Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstelrondje!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Rex2804
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Momenteel aan't wachten tot we onze Arya mee naar huis mogen nemen, die momenteel 5 weekjes oud is.
Aantal honden: 0

Voorstelrondje!

Ongelezen bericht door Rex2804 »

Hallo,

Ik ben Melissa, 29 jaar oud en al m'n hele leven lang gek van honden.
Omdat mijn ouders de verantwoordelijkheid van een hond niet aan wilden gaan, heb ik pas een eigen hond gekregen toen ik op 17 jarige leeftijd mijn man leerde kennen wie op dat moment een 1 jarige hond had genaamd Rex. Niet lang daarna, toen ik 18 was, zijn we gaan samenwonen en sindsdien heb ik 12,5 jaar lief en leed gedeelte met mijn maatje, mijn 'Puppy'. Vanaf het eerste moment was die KLIK er meteen en Rex is nooit meer van mijn zijde geweken totdat we onlangs met veel verdiet en nog vrij plotseling afscheid hebben moeten nemen van onze 'puppy' van 13,5 jaar oud.

Het gemis is ontzettend groot. Ik ben de laatste 5 jaar thuis geweest als thuis mama, dus ik heb hierdoor ook heel veel extra tijd met Rex gekregen. Waar ik ging, ging hij of dat nu naar de wc was of in bad - dan kwam hij gezellig erbij liggen hihi. Rex was een kruising Duitse Herder x Bouvier, maar qua uiterlijk en gedrag was de Herder dominant aanwezig bij hem.

Van jongs af aan ben ik gek geweest van Herders en die liefde is alleen maar gegroeid naar mate ik ouder werd.
De afgelopen jaren hebben we ons meer verdiept in de Oudduitse Herder en besloten we om in de toekomst te kijken voor een pup, mocht de tijd komen dat Rex niet meer bij ons zou zijn. Zoals het er naar uit ziet, mogen we over een paar maanden een nieuw vierpotig gezinslid gaan verwelkomen aangezien we per toeval terecht zijn gekomen bij een fokker die ons enorm aansprak en een reutje beschikbaar had na afzegging, die qua karakter waarschijnlijk heel goed bij ons gaat passen. We zitten nog in de kenningsmakings fase, maar we zijn heel enthousiast en kijken er naar uit om hopelijk eind september dan onze pup te mogen gaan halen. Ik kan niet wachten om hem te mogen leren kennen.

Mijn gezin bestaat nu uit mijn man en onze zoon van 6 jaar oud, welke beiden natuurlijk ook helemaal gek van honden en herders in 't algemeen zijn.
Voor ons is het dus zowel nog steeds een verdrietige periode ivm het verlies van onze Rex, maar ook een mooi iets om uit te mogen kijken naar een pup. We zijn druk bezig met voorbereiden van het maken van lijstje met benodigdheden als het zoeken van een goede hondenschool en ga zo maar door.

Ik kijk er naar uit om lekker actief te zijn op het forum om gezellig te kletsen en hopelijk ook meer te mogen leren en ontdekken.

Groetjes Melissa
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Voorstelrondje!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom en heel veel plezier met de voorpret, :wink:
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Welkom! Wat verdrietig dat Rex er niet meer is. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een foto van hem. Ik vind het namelijk wel een bijzondere kruising. :-)
En uiteraard heel veel plezier met de komst van de pup :D
Rex2804
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Momenteel aan't wachten tot we onze Arya mee naar huis mogen nemen, die momenteel 5 weekjes oud is.

S@ndr@ schreef:welkom en heel veel plezier met de voorpret, :wink:
Dankjewel!
Afbeelding
Rex2804
geregistreerd lid

natalie schreef:Welkom! Wat verdrietig dat Rex er niet meer is. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een foto van hem. Ik vind het namelijk wel een bijzondere kruising. :-)
Dankjewel!

Ik ga even in de archieven duiken zodat ik je vooral ook een wat oudere foto kan laten zien. Zo had hij vroeger een baardje bv. hihi. Ik ga proberen een foto te zoeken waar je het ziet. Ik knipte 'm altijd. Op een gegeven moment groeide ie niet meer terug. Bij de DA werd hij door de assistentes altijd als 'baardmans' aangesproken :tongue:
Afbeelding
Rex2804
geregistreerd lid

natalie schreef:Welkom! Wat verdrietig dat Rex er niet meer is. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een foto van hem. Ik vind het namelijk wel een bijzondere kruising. :-)
Hier zal hij zo'n 4/5 jaar oud zijn geweest en hier zie je het baardje echt heel erg goed hihi.
Afbeelding

Hier zal hij 1,5/2 jaar zijn geweest en was hij nog vrij fijntjes haha. Voor een reu is hij, zeker als je kijkt naar een DH reu, sowieso altijd iets kleiner en minder 'imposant' geweest. Kleinere poten ook bv. als wat de DH teef van mijn schoonzus heeft om maar wat te noemen. Hier zie je de zwarte streep van zijn pup tijd ook nog een beetje zitten bovenop zijn kop. Dat is niet lang daarna wel ver weggetrokken op een klein zwart puntje na in het midden van de kop.
Afbeelding

Hier was hij 9 jaar oud en zie je de verandering van vacht ook wel goed naar voren komen. Hij kreeg rondom de schouders omhoog richting de nek echt zo'n 'kraag' waar de haren een stuk langer waren haha.
Afbeelding

Ook 9 jaar oud. Hier zie je zijn bouw iets beter. Ik heb geen echt goede stand foto ofzo van hem waar ik zo 1,2,3 bij kom.
Hier zie je wel ook weer die 'manenkam' zoals ik het noemde onderaan de nek/bij de schouders.
Afbeelding

Deze is van oktober '18 en hier was hij 12,5 jaar oud
Afbeelding

Deze is van begin deze zomer, 13 jaar
Afbeelding

Verder merkte je qua gedrag het verschil met een DH niet in mijn ogen, als ik kijk naar andere Herders die ik ken en kon ik niet perse iets van de Bouvier eruit halen. Rex had wel typisch herder gedrag. Qua bouw en vacht merkte je wel verschil als je goed kijkt, en voor sommigen misschien al te zien in 1 oogopslag. Als hij enthousiast was en grotendeels van de tijd met wandelen buiten ging zijn staart in de lucht, zijn rug was behoorlijk recht en in de vacht structuur merkte je het ook wel. Heel ruw op sommige plekken en zoals je al zag dat baardje aan zijn onderlip o.a. zijn natuurlijk niet afkomstig van de Herder genen denk ik haha.
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

Welkom. Gecondoleerd met het verlies van Rex. Maar wat een prachtige herder was Rex. Zie er geen Bouvier in. Ik kan me voorstellen dat jullie al bezig zijn met je volgende huismaatje.
Afbeelding
Neeltje
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een mooie kop had hij en apart met dat baardje. Die manen zijn wel heel apart, was hij gecastreerd?
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Mooie foto’s van een prachtige hond :D
Dat baardje is echt leuk. Dat verwacht je natuurlijk niet wanneer je een DH denkt te zien.
Rex2804
geregistreerd lid

nelleke schreef:Welkom. Gecondoleerd met het verlies van Rex. Maar wat een prachtige herder was Rex. Zie er geen Bouvier in. Ik kan me voorstellen dat jullie al bezig zijn met je volgende huismaatje.
Dankjewel voor het leuke berichtje!
We zijn ooit 1 iemand tegengekomen die gokte dat er Bouvier in zat, wat ik nog steeds wonderbaarlijk vind. Op zich zie je het wel dat hij een kruising was als je met een geconcentreerd oog ging kijken, maar om nu Bouvier eruit te halen, vind ik dan echt knap haha.
Afbeelding
Rex2804
geregistreerd lid

Zamunda schreef:Wat een mooie kop had hij en apart met dat baardje. Die manen zijn wel heel apart, was hij gecastreerd?
We hebben hem met 2 jaar laten castreren inderdaad omdat hij problemen had met vloeien oa en heel erg last had van z'n hormonen (rijden enz.) en aangezien we niet wilden fokken met hem natuurlijk, hebben we toen de beslissing gemaakt om hem te laten castreren. Dat zal natuurlijk ook zeker hebben meegewerkt in de verandering van vacht e.d.
Afbeelding
Rex2804
geregistreerd lid

natalie schreef:Mooie foto’s van een prachtige hond :D
Dat baardje is echt leuk. Dat verwacht je natuurlijk niet wanneer je een DH denkt te zien.
Dankje!
Haha ja dat baardje was erg grappig om te zien!
Erg onpraktisch met drinken enz. Zelfs zonder baardje kon hij goed knoeien, maar met baardje was het echt een zwembad in huis dus ik deed het telkens kort knippen tot hij opeens niet meer terugkwam hihi. Dat was dan wel de invloed van de Bouvier die dan toch ergens in de genen verstopt zit en de groei van vacht e.d. misschien beïnvloed heeft.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”