https://www.hln.be/in-de-buurt/dilbeek/ ... ~ae7459a7/
Waarom gaan er nu niet mensen om af om die hond daar gewoon eigenhandig weg te halen? Het is namelijk de enige optie om hem daar weg te krijgen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In Belgie kan kennelijk ook maar alles....
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
In Belgie kan kennelijk ook maar alles....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: In Belgie kan kennelijk ook maar alles....
Het is wel erg summier. Ik zie een gezond herder hoofd. Waarom gaat ze dood nu en waarom heet ze Fifi en waarom kan dit al 7 jaar zo? Ik lees niet precies wat er aan de hand is.
- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt maar 15% van het artikel lezen. Wat moet je daar nou mee?laeken schreef:Het is wel erg summier. Ik zie een gezond herder hoofd. Waarom gaat ze dood nu en waarom heet ze Fifi en waarom kan dit al 7 jaar zo? Ik lees niet precies wat er aan de hand is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik had het ook gelezen, en eerst zou die aan de ketting liggen, áltijd, en ja dat vind ik niet prettig voor een hond. De hond zou ook te weinig te eten krijgen.
Maar nu zou hij los lopen op een stuk en een hok hebben, en voldoende te eten.
Dus nu zie ik het probleem ook niet echt. Het lijkt me niet zieliger dan een kennelhond, wat ook veel gebeurd met herders. Herders worden al jarenlang als erfbewakers ingezet, en komen dan nooit van het erf af.
Dus zoals de situatie nu is, zoals het geschetst wordt, zie ik ook niet in, wat er nou precies nog aan de hand is.
Maar goed het is weer een vaag verhaal, en wat er van waar of nietwaar is....
Maar nu zou hij los lopen op een stuk en een hok hebben, en voldoende te eten.
Dus nu zie ik het probleem ook niet echt. Het lijkt me niet zieliger dan een kennelhond, wat ook veel gebeurd met herders. Herders worden al jarenlang als erfbewakers ingezet, en komen dan nooit van het erf af.
Dus zoals de situatie nu is, zoals het geschetst wordt, zie ik ook niet in, wat er nou precies nog aan de hand is.
Maar goed het is weer een vaag verhaal, en wat er van waar of nietwaar is....
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Vooropgesteld dat ik tegen kettinghonden ben vind ik de hond er ook niet echt direct slecht uitzien...
Overigens, het vervolg en een wat uitgebreider artikel ipv die ene alinia vind je HIER...
De ellende is dat de gemeenten in België volgens mij zelf mogen beslissen of ze kettinghonden al dan niet toe staan binnen hun gemeente (geloof via het politiereglement), in Nederland is dat gewoon (beter) landelijk geregeld maar helaas dus wel (met inachtneming wettelijke voorschriften) nog steeds toegestaan.
De ruimte waar de hond 'gestald' is vind ik dan wel weer een stuk minder (ervanuit gaande dat de in het artikel getoonde foto die ruimte ook daadwerkelijk laat zien), bij droog weer gaat het wel maar na een fikse bui lijkt het mij één grote modderpoel worden.
Een vergelijk tussen hond aan een ketting of in een kennel vind ik toch wel een aardig verschil.
Overigens hecht ik aan een artikel wat, in mijn ogen, duidelijk door Animal Rights zelf 'geregisseerd' is weinig waarde...
Overigens, het vervolg en een wat uitgebreider artikel ipv die ene alinia vind je HIER...
De ellende is dat de gemeenten in België volgens mij zelf mogen beslissen of ze kettinghonden al dan niet toe staan binnen hun gemeente (geloof via het politiereglement), in Nederland is dat gewoon (beter) landelijk geregeld maar helaas dus wel (met inachtneming wettelijke voorschriften) nog steeds toegestaan.
De ruimte waar de hond 'gestald' is vind ik dan wel weer een stuk minder (ervanuit gaande dat de in het artikel getoonde foto die ruimte ook daadwerkelijk laat zien), bij droog weer gaat het wel maar na een fikse bui lijkt het mij één grote modderpoel worden.
Een vergelijk tussen hond aan een ketting of in een kennel vind ik toch wel een aardig verschil.
Overigens hecht ik aan een artikel wat, in mijn ogen, duidelijk door Animal Rights zelf 'geregisseerd' is weinig waarde...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"