Ik heb meestal wel dezelfde rondjes, maar één keer op een dag: 's ochtends is het meestal hier het losloop gebiedje waar ik vlak naast woon,
's middags de Gaasperplas (2 verschillende routes), of soms de polder, en 's avonds sinds het donker is een aanlijn rondje door de wijk.
Maar nu merkte ik dat sinds het 's avonds donker is en Jessie dus aangelijnd is, dat ze niet meer poept 's avonds
We deden ook een ander rondje dan normaal 's avonds (in het licht was het nog in losloopgebied), want ze moet toch meer leren kennen
en ook netjes leren aan de riem te lopen.
Maar nu ik erover na ging denken, vond ik haar ook veel meer gespannen en dacht 'dat is dom, van gebiedje wisselen in het donker', dus
vanavond eens de boel uitgetest en in haar normale rondje losloopgebied aangelijnd met haar gaan lopen en verrot: het kind poepte!
Dus ja, ik denk dat honden het vertrouwde vaak best fijn vinden. Wel vind ik persoonlijk dat er afwisseling moet zijn en dat het dus
verstandig is om met meerdere gebieden de honden vertrouwt te laten raken.
Hier in de buurt loslopen is een klein gebiedje met weinig echte uitdaging en dat is bv geen vergelijking met de grote middag wandeling
aan de Gaasperplas waar ze echt de ruimte heeft en kan racen , spelen en plonsen zoveel als ze wil (of met een bos of wat dan ook).
Hetzelfde rondje 3 of 4 keer per dag en dan dag in dag uit, dat lijkt me wel afstompend werken.