Hoi,
Wij zijn Helen en Martine, hebben elkaar ontmoet op het hondenveld. Als trotse baasjes van zwarte labrador Moos en golden retriever Floris hebben we menig uurtje op een bankje toe zitten te kijken hoe onze trouwe viervoeters dolgelukkig, vaak wat lomp, met elkaar speelden. Twee zulke goedzakken dat we er allebei kapot van zijn dat ze, beide plotseling, kortgeleden overleden. Floris bleek een agressieve vorm van maagkanker te hebben, op 31 juli hebben we hem moeten laten gaan. Moos werd ook onverwacht ziek en na een mogelijke botulisme-vergiftiging namen we ook afscheid van hem op 27 oktober. Een harde klap, die we nog altijd niet helemaal te boven zijn!
Om handen en voeten aan ons verlies te geven, het samen te delen en niet langer stil te zitten op de bank, besloten we onze gezamenlijke wandelingetjes weer op te pakken. In de natuur, waar we tot rust en gesprek kwamen, vonden we beetje bij beetje wat meer rust en berusting. Omdat we allebei hetzelfde verlies kennen, merkten we dat we onderling herkenning en begrip vinden, en het makkelijk met elkaar kunnen delen.
De wandelingen in het bos geven ons niet alleen de gelegenheid stil te staan bij het gemis, maar ook de kans dit te delen en hier langzaam wat meer ruimte aan te geven. We merken dat het ons helpt!
Graag zouden we lotgenoten met elkaar in contact willen brengen en de route met ons afleggen. Zonder al te veel uitleg hebben we elkaar vast een hele hoop te vertellen. In gedachten wandelen we met onze hond, met al de mooie herinneringen die we kunnen delen, waarbij we ook oog hebben voor het gemis van zo’n groot verlies.
Omdat we samen veel wandelen, nodigen we graag iedereen die er behoefte aan heeft om met ons mee te wandelen. Wekelijks, maandelijks, wanneer de behoefte er is. We wandelen in omgeving Helmond – Eindhoven. Loop je met ons mee?
Tot ziens,
Helen en Martine
loopjemetonsmee@gmail.com
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoi
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labrador Moos (10-07-2016 - 27-10-2018)
Golden Floris (19-10-2010 - 31-07-2018) - Aantal honden: 2
Hoi
Laatst gewijzigd door Helen en Martine op 25 nov 2018 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: Hoi
Welkom op het forum

Hoewel ik graag was mee gelopen na het verlies van mijn ToBe (april dit jaar) en mijn Bobby (september dit jaar) is het me iets te ver van huis.omgeving Helmond – Eindhoven.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever.
Hoi en welkom!
Heftig maar wat fijn dat jullie de wandelingen voortzetten. De ontmoeting en daarna de ontstane vriendschap tussen mens en dier herkenbaar. Hoewel anders, herkenbaar het banjeren in de natuur zonder een woord te wisselen, rust, kalmte, bijna kabbelend, diep ademhalen en dan plotseling dezelfde gedachten uitspreken .. Vind jullie initiatief een mooi gebaar voor een ieder die daaraan behoefte heeft
.
Heftig maar wat fijn dat jullie de wandelingen voortzetten. De ontmoeting en daarna de ontstane vriendschap tussen mens en dier herkenbaar. Hoewel anders, herkenbaar het banjeren in de natuur zonder een woord te wisselen, rust, kalmte, bijna kabbelend, diep ademhalen en dan plotseling dezelfde gedachten uitspreken .. Vind jullie initiatief een mooi gebaar voor een ieder die daaraan behoefte heeft

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labrador Moos (10-07-2016 - 27-10-2018)
Golden Floris (19-10-2010 - 31-07-2018) - Aantal honden: 2
Dank,
Hopelijk kunnen we via dit forum de mensen met hetzelfde verlies bereiken, om samen dit wandelend een plekje te kunnen geven!
Hopelijk kunnen we via dit forum de mensen met hetzelfde verlies bereiken, om samen dit wandelend een plekje te kunnen geven!