Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kind door twee honden aangevallen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kind door twee honden aangevallen
Meisje van zes jaar door twee Rottweilers aangevallen..
https://nos.nl/artikel/2329986-meisje-6 ... RZssafQSo8
https://nos.nl/artikel/2329986-meisje-6 ... RZssafQSo8
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Kind door twee honden aangevallen
Jeetje, wat akelig zeg
Zo'n jong meisje en dan twee van die bakbeesten 

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
En als je dan de reacties leest onder het bericht, vraag je je af dat het niet dagelijks gebeurt, wat is er toch nog een domheid 

- billy
- Erelid
Cleva schreef:Honden worde niet agrisief geborah!billy schreef:En als je dan de reacties leest onder het bericht, vraag je je af dat het niet dagelijks gebeurt, wat is er toch nog een domheid

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Nanna schreef:Één van de honden moest worden doodgeslagen om het kind te ontzetten.
In welke wereld is het een goed idee om met twee van die loslopende mormels over straat te gaan?
Voor de hond die nog leeft word waarschijnlijk een gedragstraject begonnen , volgens het AD
Nou wat denk je van zo’n mooie spuit naar de eeuwige jachtvelden
Als mijn honden dat zouden flikken ....
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
Tja, sommige ( misschien wel vele) mensen zouden geen honden moeten hebben, arm kind zeg, hopelijk gaat t nog een beetje goed komen voor haar en haar familie
-
- Zeer actief
Ik snap helemaal hoe dit kan gebeuren. Een vriend van mij die heel veel werkt en nooit een hond heeft gehad lijkt het ook een goed idee om een rottweiler te nemen....
Ik doe mijn uiterste best om dat uit zijn hoofd te praten maar hij zegt dat ze heel erg lief zijn en dat het aan de opvoeding ligt. En dat ze heel goed hele dagen alleen kunnen zijn omdat ze zo zelfstandig zouden zijn. Ik snap er niks van en begrijp ook niet waarom die gedachte überhaupt in hem zit. Hij denkt ook dat dat een leuke hond is om bijvoorbeeld mee te nemen naar ons. Maar hij komt er gewoon niet in met die hond. Onze vriendschap komt als het doorgaat hierdoor echt onder druk te staan want ik praat poep volgens hem. De hond wordt super lief en kan prima met Bas en Guus straks etc. Verder wordt hij binnenkort vader. Dus hij vindt het ook leuk voor de baby om op te groeien met een rottweiler.
Zo gaat dat dus. Naïef. Eigenwijs en een beeld van zo'n ras dat gewoon niet klopt. Opvoeden en alles komt goed.
Ik doe mijn uiterste best om dat uit zijn hoofd te praten maar hij zegt dat ze heel erg lief zijn en dat het aan de opvoeding ligt. En dat ze heel goed hele dagen alleen kunnen zijn omdat ze zo zelfstandig zouden zijn. Ik snap er niks van en begrijp ook niet waarom die gedachte überhaupt in hem zit. Hij denkt ook dat dat een leuke hond is om bijvoorbeeld mee te nemen naar ons. Maar hij komt er gewoon niet in met die hond. Onze vriendschap komt als het doorgaat hierdoor echt onder druk te staan want ik praat poep volgens hem. De hond wordt super lief en kan prima met Bas en Guus straks etc. Verder wordt hij binnenkort vader. Dus hij vindt het ook leuk voor de baby om op te groeien met een rottweiler.
Zo gaat dat dus. Naïef. Eigenwijs en een beeld van zo'n ras dat gewoon niet klopt. Opvoeden en alles komt goed.
- Tineke
- Zeer actief
Eigenaar was er ,zo ik het begrijp, zelf bij toen het gebeurde.
Ik vind het dan zo onbegrijpelijk dat het dan zo uit de hand kan lopen, zie je dat dan helemaal niet aankomen ofzo.
Houdverbod voor dit soort types, sowieso voor iedereen die na een ernstig bijtincident, met mens of hond , het nog een keer laat gebeuren.
Voor sommige is eenmaal niet genoeg die laten het net zo makkelijk nog een keer gebeuren.
Die mogen overstappen op kleurmuizen.
En hond of mensagresieve honden die zonder begeleiding op straat lopen, of de poort nou open heeft gestaan of dat ze weggelopen zijn , mogen wat mij betreft ook flinke sancties op staan.
Dan neem je maar een Caveliertje als je zo laks bent.
Ik vind het dan zo onbegrijpelijk dat het dan zo uit de hand kan lopen, zie je dat dan helemaal niet aankomen ofzo.
Houdverbod voor dit soort types, sowieso voor iedereen die na een ernstig bijtincident, met mens of hond , het nog een keer laat gebeuren.
Voor sommige is eenmaal niet genoeg die laten het net zo makkelijk nog een keer gebeuren.
Die mogen overstappen op kleurmuizen.
En hond of mensagresieve honden die zonder begeleiding op straat lopen, of de poort nou open heeft gestaan of dat ze weggelopen zijn , mogen wat mij betreft ook flinke sancties op staan.
Dan neem je maar een Caveliertje als je zo laks bent.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Ik ken wel wat rotties waar ik met een boog omheen ga.
Heb er ooit één gekend die zijn bazin haar halve gezicht eraf gerukt had
.
Aan de andere kant ken ik een stel die , zolang ik ze ken , nu aan hun vierde of vijfde rottweiler bezig zijn en dat zijn stuk voor stuk altijd fijne honden geweest.
Lopen los ,luisteren prima maar ze besteden daar ook wel tijd aan en ondernemen ook veel met hun hond.
Hun tegenkomen vind ik nooit vervelend.
Heb er ooit één gekend die zijn bazin haar halve gezicht eraf gerukt had

Aan de andere kant ken ik een stel die , zolang ik ze ken , nu aan hun vierde of vijfde rottweiler bezig zijn en dat zijn stuk voor stuk altijd fijne honden geweest.
Lopen los ,luisteren prima maar ze besteden daar ook wel tijd aan en ondernemen ook veel met hun hond.
Hun tegenkomen vind ik nooit vervelend.

-
- Zeer actief
Nanna schreef: Een boskennis kwam een reu tegen met een stok in zijn bek die hij uitnodigend voor haar neerlegde. Toen ze bukte om de stok te pakken en die voor hem weg te gooien beet ie haar vol in het gezicht.

- BenjideBeagle
- Actief
Geen idee wat hier is gebeurt, maar honden en kinderen vind ik vaak een verkeerde combinatie. Een kind staat dan op ooghoogte met de hond, en honden vinden dat vaak spannend. Even aan de halsband trekken, lachen omdat hij zijn tanden laat zien (sommige kinderen doen dit) en je word al gauw in je gezicht gebeten. Honden worden vaak zenuwachtig van kinderen, vanwege hun stem, hoe ze zich bewegen, als ze over de hond heen gaan hangen en als er geen toezicht is dan kan dit mis gaan. Nu heb je dus in deze situatie dat de tweede hond waarschijnlijk ook afgemaakt gaat worden of ergens in een asiel terecht komt waar hij in een kennel mag leven. Het kind mag herstellen van haar trauma. Dit is een situatie waarbij er alleen maar verliezers zijn, want zowel hond en kind weten niet beter.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou ja dat... geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een hond die een mens (of andere hond) zo toegetakeld heeft, nog te houden.** Angela ** schreef:Nanna schreef:Één van de honden moest worden doodgeslagen om het kind te ontzetten.
In welke wereld is het een goed idee om met twee van die loslopende mormels over straat te gaan?
Voor de hond die nog leeft word waarschijnlijk een gedragstraject begonnen , volgens het AD
Ik kan me nog 'inleven' in het 'uit schrik een hap uitdelen', maar bij agressie die doorgaat en een kind/mens/hond zo toetakelt, is het stomweg
afgelopen.
Vreselijk voor het kindje en de ouders, wat een drama

- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Heel traumatisch voor kind en hondenbaas. Maar wel weer iets wat voorkomen had kunnen worden lijkt me.
Ik vind kinderen ook eng. Gisteren kwam er ineens een kind van een jaar of 2 op een fietsje heel dichtbij me staan. De vader ergens 100 meter daarachter, roepend dat het kind terug moest komen. Mijn hond is echt geen bijter, maar het is een enthousiaste jonge boxer die geen ervaring heeft met kleine kinderen, dus als ik die z'n gang laat gaan knalt ie dat kind van de fiets om als een blije bobo het kind te gaan aflikken (gok ik zo). Dus ja ik blijf dan staan tot paps z'n kind heeft gehaald terwijl ik mn dolgedraaide puber kort houd, maar goed, ik doe dus wel altijd de honden vast als er een kind aankomt. Ik vertrouw het gewoon niet blindelings en dan heb ik niet eens rottweilers, daarmee zou je toch nog veel en veel voorzichtiger moeten zijn lijkt me. Hele trieste situatie
maar een muilkorf óf een lijn lijkt me niet zo verkeerd.
In Duitsland moet je examen doen als je een hond hebt uit die categorie. Daar krijg je dan een papiertje waarop staat of je hond los mag en met of zonder muilkorf mag. Vind ik niet zo verkeerd als je deze berichten dan leest. De handhaving is dan nog een ander verhaal...
Geloof dat je in Nederland heel veel mensen kan beboeten op het los laten lopen van honden waar dat niet mag...hier in de woonwijk (vol kleine kinderen) loopt ook een stafford altijd los. Die heeft ook al 3 honden gebeten
terwijl dat echt niet mag van de regeltjes.
Ik vind kinderen ook eng. Gisteren kwam er ineens een kind van een jaar of 2 op een fietsje heel dichtbij me staan. De vader ergens 100 meter daarachter, roepend dat het kind terug moest komen. Mijn hond is echt geen bijter, maar het is een enthousiaste jonge boxer die geen ervaring heeft met kleine kinderen, dus als ik die z'n gang laat gaan knalt ie dat kind van de fiets om als een blije bobo het kind te gaan aflikken (gok ik zo). Dus ja ik blijf dan staan tot paps z'n kind heeft gehaald terwijl ik mn dolgedraaide puber kort houd, maar goed, ik doe dus wel altijd de honden vast als er een kind aankomt. Ik vertrouw het gewoon niet blindelings en dan heb ik niet eens rottweilers, daarmee zou je toch nog veel en veel voorzichtiger moeten zijn lijkt me. Hele trieste situatie

In Duitsland moet je examen doen als je een hond hebt uit die categorie. Daar krijg je dan een papiertje waarop staat of je hond los mag en met of zonder muilkorf mag. Vind ik niet zo verkeerd als je deze berichten dan leest. De handhaving is dan nog een ander verhaal...
Geloof dat je in Nederland heel veel mensen kan beboeten op het los laten lopen van honden waar dat niet mag...hier in de woonwijk (vol kleine kinderen) loopt ook een stafford altijd los. Die heeft ook al 3 honden gebeten

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
** Angela ** schreef:Nanna schreef:Één van de honden moest worden doodgeslagen om het kind te ontzetten.
Die roze spuit is natuurlijk in feite ook een gedragstraject.
En dan nog een waarvan het succes bij voorbaat vast staat. Wat wil een mens nog meer.

- Tineke
- Zeer actief
Het meisje is buiten levensgevaar en het blijkt om één Rottweiler te zijn gegaan, geen twee.
Dat zal dan wel die doodgemepte hond zijn.
https://www.ad.nl/binnenland/toestand-m ... ~a4ac47f1/
Dat zal dan wel die doodgemepte hond zijn.
https://www.ad.nl/binnenland/toestand-m ... ~a4ac47f1/

- iones
- Zeer actief
Ze werd niet door twee honden aangevallen maar door een. De andere stond er bij te kijken maar deed niks. Dat las ik in een later bericht.
En het meisje gaat het wel redden. Maar een vreselijke ervaring. Wat bezielt zo'n hond?
Ondanks dat de andere hond niets gedaan heeft, is hij toch in beslag genomen en gaat hij getest worden. Dan wordt de eigenaar gevraagd of hij hem terug wil.
Ben ik de enige die het raar vind, dat de honden de volle verantwoordelijkheid moet dragen voor het gebeurde? Dat de eigenaar geheel en al onschuldig is en de andere hond die niet beter weet en er bij stond te kijken nog mogelijk schuldig zou zijn?
En het meisje gaat het wel redden. Maar een vreselijke ervaring. Wat bezielt zo'n hond?
Ondanks dat de andere hond niets gedaan heeft, is hij toch in beslag genomen en gaat hij getest worden. Dan wordt de eigenaar gevraagd of hij hem terug wil.
Ben ik de enige die het raar vind, dat de honden de volle verantwoordelijkheid moet dragen voor het gebeurde? Dat de eigenaar geheel en al onschuldig is en de andere hond die niet beter weet en er bij stond te kijken nog mogelijk schuldig zou zijn?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Oh wat erg!laeken schreef:Ik snap helemaal hoe dit kan gebeuren. Een vriend van mij die heel veel werkt en nooit een hond heeft gehad lijkt het ook een goed idee om een rottweiler te nemen....

Dat moet een bron van frustratie voor je zijn. Want weet je, tegen zulke mate van domheid, daar kun je NOOIT of te nimmer tegenop praten. Dierenartsen lopen hier heel veel tegen aan. Ze zien aan de interactie tussen hond en baas dat het mis gaat, geven hierin adviezen, en daar wordt niets mee gedaan. Vervolgens is het mis met die hond.
Wat je nog zou kunnen proberen is dat die oen zich informeert bij meerdere hondenliefhebbers, of het nu echt wijs is om aan een rottweiler te beginnen als eerste hond. Mensen lijden zó vaak aan zelfoverschatting!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
ehm ja als die andere hond alleen maar stond te kijken kun je hem alleen maar ramp toerisme ten lasten leggen lijkt me, en de eigenaar is wel degelijk verantwoordelijk lijkt me maar goed berichtgeving is niet altijd even nauwkeurig
-
- Zeer actief
Tsja.... ik was er niet bij; ik kan dus niet uit eerste hand verklaren of dit waar of niet waar is... maar dit is een recent bericht.
Het is en blijft een heftig verhaal.
Het heeft er bij mij geen schijn van dat het "tokkenvolk" is. De eigenaar van de honden lijkt verantwoordelijkheid te nemen.
Mag het gebeuren dat een hond een kind zo aanvalt? Nee, natuurlijk niet!
Maar je kunt ook niet zomaar de eigenaar alvast virtueel gaan ophangen als je er niet bij was.
Dit is ook niet bedoed om wie dan ook vrij te pleiten of te beschuldigen... maar geen van ons was erbij en dus weten we niet wat er precies gebeurd is.
https://waalwijk.nieuws.nl/112/20200410 ... 1UXzK2Q44o
Suzanne
Het is en blijft een heftig verhaal.
Het heeft er bij mij geen schijn van dat het "tokkenvolk" is. De eigenaar van de honden lijkt verantwoordelijkheid te nemen.
Mag het gebeuren dat een hond een kind zo aanvalt? Nee, natuurlijk niet!
Maar je kunt ook niet zomaar de eigenaar alvast virtueel gaan ophangen als je er niet bij was.
Dit is ook niet bedoed om wie dan ook vrij te pleiten of te beschuldigen... maar geen van ons was erbij en dus weten we niet wat er precies gebeurd is.
https://waalwijk.nieuws.nl/112/20200410 ... 1UXzK2Q44o
Suzanne
- iones
- Zeer actief
Hij heeft laten weten dat de tweede hond niet meer terug keert.
Dus die heeft het nou ook gedaan. Arme hond. Dan hoop ik dat hij helemaal geen hond meer neemt.
Dus die heeft het nou ook gedaan. Arme hond. Dan hoop ik dat hij helemaal geen hond meer neemt.
- billy
- Erelid
Neemt een keer iemand zijn verantwoording is het weer niet goediones schreef:Hij heeft laten weten dat de tweede hond niet meer terug keert.

-
- Zeer actief
staat niet wat er met de hond gaat gebeuren..asiel, spuitje. afstand van doen( als dat kan
_ geen idee).. maar ik voel ook wel medelijden met de overgebleven hond.. niets gedaan, maatje kwijt zit nu ergens in een hok en is thuis niet meer welkom. het is nogal wat

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
billy schreef:Neemt een keer iemand zijn verantwoording is het weer niet goediones schreef:Hij heeft laten weten dat de tweede hond niet meer terug keert.
Dat.
Dat kind woont als ik het goed lees in diezelfde buurt, of komt er regelmatig.
De ouders van dat meisje ook.
Ik vind het niet meer dan billijk dat zij niet meer tegen deze hond hoeven oplopen.
Wat er wel met die tweede hond gebeurt staat er niet toch?
Er staat niet bij of die een andere baas krijgt, of de roze spuit of whatever.

- billy
- Erelid
En dit dus.Habibi schreef:billy schreef:Neemt een keer iemand zijn verantwoording is het weer niet goediones schreef:Hij heeft laten weten dat de tweede hond niet meer terug keert.
Dat.
Dat kind woont als ik het goed lees in diezelfde buurt, of komt er regelmatig.
De ouders van dat meisje ook.
Ik vind het niet meer dan billijk dat zij niet meer tegen deze hond hoeven oplopen.
Wat er wel met die tweede hond gebeurt staat er niet toch?
Er staat niet bij of die een andere baas krijgt, of de roze spuit of whatever.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat is ook enorm zielig voor de hond en ook wel voor de man vind ik, die is 2 honden kwijt en blijkbaar was er niet eerder sprake vaniones schreef:Hij heeft laten weten dat de tweede hond niet meer terug keert.
agressie.
Maar goed... die ouders wonen daar, dat kindje woont daar, die mensen kan je het niet aandoen om steeds weer die andere hond tegen te laten komen.
Dus ik vind het, ondanks dat het enorm triest is, toch wel de enige juiste beslissing en hoop dat de andere hond bij een liefhebber terecht komt
en verder een goed leven heeft.
Niet iedere hond blijft erbij staan zonder iets te doen als zijn roedelgenoot 'iets' aanvalt, dus er lijkt mij zo (uit de berichten) totaal niets mis
met die hond, in tegenstelling zelfs.
Triest, voor alles en iedereen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Jeetje.. mijn dochter is ook 6 dus dat komt wel binnen. Ik ben ook geen fan van rottweilers. Wat mij betreft zijn er weinig rassen waarbij er zoveel verschil zit tussen de ene en andere hond. Van superlieve goedzakken tot onbetrouwbare teringlijers. Dat maakt het zo lastig. Kennissen van mij hebben al jaren en jaren rottweiler teven. Altijd super makkelijk en goed opgevoede beesten. Alleen de laatste is een onbetrouwbaar stuk vreten, hondagressie, moeilijk met bezoek etc. Als de kleinkinderen komen moet de hond wieberen want dat risico is te groot.
Lekker zo'n beest.. doe mij maar mijn suffe zonde van het voer makkelijk met alles en iedereen zonder een vorm van agressie labs.
Lekker zo'n beest.. doe mij maar mijn suffe zonde van het voer makkelijk met alles en iedereen zonder een vorm van agressie labs.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wat moet het kind beter weten? Dat meisje speelde buiten de poort en de hond vloog ineens op haar af. Wie zegt dat het kind wat gedaan heeft?BenjideBeagle schreef:Geen idee wat hier is gebeurt, maar honden en kinderen vind ik vaak een verkeerde combinatie. Een kind staat dan op ooghoogte met de hond, en honden vinden dat vaak spannend. Even aan de halsband trekken, lachen omdat hij zijn tanden laat zien (sommige kinderen doen dit) en je word al gauw in je gezicht gebeten. Honden worden vaak zenuwachtig van kinderen, vanwege hun stem, hoe ze zich bewegen, als ze over de hond heen gaan hangen en als er geen toezicht is dan kan dit mis gaan. Nu heb je dus in deze situatie dat de tweede hond waarschijnlijk ook afgemaakt gaat worden of ergens in een asiel terecht komt waar hij in een kennel mag leven. Het kind mag herstellen van haar trauma. Dit is een situatie waarbij er alleen maar verliezers zijn, want zowel hond en kind weten niet beter.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- BenjideBeagle
- Actief
Niemand? Ik had het niet specifiek over deze situatie, omdat het nieuwsbericht eerst nog algemeen was. Maar ik had het erover dat een kind niet beter weet, als het kind nooit heeft geleerd om met honden om te gaan.
- BenjideBeagle
- Actief
In deze situatie klopt dat niet. Al vind ik het maar vreemd dat een hond zomaar op een kind afgaat en haar bijt... Het kind kan er niks aan doen, en de hond weet niet beter. Vraag mij af wat de trigger was. In veel bijtincidenten met kinderen, was er eerst contact. Zat het kind van heel dichtbij in de ogen te kijken of boog het kind te ver over de hond heen of zat het kind aan zijn halsband..Nanna schreef:Ja. Want als je ergens aan het spelen bent en er vliegt een rotkwijler van het erf af om je te grijpen dan komt dat omdat je niet met honden kunt omgaan.BenjideBeagle schreef:Niemand? Ik had het niet specifiek over deze situatie, omdat het nieuwsbericht eerst nog algemeen was. Maar ik had het erover dat een kind niet beter weet, als het kind nooit heeft geleerd om met honden om te gaan.
-
- Zeer actief
Ik ga niemand verdedigen; ik ken geen van de betrokkenen (geloof ik).
Maar het KAN gewoon gebeuren dat er een ongelukje met die poort is gebeurd waardoor de honden konden ontsnappen. Dan is dat alsnog fout maar in geen geval opzet / nalatigheid. Dan mag alsnog een hond een kind niet zo toetakelen maar ook daarvoor geldt; ik was er niet bij, ik weet dus niet of het kind iets gedaan heeft in de richting van het dier. Dan mag het alsnog niet gebeuren he? Maar feitelijk weten we niets. We speculeren, we denken, we nemen aan.
Dat de eigenaar van de honden even tabak heeft van het fenomeen hond en aangeeft ook de andere hond niet terug te willen (als dat deel van de berichtgeving waar is) dan begrijp ik dat. Als die hond daadwerklijk niets heeft gedaan dan zou die mogelijk/waarschijnlijk/eventueel goed plaatsbaar zijn en hoeft die hond van mij niet ingeslapen te worden alleen maar omdat hij zich buiten het erf bevond.
Dit soort incidenten kunnen we nooit goed duiden totdat we het zouden hebben zien gebeuren. En dan zijn we waarschijnlijk teveel van slag om het correct na te vertellen.
Suzanne
Maar het KAN gewoon gebeuren dat er een ongelukje met die poort is gebeurd waardoor de honden konden ontsnappen. Dan is dat alsnog fout maar in geen geval opzet / nalatigheid. Dan mag alsnog een hond een kind niet zo toetakelen maar ook daarvoor geldt; ik was er niet bij, ik weet dus niet of het kind iets gedaan heeft in de richting van het dier. Dan mag het alsnog niet gebeuren he? Maar feitelijk weten we niets. We speculeren, we denken, we nemen aan.
Dat de eigenaar van de honden even tabak heeft van het fenomeen hond en aangeeft ook de andere hond niet terug te willen (als dat deel van de berichtgeving waar is) dan begrijp ik dat. Als die hond daadwerklijk niets heeft gedaan dan zou die mogelijk/waarschijnlijk/eventueel goed plaatsbaar zijn en hoeft die hond van mij niet ingeslapen te worden alleen maar omdat hij zich buiten het erf bevond.
Dit soort incidenten kunnen we nooit goed duiden totdat we het zouden hebben zien gebeuren. En dan zijn we waarschijnlijk teveel van slag om het correct na te vertellen.
Suzanne