Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op eigen kussen plassen
Moderator: moderatorteam
- Angieh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising boxer/labrador x australian shepherd.
- Aantal honden: 1
Op eigen kussen plassen
En daar ben ik weer haha.
Onze pup Kenji van 9,5 week is ontzettend leergierig, heeft yot nu toe nog maar 2x binnen geplast en verder zindelijk.
We hebben hem nu los in de kamer omdat hij in paniek raakte en dat ging ook niet even over met uitzitten.
Los gaat het perfect en gaat hij op zijn plaats liggen als we weg gaan.
Nu het probleempje wat zich vanochtend voordeed..
Hij heeft op zijn kussen geplast.
Is dit "gewoon" een dominantie kwestie, als in.. dit is écht van mij?
Nu heb ik hem er uiteraard niet voor gestraft aangezien het vanacht is gebeurd maar weet niet zo goed of ik er wat mee moet/kan.
Onze pup Kenji van 9,5 week is ontzettend leergierig, heeft yot nu toe nog maar 2x binnen geplast en verder zindelijk.
We hebben hem nu los in de kamer omdat hij in paniek raakte en dat ging ook niet even over met uitzitten.
Nu heb ik hem er uiteraard niet voor gestraft aangezien het vanacht is gebeurd maar weet niet zo goed of ik er wat mee moet/kan.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Op eigen kussen plassen
Nou precies dit inderdaad! Het is een baby die weet echt nog niet beter. Als je moet, dan moet je!Zinodo schreef:Het is een baby. Een baby die ineens nodig moest plassen en niet wist te beslissen waar. Dat is alles.
- Angieh
- Vaste gebruiker
De reden waarom ik het vraag is omdat de hond van een vriendin dit structureel doet. Ik ga er nu gewoon vanuit dat het een ongelukje was maar vraag me gewoon af hoe of wat wanneer dit zal blijven gebeuren.
- Lucia
- Zeer actief
Puppen hebben gewoon nog geen vaste blaascontrole en waarschijnlijk is dat gewoon een plekje geweest waar hij was of het prettig vond.
Gewoon de boel wassen en goed blijven opletten en vaak uitlaten.
Gebeurt het snachts dan zou ik er nog een x in de nacht uitgaan ( als het nogmaals gebeurt, want ongelukjes horen er nou eenmaal nog bij)
Gewoon de boel wassen en goed blijven opletten en vaak uitlaten.
Gebeurt het snachts dan zou ik er nog een x in de nacht uitgaan ( als het nogmaals gebeurt, want ongelukjes horen er nou eenmaal nog bij)
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Goed schoonmaken. Anders blijft het kussen ernaar ruiken en wordt het inderdaad een vaste plasplek.
Gait had een kleedje waar hij dolgraag op plaste. Dat heb ik aan de kant gelegd na het wassen en toen hij goed zindelijk was weer neergelegd. Toen kon ik hem corrigeren voor het plassen op dat kleedje (corrigeren voor iets waar ze geen controle over hebben moet je niet doen, maar nu wist ik zeker dat hij die controle wél had). Daarna heeft hij het nooit meer gedaan
Gait had een kleedje waar hij dolgraag op plaste. Dat heb ik aan de kant gelegd na het wassen en toen hij goed zindelijk was weer neergelegd. Toen kon ik hem corrigeren voor het plassen op dat kleedje (corrigeren voor iets waar ze geen controle over hebben moet je niet doen, maar nu wist ik zeker dat hij die controle wél had). Daarna heeft hij het nooit meer gedaan
- Angieh
- Vaste gebruiker
Ja, nu is hij om half 1 nog uit geweest, zal rond 4 uur ook nog even de wekker zetten voortaan
En ja ongelukjes gebeuren, het is ook niet dat ik teleurgesteld ben in hem ^_^

En ja ongelukjes gebeuren, het is ook niet dat ik teleurgesteld ben in hem ^_^
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ook als je het wél ziet gebeuren moet je een pup er niet voor straffen. Weet je wat je dan creeert? Een pup/hond die bij aandrang tot plassen angstig een plekje uit je zicht zoekt (achter de bank bijvoorbeeld) en daar gaat plassen ipv dat hij je durft aan te geven dat hij moet. Dus echt niet doen hoor.Angieh schreef:En daar ben ik weer haha.
Dat hij nu hij los in huis is wel plast 's nachts kan te maken hebben met de grotere ruimte, dat dat toch weer even spannend is maar ook dat hij meer bewegingsruimte heeft (en die gebruikt) en dan ook gewoon eerder moet plassen.
- dagmar88
- Zeer actief
Laat dat maar heel snel los.Angieh schreef: Is dit "gewoon" een dominantie kwestie, als in.. dit is écht van mij?
Kussens en dekens zijn fijn om op te plassen omdat het niet spettert.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Angieh schreef:
Nu heb ik hem er uiteraard niet voor gestraft aangezien het vanacht is gebeurd .
Hij is 9,5 weken en dus een baby, die gewoon nodig moest plassen. Waarvoor zou je hem willen straffen dan?
Snachts zou je er een keer uit kunnen gaan om hem te laten plassen want een hele nacht ophouden is wat lang voor zo'n pup.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- dagmar88
- Zeer actief
Zamunda schreef:Ook als je het wél ziet gebeuren moet je een pup er niet voor straffen. Weet je wat je dan creeert? Een pup/hond die bij aandrang tot plassen angstig een plekje uit je zicht zoekt (achter de bank bijvoorbeeld) en daar gaat plassen ipv dat hij je durft aan te geven dat hij moet. Dus echt niet doen hoor.Angieh schreef:En daar ben ik weer haha.

Een pup die het op die leeftijd bij voorkeur buiten doet heeft al een goede basis.

Met zindelijkheid is het niet anders. Daarbij is de controle op deze leeftijd gewoon nog niet compleet. Sommige (hele knappe) hondjes komen al een heel eind, maar dat het geregeld niet lukt hoort er bij.
- Angieh
- Vaste gebruiker
Woww okee. Ik was nog niet echt wakker toen ik het schreef en heb het niet handig geformuleerd.
Iedereen struikelt nu over het straffen stukje terwijl ik alleen wilde aangeven dat ik dat niet heb gedaan en dat ook niet van plan ben.
Bedankt voor jullie reacties wat betreft dat het niet gek is dat ie t daar heeft gedaan
Iedereen struikelt nu over het straffen stukje terwijl ik alleen wilde aangeven dat ik dat niet heb gedaan en dat ook niet van plan ben.
Bedankt voor jullie reacties wat betreft dat het niet gek is dat ie t daar heeft gedaan

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Tess plaste ook altijd op kussens, dat was fijner blijkbaar dan gewoon op de vloer. Dus het enige dat je kan doen is zorgen dat je makkelijk te wassen kussens hebt. Met hippe design manden zou ik nog even wachten tot hij wat meer blaascontrole heeft 

-
- Zeer actief
misschien heeft ie in de gaten dat t op het kussen niet zo spetterd 

- Angieh
- Vaste gebruiker
Haha nee juist, daarom nu ook gewoon een cheapo kussen aangeschaft. Ik heb niet de illusie dat alles heel blijft..veertje schreef:Tess plaste ook altijd op kussens, dat was fijner blijkbaar dan gewoon op de vloer. Dus het enige dat je kan doen is zorgen dat je makkelijk te wassen kussens hebt. Met hippe design manden zou ik nog even wachten tot hij wat meer blaascontrole heeft