Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelf trimmen dwergschnauzer.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Zelf trimmen dwergschnauzer.
Of nou ja, als je het láát doen, zelfde vraag eigenlijk.
Als ik YouTube filmpjes kijk, van het trimmen van een dwergschnauzer, door fokkers, maar ook door trimsalon,
Dan wordt daar de vacht dus gewoon geschoren. Het lijf. en de poten etc. Geknipt.
Ga ik dan eens lezen over de schnauzer, bijvoorbeeld bij de kennelclub, staat daar weer dat de vacht geplukt moet, want scheren zou jeuk veroorzaken.
En de schnauzers die ik hier zie, worden ook geschoren.
ik kan me dus niet voorstellen dat scheren niet goed zou zijn.
Mensen hier die ervaring hiermee hebben? Ik vind de vachten trouwens niet echt plukvachten. Ik vind ze niet echt ruwharig.
Maar goed, plukken of scheren?
Als ik YouTube filmpjes kijk, van het trimmen van een dwergschnauzer, door fokkers, maar ook door trimsalon,
Dan wordt daar de vacht dus gewoon geschoren. Het lijf. en de poten etc. Geknipt.
Ga ik dan eens lezen over de schnauzer, bijvoorbeeld bij de kennelclub, staat daar weer dat de vacht geplukt moet, want scheren zou jeuk veroorzaken.
En de schnauzers die ik hier zie, worden ook geschoren.
ik kan me dus niet voorstellen dat scheren niet goed zou zijn.
Mensen hier die ervaring hiermee hebben? Ik vind de vachten trouwens niet echt plukvachten. Ik vind ze niet echt ruwharig.
Maar goed, plukken of scheren?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Zelf trimmen dwergschnauzer.
20 jaar geleden wel. Die van ons had toen een redelijk goede vacht. Wat zachter en minder dan gewenst, maar wel te plukken door de trimster. Op de onderbenen en snuit na.Nanna schreef:Ik denk dat dwergschnauzers puur geknipt en geschoren worden. Misschien wat plukken op de rug waar het haar het hardst is maar verder? Nee hoor.
Maar goed, die zullen wel hetzelfde lot beschoren (

- dagmar88
- Zeer actief
Iris123 schreef:Met een schnauzer krijg je altijd commentaar, vooral van andere mensen met schnauzers. Te lang, te kort, poten te lang, te kort, teveel wenkbrauw, te weinig, gedoe over model, enzovoort enzovoort dus denk gewoon aan de voor en nadelen voor jezelf en je eigen hond.

- dagmar88
- Zeer actief
Die van ons was wel veel ruwer, maar ook lekker kort ja.
Door m'n opvanger ben ik definitief afgeknapt op lange baarden
Door m'n opvanger ben ik definitief afgeknapt op lange baarden

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Van een niet-plukbare ruwhaar een plukbare ruwhaar maken komt erop neer dat je vastzittende haren uittrekt totdat de (micro)littekens op de huid zo groot zijn dat de haren gemakkelijke uitvallen. Sommige trimmers noemen dat eufemistisch er aan wennen. Maar in de werkelijkheid doet het gewoon de eerste aantal keer zeer totdat de vacht begint te voegen door het littekenweefsel.
Als je hond geen goed-plukbare vacht heeft, ook niet na een jaar de kans geven (door er niets aan te doen anders dan niet in de klit laten raken), is het scheerapparaat of de schaar de diervriendelijkste oplossing. Een goede plukvacht zou een onderdeel van de fokselectie moeten zijn, maar op de shows scoren dit soort scheervachten eigenlijk beter omdat je die veel meer kan vormen.
Als je hond geen goed-plukbare vacht heeft, ook niet na een jaar de kans geven (door er niets aan te doen anders dan niet in de klit laten raken), is het scheerapparaat of de schaar de diervriendelijkste oplossing. Een goede plukvacht zou een onderdeel van de fokselectie moeten zijn, maar op de shows scoren dit soort scheervachten eigenlijk beter omdat je die veel meer kan vormen.
Laatst gewijzigd door Domor op 22 apr 2020 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Precies. Kom je met een stalborstel van een hond mag je er op rekenen weggehoond te worden.![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Die onderste is énig inderdaad.Nanna schreef:Zo'n bezopen lange baard is toch ook geen gezicht. En bovendien enorm onpraktisch want na iedere keer drinken sleept ie een halve liter water door je huis.
Deze ziet er veel leuker uit
Nee die lange baarden vind ik vies, en lijkt me ook niet fijn voor de hond.