Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog Lovers Gold The Original Formula HE en dunne ontlasting

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marlett »

Sinds anderhalve week zit Tosca op Dog Lovers Gold The Original Formula HE, ik had er diverse goede dingen over gelezen, hier op het forum wordt het weleens genoemd en op voerwijzer.nl kwam het ook goed uit de bus.

Maar nu, zo'n 10/11 dagen verder sta ik telkens een soort donkergroene vla uit het gras te schrapen :kotz: met een hondendrol heeft het weinig te maken. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, nog even doorgaan totdat ze er echt aan gewend is? Is er iets anders aan de hand? Herkent iemand dit?
Wat is wijsheid?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Dog Lovers Gold The Original Formula HE en dunne ontlast

Ongelezen bericht door crutz »

Marlett schreef:Sinds anderhalve week zit Tosca op Dog Lovers Gold The Original Formula HE, ik had er diverse goede dingen over gelezen, hier op het forum wordt het weleens genoemd en op voerwijzer.nl kwam het ook goed uit de bus.

Maar nu, zo'n 10/11 dagen verder sta ik telkens een soort donkergroene vla uit het gras te schrapen :kotz: met een hondendrol heeft het weinig te maken. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, nog even doorgaan totdat ze er echt aan gewend is? Is er iets anders aan de hand? Herkent iemand dit?
Wat is wijsheid?
Voer je niet te veel?
Marlett
Zeer actief

Volgens de tabel niet, maar ik zag dit nog staan:
"De calorische waarde ligt hoger dan bij de oude Passion High in Protein.
U kunt dus iets minder dan voorheen voeren indien u overstapt. Bij slechte ontlasting dient u altijd iets minder te voeren."

Dus dat kan ik eerst nog eens proberen.

Qua gedrag vindt ik 'r ook wel onrustiger, veel blaffen bij de poort met een geborstelde rug, veel meer springen dan anders. Ik zit me ook enorm af te vragen wáárom ik voor HE heb gekozen. :U: Dat was helemaal niet nodig geweest.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Oh, ik zat er ook aan te denken de HE variant te nemen. Maar ik denk toch maar niet.

Ben je toevallig van geperste brek naar deze brok gegaan?
Marlett
Zeer actief

Ik voerde eerst Cavom. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer :oeps: Is dat geperst?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marlett schreef:Ik voerde eerst Cavom. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer :oeps: Is dat geperst?
Cavom is geperst ja
Persistence
Zeer actief

Dat kan al een hoop verklaren, dat moet even wennen. Vic was 2 weken aan de dunne toen ik overstapte van geperst naar krokant, wilde het eigenlijk opgeven maar ineens keurige stevige drollen, het duurde 3 weken. En terug van krokant naar geperst ging weer zonder moeite.
Marlett
Zeer actief

Hm. Dat brengt me toch aan het twijfelen of ik met een kleinere portie toch nog even ga doorzetten.

En het gedrag? Ik vind haar dus echt wel anders reageren, veel ongeduldiger, misschien door het HE?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marlett schreef:Hm. Dat brengt me toch aan het twijfelen of ik met een kleinere portie toch nog even ga doorzetten.

En het gedrag? Ik vind haar dus echt wel anders reageren, veel ongeduldiger, misschien door het HE?
Waarom de keuze voor HE? Hier absoluut geen standaard keuze, enkel voor honden die zwaar in het werk staan

Juist ook omdat het indien onterecht gevoerd de hond drukker kan maken
Persistence
Zeer actief

Tja of dat gedrag van die brokken komt?

Zou het nog een weekje of 2 proberen en dan weet je vast of de darmen inmiddels gewend zijn en of het gedrag nog steeds anders is dan voorheen. Kleinere portie zou ik sowieso wel doen nu.
Marlett
Zeer actief

crutz schreef:
Marlett schreef:Hm. Dat brengt me toch aan het twijfelen of ik met een kleinere portie toch nog even ga doorzetten.

Waarom de keuze voor HE? Hier absoluut geen standaard keuze, enkel voor honden die zwaar in het werk staan

Juist ook omdat het indien onterecht gevoerd de hond drukker kan maken
Een honest mistake ik zat het na de vakantie nog eens te bekijken, maar ik heb dus geen idee waarom! :denken: Ik vermoed iets met die bomen en het bos... Ik heb ook weleens kaneel over de bloemkool gestrooid in plaats van een snufje nootmuskaat. Ik denk echt dat het in die categorie fouten valt. Het is geen bewuste keuze geweest in elk geval.
Persistence schreef:Tja of dat gedrag van die brokken komt?

Zou het nog een weekje of 2 proberen en dan weet je vast of de darmen inmiddels gewend zijn en of het gedrag nog steeds anders is dan voorheen. Kleinere portie zou ik sowieso wel doen nu.
Als het de gewone was geweest, had ik dat wel gedaan, maar met HE vind ik het niet echt handig. Ik voer in de avond Terra Canis, al vanaf het begin, en dat bevalt heel goed, ze eet het met smaak en de ontlasting is goed. Ik heb dat vanmorgen ook maar gegeven in plaats van DLG. Bij die DLG rook ik zelfs aan het einde van de flexi dat ze gepoept had... Om nog maar te zwijgen over die winden.

Het gedrag was ook écht anders: gillend staan blaffen bij het hek als mijn man er aan komt lopen. En niet stoppen. Ineens heel veel tegen ons opspringen en happen naar mijn jas, sowieso bij elk voorbij waaiend blaadje weer krijsend naar het hek. Ze stond mijn zoon ineens af te blaffen toen hij langs d'r mand liep. Echt helemaal niet "onze Tos".

Ik heb een paar proefzakken besteld van diverse andere merken Purizon, Wolf of Wilderness en nog iets. Met brokken kon ik in de eerste maanden vrij makkelijk variëren zonder dat Tosca er last van kreeg, dus dit is voor het eerst dat ik dit meemaak.

Ik weet niet of dit tegen de forumregels is ofzo, maar ik denk dat het wel duidelijk is dat ik bijna 12 kilo (jahaa, ik dacht dat dat handig was :roll: IK BEN OOK MAAR EEN BEGINNER! :mrgreen: ) brokjes over heb. Keurig luchtdicht in een voerton. T.e.a.b.
Marlett
Zeer actief

Even een update: "onze Tos" uur er weer hoor.

En ik kan weer gewoon een drol in een zakje doen. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”