Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok pupje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

broodfok pupje

Ongelezen bericht door truusje »

Een kennis van mij heeft afgelopen zaterdag een labrador pupje gekocht bij een " fokker" in Waalre. Het pupje oogde al ziek maar werd toch gekocht. Want er moest en zou een pup komen die dag.

Entingen kloppen niet.

Nu is het pupje lusteloos en aan de diarree. Schrikt van alle geluiden. Verstopt zich in kuilen onder heg buiten....

Hoe triest is dit.....
Afbeelding

So Sweet :I:
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Re: broodfok pupje

Ik heb er op aangedrongen naar de dierenarts te gaan.....of ik wel wist hoe duur dat was......
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

You can't fix stupid.
De broodfok blijft altijd bestaan en dat is dankzij dit soort mensen.
Een hond willen, maar dan wel op bestelling graag en vandaag nog. Oh en niet te duur.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

truusje schreef:Ik heb er op aangedrongen naar de dierenarts te gaan.....of ik wel wist hoe duur dat was......
Er is en blijft een zorgplicht voor de dieren die je hebt. Zo niet is dat gewoon dierenmishandeling en strafbaar. Misschien helpt als je ze dat verteld en dat is niet zomaar, maar gewoon de wet.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

truusje schreef:of ik wel wist hoe duur dat was......
Dat gaat nog een lange vijftien jaar worden.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

truusje schreef:Ik heb er op aangedrongen naar de dierenarts te gaan.....of ik wel wist hoe duur dat was......
jammer van het hondje, maar ze verdienen dus niet beter.. ik zou die pup ontvoeren en heen brengen maar goed dat ben ik :19:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

S@ndr@ schreef:
jammer van het hondje, maar ze verdienen dus niet beter.. ik zou die pup ontvoeren en heen brengen maar goed dat ben ik :19:
Ja hoor. Tuurlijk zou je dat doen. En daarna? Terug naar de baas? Een ander baasje zoeken (da's heling?).

"Ontvoeren en heen brengen" is op papier een tof plannetje, maar beter denken we even na over de consequenties.
S@ndr@
Zeer actief

volgens mij mag je ingrijpen en redden .. tenminste dat hebben ze mij verteld, dat is geen heling,.. en er is geen rechter die je ervoor veroordeeld hoor, kan wel een hoop gedoe mee brengen.. maar je zult er echt niet voor hoeven zitten. wel even gegevens op papier laten zetten bij dierenarts en zo, foto`s nemen voor en na enz.. en ja misschien daarna weer terug, kan best zijn dat ze best goed zorgen voor de hond, maar dat ze de dierenarts net een stap te ver vinden, niet iedereen denkt helder na zeg maar... daar kan die pup niet zoveel aan doen
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 feb 2019 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:volgens mij mag je ingrijpen en redden .. tenminste dat hebben ze mij verteld, dat is geen heling,.. en er is geen rechter die je ervoor veroordeeld hoor, kan wel een hoop gedoe mee brengen.. maar je zult er echt niet voor hoeven zitten. wel even gegevens op papier laten zetten bij dierenarts en zo, foto`s nemen voor en na enz.. en ja misschien daarna weer terug, kan best zijn dat ze best goed zorgen voor de hond, maar dat ze de dierenarts net een stap te ver vinden, niet iedereen denkt helder na zeg maar... daar kan die pup niet zoveel aan doen
Ik kan je zo lulkoek veel vertellen. Dat geloof je toch zelf niet?
Jij bent niet in staat vast te stellen of er sprake is van mishandeling/verwaarlozing en hebt geen enkel recht een hond te ontvoeren. Ook niet als dat is om hem naar de dierenarts te brengen.
Als een hond geen medisch noodzakelijke zorg krijgt, dien je de dierenpolitie of in belgie de politie/dienst dierenwelzijn te contacteren.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef:volgens mij mag je ingrijpen en redden .. tenminste dat hebben ze mij verteld, dat is geen heling,.. en er is geen rechter die je ervoor veroordeeld hoor, kan wel een hoop gedoe mee brengen.. maar je zult er echt niet voor hoeven zitten. wel even gegevens op papier laten zetten bij dierenarts en zo, foto`s nemen voor en na enz.. en ja misschien daarna weer terug, kan best zijn dat ze best goed zorgen voor de hond, maar dat ze de dierenarts net een stap te ver vinden, niet iedereen denkt helder na zeg maar... daar kan die pup niet zoveel aan doen
Ik kan je zo lulkoek veel vertellen. Dat geloof je toch zelf niet?
Jij bent niet in staat vast te stellen of er sprake is van mishandeling/verwaarlozing en hebt geen enkel recht een hond te ontvoeren. Ook niet als dat is om hem naar de dierenarts te brengen.
Als een hond geen medisch noodzakelijke zorg krijgt, dien je de dierenpolitie of in belgie de politie/dienst dierenwelzijn te contacteren.
Nee hoor. Want dat hebben ze gezegd. Dus.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Op de eerste plaats kan ik echt niet naar haar toe....ik vermoed zelf parvo....en ik kan mijn honden, waaronder een drachtige teef, daar niet aan bloot stellen. Volgende week krijg ik zelf nog een pup erbij uit Moskou....ik wil geen enkel risico lopen.

Alleen al als je googled op zijn telefoon nummer kom je bij dat adres uit. Alle alarmbellen gaan dan rinkelen. Dus ik had het haar al duidelijk uit gelegd. Maar dan toch kopen.....

Ik heb wat foto's gezien van de pup...een scharminkel is het...broodmager en ook nog eens van die scheve voorpoten zoals je vaker bij kleine hondjes ziet...teckels en russeltjes.

Ze vroeg me ook nog wat ze moest voeren....dus ik zeg doe maar een goede puppybrok [ vlees wil ze niet aan helaas ] zegt ze...maar dat is hartstikke duur! Ja duh....zo n labrador groeit uit tot een behoorlijk formaatje he dus eten wil hij wel!

Ik sta zo versteld van zoveel domheid.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

als het Parvo is, dan zal het niet van lange duur zijn, zonder behandeling gaat dat niet lang goed en zelfs met behandling loopt het vaak nog niet zo goed af..
dagmar88
Zeer actief

truusje schreef:Op de eerste plaats kan ik echt niet naar haar toe....ik vermoed zelf parvo....en ik kan mijn honden, waaronder een drachtige teef, daar niet aan bloot stellen. Volgende week krijg ik zelf nog een pup erbij uit Moskou....ik wil geen enkel risico lopen.

Alleen al als je googled op zijn telefoon nummer kom je bij dat adres uit. Alle alarmbellen gaan dan rinkelen. Dus ik had het haar al duidelijk uit gelegd. Maar dan toch kopen.....

Ik heb wat foto's gezien van de pup...een scharminkel is het...broodmager en ook nog eens van die scheve voorpoten zoals je vaker bij kleine hondjes ziet...teckels en russeltjes.

Ze vroeg me ook nog wat ze moest voeren....dus ik zeg doe maar een goede puppybrok [ vlees wil ze niet aan helaas ] zegt ze...maar dat is hartstikke duur! Ja duh....zo n labrador groeit uit tot een behoorlijk formaatje he dus eten wil hij wel!

Ik sta zo versteld van zoveel domheid.
:80: Een labrador met radius curvus?

Ik zou ver weg blijven ja, maar er wel melding van maken. Een pup met parvo die niet behandeld wordt gaat natuurlijk dood, maar zelfs als ze dat station weten te passeren zal er nog wel een dure operatie aan te pas komen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

truusje schreef:Op de eerste plaats kan ik echt niet naar haar toe....ik vermoed zelf parvo....
Dan hoop ik dat t pupje weinig op plekken waar andere honden komen komt ivm verspreiding en ook dat ze zelf weinig bij jullie op visite komen of jullie daar
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

truusje schreef:Op de eerste plaats kan ik echt niet naar haar toe....ik vermoed zelf parvo....Ik sta zo versteld van zoveel domheid.
Dan zou ik ze bellen dat als ze niet met de hond naar de DA gaan, je ze meldt bij de dierenpolitie en bij de dierenpolitie je vermoeden doorgeven. Zeker met parvo.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ze is naar de DA geweest....die vermoed nu giardia...ze moet 3 dagen de ontlasting inleveren.
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Even hoor. Je hebt die pup niet gezien. Nu had hij al bijna parvo en radius curvus naar aanleiding van een foto?
Ze zijn dus wel naar de dierenarts gegaan en die denkt gelukkig dat het allemaal wel meevalt.

Hoop het maar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Even hoor. Je hebt die pup niet gezien. Nu had hij al bijna parvo en radius curvus naar aanleiding van een foto?
Ze zijn dus wel naar de dierenarts gegaan en die denkt gelukkig dat het allemaal wel meevalt.

Hoop het maar.
:mrgreen: Je gaat hier ook maar uit van wat er wordt geschreven.

Maar goed, het valt dus gelukkig mee.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Even hoor. Je hebt die pup niet gezien. Nu had hij al bijna parvo en radius curvus naar aanleiding van een foto?

Hoop het maar.
Ik heb ook nergens beweerd toch dat ik de pup had-heb gezien....

Ze gaf me een beschrijving via de telefoon ...diarree, braken, een zeer lusteloos. Met maar 1 enting, terwijl pup nu 13 weken is. Dus zo heel onlogisch was mijn redenering niet lijkt me.
En ik heb nergens beweerd dat hij radius curvus heeft....heb alleen gezegd dat hij scheve voorpoten heeft, erg naar buiten gedraaid en erg door gezakt. Lijkt mij door slechte voeding...

Ze kon pas vandaag naar de dierenarts, want vandaag kwam de kinderalimentatie binnen.

Ik weet zeker dat de dierenarts wel meer heeft gezegd omtrent de toestand van deze pup, maar ze zal me niet alles vertellen . Hoeft ook niet hoor....ik weet genoeg.

Nu maar hopen dat het giardia is en dat het goed behandeld kan worden.
Afbeelding

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Yeah, we nemen een hond, leuk :cheer: DA :denken: nee joh, das toch veel te duur :ugh:

Ik kocht Vusi voor 250 Euro (geen broodfok), een maand later had ik al 300 Euro aan DA kosten gehad omdat ze van alles en nog wat kreeg :wink:
De prijs bij aankoop is alleen de aanschaf prijs, daarna komen de echte kosten pas :F:
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Veel mensen hebben geen flauw idee wat er allemaal komt kijken bij het hebben van een huisdier.....Een beestje is gauw genoeg aangeschaft maar de werkelijke kosten komen daarna pas, en daar houden ze dan geen rekening mee.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”