Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie/labrador kruising
- Aantal honden: 1
Voorstellen
Hallo!
Ik ben Doortje en we zijn bijna de baasjes van Saartje. Saartje is een kruising labrador/ border collie en we hebben haar pas uitgezocht uit een nestje. Over een paar weekjes mag ze bij ons komen wonen. We verheugen ons er enorm op en om wat informatie op te doen heb ik me hier aangemeld.
Saartje zal hopelijk een beetje steun zijn voor onze autistische zoon. We zijn al spelletjes aan het bedenken om haar en hem bezig te houden. (Vanwege de border collie in haar) Als hij op school is ga ik veel met haar wandelen, zodra ze daar groot genoeg voor is.
Groetjes!
Ik ben Doortje en we zijn bijna de baasjes van Saartje. Saartje is een kruising labrador/ border collie en we hebben haar pas uitgezocht uit een nestje. Over een paar weekjes mag ze bij ons komen wonen. We verheugen ons er enorm op en om wat informatie op te doen heb ik me hier aangemeld.
Saartje zal hopelijk een beetje steun zijn voor onze autistische zoon. We zijn al spelletjes aan het bedenken om haar en hem bezig te houden. (Vanwege de border collie in haar) Als hij op school is ga ik veel met haar wandelen, zodra ze daar groot genoeg voor is.
Groetjes!
-
- Zeer actief
Re: Voorstellen
welkom en sterkte met wachten
.. te leuk 

-
- Vaste gebruiker
Dank je! En inderdaad wat duurt het dan nog lang! 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bijzondere kruising, beide rassen zijn vaak erg geschikt voor dit soort doelen.
Fijn dat jullie je goed bewust zijn van wat dit type hond vraagt om zo een goed maatje te kunnen zijn. Gaat jullie zoon vast veel baat bij hebben. Los van het feit dat het natuurlijk gewoon heel leuk is om een hond te hebben.
Gaan jullie alles zelf doen qua opvoeding/training of krijgen jullie hulp/ondersteuning vanuit een stichting?
Geen idee of dat er voor autisme eigenlijk is hoor. Gewoon nieuwsgierig.
Succes met wachten.
En alvast heel veel plezier met haar.
Karen
Fijn dat jullie je goed bewust zijn van wat dit type hond vraagt om zo een goed maatje te kunnen zijn. Gaat jullie zoon vast veel baat bij hebben. Los van het feit dat het natuurlijk gewoon heel leuk is om een hond te hebben.

Gaan jullie alles zelf doen qua opvoeding/training of krijgen jullie hulp/ondersteuning vanuit een stichting?
Succes met wachten.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Welkom, foto's zijn ook altijd welkom
.

-
- Vaste gebruiker
De kngb heeft elk jaar een cursus voor ouders waarbij je je eigen hond kunt trainen als Hulphond. Het is natuurlijk niet hetzelfde als een door hen getrainde hulphond maar een autisme hond is lastig aan te komen. Vaak via stichtingen die met sponsoring werken of via een PGB.Pets_Passion schreef:Bijzondere kruising, beide rassen zijn vaak erg geschikt voor dit soort doelen.
Fijn dat jullie je goed bewust zijn van wat dit type hond vraagt om zo een goed maatje te kunnen zijn. Gaat jullie zoon vast veel baat bij hebben. Los van het feit dat het natuurlijk gewoon heel leuk is om een hond te hebben.![]()
Succes met wachten.
Karen
Onze zoon heeft gelukkig al gauw een klik met honden. Een labrador van een vriendin die hier wel eens is, tovert onze zoon al om in een vrolijke open jongen waar hij normaal heel teruggetrokken is. Ik hoop dat een eigen hond die hij van pup af aan heeft nog wat beter helpt.
We zijn samen naar het nestje toe gegaan en hij zat te midden van een hele boel puppy’s en er was er 1 die meteen bij hij kwam en bleef. De rest liep lekker rond te snuffelen maar dit hondje nestelde zich bij hem op schoot en hij vergat de rest van het nest. Dit hondje werd het! Zo bijzonder om te zien!
Ik ga eens kijken hoe ik een foto kan plaatsen.
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een schatje.Saartje31 schreef:
De kngb heeft elk jaar een cursus voor ouders waarbij je je eigen hond kunt trainen als Hulphond. Het is natuurlijk niet hetzelfde als een door hen getrainde hulphond maar een autisme hond is lastig aan te komen. Vaak via stichtingen die met sponsoring werken of via een PGB.
Onze zoon heeft gelukkig al gauw een klik met honden. Een labrador van een vriendin die hier wel eens is, tovert onze zoon al om in een vrolijke open jongen waar hij normaal heel teruggetrokken is. Ik hoop dat een eigen hond die hij van pup af aan heeft nog wat beter helpt.
We zijn samen naar het nestje toe gegaan en hij zat te midden van een hele boel puppy’s en er was er 1 die meteen bij hij kwam en bleef. De rest liep lekker rond te snuffelen maar dit hondje nestelde zich bij hem op schoot en hij vergat de rest van het nest. Dit hondje werd het! Zo bijzonder om te zien!
Ik ga eens kijken hoe ik een foto kan plaatsen.
Heel bijzonder idd als 1 pup er zo uitspringt.
Ik heb me vorig jaar ook zo laten beïnvloeden. De pup die het beste klikte met ons zoontje.
Nou heeft Bram geen beperkingen maar ik ben er nog altijd blij mee dat het zo klikt tussen kind en hond.
Komt vast helemaal goed. Vind het altijd heel bijzonder om te zien wat een hond voor iemand kan betekenen.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn