Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevriesdroogd voer voor op vakantie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Gevriesdroogd voer voor op vakantie
Ik ben op zoek naar 'lichtgewicht' voer omdat ik in de zomer 14 dagen aan het trekken ben met Vic in Noorwegen en het eten voor 7 dagen achtereen mee moet sjouwen.
Vanuit de organisatie wordt Yarrah biologisch voer verstrekt, maar voor een actieve hond van 22kg kom je dan op 500gram per dag x7 = 3,5kg extra.
Dat lukt niet om ik voor mezelf ook alle maaltijden mee moet nemen, plus tent en alle benodigdheden.
Met zijn huidige brok DLG zit hij actief op 400 gram per dag.
Ik las over Orijen gevriesdroogd voer: https://www.eko4petz.nl/a-37660746/gedr ... escription
Je hebt dus wel 9 medaillons nodig per dag, dat is meer dan €10 per dag... maar dat heb ik ervoor over als het een laag gewicht is. Ik kan alleen nergens vinden wat het gewicht per medaillon dus is.
Hebben jullie ervaring met 'lichtgewicht' maar voedzaam voer?
ps. ja ik heb een rugzak voor Vic, maar dit lijkt snel te zwaar voor hem. Ik ga er voor nu maar even vanuit dat ik alles zelf mee moet sjouwen.
Vanuit de organisatie wordt Yarrah biologisch voer verstrekt, maar voor een actieve hond van 22kg kom je dan op 500gram per dag x7 = 3,5kg extra.
Dat lukt niet om ik voor mezelf ook alle maaltijden mee moet nemen, plus tent en alle benodigdheden.
Met zijn huidige brok DLG zit hij actief op 400 gram per dag.
Ik las over Orijen gevriesdroogd voer: https://www.eko4petz.nl/a-37660746/gedr ... escription
Je hebt dus wel 9 medaillons nodig per dag, dat is meer dan €10 per dag... maar dat heb ik ervoor over als het een laag gewicht is. Ik kan alleen nergens vinden wat het gewicht per medaillon dus is.
Hebben jullie ervaring met 'lichtgewicht' maar voedzaam voer?
ps. ja ik heb een rugzak voor Vic, maar dit lijkt snel te zwaar voor hem. Ik ga er voor nu maar even vanuit dat ik alles zelf mee moet sjouwen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Gevriesdroogd voer voor op vakantie
Kun je zelf niet je kvv drogen? Gewoon in een droogmachine, hamburgers maken en die drogen. Dan droog de hoeveelheid dioe hij normaal zou eten plus nog wat extra vanwege de inspanning.
-
- Zeer actief
Ehm... ik denk niet dat Rodi hamburgers het goed doen in een droogmachine?sirene schreef:Kun je zelf niet je kvv drogen? Gewoon in een droogmachine, hamburgers maken en die drogen. Dan droog de hoeveelheid dioe hij normaal zou eten plus nog wat extra vanwege de inspanning.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk wel. Mensen die op trektocht gaan doen het ook hoor voor hun eigen eten. Je kunt kvv prima drogen. Ook rodi hamburgers. Handig juist hoef je ze niet eens zelf te knutselen.Persistence schreef:Ehm... ik denk niet dat Rodi hamburgers het goed doen in een droogmachine?sirene schreef:Kun je zelf niet je kvv drogen? Gewoon in een droogmachine, hamburgers maken en die drogen. Dan droog de hoeveelheid dioe hij normaal zou eten plus nog wat extra vanwege de inspanning.En daarnaast krijgt hij DLG geperste brok (visvariant).
Als je brok mee wilt nemen zou ik kiezen voor een brok met heel veel calorien. Sportbrok van Royal Canin (of een ander merk bv).
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een zak met 12 medaillons weegt 454 g als ik dat goed zie op de site.Persistence schreef:
- dagmar88
- Zeer actief
Volgens mij is dat de grotere verpakking van 30 en zijn 12 stuks 170 gram.sirene schreef: Een zak met 12 medaillons weegt 454 g als ik dat goed zie op de site.
Kom je onderweg wel makkelijk aan water, of moet dat ook stukken meegesleept worden?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Is hem (deels) met de pot mee laten eten in de hutten geen idee? En dan neem je nog een beetje brok mee voor tussendoor.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee joh. Anders zijn calorierijke brokken lichter/handiger.Cleva schreef:We hebben er in het andere topic over dat ze speciale moessonkleren nodig heeft want Ierland.dagmar88 schreef:
Kom je onderweg wel makkelijk aan water, of moet dat ook stukken meegesleept worden?
En nu is water ineens een probleem?
Ze gaat geen 40 jaar door de woestijn wandelen.
Je kunt letterlijk bij elk huis, winkeltje of slootje een plens water pakken.
Jullie lullen de hele lol van een tripje af.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je haalt twee mensen door elkaarCleva schreef:We hebben er in het andere topic over dat ze speciale moessonkleren nodig heeft want Ierland.dagmar88 schreef:
En nu is water ineens een probleem?
Ze gaat geen 40 jaar door de woestijn wandelen.
Je kunt letterlijk bij elk huis, winkeltje of slootje een plens water pakken.
Jullie lullen de hele lol van een tripje af.

- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Je zou ook dit kunnen proberen : https://www.voerwijzer.com/k9-natural-voor-de-hond/...onze honden vonden dit altijd zalig. En het neemt niet veel ruimte in beslag.
-
- Zeer actief
Ah, ik heb geen verstand ervan, en ook geen droogmachine. Dien je het dan later weer met water aan te maken?sirene schreef:Tuurlijk wel. Mensen die op trektocht gaan doen het ook hoor voor hun eigen eten. Je kunt kvv prima drogen. Ook rodi hamburgers. Handig juist hoef je ze niet eens zelf te knutselen.Persistence schreef:Ehm... ik denk niet dat Rodi hamburgers het goed doen in een droogmachine?sirene schreef:Kun je zelf niet je kvv drogen? Gewoon in een droogmachine, hamburgers maken en die drogen. Dan droog de hoeveelheid dioe hij normaal zou eten plus nog wat extra vanwege de inspanning.En daarnaast krijgt hij DLG geperste brok (visvariant).
Als je brok mee wilt nemen zou ik kiezen voor een brok met heel veel calorien. Sportbrok van Royal Canin (of een ander merk bv).
In Noorwegen is water zat, dat is geen probleemdagmar88 schreef:Volgens mij is dat de grotere verpakking van 30 en zijn 12 stuks 170 gram.sirene schreef: Een zak met 12 medaillons weegt 454 g als ik dat goed zie op de site.

We komen niet bij hutten, we slapen in onze tent en nemen al ons eten zelf ook mee, van die zakjes waar je heet water bij moet doen.veertje schreef:Is hem (deels) met de pot mee laten eten in de hutten geen idee? En dan neem je nog een beetje brok mee voor tussendoor.
Die zag ik ook, maar dat is ontzettend duur, €24,50 voor 500 gramCharlie schreef:Je zou ook dit kunnen proberen : https://www.voerwijzer.com/k9-natural-voor-de-hond/...onze honden vonden dit altijd zalig. En het neemt niet veel ruimte in beslag.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat kan wel maar hoeft niet. Als hij genoeg drinkwater heeft (dat zal inderdaad in Noorwegen idd geen probleem zijn) kun je de gedroogde burgers zo voeren.Persistence schreef:Ah, ik heb geen verstand ervan, en ook geen droogmachine. Dien je het dan later weer met water aan te maken?sirene schreef:Tuurlijk wel. Mensen die op trektocht gaan doen het ook hoor voor hun eigen eten. Je kunt kvv prima drogen. Ook rodi hamburgers. Handig juist hoef je ze niet eens zelf te knutselen.Persistence schreef:Ehm... ik denk niet dat Rodi hamburgers het goed doen in een droogmachine?sirene schreef:Kun je zelf niet je kvv drogen? Gewoon in een droogmachine, hamburgers maken en die drogen. Dan droog de hoeveelheid dioe hij normaal zou eten plus nog wat extra vanwege de inspanning.En daarnaast krijgt hij DLG geperste brok (visvariant).
Je kan misschien van iemand de droger lenen (die Bomann's kosten 25€), voor 1 week drogen en voor 1 week dat dure spul meenemen aangevuld met wat brok?
-
- Zeer actief
Goed idee,dankje! Heb even gegoogled maar zie ze vanaf €35, helaas ook geen marktplaatsje. Even lenen zou fijn zijn idd, ga eens rondvragen!sirene schreef: Nee dat kan wel maar hoeft niet. Als hij genoeg drinkwater heeft (dat zal inderdaad in Noorwegen idd geen probleem zijn) kun je de gedroogde burgers zo voeren.
Je kan misschien van iemand de droger lenen (die Bomann's kosten 25€), voor 1 week drogen en voor 1 week dat dure spul meenemen aangevuld met wat brok?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je mag de mijne best lenen hoor als ik voor je in de buurt woon. Ik woon in Dordrecht.
-
- Zeer actief
Dat is lief van je, maar ik woon in Haarlem, 100km verderopsirene schreef:Je mag de mijne best lenen hoor als ik voor je in de buurt woon. Ik woon in Dordrecht.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
In het verleden hadden we Donatin van Hols, al weet ik niet of dat nog bestaat. Een volwaardig gedroogd diner voor honden en licht om mee te nemen.. Heet water erop dan zwelt het helemaal op. En af en toe een visje vangen voor jezelf en de hond.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dagmar88
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:In het verleden hadden we Donatin van Hols, al weet ik niet of dat nog bestaat. Een volwaardig gedroogd diner voor honden en licht om mee te nemen.. Heet water erop dan zwelt het helemaal op. En af en toe een visje vangen voor jezelf en de hond.