Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil BoT hondenjassen en gebruik

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jayka
Vaste gebruiker

Verschil BoT hondenjassen en gebruik

Ongelezen bericht door Jayka »

Wie kan mij het verschil vertellen mbt de standaard Back on Track en de gevoerde regendeken van Back on Track?
Verder ben ik benieuwd naar de ervaringen met deze hondenjas en het gebruik van BoT hondendekens in het algemeen. Wie gebruikt ze puur voor/na training en wie ook voor ijzige of regenachtige wandelingen (bij welke temperaturen juist wel of niet)? Welke soort deken op wat voor soort vacht/hond? Worden de honden er niet te warm onder bij wandelingen? Hoe vallen de maten?
Benieuwd naar zoveel mogelijk info :scratch:
03-01-2017...dag lieve Jayka...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Verschil BoT hondenjassen en gebruik

Ongelezen bericht door maart »

Ik gebruik binnenshuis het Maas deken na inspanning.
Om te wandelen is het niet geschikt, daar ze er niet mee kunnen plassen/poepen zonder zich te bevuilen.
Gebruik omwille van knie operatie met nodige complicaties. Of het veel uitmaakt geen idee, maar een klein beetje uitmaken is ook iets.

Met de regenjassen wel, die heb ik ook maar ze dragen die niet graag. Daar heb ik pommpa's voor en dat vinden ze super.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik heb de BoT gevoerde regendeken wel eens gebruikt als we op een wedstrijd schapendrijven gingen opzetten (de schapen klaarzetten per groepje voor de deelnemers), of op een clinic als die een hele dag duurt bij slecht weer.
Als je pech hebt is het heel koud /nat, en je hond moet toch een paar uur steeds even werken met tussenpozen, om te zorgen dat de spieren dan niet te veel afkoelen vind ik die BoT erg fijn.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:Ik gebruik binnenshuis het Maas deken na inspanning.
Om te wandelen is het niet geschikt, daar ze er niet mee kunnen plassen/poepen zonder zich te bevuilen.
Gebruik omwille van knie operatie met nodige complicaties. Of het veel uitmaakt geen idee, maar een klein beetje uitmaken is ook iets.

Met de regenjassen wel, die heb ik ook maar ze dragen die niet graag. Daar heb ik pommpa's voor en dat vinden ze super.
Hier hebben ze toch geen problemen met plassen/poepen zonder zich te bevuilen ;)

Gebruik de standaard deken voor tussen/na de training in de wintermaanden omdat de honden dan in de openstaands auto liggen.

Zelfs m’n meest sloop gerichte honden gaan staan voor het aantrekken en laten ze heel. Het zal dus wel prettig zijn.

De maasdeken gebruik ik in het voorjaar en najaar
maart
Zeer actief

Met staart door dat dat kunnen ze toch echt niet poepen zonder dat het er in terecht komt hoor :lol1: daarom enkel binnenshuis aan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:Met staart door dat dat kunnen ze toch echt niet poepen zonder dat het er in terecht komt hoor :lol1: daarom enkel binnenshuis aan.
De staart heb ik er meest niet door inderdaad ;)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik gebruik de maasdeken na de training met Finn, na het uitlopen en bij het inlopen. Voor het wachten in de auto heb ik nu een Pomppa (Jumppa) voor hem. Hij kan gewoon plassen en poepen met die maasdeken aan. Staartgat gebruik ik nooit.

Heb ook een ongevoerde regendeken gehad van BoT, maar die gebruikte ik nooit. Finn heeft een hekel aan dingen aan zijn lijf en de regenjas was te stug voor hem, waardoor hij oa zijn staart niet mooi omhoog kon dragen. De maasdeken is licht en heel soepel, daar heeft hij geen moeite mee.

Voor Tess heb ik nog geen BoT. Misschien komt die er ooit nog wel, maar voor nu heb ik een Pomppa (Perus) voor na het trainen en het wachten in de kou. Die is ook waterdicht, dus ze krijgt hem met regenachtige wandelingen ook aan als ik weinig tijd heb om haar thuis weer goed te drogen.
doodle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door doodle »

Kunnen de back on track jasjes ook in combinatie met een tuigje?
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik lees even mee. Zit voor Ayla te denken aan een jas voor na het speuren in de winter. Ze is dan ongeveer anderhalf uur heel intensief bezig en gaat dan de auto in waar ze een tijd ligt voor we weer naar huis gaan en koelt dan wel heel snel af viel me gisteren op.
veertje
Zeer actief

doodle schreef:Kunnen de back on track jasjes ook in combinatie met een tuigje?
Ja dat kan er redelijk makkelijk overheen. Zeker bij de maasdeken.

@Nomo: voor warmte zou ik in ieder geval niet de maasdeken kiezen, maar de gevoerde regenjas of de winterjas.
doodle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle

Ongelezen bericht door doodle »

Bedankt Veertje.
Ik zit nog te twijfelen tussen de Bot Hugo standaart deken, die veel goedkoper is, minder stug, mijn hond draagt haar staart in een krul omhoog. En waterafstotend.
Tegenover de regendeken met voering. Lekker warm en waterdicht.
Ik wil hem vooral gebruiken in en na de agilityles buiten, ook in de herfst en winter. En tijdens de koude winterwedstrijden de hele dag.
Ze heeft een redelijk dikke vacht, maar geen ondervacht. Bij regen en wind heeft ze het dus toch koud.
Er moet wel een tuigje onder anders is het erg lastig met tuig uit, jas uit, rondje lopen, jas aan en tuig weer om. Of ze moet los blijven lopen. Beetje uitzoeken dus. Een halsband kan niet bij haar.
Nog iemand tips voor welke jas van deze 2?
Jayka
Vaste gebruiker

Maar....gebruiken jullie deze BoT ook bij guur vriesweer (-5 met wind gevoerd en 7 graden ongevoerd bv) en regen in de herfst met gewoon wandelen? Of liggen de regendekens ongevoerd cq gevoerd gewoon te warm door dat keramische spul? Heb hier een middelgrote hond met lange vacht maar nog steeds geen ondervacht....
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb de maasdeken en de dikke gevoerde.
De maasdeken gebruik ik het meeste, vaak in combinatie met een andere deken, op een koude wedstrijddag of op training. Bij beide moet ik Tom zijn staart door dat gat zien te frotten (krulstaart) en dat vindt hij vreselijk dus ik overweeg ze te vervangen voor de hugo. Over de maasdeken past wel een tuig, maar meestal gebruik ik dan een jachtlijn.
Afbeelding
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Lees even mee
Jasper heeft een maasdeken van BoT en een winterjas van Pomppa
Voor Nikon moet ik ook nog wat vinden, neig naar een maasdeken en winterdeken van BoT omdat hij in de auto moet wachten als ik lesgeef. Hij heeft een veel dikkere vacht als Jasper (Jasper heeft vrijwel geen ondervacht, ja is beetje gek voor een toller) en het snel warm. Daarom vind ik de Pomppa te warm (maar misschien lijkt dat maar zo) en ik vind de functie van de back on track ook fijn.
Dus lees graag even mee :)
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Heb de bot Hugo voor 1 hond. Gebruik hem niet vaak en veel. X na het trainen als hij moet wachten. Met die snijdende
wind zoals afgelopen jaar, en als hij net bij de fysio is geweest in de winter.
De ander heeft gewoon goedkopere jasje. En die bevalt me ook prima.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik heb de bot maagdeken voor ze en de pomppa perus. Maasdeken doe ik na de training omen als het koud is daar de pomppa weer overheen. Als het buiten heel koud, nat is doe ik alleen de pomppa aan. De bot gevoerde jas vinden ze te stug bij mij, de pomppa vinden ze prima om mee te wandelen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb de BoT maasdeken gehad maar ik vind de pasvorm dramatisch. Had ik voor csiva de juiste ruglengte, kon ik 'm 2 keer om haar middel draaien zeg maar. Ook kan haar staart er niet fijn door. Ze heeft een krulstaart en daar kunnen die jasjes weinig mee.
Wij hebben nu jasjes op maat laten maken en ze krijgen eventueel nog een dunnere Pomppa. Die kunnen wel met krulstaarten overweg :)
veertje
Zeer actief

doodle schreef:Bedankt Veertje.
Ik zit nog te twijfelen tussen de Bot Hugo standaart deken, die veel goedkoper is, minder stug, mijn hond draagt haar staart in een krul omhoog. En waterafstotend.
Tegenover de regendeken met voering. Lekker warm en waterdicht.
Ik wil hem vooral gebruiken in en na de agilityles buiten, ook in de herfst en winter. En tijdens de koude winterwedstrijden de hele dag.
Ze heeft een redelijk dikke vacht, maar geen ondervacht. Bij regen en wind heeft ze het dus toch koud.
Er moet wel een tuigje onder anders is het erg lastig met tuig uit, jas uit, rondje lopen, jas aan en tuig weer om. Of ze moet los blijven lopen. Beetje uitzoeken dus. Een halsband kan niet bij haar.
Nog iemand tips voor welke jas van deze 2?

Een tuigje onder gaat niet, er over heen wel. Halsband kan met Finn ook niet, jachtlijntje weer wel (ja het is een apart geval haha). Dus voor wedstrijden is het in/uitlopen met de maasdeken en daarna bij koud weer de pomppa aan als hij moet wachten. Met de maasdeken kan zijn staart gewoon in de krul op zijn rug, dat ding is heel licht en soepel.

@Jayka: De BoT gebruik ik niet met gewoon wandelen, alleen op trainingen/wedstrijden. Voor Finn heb ik geen deken om te wandelen en voor Tess heb ik nu de Pomppa Perus voor zowel wandelen (met nat weer) als trainen.

@Ninnie: Ik vraag me af of een Pomppa warmer is dan een BoT winterdeken? Ik heb nu dan de Perus voor Tess, maar daar zit alleen van dat nepbont aan de binnenkant, verder is hij niet gevoerd, dus ook niet super dik. De dikkere variant (Kevyt geloof ik?) leek me juist te dik voor een hond met dikkere vacht, net als een winterjas of gevoerde regenjas van BoT.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Hier bij 6 honden BoT jasjes. De regendeken/gevoerde regendeken/standaarddeken/maasdeken.
De regendeken vind ik zelf het fijnste, zeker met guur weer. Maar bij honden die de staart omhoog dragen gebruiken wij de standaarddekens ( en met poepen gaat dat inderdaad mis :oohja: :mrgreen: )

Tuigjes trekken wij er trouwens ook gewoon over aan.
ninnie
Zeer actief

veertje schreef:
@Ninnie: Ik vraag me af of een Pomppa warmer is dan een BoT winterdeken? Ik heb nu dan de Perus voor Tess, maar daar zit alleen van dat nepbont aan de binnenkant, verder is hij niet gevoerd, dus ook niet super dik. De dikkere variant (Kevyt geloof ik?) leek me juist te dik voor een hond met dikkere vacht, net als een winterjas of gevoerde regenjas van BoT.

Afgelopen vrijdag de BoT winterdeken gezien en die lijkt me minder dik dan de pomppa die ik voor Jasper heb (das dezelfde die jij hebt trouwens) maar dat kan ik goed mishebben trouwens. Ik heb ze niet zelf om gehad Afbeelding
Vind de Pomppa handiger voor als de hond ook op wandelingen een jas nodig heeft qua beweging die de jas geeft, maar ik vind de functie van de BoT weer heel fijn omdat Nikon na de training best wel een tijd in de auto moet wachten..
Heeft beiden volgens mij voordelen en nadelen.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Heel eerlijk, ik merk niet zoveel van de functie van de BoT :oeps: Ik vind een maasdeken wel wat beter dan zonder deken uit/inlopen met koud/guur weer of na een fysiobezoek, maar echt warm houden in bijvoorbeeld de auto, doet het niet. Dan moet je dus wel naar de standaard deken/of gevoerde regenjas, maar dan ben ik nog niet echt overtuigd van het extra effect boven een andere warme jas. Dus toen ik voor Tess een leuke betaalbare Pomppa tegenkwam, heb ik die gekozen omdat ik die ook met wandelen kan gebruiken. Ik sluit niet uit dat ze niet ook ooit een BoT maasdeken krijgt, maar ik zou denk ik niet snel de extra prijs betalen voor een andere jas van BoT.
ninnie
Zeer actief

Haha, nee de maasdeken is niet voor het warmhouden nee. Die is enkel voorjaar najaar (en nu is hij eigenlijk alweer te koud idd)
De Pomppa is in aanschaf duurder als het winterdeken van de BoT.. Dus ik probeer voor Nikon de BoT. Kan ik ze vergelijken. Bevalt het niet dan zoek ik ooit een Pomppa voor hem ;)
Afbeelding
ninnie
Zeer actief

Al vind ik het wel trickier met hem met die veters van voren, Nikon wilt nog wel eens een hapje nemen bij opwinding.. En ben toch beetje bang dat die veters wel heeeeeel interessant zijn.. Die heeft de Pomppa natuurlijk niet..
Maar misschien valt dat wel mee en moet ik hem daarin vertrouwen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

ninnie schreef:Al vind ik het wel trickier met hem met die veters van voren, Nikon wilt nog wel eens een hapje nemen bij opwinding.. En ben toch beetje bang dat die veters wel heeeeeel interessant zijn.. Die heeft de Pomppa natuurlijk niet..
zelfs bij de grootste slopers hier is het enkel het plastic uiteinde dat er soms aan moet geloven, de veters zelf eigenlijk nooit
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik heb de HUGO maasdeken, deze zit bij mijn hond (met krulstaart) veel mooier als de gewone maasdeken waar je de staart ook door een gat moet doen. Deze vond ik verder ook vrij groot vallen ondanks dat de ruglengte goed was.

Afbeelding
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

ninnie schreef:Al vind ik het wel trickier met hem met die veters van voren, Nikon wilt nog wel eens een hapje nemen bij opwinding.. En ben toch beetje bang dat die veters wel heeeeeel interessant zijn.. Die heeft de Pomppa natuurlijk niet..
Gewoon de uiteindes ertussen rijgen, dan kunnen ze er minder goed aan.
ninnie
Zeer actief

crutz schreef:
zelfs bij de grootste slopers hier is het enkel het plastic uiteinde dat er soms aan moet geloven, de veters zelf eigenlijk nooit
Dat geeft moed Afbeelding
Afbeelding
maart
Zeer actief

Hier zijn de touwtjes en knoopjes vooraan wel gesneuveld :jank: Dat is wel wat vervelend want het jasje slobbert zo nog wat meer.
Jayka
Vaste gebruiker

Wat mij juist aanspreekt bij het model van de BoT is dat de band die tussen de voorpoten door gaat niet zo breed is op dat punt. Bij Pomppa en Hurtta is dat veel breder. Dat kan dus gaan schuren,zoals bij mijn vorige hond. Kwam daar gelukkig na 2x dragen achter. Ze heeft die deken dus niet meer aan gekregen.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet heeft van BoT de gevoerde regenjas en de maasdeken. En allebei is het niet je van het.. :oeps:

De gevoerde regenjas is heel erg stug, Jet heeft al een hekel aan jasjes, maar aan deze helemaal. Ze kan er niet goed in bewegen of lekker mee gaan liggen. Hij is wel lekker warm, dat dan weer wel. :lol1:

Bij de maasdeken is de pasvorm niet helemaal goed. Ze zit eigenlijk tussen 2 maten in, maar een maatje groter is meteen weer veel te groot. Jet draagt haar staart hoog (Jack Russell staart), maar ik moet haar staart echt door 't gaatje heen frotten en dan zit het eigenlijk te strak. De voorkant met de vetertjes (geldt trouwens ook voor de gevoerde regendeken) vind ik voor kleine hondjes zoals Jet behoorlijk lang. Bij beide jasjes komt de voorkant tot halverwege, of zelf nog wat verder over haar pootjes heen, dat belemmerd het lopen, maar vooral ook het liggen. Als ze ligt zit 't helemaal veel te strak. :schrik:

Plassen zou met beide jasjes nog wel gaan. Maar poepen niet, dan kan 't jasje direct de wasmachine in. Ervaring mee helaas :roll:

Ik heb nu de Pomppa Jumppa, daar ben ik erg tevreden over! Deze zit perfect bij Jet! :cheer:

Voor- en na het trainen heeft ze nu d'r Jumppa aan en ligt ze op de BoT mini deken. Tussen de trainingsrondjes door zit ze ook op de BoT mini deken en doe ik een fleece deken om haar heen zodat ze warm blijft.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”