Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand ervaring met flea guard en Stop bodyguard?
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Iemand ervaring met flea guard en Stop bodyguard?
Mijn 12-jarige hond heeft voor het eerst van haar leven last van vlooien gehad of nog. Ik heb al een ander topic lopen over de hotspots die ze heeft gekregen omdat ze vlooienallergie blijkt te hebben.
Na behandeling pipet advantix krijgt Shep een partiële epileptische aanval. De DA raadde daarom stronghold tegen vlooien aan maar ook daarna kreeg ze een aanval. Nu zoek ik voor de volgende keer dus een natuurlijk middel. Heb al spot on met lavendel en tea tree olie gebruikt maar toen vond ik toch weer een vlo.
Ik vond op de site van eko4petz flea guard en Stop bodyguard, het ene is een pil en het andere druppels. Heeft iemand ervaring met deze middelen tegen vlooien?
Na behandeling pipet advantix krijgt Shep een partiële epileptische aanval. De DA raadde daarom stronghold tegen vlooien aan maar ook daarna kreeg ze een aanval. Nu zoek ik voor de volgende keer dus een natuurlijk middel. Heb al spot on met lavendel en tea tree olie gebruikt maar toen vond ik toch weer een vlo.
Ik vond op de site van eko4petz flea guard en Stop bodyguard, het ene is een pil en het andere druppels. Heeft iemand ervaring met deze middelen tegen vlooien?

- Caro
- Zeer actief
Re: Iemand ervaring met flea guard en Stop bodyguard?
Ik heb geen katten, daar ben ik dan weer allergisch voor maar de kat van de buurvrouw is een paar keer hier binnen geweest, ben bang dat dat de boosdoener is. Ze kwam via mijn slaapkamerraam, nu ik dat weet zet ik het raam zo open dat die kat er niet doorheen kan maar het kwaad is al geschied.Nanna schreef:Ik zou niet inzetten op behandelen van de hond maar op de omgeving. Want daar komen steeds de nieuwe vlooien vandaan.
En heb je katten? Dat zijn ook meesteroverbrengers van vlooien. Die dompelde ik meteen in het gif
Omgeving heb ik al een paar keer behandeld; haar dekbed, deken etc uitgewassen met dreft, honderd keer met de stofzuiger en daarna een spray in de kieren.

-
- Actief
ik heb Stop! gebruikt, niet tegen vlooien maar tegen teken. Het werkt zolang er nog geen hoogseizoen is wat betreft het aantal teken. Ik denk dat het meer werkt ter voorkoming als ter bestrijding. Ik ben overgestapt op Practic. Dat heeft een andere werkzame stof dan advantix. Maar ik kan me voorstellen dat je het risico op nog een aanval niet wilt nemen.

-
- Zeer actief
Je zult het hele riedeltje van "de omgeving" moeten herhalen ene paar keer. En dan echt het hele huis, alle plaiden, alle kleden, alle banken, alle bedden / beddegoed. Wassen, wassen, wassen, wasen en wassen. Vergeet de trap en auto niet te behandelen.
Als er eenmaal vlooien zijn kom je er niet makkelijk vanaf helaas.
Suzanne
Suzanne
- Caro
- Zeer actief
Ik weet niet zeker of er nog vlooien zitten maar ga voor de zekerheid volgende week de hele riedel weer herhalen. Dan wordt Shep gewassen in de trimsalon en doe ik het huis weer. Het is gelukkig geen grote vlooienplaag want in huis heb ik er nog geen gezien, ik weet dat er eitjes en larven in de kieren kunnen zitten maar ik heb bij één van de bewoners op mijn werk weleens een echte plaag gezien, daar zag je de vlooien rond springen. Op Shep heb ik er 2 weken geleden voor het laatst 2 gevonden in haar liezen maar in haar dikke vacht is het lastig te vinden.~Suzanne~ schreef:Je zult het hele riedeltje van "de omgeving" moeten herhalen ene paar keer. En dan echt het hele huis, alle plaiden, alle kleden, alle banken, alle bedden / beddegoed. Wassen, wassen, wassen, wasen en wassen. Vergeet de trap en auto niet te behandelen.
Suzanne
Ik heb haar nooit behandeld voor vlooien omdat ze ze nooit had. Nu ik weet dat ze een vlooienallergie heeft, wil ik haar preventief blijven behandelen maar dus niet met giftige middelen waar ze slecht op reageert.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die zou ik ook laten liggen. Ik sluit niet uit dat Digger zijn idiote aanvallen door een serestoband kreeg.Heavy schreef:En een seresto band ? Jip reageert met diarree en spugen op alle druppels maar een band gaat goed
- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Maar dat is de één voor de ander. je zult toch uit moeten zoeken wat wel werkt en met "natuurlijke" middelen kom je er niet.Johnny Jones schreef:Die zou ik ook laten liggen. Ik sluit niet uit dat Digger zijn idiote aanvallen door een serestoband kreeg.Heavy schreef:En een seresto band ? Jip reageert met diarree en spugen op alle druppels maar een band gaat goed
Action heeft vlooiendruppels op basis van silicone. Bob martin met fipronil.
- Caro
- Zeer actief
Aan die seresto band durf ik niet zo goed in verband met die epilepsie. Over die druppels van de action heb ik eerder gehoord maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat vlooiendruppels van de action goed werken en niet schadelijk zijn maar heb me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept.
Het fijnst zou zijn als ik ze weg kan krijgen en houden door Shep goed te laten wassen en het huis weer te doen.
Het fijnst zou zijn als ik ze weg kan krijgen en houden door Shep goed te laten wassen en het huis weer te doen.

- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Don werd ook altijd ziek van druppels.
Behalve die van bolfo. Bolfo gold geloof ik.
Behalve die van bolfo. Bolfo gold geloof ik.