefpakketje binnen, en hij wil er héél graag voor werken. Ik vind het een mooi maatje voor de beloning en zijn eventueel zelfs heel makkelijk nog in tweëen te breken dat ze nog iets kleiner zijn.

Ik zou ze dus eigenlijk willen aanschaffen, maar dan hoofdzakelijk als beloning. Niet voor de dagelijkse maaltijd. Hooguit voor als vlees even niet handig is (omdat we ergens heen gaan bijvoorbeeld), of voor als ik een keer vergeten ben te ontdooien, maar niet standaard.

Maar bij de twee winkels die ik kan vinden om te bestellen, moet je gelijk heel veel bestellen, anders is het twee tot drie keer zo duur. Ik wilde eigenlijk gewoon een zakje van 1,5 kilo bestellen om te proberen, maar dan is het 9,97 per kilo :80: ipv 3,64 als je gelijk 30 kilo koopt.

Voor degene die het geven:
Waar kopen jullie het?
Hoe lang is zo'n zak houdbaar?

Is er eventueel iemand die bulk koopt waarvan ik een zakje zou kunnen overnemen?
Afbeelding
Marieke23

Re: Iemand ervaring met Platinum?

Ongelezen bericht door Marieke23 »

Bij platinum in duitsland kan je 1,5 kg bestelle, via webshop of telefonisch. De mevrouw die neserlands spreekt werkt er helaas niet meer. Daar geen portokosten volgens mij. Drie a vier dagen voor je het in huis hebt.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha heeft het de laatste periode van haar leven gegeten. Ik bestelde het altijd bij food4pets.be . Daar kun je zakken van 1,5 kilo en van 5 kilo kopen. Ik kocht steeds 2 x 5 kg tegelijk om de verzendkosten te omzeilen, maar voor Cyntha was het dus haar dagelijkse voeding.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik geef het af en toe als beloning, mijn honden zijn er dol op. Bestellen doe ik ook bij food4pets.be trouwens.
Shiloh86
Zeer actief

Kunnen jullie iets zeggen over de houdbaarheid?

Hoeveel maanden waren die zakken nog goed op moment dat ze binnen komen?
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik kop 5 kg zakken en gebruik die als beloning. Ik stop het wel in een afgelopen ton als de zak open is. Nog geen problemen gehad met de houdbaarheid. Mijn Borders vinden het heerlijk, mijn Markiesje lust het helaas niet.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Het gaat mij vooral om als ik meer dan 1 zak zou kopen. Kan ik die dan 3 maanden bewaren, 6 maanden? Een jaar?
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Shiloh86 schreef:Het gaat mij vooral om als ik meer dan 1 zak zou kopen. Kan ik die dan 3 maanden bewaren, 6 maanden? Een jaar?
Dit staat op de site van Platinum:
Hoelang is PLATINUM houdbaar?
De droge voeding is tot 18 maanden na productie houdbaar, de natte voeding MENU tot 36 maanden en MENU Mini tot 24 maanden.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

De houdbaarheidsdatum op de zak is voor wanneer de zak dicht zit. Op het moment dat je de zak openmaakt gaat de voedingswaarde teruglopen. Een afgesloten ton helpt al, maar ook daar komt geregeld lucht bij. Wat betreft voedingswaarde zou ik de zak persoonlijk binnen 3 maand op willen hebben. Mocht de voedingswaarde niet interessant zijn omdat je ze bijvoorbeeld als trainer gebruikt, zou je het langer open kunnen laten staan.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

De houdbaarheid van een dichte zak is natuurlijk afhankelijk van wat de winkel/webshop op voorraad heeft. Eenmaal open loopt de houdbaarheid en vaak ook smaak sneller terug. Ik zorg dat ik per keer dat een zak droogvoer opengaat/deksel van de ton ik voldoende pak voor 2 weken. Zo blijft het restant langer vers dan wanneer ik dagelijks heel de zak openmaak.

Op de site van food4pets.be wordt aangegeven wat de houdbaarheidsdatum is van wat je koopt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”