Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

venijdig spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

venijdig spelen

Ongelezen bericht door Demi »

Nu we Kenzo sinds afgelopen zaterdag hebben, is het hier een groot feest voor Cujo. Als het aan haar ligt wordt er de hele dag gespeeld. Af en toe rem ik dit af, omdat Kenzo ook steeds uit zijn slaap gehaald wordt door Cujo.
Wat me wel opvalt is de manier van stoeien van Kenzo, als hij het niet wint gaat hij echt helemaal uit zn dak, hij wordt heel erg pissig en begint te krijsen en Cujo overal te bijten en klemt zn kleine pootjes om de nek van Cujo. Nou maakt Cujo dit niet uit, ze is veel groter dan Kenzo, maar het viel me op dat deze praatjesmaker het buiten ook bij andere honden probeert. Als hij buiten een andere hond ziet, loppt hij er heel hard blaffend op af (als ie me te vlug af is :mrgreen: ) Is dit gedrag normaal?
Kenzo is trouwens een maand of 5 denken we.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

volgens mij wil kenzo graag de baas zijn, maar als je hem maar genoeg bij andere, volwassen, honden zet denk ik dat ze hem snel genoeg even vertellen wie er echt de baas is. gewoon laten gaan denk ik....

(als je het té vindt worden moet je natuurlijk wel ingrijpen, maar die grens moet je zelf leggen!!)
Afbeelding
coby
Vaste gebruiker

vernijdid spelen

Ongelezen bericht door coby »

ik zou ook in grijpen als je denkt dat het uit de hand gaat lopen hij moet wel weten wie de baas is jij dus
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Persoonlijk zou ik het gedonder tussen je eigen honden laten gaan, maar wel aandacht besteden aan de training van hem buiten. Leer hem middels beloning dat ie naar jou toekomt als je een andere hond ziet. Dus je biedt hem wat lekkers aan als er een andere hond in zicht komt.
Komt hij braaf en luistert hij, kan je hem vrij geven als de andere hond in de buurt is. Als hij dit snapt en doet, voorkom je ieder geval dat je straks een hond hebt die overal luid blaffend opaf schiet.
Laat hem verder veel spelen met honden, die hij niet in een halve ommezwaai onder het gras heeft liggen. Laat hem dus maar verliezen en wie weet bindt hij wat in wat praatjes betreft.
Ik zou niet te veel straffen in contact met andere honden. Daar is hij nog erg jong voor en kan op die manier aversie opbouwen tegen andere honden. Begeleiden en voorkomen dus.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie is ook een hondje die niet graag verliest en helemaal niet snel opgeeft. Nou kreeg ie van de week toch de schrik van zijn leven; werd ie mooi even terecht gewezen door een grote dominante teef. Toen moest je hem eens op zijn rug zien kronkelen...de held! :mrgreen:
Hij weet prima hoe het allemaal zit, het is gewoon een beetje een macho. Volgens mij is dat met jou hond ook zo, hij voelt zich lekker op zijn gemak thuis, hij zit lekker in zijn vel en gaat nu een beetje uit proberen. Zijn grenzen verkennen dus! Zou hem veel zijn gang laten gaan binnen, tot een hoogte waarop jij er geen problemen mee hebt.
Buiten is wel een ander verhaal, als hij zomaar op andere honden afstormt kan dat best gevaarlijk zijn als er een weg of zo tussen zit.
Tommie laat ik binnen de bebouwde kom niet los lopen, maar daarbuiten wel. (geen fietsers of verkeer) Als er een hond aankomt die aangelijnt is, lijn in tommie ook aan. Maar als ze los lopen dan zoeken ze het maar lekker uit.

Nou ja, om een lang verhaal kort te maken; denk dat Kenzo gewoon lekker aan het verkennen en uitproberen is, op een manier dat alleen een jonge hond kan doen! Lekker uitgelaten dus!
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Dank jullie wel voor de reacties. In huis laat ik het ook gaan, Cujo kan zichzelf prima verdedigen. En buiten ga ik het idd proberen met Koekjes om op die manier te voorkomen dat hij krijsend en blaffend op andere honden afloopt, hoop dat het gaat lukken!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”