Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Rijden

Ongelezen bericht door Peter27 »

Guus deed net een poging om op Bumper te rijden. Eerste halfslachtige poging maar hij is nu bijna 6 maanden dus puberteit komt er waarschijnlijk hard aan.

Maar hoe ga ik dit begeleiden zodat het voor alle partijen leuk blijft??

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Rijden

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat ligt eraan of ze gelijkwaardig zijn en Bumper dat zelf kan regelen. Als de ene hond veel ouder is bijvoorbeeld of fysiek niet opgewassen tegen de rijder dan greep ik mooi even in. Anders zou ik het ze zelf laten uitzoeken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gewoon eraf plukken en verbieden, even goed duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is!
Lang niet alle honden kunnen voor zichzelf opkomen en je wil ook niet dat hij dit gedrag straks buiten bij andere honden ook gaat doen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Klopt.. mijn teef laat zich ook buiten niet gelden bij rijdende reutjes. Dus ik wil het liever niet hebben.
Lunatic schreef:Gewoon eraf plukken en verbieden, even goed duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is!
Lang niet alle honden kunnen voor zichzelf opkomen en je wil ook niet dat hij dit gedrag straks buiten bij andere honden ook gaat doen.
blablabla :)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarschijnlijk is het tijdelijk en geef je hond ook de kans iets te doen. Stel dat het echt de spuigaten uitloopt kan je ingrijpen. Ik merk dat de meeste dingen die wij gaan verbieden hele leuke dingen zijn om te doen als je dwars en lastig wil zijn als jonge hond. Zodra mensen zaken opeten gaan verbieden, blaffen gaan verbieden of de bank gaan verbieden krijg je honden die niks liever willen dan dat stiekem doen of de boel op gaan ruien door het steeds te doen. Als je teef het toelaat is er ook geen lol aan voor je reu. En nogmaals, tijd genoeg om er wat aan te doen. Veel beter is uitdoven, verlies van interesse of een teef die het toch beu is en hem op zijn falie geeft als hij te ver gaat.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Peter27 schreef:Klopt.. mijn teef laat zich ook buiten niet gelden bij rijdende reutjes. Dus ik wil het liever niet hebben.
Lunatic schreef:Gewoon eraf plukken en verbieden, even goed duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is!
Dan zou ik als baas zeker ingrijpen, hij heeft maar te stoppen en respect voor je teef te hebben!
Gaat hij dan op een kussen of knuffel rijden zou ik dat gewoon laten gaan, dat is meestal spanning af reageren, deed Zinzi ook als ze weer eens een standje van één van de andere honden kreeg, kussen of knuffel pakken en als een konijn tekeer gaan :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”