Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Antiblafband of stroomband maakt een klikje?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Antiblafband of stroomband maakt een klikje?

Ongelezen bericht door Jackira »

Man rookt al eeuwen, en is nu over op zo'n elektrisch roken ding. Iedere keer bij op dat knopje drukken maakt het een zacht klikgeluidje en komt Laila zenuwachtig en wat angstig aangerend en gaat druk staan doen. Een beetje alsof ze niet weet wat ze moet doen want ze weet niet wat de bedoeling is maar ze gaat een soort van raden wat je bedoelt.

Man gebruikt dat ding nu niet meer binnen en gaat er ook maar mee buiten staan :mrgreen:

Laila is een zwerfhond uit Spanje. Meegenomen vanaf een camping en waarschijnlijk was de campingeigenaar ooit haar baas. Ze is ook duidelijk tijden gewend waarin ze gehoorzaam moest zijn. Zou het kunnen dat ze de link legt met eventueel zo'n band? Maken die zulke klikjes? Ik zou niet weten hoe ik het anders moet verklaren.

Het geluid van een clicker is veel harder daar hebben we ook aan gedacht maar ik denk niet dat dat het is.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Antiblafband of stroomband maakt een klikje?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

de blafband die ik heb maakt geen klik geluid. die geeft als eerste een piep geluid. dan een trilling en dan een schok.

ellen
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Nog nooit een klikje gehoord bij blafband of TT's...
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Misschien hadden ze daar stroomdraadjes? Een stroomdraden om vee binnen een weiland te houden, kan een tik, geluid maken.
Misschien heeft ze een eer een schok van een stroomdraad gehad? Dan tikt het namelijk wel.

Is even het enige dat ik zou kunnen bedenken, bij een stressvolle reactie van een tikgeluidje?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Soms zijn honden bang voor iets zonder dat het te verklaren is.
Mayke heeft het met wok pakken :80: Die hing vroeger aan de wand van de keuken en ze leek er soms naar te staren als een zwart gat waarin ze werd weggezogen :LOL: Ze sloop soms als een hyena door het huis en gaf argwanende blafjes naar de enge wok. En ze heeft echt nog nooit een knal met een wokpan gehad. Ze eet er soms wel uit :roll:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Een tt of blafband geven geen klikjes
Zoals iemand al eerder aangaf ; stroomdraad doet dat wel
Ik heb me weken afgevraagd wat nou die klikjes waren die ik steeds hoorde als ik langs de buren liep
Dat blijkt dus de stroomdraad te zijn

Ze kan ook gewoon bang zijn zonder dat er iets is gebeurd
Onze eerste hond had dat let klepperende deuren bijv
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Een vreemde geur zou zeker kunnen. Maar ze doet het bijvoorbeeld buiten ook bij die klikjes. Dan gaat ze raar springen en uitgelaten doen maar er is ook spanning.

Het kan natuurlijk ook inderdaad om niks zijn of iets wat onbewust is ontstaan. Jack was een tijdje geleden ineens bang voor stoplichten. Dat kwam achteraf omdat hij in de auto mij zag kijken naar die lichten boven de weg en omdat we dan stilstaan. En Jack heeft geen geduld in de auto. Rijden moeten we :mrgreen: Dus toen hij mij zo vanachter de vooruit moeilijk omhoog zag kijken of het al groen werd :oeps: was zijn conclusie w.s. dat ik het eng vond ofzo. Dus waren stoplichten eng en daarna ook alle lantarenpalen. Het ging vrij snel weer over ook gelukkig.

En stroomdraad had ik nog niet aan gedacht maar dat is ook wel een logische verklaring.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”