Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farmfood brok en kvv ervaring?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Farmfood brok en kvv ervaring?

Ongelezen bericht door Teuntje »

Teun eet kvv, verschillende merken.
Voorheen had hij problemen met vers en diverse brokken, maar het gaat nu goed.
Ik overweeg om 50/50 brok en kvv te geven.

Wat is jullie mening en ervaring mbt farmfood brok en farmfood kvv en dit ook icm elkaar?
Is dit een goede volwaardige voeding?
Beiden zijn makkelijk verkrijgbaar en de prijs is ook prima. Maar is dit ook echt goede kwaliteit?
Beiden heb ik een bakje en zakje van in huis om eems te proberen. Brokjes voor nood. Hij lust ze, das al heel wat....
Wolfsblut
Zeer actief

Re: Farmfood brok en kvv ervaring?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Niets is voor de consument zo ondoorzichtig als hondenvoer. Slecht zal het merk niet zijn, ook niet wat door de andere cowboys verkocht wordt. Betere brokken en KVV zijn er echter ongetwijfeld. Voor zo'n klein hondje zou ik me beperken tot de A-merken voor de brokken. En vlees gewoon bij de poelier en de slager kopen. Niet veel duurder en de kans dat er mee gerotzooid is, is vrijwel nihil. En als je je kookgedrag wat aanpast, zoutarm, eet hij het liefst lekker met de pot mee.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Farmfood kvv ging hier goed, maar de brokken niet. Daar moest mijn hond altijd van overgeven.
Ik vind de kvv er ook altijd heel fijn uitzien als het ontdooid is. Moest ik een hond zijn, dan zou ik dat vlees kiezen denk ik hihi
Groetjes Charlie

Afbeelding
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tomaat »

Farm Food Fresh kvv bestaat volgens mij alleen uit rund, rund en rund. Is wel compleet gemaakt met een premix, maar bevat ook zonnebloem, olijfolie en een beetje rijst.

Kijk anders even Voerwijzer voor ervaringen.

Het lijkt me geen slechte kvv en veel honden vinden het lekker, maar zelf zou ik ‘m dan toch afwisselen met een kvv met andere diersoorten en vleesbot als calciumbron.
Teuntje
Actief

Ingredienten zijn inderdaad niet al te gevarieerd. Maar hoe doen de honden het erop? De premix maakt het tenslotte uiteindelijk compleet.

Momenteel varieer ik met kvv merken: voornamelijk eet hij raw4dogs, daarnaast kivo, carnivoer, versvoer en rodi.
Smuldier en farmfood heb ik hier nog liggen om te proberen.

Ik ben gewoon eens benieuwd hoe honden het doen op enkel de brok en kvv van farmfood.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Geen ervaring mee zelf, maar je leest heel vaak dat honden van farmfood brokken enorm aankomen, van normale hoeveelheden, dus het is denk ik erg vet?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Mijn Bulldog staat na enig experimenteren op Farm Food Classic en vlees. Het vlees varieert van Rodi, Renske en de zakjes van Pedigree. Hij heeft er prima ontlasting op en na een maand of drie is ook zijn vacht een stuk zachter en mooier. Hij lust het graag.
Teuntje
Actief

Maar at hij voor de farmfood brok ook al deze kvv?
Komt de vachtverbetering door de brok van farmfood, of ben je daarnaast ook overgegaan naar kvv?

Ben benieuwd naar de brok omdat het makkelijk verkrijgbaar is, vrij schoon is en hij het eet.
Op dit moment eet hij nog 450-500 gr vlees per dag
Binnenkort moet ik hierin wat minderen nu hij al 7 maanden is en de meeste groei gehad heeft.
Vanwege het gemak wil ik daarom vlees minderen en ipv 2x vlees per dag ook wat brok geven. Dus naar 200-250 gr vlees en dan bijv. De helft van de aanbevolen hoeveelheid brok.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hier gingen ze royaal aan de racekak van FarmFood, dus dat komt er niet meer in.
Teuntje
Actief

duidelijk!
ik denk dat ik het dan gewoon houd bij diverse merken kvv en maar wat anders moet verzinnen om handiger te gaan portioneren.
dan bijv. een halve vleesrol, dus 200-250gr en een plak rodi ofzo per dag. denk dat ik het zo maar oplos.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Teuntje schreef:duidelijk!
ik denk dat ik het dan gewoon houd bij diverse merken kvv en maar wat anders moet verzinnen om handiger te gaan portioneren.
dan bijv. een halve vleesrol, dus 200-250gr en een plak rodi ofzo per dag. denk dat ik het zo maar oplos.
Je kan ook de ene dag meer geven en de andere dag minder als je het bewaren van het restantje vlees niet handig vindt.
De hond van mijn moeder krijgt bv de ene dag 1 pakje en de andere dag 2 pakjes vlees.
Je hoeft trouwens niet eens 2x per dag te geven hè. Je kunt ook naar 1x per dag met kvv.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Teuntje, volgens mij zit je ook op Barfplaats en herinner ik me gelezen te hebben dat er in het begin wat darmproblemen geweest zijn.

Daarom zou ik aanraden als je nu een goede combinatie kvv smaken hebt die goed gaan, daar voorlopig niet aan te rommelen.

Als je geen porties maakt en terug invriest, kun je gewoon 2 dagen met een 500gr rol doen. Je haalt dagelijks gewoon 1 rolletje uit de vriezer voor de volgende dag, maar maakt dan eerst het restje van de vorige rol op. ;) Zo kun je ook gemakkelijker aanpassen als ie meer of minder nodig heeft omdat ie net pup-af is.

En inderdaad, alle dagen hoeven niet exact dezelfde hoeveelheid te zijn. Als je maar aan het eind van de week op je totaal wat nodig is komt.
Eenmaal per dag eten gaat ook prima, doen wij al jaren, maar ik zou dat voorzichtig opbouwen, zodat z’n darmpjes niet meteen weer in de stress schieten. ;)
Teuntje
Actief

klopt, zit inderdaad ook op barfplaats. ben me ook aan het inlezen in barf, maar vind dat toch teveel gedoe en ook wel een beetje eng.
voorlopig houd ik het nog bij de kvv's die ik in huis heb, dat is genoeg voor nog 2 a 3 weken.
misschien dat ik dan eens darf ga proberen, eventueel icm hun brok.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

[quote="Teuntje"]Maar at hij voor de farmfood brok ook al deze kvv?
Komt de vachtverbetering door de brok van farmfood, of ben je daarnaast ook overgegaan naar kvv?

Ja, het vlees is nauwelijks veranderd, de brokken wel. Hij kreeg als pup Royal Canin, toen overgestapt op Renske. De ontlasting bleef net iets te zacht voor het mooi, daarom overgestapt naar Farm Food. De vachtverbetering zou ook door de eerste echte rui gekomen kunnen zijn, het is geen spectaculaire verbetering. Hij had al een redelijk goede, maar wat harde vacht. Nu is hij veel zachter.

Het is altijd even zoeken naar het beste voer voor een hond. Wat voor de een perfect is, werkt bij de achter voor geen meter. En soms moet je het gewoon wat tijd geven.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”