Nadat Odin liep te tobben met zijn ontlasting en een darmontsteking, wilde ik zijn voer omgooien en zijn darmflora een boost geven. Ik heb een beetje onderzoek gedaan en kwam uit op FarmFood. Ook het voer dat zijn moeder kreeg en het er prima op doet. Omdat ik van een geëxtrudeerde brok overstap op geperst, en omdat hij een darmontsteking heeft gehad, ga ik volgens het voedingsadvies van FF overstappen; 10 tot 12 dagen Pens en Hart om vervolgens op de HE geperst brok over te stappen en twee dagen dan Pens en Hart geven.
Sinds gisteren zit hij op de Pens en Hart. Omdat ik spetters tot aan het plafond verwachtte heb ik gisteren zijn Zalmolie even achterwege gelaten. Maar nu is hij dus verstopt, en dat was niet de reactie die ik verwachtte

Hoe kan dit? Moet ik ermee doorgaan? Hoe kan ik het poepen makkelijker maken? Het liefst stap ik nog steeds over van voer, omdat op de andere brok hij veel dunne ontlasting had en zelfs een darmontsteking. Ik wilde zijn darmflora opbouwen, niet een verstopping veroorzaken.