Vanochtend vielen ze er dan ook uit

Nu vlak bij in de schaduw en moeders heeft ze al weer gevonden.
Net achter (buiten) het hek dat de honden er niet bij kunnen, maar een kat ook wel uit de buurt blijft

Moderator: moderatorteam
moeders brengt er maar weer takjes naar toebilly schreef:Misschien een krantje een beetje vouwen tot een soort van nestje![]()
Je zal er echt meer mee moeten doen dan dit. Minimaal een laag stro of hooi erin. Heb je daar geen zin in dan zou ik ze gewoon meteen de nek omdraaien. Die beesten verkleumen vannacht als ze op een gladde kale doos moeten zitten. Ze horen nog minimaal twee weken in het nest want dit zijn kauwen.crutz schreef:moeders brengt er maar weer takjes naar toebilly schreef:Misschien een krantje een beetje vouwen tot een soort van nestje![]()
nu kan ze er in elk geval bij, dat kon ze toen ze in de WC gevallen waren (en nee niet in de pot, maar in de ruimte) niet meer behalve als ze er zelf ook door zou zakken, maar dan is er uit komen weer zo lastig.
Vanavond gaat het bakje in mijn plantenbak maar die is nu in de volle zon, dan zitten ze van de grond en ook in de buurt van waar ze zaten
laeken schreef:Je zal er echt meer mee moeten doen dan dit. Minimaal een laag stro of hooi erin. Heb je daar geen zin in dan zou ik ze gewoon meteen de nek omdraaien. Die beesten verkleumen vannacht als ze op een gladde kale doos moeten zitten. Ze horen nog minimaal twee weken in het nest want dit zijn kauwen.crutz schreef:moeders brengt er maar weer takjes naar toebilly schreef:Misschien een krantje een beetje vouwen tot een soort van nestje![]()
nu kan ze er in elk geval bij, dat kon ze toen ze in de WC gevallen waren (en nee niet in de pot, maar in de ruimte) niet meer behalve als ze er zelf ook door zou zakken, maar dan is er uit komen weer zo lastig.
Vanavond gaat het bakje in mijn plantenbak maar die is nu in de volle zon, dan zitten ze van de grond en ook in de buurt van waar ze zaten
Doe het aub goed of maak ze dood of nog beter geef ze aan een opvang.
Moeders brengt geen takjes meer. Nest bouw is geweest. En het is geen mens dat bedenkt dat ze een bed moet gaan maken voor de nacht. Dikke laag stro. Kuiltje erin. Die beestjes droog zetten en in dat kuiltje. Wie weet komt het dan goed. Zo in elk geval niet. Die beesten zijn vrijwel kaal.
Er zit inmiddels een laagje houtsnippers in, de ouders hebben ook nog het een en ander aan takjes gebracht dus dat klopt niet wat je zegt.laeken schreef:Je zal er echt meer mee moeten doen dan dit. Minimaal een laag stro of hooi erin. Heb je daar geen zin in dan zou ik ze gewoon meteen de nek omdraaien. Die beesten verkleumen vannacht als ze op een gladde kale doos moeten zitten. Ze horen nog minimaal twee weken in het nest want dit zijn kauwen.crutz schreef:moeders brengt er maar weer takjes naar toebilly schreef:Misschien een krantje een beetje vouwen tot een soort van nestje![]()
Doe het aub goed of maak ze dood of nog beter geef ze aan een opvang.
Moeders brengt geen takjes meer. Nest bouw is geweest. En het is geen mens dat bedenkt dat ze een bed moet gaan maken voor de nacht. Dikke laag stro. Kuiltje erin. Die beestjes droog zetten en in dat kuiltje. Wie weet komt het dan goed. Zo in elk geval niet. Die beesten zijn vrijwel kaal.
Vandaag overdag moeten ze hier wel weg want zitten in de middag in de volle zon.laeken schreef:Dat de ouders takjes hebben gebracht is echt te bizar voor woorden. Ik geloof je maar raar is het wel omdat de nestbouw fase voorbij is. Misschien dat kauwen het nest blijven bijwerken. Dat doen roofvogels ook. Maar dan bouwen ze sowieso geen nieuw mooi nest onder de jongen. Fijn dat je dit gedaan hebt. Nu zitten ze echt beter en wie weet. Ik hoop dat ze het zo gaan redden.
Man zet er zo een plankje bij zodat er schaduw blijft.dagmar88 schreef:Heb je niet ergens een plaatje piepschuim? Kun je dat tussen de doos en de plantenhanger steken, dan zouden ze redelijk tegen de zon beschermd moeten zijn.
Er wordt nog gewoon gevoerd. Dat kunnen we zien als we in m’n werkruimte binnen zitten, hij staat NK voor het raam.laeken schreef:Ik denk dat je hem beter binnen kan halen en kan laten ophalen door de dierenambulance. Zo te horen gaat dit niet goed. Op de foto ziet nr twee er namelijk prima uit de eerste dag. Ik denk dat ze nauwelijks tot niet gevoerd worden. Dan gaat de kleinste eerst en deze morgen. Binnen halen en volstoppen met lang geweekte super zachte hondenbrok. Of nog beter goed blikvoer voor pups of katten.
Eens, ik zeg ook niets meer maar het is gewoon te koud s'nachts voor dat jonge grut in een kale doos, kost heel veel energie voor ze die ze niet hebben nog.laeken schreef:Dan laat je hem gewoon in een doosje zitten. Mij maakt het niet uit en ik ga niet in discussie als ik je (en vooral dat beestje eigenlijk) probeer te helpen. Alles wat ik zeg stel je ter discussie. Prima. Doe wat je wil met dat beestje. Als deze straks dood is zal hij ook wel te hard gevallen zijn ofzo....
Dit werkt niet. Dat geef ik je op een briefje. Wedden dat het beestje binnen nu en twee dagen dood is zo. Een jonge kauw verlaat het nest als hij volledig in de veren zit en kan vliegen. Dit beest zal waarschijnlijk vannacht al sterven van de kou.
Misschien even terug lezen. Er zitten houtsnippers in en gisteren avond zaten daar takjes bij. Blijkbaar dus aangevuld door de volwassen vogels.billy schreef:Eens, ik zeg ook niets meer maar het is gewoon te koud s'nachts voor dat jonge grut in een kale doos, kost heel veel energie voor ze die ze niet hebben nog.laeken schreef:Dan laat je hem gewoon in een doosje zitten. Mij maakt het niet uit en ik ga niet in discussie als ik je (en vooral dat beestje eigenlijk) probeer te helpen. Alles wat ik zeg stel je ter discussie. Prima. Doe wat je wil met dat beestje. Als deze straks dood is zal hij ook wel te hard gevallen zijn ofzo....
Dit werkt niet. Dat geef ik je op een briefje. Wedden dat het beestje binnen nu en twee dagen dood is zo. Een jonge kauw verlaat het nest als hij volledig in de veren zit en kan vliegen. Dit beest zal waarschijnlijk vannacht al sterven van de kou.
En dat lijkt je warm, houtsnippers in een kartonnen doos voor een vogeltje dat zijn eigen temperatuur nog niet kan reguleren?crutz schreef: Misschien even terug lezen. Er zitten houtsnippers in en gisteren avond zaten daar takjes bij.
Hij zit uit de zon, uit de regen, van de grond, uit de wind, houtsnippers isoleren wel degelijk en er wordt nog voor gezorgd door volwassen vogels. “Huisdieren” staat niet voor niks tussen “” het is gewoon een wild dier dat rondom ons huis woont.dagmar88 schreef:En dat lijkt je warm, houtsnippers in een kartonnen doos voor een vogeltje dat zijn eigen temperatuur nog niet kan reguleren?crutz schreef: Misschien even terug lezen. Er zitten houtsnippers in en gisteren avond zaten daar takjes bij.
Vergelijkbaar met een holletje van stro?
Misschien een beetje gezond verstand gebruiken, of iets aannemen van Laeken die veel kennis heeft van vogels.
Nou ja goed, dan laat je dit "huisdier" ook lekker afsterven.
Jij hoeft het niet te lezen en/of te reageren. Niemand verplicht je daartoeCleva schreef:Vogels die uit hun nest vallen gaan wel vaker dood.
Je zegt dat je ze niet wilde verzorgen en dat heb je ook niet gedaan, dat is ongeveer het enige dat er aan klopt.
Voor mij hoef je dit soort topics eigenlijk niet te posten.
Helemaal prima. Ga ik niks aan missenCleva schreef:Nee, dat is ook zo. Doe ik voortaan ook niet meer bij jouw topics.
Doe dat maar niet want je hebt de empathie wat betreft, alleen vogels hoop ik, van een stoeptegelcrutz schreef:Hij zit uit de zon, uit de regen, van de grond, uit de wind, houtsnippers isoleren wel degelijk en er wordt nog voor gezorgd door volwassen vogels. “Huisdieren” staat niet voor niks tussen “” het is gewoon een wild dier dat rondom ons huis woont.dagmar88 schreef:En dat lijkt je warm, houtsnippers in een kartonnen doos voor een vogeltje dat zijn eigen temperatuur nog niet kan reguleren?crutz schreef: Misschien even terug lezen. Er zitten houtsnippers in en gisteren avond zaten daar takjes bij.
Vergelijkbaar met een holletje van stro?
Misschien een beetje gezond verstand gebruiken, of iets aannemen van Laeken die veel kennis heeft van vogels.
Nou ja goed, dan laat je dit "huisdier" ook lekker afsterven.
Als ik jonge vogels groot wilde brengen had ik wel een volière en als er niet naar omgekeken werd door de volwassen vogels draaide ik hem wel z’n nek om zoals iemand hier boven voorstelde.
Maar er is toch nog een moedervogel? Zou die er niet meer op gaan zitten nu om het jong warm te houden?laeken schreef:Wat is nu precies de reden dat je het niet gewoon even netjes wil afmaken? Daarmee bedoel ik bel even de dierenambulance. Die brengen het beestje naar een opvang waar ze vast en zeker al een groep kauwen van die leeftijd grootbrengen. Dan gaan ze als groep weer de vrijheid in en dan zouden allebei de jongen het gewoon gered hebben. Ik snap de weerstand niet? Dit is lijden rekken. Ik ben er zeker van dat hij nu dood is gezien de lage temperaturen. Dat is toch jammer? In het nest liggen ze tegen elkaar aan uit de wind en zit moeders erop snachts. Dat is niet hetzelfde als een laagje houtsnippers in een open doos in de wind in je uppie. Kauwen zijn super leuke slimme vogels. Ook als ze zo klein zijn.
Onnodig. Ik snap het gewoon niet.
Misschien reageer ik hier niet meer door het gezever van jullie. Maar dat snap je natuurlijk niet. Het gaat prima en ja er wordt nog gevoerd. Ze hangen niet enkel rond maar vliegen met voer in de bek er naartoelaeken schreef:Het vogeltje is al lang dood en dus is het nu stil.Een moedervogel gaat niet in een doos zitten op dat jong. Dat ze gevoerd werden is al uitermate bijzonder en verbazend. Ik vraag me ook af of ze echt gevoerd werden of dat er kauwen rondhingen die enorm geinteresseerd waren in deze zomaar open bloot liggende jonge soortgenoten.
Dit werkt niet en het is jammer dat ze niet gewoon binnen gehaald zijn en bij een opvang terecht zijn gekomen waar ze prima opgegroeid zouden zijn in een groep jonge kauwen. Heel simpel. De dierenambulance haalt ze op en brengt ze weg. Poep en een scheet.
De reden dat ik me begon te ergeren was dat alles ter discussie wordt gesteld. Ik wilde slechts helpen. Om die beestjes te redden. Ik heb helemaal geen behoefte aan discussies over wel of niet nest bouwen of voeren. Dat zal allemaal wel. Wat ik wilde overbrengen was dat dit een langzame dood wordt. Blijkbaar maakt dat niet uit of is eigenwijs zijn belangrijker dan die beesten die dan wel even verkapt nieuwe huisdieren worden genoemd. Doe dan goed.*Esther schreef:Vond het knap dat je gelijk zag dat het kauwtjes waren. En idd je kunt niet overal verstand van hebben. Gewoon wat aannemen van iemand die er meer van weet is geen schande ofzo. Juist leuk om er zo meer van te weten te komen en ze echt te redden.