Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagelknipper voor een microwoof...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Nagelknipper voor een microwoof...

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik heb het voor elkaar: na Rhodi heeft ook Kyuubi wolfsklauwen op de achterpoten. Van puppy af aan knipte ik die nagels netjes bij met mijn eigen nagelknipper en dat ging prima. We hadden het geoefend en het ging altijd vlekkeloos.

Tot ik een keer moet zijn uitgeschoten...
Altijd zo voorzichtig gedaan, maar toch. Een gil, en daarmee was het makkelijke nagelknipklusje helaas gebeurd. Ik kon het SCHUDDEN. Want ook zo'n klein hondje kan gigantisch spartelen, en dan kan je gewoon niet knippen of vijlen zonder hem mogelijk weer pijn te doen. Daar kwam bij dat het kussentje van het teentje bij een poot wel heel dicht op de dikke nagel zit....

Oefenen, oefenen, oefenen. Maar helaas. Het bleef een worstelpartij en knippen lukte echt niet. Dat teentje is al zo klein, de klauw nog kleiner en elke beweging is genoeg om uit te schieten.

Dus vanavond moest vriend hem in de houtgreep nemen en heb ik na wat gedoe het klusje alsnog kunnen klaren gelukkig. Want die klauw werd echt te lang nu! Hoera, feestje, koekje erin. Het ging relatief gemakkelijk en Kyuubi was het meteen vergeten.

Maar nu.

Met mijn nagelknipper lukt dit op zich wel. Rhodi's tang is te groot voor dat miniklauwtje gebleken. Maar ik zou graag een betere tang hebben dan mijn eigen knipper. Eentje die scherper en sneller kan knippen.

Er bestaan natuurlijk allerlei nagelknippers. Ik heb zelfs al allerlei trimmeradviezen gelezen, maar die knippers zijn vaak geschikter voor grotere honden en dat zeggen ze er ook bij. Daar heb ik helaas niet veel aan... Maar hebben jullie nou ervaring met een echt GOEDE? Een aanrader voor kleine hondjes? De prijs maakt me oprecht niet veel uit, liever een keer goed dan rommel.

Zo'n slijpsteentje heb ik trouwens al gehad, daar is Kyuubi om een of andere reden doodsbang voor... dus ik zoek een gewone handknipper.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Re: Nagelknipper voor een microwoof...

Ongelezen bericht door Perle »

Op aanraden van mijn DA heb ik voor Liske (Chihuahua) een nagelschaartje voor kat/knaagdier gekocht. Heel handig.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Een mensenknipper. Met een wriemelaar is zo'n babyding vast fijner.

https://www.mamaloesbabysjop.nl/babymix ... rtje-60017
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Een vogelringschaar. Dat vind ik ideaal voor mini- nageltjes. Het knipgedeelte is rond, dus het nageltje wordt niet geplet en het bekje is zo klein dat er nooit vel tussen komt. En scherp is zo'n ding ook. Als de link werkt..... daar vind je er 1.
https://www.avonturiashop.nl/schaartje- ... ingen.html

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Knaagdier-nagelschaartje zou ik naar kijken
Nakisha
moderator

Heel erg bedankt allemaal, deze ga ik alvast allemaal bekijken!!

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb zo'n vogelring schaar. Helaas heb ik afgelopen keer. Voor het eerst in mijn leven ook een nageltjes te kort geknipt aan het achterpootje van Saartje. Zo ontzettend stom. Ik knip nooit de achternagezeten maar dacht zal klein stukje doen gewoon om dat ook te kunnen doen. Heb daarna nog niet weer hoeven knippen maar vrees dat ik het ook verpest heb nu. Echt stom want Saartje was met alles zo makkelijk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Nakisha
moderator

Chihuahua-paws schreef:Ik heb zo'n vogelring schaar. Helaas heb ik afgelopen keer. Voor het eerst in mijn leven ook een nageltjes te kort geknipt aan het achterpootje van Saartje. Zo ontzettend stom. Ik knip nooit de achternagezeten maar dacht zal klein stukje doen gewoon om dat ook te kunnen doen. Heb daarna nog niet weer hoeven knippen maar vrees dat ik het ook verpest heb nu. Echt stom want Saartje was met alles zo makkelijk
BALEN is dat he? Ik kan mezelf nog steeds wel voor de kop slaan. Ik dacht ECHT dat ik goed zat! Het heeft ook niet gebloed, het was niet diep in het leven maar deed duidelijk zeer... na die gil mocht ik er natuurlijk niet meer aankomen. En dat is zo balen, want die wolfsklauwen slijten gewoon niet. En als ze het teentje in krullen is het nog veel pijnlijker. Maar voor nu is hij weer kort. We maken er een wekelijkse bezigheid van en hopen maar dat hij het weer leert accepteren...Afbeelding

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja van Saartje heeft het helaas wel gebloed. En niet zo'n beetje ook. Ze trok haar pootje terug tijdens de knip en had het bloed pas door toen ze liep. Ik had maar zo'n klein stukje geknipt en dacht omdat ik voor het eerst van achter knipte dat ze schrok. En dacht laat ik haar even los om te laten zien dat ze verder vrij is om van het knippen geen heel drama te maken. Nou ja daarna moest ik het bloeden stoppen en dat lukte maar niet. Er is een kaarsje aan te pas gekomen. Ik had om 23:00 uur dat nageltje geknipt en zag het zo al weer voor me dat ik tot laat in de nacht bij de da zou zitten. Maar het vlammetje bleek gelukkig de sleutel. Ik knip altijd de nageltjes zelf. Deed dat als jong meisje al hij onze dieren en het is me werkelijk nooit eerder overkomen. Wat een bloedbad was dat. Dat mag echt nooit meer gebeuren. Ik blijf wel van die achterpoot nageltjes af in het vervolg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik haal er nooit teveel vanaf. Te bang dat ik in het leven knip. Ik heb een Seki Edge 106 nagelknipper die ik ook voor mijn teckels gebruik. Door het geharde staal blijven de mesjes extreem scherp. Het hakt niet door de nagel met als gevolg gerafelde randen, maar snijdt perfect zonder krachtsinspanning. Daarna vijl ik de nageltjes met een vijl van hetzelfde merk. Vanwege de ruimte tussen de mesjes alleen geschikt voor kleine hondjes.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”