Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incontinentie door versvlees
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Incontinentie door versvlees
Chaya heeft niet zulke sterke sluitspieren, en als ze versvlees heeft gehad plast ze in huis. Als ze brok krijgt doet ze dat niet.
Komt dat vaker voor, en hoe kan dat?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Incontinentie door versvlees
Kijk maar eens in de zoekfunctie, ik heb er nl ook zo een en daar eens een topic over geopendTarz schreef:Chaya heeft niet zulke sterke sluitspieren, en als ze versvlees heeft gehad plast ze in huis. Als ze brok krijgt doet ze dat niet.

De sluitspieren worden sterker door die pillen, dat is ook veel prettiger voor de hond, misschien kun je dat proberen?
-
- Zeer actief
Ja dat is een optie, bedankt
Heeft Wuilus dat omdat ze oud is of heeft ze dat altijd al gehad?
Toen Chaya klein was deed ze om de meter een plas, dan kwam er een druppel uit, of helemaal niks. Beetje bij beetje kon ze meer controle houden en ze werd pas met een maand of 8 zindelijk.
Maar zelfs nu doet ze het nog weleens in huis (dus na versvlees) en ze kan niet naar het grasveldje lopen zonder daarvoor op de tegels te moeten plassen.

Toen Chaya klein was deed ze om de meter een plas, dan kwam er een druppel uit, of helemaal niks. Beetje bij beetje kon ze meer controle houden en ze werd pas met een maand of 8 zindelijk.
Maar zelfs nu doet ze het nog weleens in huis (dus na versvlees) en ze kan niet naar het grasveldje lopen zonder daarvoor op de tegels te moeten plassen.
-
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Wat verstaan jullie onder brokTarz schreef:Chaya heeft niet zulke sterke sluitspieren, en als ze versvlees heeft gehad plast ze in huis. Als ze brok krijgt doet ze dat niet.
en wat geven jullie als versvlees ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
Ze drinkt ongeveer dezelfde hoeveelheid water als ze vers krijgt.Janet schreef:Drinkt ze wel dezelfde hoeveelheid water als ze vers krijgt? Of juist minder. En plast ze direct ná het eten (tot ca. een uur later) of bij de 'standaard' ronden? Geven jullie het gebeuren veel aandacht of negeren jullie het compleet?
Ze plast een paar uur na het eten.
Ze plast wanneer wij er niet zijn.
Dus 's ochtends krijgt ze vers, en dan plast ze overdag als ik er niet ben, en ze krijgt 's avonds vers en dan plast ze 's nachts.
Ik zet nu het water weg als ze vers krijgen. Het is trouwens niet elke keer dat ze dat doet hoor.
-
- Zeer actief
Brok: Farm Food.Mama Sanneke schreef:Wat verstaan jullie onder brokTarz schreef:Chaya heeft niet zulke sterke sluitspieren, en als ze versvlees heeft gehad plast ze in huis. Als ze brok krijgt doet ze dat niet.
en wat geven jullie als versvlees ?
Sanneke
Versvlees: Smuldier.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is wel doordat ze ouder is, maar de oorzaak is hetzelfde, een verslapte sluitspier. Ze kan op brok 10 uur haar plas ophouden en met vers misschien hooguit 3 uur voor ze die pillen kreeg.Tarz schreef:Ja dat is een optie, bedankt![]()
Ik versta onder brok gewoon brokken van allerlei merken en onder vers Rodi-burgers trouwens met rijst en groenten of gewoon de rodi-compleet.
-
- Zeer actief
Ik zou in ieder geval het water weghalen als ze vers krijgt. In vers zit ook al vocht. En als je tussendoor (na het vers geven) een keertje extra uitgaat voor een plas, doet ze het dan nog steeds in huis?Tarz schreef:Ze drinkt ongeveer dezelfde hoeveelheid water als ze vers krijgt.Janet schreef:Drinkt ze wel dezelfde hoeveelheid water als ze vers krijgt? Of juist minder. En plast ze direct ná het eten (tot ca. een uur later) of bij de 'standaard' ronden? Geven jullie het gebeuren veel aandacht of negeren jullie het compleet?
Dus 's ochtends krijgt ze vers, en dan plast ze overdag als ik er niet ben, en ze krijgt 's avonds vers en dan plast ze 's nachts.
Ik zet nu het water weg als ze vers krijgen. Het is trouwens niet elke keer dat ze dat doet hoor.

Nai nauvalyë moica alasailarin...
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ze krijgt altijd eten na het wandelen. 's Ochtends voordat ik wegga word ze uitgelaten en daarna ben ik er dus niet..Janet schreef:Ik zou in ieder geval het water weghalen als ze vers krijgt. In vers zit ook al vocht. En als je tussendoor (na het vers geven) een keertje extra uitgaat voor een plas, doet ze het dan nog steeds in huis?Tarz schreef:Ze drinkt ongeveer dezelfde hoeveelheid water als ze vers krijgt.Janet schreef:Drinkt ze wel dezelfde hoeveelheid water als ze vers krijgt? Of juist minder. En plast ze direct ná het eten (tot ca. een uur later) of bij de 'standaard' ronden? Geven jullie het gebeuren veel aandacht of negeren jullie het compleet?
-
- Vaste gebruiker
Ik heb totaal de tegenovergestelde ervaring.
Ik voer ongeveer 5 dagen carnibest versvlees en 2 dagen brok.
Mijn oudste hond is sinds kort licht incontinent, zal nooit bewust in huis plassen maar verliest ongemerkt wat in haar slaap. Wij noemen het oneerbiedig "ze lekt". Dit echter haast ALLEEN volgend op een brokmaaltijd.
Wanneer ze Carnibest eten, drinken ze nauwelijks iets. Dat geldt voor alle honden. Bij brok dus wel behoorlijk. Dat maakt in het 'lekken' enorm verschil.
Ook bij andere mensen met incontinente honden heb ik juist hele goede ervaringen/verbetering vernomen door het gaan voeren van Carnibest. Hoe dat zit met andere soorten versvlees weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik voer ongeveer 5 dagen carnibest versvlees en 2 dagen brok.
Mijn oudste hond is sinds kort licht incontinent, zal nooit bewust in huis plassen maar verliest ongemerkt wat in haar slaap. Wij noemen het oneerbiedig "ze lekt". Dit echter haast ALLEEN volgend op een brokmaaltijd.
Wanneer ze Carnibest eten, drinken ze nauwelijks iets. Dat geldt voor alle honden. Bij brok dus wel behoorlijk. Dat maakt in het 'lekken' enorm verschil.
Ook bij andere mensen met incontinente honden heb ik juist hele goede ervaringen/verbetering vernomen door het gaan voeren van Carnibest. Hoe dat zit met andere soorten versvlees weet ik eerlijk gezegd niet.
~Karina~