Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrouw zwaargewond na aanval honden
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Vrouw zwaargewond na aanval honden
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4389266 ... n-waalwijk
Dit soort honden had ik dan weer niet verwacht na aanleiding van de titel.
Dit soort honden had ik dan weer niet verwacht na aanleiding van de titel.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Vrouw zwaargewond na aanval honden
oude dame dunner vel.Mizzsylver schreef:Ik vraag me af of dat echt de daders zijn. Gezien het bloed en de nog spierwitte vacht van die hondjes. Maar alles kan, er hoeft maar een groot vat geraakt te zijn.
Vind het ook lastig te geloven.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik zie een bloedbad en twee kleine hondjes... serieus? Terriers kunnen felle krengen zijn, maar tenzij ze een slagader hebben geraakt zie ik dit haast niet voor me...

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou, als de oude dame bloedverdunners gebruikt ben je er zo he.
Maarrrr..ik vind de Telegraaf wel de minst betrouwbare bron als het om dit soort berichten gaat
Maarrrr..ik vind de Telegraaf wel de minst betrouwbare bron als het om dit soort berichten gaat

-
- Zeer actief
Yep, de Televaag, moeten we toch nog gaan geloven dat kleine hondjes ook kunnen bijten
.. wel zwaar klote voor het slachtoffer trouwens, welke hond( jes) het ook geweest zijn .. 

- Tineke
- Zeer actief
Natuurlijk k kunnen bepaalde types kleine honden iemand zwaar verwonden.
Niet een mini chihuahua nee maar een kleine terriër is daar wel toe in staat gok ik, zeker als ze met meerdere zijn en gemotiveerd.
Er zijn toch ook kleine kinderen doodgebeten door teckels en door Jackys.
Micron beet Spock moeiteloos naar de DA toe toen ze een knokpartij hadden, ik acht het dus niet onmogelijk.
Hopelijk gaat het meevallen voor het slachtoffer.
Niet een mini chihuahua nee maar een kleine terriër is daar wel toe in staat gok ik, zeker als ze met meerdere zijn en gemotiveerd.
Er zijn toch ook kleine kinderen doodgebeten door teckels en door Jackys.
Micron beet Spock moeiteloos naar de DA toe toen ze een knokpartij hadden, ik acht het dus niet onmogelijk.
Hopelijk gaat het meevallen voor het slachtoffer.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een apart verhaal. Maar ik zie twee terriers en zeker foxen ook wel voor wat ze zijn. Als het echt om de hondjes op de foto zou gaan dan zie ik het niet helemaal voor me. Maar twee fikse foxen zijn niet voor de poes en hebben een stel kaken waar een mechelaar jaloers op kan zijn. Verder zijn ze in staat dassen en vossen te lijf te gaan en uit te schakelen. Dus een oud dametje kan best prima flink verwond zijn door twee sterke foxen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Niet om het goed te praten, maar ik heb het vermoeden dat die mevrouw bloedverdunners slikte en dat het daarom een bloedbad geworden is.
-
- Zeer actief
nou joh, het moet toch niet veel triester worden..t kan niet want t zijn geen klapkaken , stel je toch voor dat je van je stokpaard af flikkertNanna schreef:De hondjes schijnen het hondje van de oude dame aangevallen te hebben en zij is daar tussen gesprongen.
Ja, en dan met je ouwe velletje en evt. bloedverdunners wordt dat al rap een bloedbad..
Ik geloofde eigenlijk al niet dat ze haar om de zomaar hadden gebeten. Het zijn geen pitbulls.
-
- Zeer actief
Het is wel raak de afgelopen tijd met diverse honden in ieder geval het ziet er niet smakelijk uit.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Het maakt toch niet uit wat voor hond. De vrouw is zwaargewond. Dat lijkt me erg genoeg. En kennelijk kunnen die kleine terriers dus toch flinke schade aanrichten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mwah, de Foxen die ik ken vanuit m'n jeugd vonden vechten om het vechten ook prima hoorNanna schreef:Ik zeg nergens dat ze haar niet gebeten hebbenS@ndr@ schreef:nou joh, het moet toch niet veel triester worden..t kan niet want t zijn geen klapkaken , stel je toch voor dat je van je stokpaard af flikkertNanna schreef:De hondjes schijnen het hondje van de oude dame aangevallen te hebben en zij is daar tussen gesprongen.
Ja, en dan met je ouwe velletje en evt. bloedverdunners wordt dat al rap een bloedbad..
Ik geloofde eigenlijk al niet dat ze haar om de zomaar hadden gebeten. Het zijn geen pitbulls.Ik geloof alleen niet dat ze haar om de zomaar hebben aangevallen. Dat is niet des fox. En dat bleek ook wel want het schijnt een handgemeen geweest te zijn tussen hen en het hondje van die mevrouw. En dat geloof ik weer onmiddellijk

-
- Zeer actief
Ik vind het wel raar. Zeker omdat dit type hond normaal gesproken helemaal niet agressief is. Ze keffen en doen maar bijten? Ik woon tussen dit type hond en je ziet ze eigenlijk overal. Ja de reutjes kunnen soms flink matten. Maar mensen aanvallen herken ik totaal niet. Ik denk ook echt dat de hondjes het hondje van mevrouw aangevallen hebben en mevrouw in het gevecht heel erg lelijk gebeten is. Het kan hoor. Dat dit super mensagressieve vechtlustige bijtgrage husseltjes zijn maar die zie ik niet in de hondjes op de foto. Het eerste hondje is zelfs nauwelijks een terrier en lijkt me een oud dik theemutsje. Daarachter zie ik een klein oud husseltje. Ik kan me niks voorstellen bij het verscheuren van een mens door die twee hondjes. 

-
- Zeer actief
Er staat toch al in het bericht dat ze waarschijnlijk het huisdier van de mevrouw aanvielen en dat zij er tussen sprong.
En je wordt niet zomaar met spoed naar een ziekenhuis gebracht dus ze zal best wat verwondingen hebben.
En veel bloed kan inderdaad ook komen door bloedverdunners. Als pa en schoonpa wat onvoorzichtig met onze honden stoeien en er blijft een tandje hangen dan bloeden ze ook als een rund. En in mijn vaders geval (jaren geleden met Finn toen nog) bloedde het als een rund én had hij met een dag een dikke pols dus kon hij ook naar de huisartsenpost waar direct gevraagd werd ivm meldingsplicht door welke hond hij gebeten was
Nu was het in mijn pa's geval niet eens bijten, maar werd wel als melding genoteerd omdat pa braaf had verteld dat het een duitse herder van zijn dochter was geweest
Maar goed, dat staat los van dit incident, lijkt me niet fijn om gebeten te worden als je nietsvermoedend door een garage stapt met je eigen huisdier en twee loslopende honden stieren op je af. En of ze nou op het huisdier van de mevrouw afgingen of niet, volgens mij is wel duidelijk dat de mevrouw gewond is geraakt door het bijten van honden.
En je wordt niet zomaar met spoed naar een ziekenhuis gebracht dus ze zal best wat verwondingen hebben.
En veel bloed kan inderdaad ook komen door bloedverdunners. Als pa en schoonpa wat onvoorzichtig met onze honden stoeien en er blijft een tandje hangen dan bloeden ze ook als een rund. En in mijn vaders geval (jaren geleden met Finn toen nog) bloedde het als een rund én had hij met een dag een dikke pols dus kon hij ook naar de huisartsenpost waar direct gevraagd werd ivm meldingsplicht door welke hond hij gebeten was

Nu was het in mijn pa's geval niet eens bijten, maar werd wel als melding genoteerd omdat pa braaf had verteld dat het een duitse herder van zijn dochter was geweest

Maar goed, dat staat los van dit incident, lijkt me niet fijn om gebeten te worden als je nietsvermoedend door een garage stapt met je eigen huisdier en twee loslopende honden stieren op je af. En of ze nou op het huisdier van de mevrouw afgingen of niet, volgens mij is wel duidelijk dat de mevrouw gewond is geraakt door het bijten van honden.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Ik kijk er niet van op.
Er zijn honden waar Tom een grondige hekel aan heeft en die hij met liefde onder de groene zoden schoffelt. Alleen krijgt hij die kans niet omdat ik zijn signalen inmiddels goed genoeg ken. Ook tegen mensen heb ik hem wel eens tekeer zien gaan op een manier dat ik dacht even oppassen hier.
In dit geval denk ik ook eerder dat het de hondjes om het hondje van de vrouw te doen was en dat zij er tussen is gesprongen.
Er zijn honden waar Tom een grondige hekel aan heeft en die hij met liefde onder de groene zoden schoffelt. Alleen krijgt hij die kans niet omdat ik zijn signalen inmiddels goed genoeg ken. Ook tegen mensen heb ik hem wel eens tekeer zien gaan op een manier dat ik dacht even oppassen hier.
In dit geval denk ik ook eerder dat het de hondjes om het hondje van de vrouw te doen was en dat zij er tussen is gesprongen.

-
- Zeer actief
Ik vind dat gedrag ook des vechthond al zal me dat niet in dank afgenomen worden. Eigenlijk kunnen alleen vechthonden echt om niks de aanval inzetten en dan een bloedbad veroorzaken. Je ziet zoveel van die filmpjes op internet. Iemand loopt ergens en om niks stuiven er twee Pitbull types op af om zo iemand totaal te verminken.Nanna schreef:Ik ook niet. Ik denk dat ze gebeten is toen ze de hondjes uit elkaar wilde halen. Maar niet dat twee van die snuffels de bocht om komen en opeens een oude dame aanvliegen.
Dat vanuit het niks aanvallen is des vechthonds. Vorige week nog een baby van 13 maanden in Granite Bay. Door de eigen hond, die een instagrampagina had en een geliefde nannydog was. Totdat hij opeens die koter bij de keel had. Zomaar. Kind heeft het niet overleefd.
Zal wel nooit snappen dat je dat soort onvoorspelbare griezels in je huis wilt hebben, en al helemaal niet als je kleine kinderen hebt.
Herders kunnen dat trouwens ook. En Rottweiler en co. Maar dat is vaak bewaking en dat soort triggers.
Pitbull en co rent gewoon op iets af wat beweegt en gaat ervoor. Dat komt door hun gameness en drang om dat soort confrontaties aan te gaan. Ze genieten daarvan en willen dat. Dat is de bal die gegooid wordt of de das die in dat hol zit. De trigger is er en de rest volgt vanzelf.
Dat hebben Jack hussels echt niet in zich. Die gaan geen been uit elkaar trekken omdat er toevallig een oud dametje loopt. Ze missen heel die drang en neiging.
Toevallig kijk ik vaak naar een pitbull herplaatsing programma. Die mensen weten dat ook. Is het een gezin met kinderen dan testen ze de honden uitgebreid op prooi gedrag en triggers. Eergisteren liep er een pitbull voor mijn werk. Geen gelul. En die hond was poeslief. Toen fietste er een kind dat met zijn armen zwaaide en met losse handen fietste. Daarbij riep hij iets naar zijn vriendjes en hij zat op een crossfiets. Die hond kreeg een blik en focus waar de eigenaar niets aan opviel maar mij wel. De staart ging omhoog en dat jongetje was alles wat de hond zag. Die hond heeft het in zich om een vreselijk incident te krijgen. Hij begon ook te piepen en aan de riem te trekken. Alles in die hond kreeg focus en spanning. Doodeng dier en alleen in juiste handen veilig.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Pit Bulls & Parolees toevallig?laeken schreef:Nanna schreef:Ik ook niet. Ik denk dat ze gebeten is toen ze de hondjes uit elkaar wilde halen. Maar niet dat twee van die snuffels de bocht om komen en opeens een oude dame aanvliegen.
Dat vanuit het niks aanvallen is des vechthonds. Vorige week nog een baby van 13 maanden in Granite Bay. Door de eigen hond, die een instagrampagina had en een geliefde nannydog was. Totdat hij opeens die koter bij de keel had. Zomaar. Kind heeft het niet overleefd.
Zal wel nooit snappen dat je dat soort onvoorspelbare griezels in je huis wilt hebben, en al helemaal niet als je kleine kinderen hebt.
Toevallig kijk ik vaak naar een pitbull herplaatsing programma. Die mensen weten dat ook. Is het een gezin met kinderen dan testen ze de honden uitgebreid op prooi gedrag en triggers.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Yep. En die mensen hebben wel een realistische kijk op dat ras. Sowieso kijken ze of de hond agressief is en eisen ze hoge omheining voor ze zo'n hond plaatsen. En ze testen ook op prooi gedrag en andere rastypische eigenschappen. Als zo'n hond maar gaat staren naar een andere hond durven ze die al niet meer samen te laten. Dus ze hebben er wel echt een goede insteek in. Vind ik dan.malinois schreef:Pit Bulls & Parolees toevallig?laeken schreef:Nanna schreef:Ik ook niet. Ik denk dat ze gebeten is toen ze de hondjes uit elkaar wilde halen. Maar niet dat twee van die snuffels de bocht om komen en opeens een oude dame aanvliegen.
Toevallig kijk ik vaak naar een pitbull herplaatsing programma. Die mensen weten dat ook. Is het een gezin met kinderen dan testen ze de honden uitgebreid op prooi gedrag en triggers.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ja vind ik ook hoor, als ik een pitbull zou willen zou ik er rustig een bij hen halen. Geloof wel dat ze er alles aan doen om t goed te testen en matchen.laeken schreef:Yep. En die mensen hebben wel een realistische kijk op dat ras. Sowieso kijken ze of de hond agressief is en eisen ze hoge omheining voor ze zo'n hond plaatsen. En ze testen ook op prooi gedrag en andere rastypische eigenschappen. Als zo'n hond maar gaat staren naar een andere hond durven ze die al niet meer samen te laten. Dus ze hebben er wel echt een goede insteek in. Vind ik dan.malinois schreef:Pit Bulls & Parolees toevallig?laeken schreef:Nanna schreef:Ik ook niet. Ik denk dat ze gebeten is toen ze de hondjes uit elkaar wilde halen. Maar niet dat twee van die snuffels de bocht om komen en opeens een oude dame aanvliegen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Is echt een goed programma, ik volg het ook. Ook goed dat ze de Parolees weer een kans gevenPit Bulls & Parolees toevallig?

-
- Zeer actief
die mensen weten waar ze mee bezig zijn, die nemen het beest ook niet kwalijk dat het is wat het is.. en proberen ellende te voorkomen door de mensen op een goudschaaltje te wegen
- Tineke
- Zeer actief
Ja dat soort dingen vind ik ook eng, zeker in combinatie met een spa en eigenaar die het niet ziet.laeken schreef:Eergisteren liep er een pitbull voor mijn werk. Geen gelul. En die hond was poeslief. Toen fietste er een kind dat met zijn armen zwaaide en met losse handen fietste. Daarbij riep hij iets naar zijn vriendjes en hij zat op een crossfiets. Die hond kreeg een blik en focus waar de eigenaar niets aan opviel maar mij wel. De staart ging omhoog en dat jongetje was alles wat de hond zag. Die hond heeft het in zich om een vreselijk incident te krijgen. Hij begon ook te piepen en aan de riem te trekken. Alles in die hond kreeg focus en spanning. Doodeng dier en alleen in juiste handen veilig.
Dat omslaan van gedrag dat heb ik overigens wel vaker gezien maar dan met andere rassen.
Een keer met een mechelaar die plots ging focussen op mijn met stok spelende kleinzoon in een bos.
Dat ging goed omdat zowel de eigenaresse die erbij liep als ik het zagen aankomen en ingrepen.
Die dame was wel enorm geschrokken maar realiseerde zich wel dat het ook fout had kunnen aflopen en denk wel dat zij dit in het vervolg zal voorkomen.
Andere keer was een flatcoated die in eerste instantie vrolijk tegen andere kleinzoon opsprong en vervolgens aan de capuchon van de trui ging hangen.
Die zette het op een krijsen en je zag de energie ter plekke veranderen.
Ik stampte er uiteraard op af maar Micron was me voor en vloog de flatcoated aan die daarop direct het hazenpad koos, nog even opgejaagd door die kleine Spaanse peper

Was een jonge reu die nog wel snel onder de indruk was.
Bij een ander type hond had het heel anders kunnen aflopen.
Kinderen en vreemde honden en opwinding vind ik hoe dan ook zelden een goede combinatie.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Volgens de nieuwe berichtgeving ging het trouwens om slechts één hondje. Mogelijk een Jack Russell Terrier 
https://www.ad.nl/binnenland/bloedbad-i ... ~a2201233/
In andere berichten lees je dat hij het vaker aan de stok kreeg met andere honden. Dat vind ik wel echt iets voor de Jr

https://www.ad.nl/binnenland/bloedbad-i ... ~a2201233/
In andere berichten lees je dat hij het vaker aan de stok kreeg met andere honden. Dat vind ik wel echt iets voor de Jr
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Nu je het zegt. Die achterste is gewoon een Jack Russel. Kan zo een stamboomhondje zijn. Echt op en top jack. Vind ik dan dus.Cleva schreef:Het gaat om de voorste. Dat kan ik je zo al wel zeggen.Habibi schreef:Voorste x-fox achterste hussel zou ik gokken.
En gezien die schouders en spiermassa gok ik op, we zijn weer thuis...een staffordkruising.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het eerste bericht daar hebben ze het verhaal van een "getuige" gebruikt. Die de hondjes had zien lopen. Die heeft de boel een tikkie overdreven. Nouja daar lusten ze wel pap van.Cleva schreef:Er staat geen jack russell op de foto.
Als dat een jrt is ben ik het ook.
Het tweede bericht hebben ze een deel van de vrouw haar verhaal gebruikt en die heeft het gehad over een Jr achtig hondje. Ja dat zie ik er wel in een boeren hussel de voorste en de achterste een gewone Jr. De kleine heeft het waarschijnlijk op zijn geweten. Iemand zo toetakelen dat ze zwaar gewond is

Waarschijnlijk slikt de vrouw idd bloedverdunners.
In een ander bericht Las ik dat de Jr al vaker voor problemen heeft gezorgt en dat de baas ervan al van een boa heeft gehoord dat hij aangelijnd zou moeten blijven.
De baas had het erover dat hij aangelijnd zat maar zich uit het tuigje heeft gewurmt. Dat vind ik dan weer knap want ik zie geen tuigje maar een halsband. Maar het is maar een detail.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Daar had ik idd niet aan gedacht. Maar ik zie bij beiden alleen een halsband. Maargoed het zou idd zo kunnen.Frootje schreef:Dat hoeft helemaal niets te zeggen. Froo draagt ook allebei als ze haar tuig aan heeft. Want die halsband heeft ze standaard om en die doe ik dus niet af als ze haar tuig aan krijgt. Als zij ontsnapt, heeft ze dus ook nog steeds een halsband om.Chihuahua-paws schreef:Dat vind ik dan weer knap want ik zie geen tuigje maar een halsband. Maar het is maar een detail.
-
- Zeer actief
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/307 ... -naar-huis
Ook weer nieuw zeker om bij slecht weer je honden in een parkeergarage uit te laten
Ook weer nieuw zeker om bij slecht weer je honden in een parkeergarage uit te laten

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
blondie schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/307 ... -naar-huis
Misschien zijn beide hondeneigenaren, bewoners van het complex

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik ook op die drollen na dan die ruim ik meestal wel op zoals ik vind dat het hoort. Maar misschien wachtten ze daar tot de bui stopte.Cleva schreef:Voor alles is een eerste keer maar je honden laten zeiken in een parkeergarage vind ik echt vies en asociaal.
Ik heb van mijn leven nog geen drol opgeraapt maar dat vind ik gewoon smerig.