Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heupgordel voor hardlopen
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Na lange tijd ben ik weer begonnen met hardlopen. Voor mijn eerste zwangerschap liep ik regelmatig hard. Nooit lange afstanden , wel drie keer per week.
Nu wil ik het weer gaan oppakken. Eerder geprobeerd maar kreeg dan telkens last van mijn rug of nek en heb het niet doorgezet. Nu lijkt het beter te gaan en ik heb goed hoop dat het nu weer gaat lukken.
Vik gaat mee. Hij krijgt steeds beter door wat hij moet doen maar is nogal impulsief dus hij knalt wel eens zo volle bak de andere kant op. Ik heb een heupgordel maar met flinke rukken klapt dat toch wel op mijn rug en dat ding kruipt omhoog. Dus ik wil iets anders dat de druk beter verdeeld en op zijn plek blijft.
Ik ben gestuit op de gordels van non stop dogwear en dat lijkt me wel wat. Alleen ik kan niet goed een keuze maken. Iemand ervaring met deze?
https://rundog.nl/heupgordels/392-non-s ... -belt.html
Deze ziet er goed uit maar wel een hoop bandjes. Maar het belangrijkste is dat goed zit natuurlijk.
https://rundog.nl/heupgordels/390-non-s ... -belt.html
Deze lijkt wat simpeler qua bandjes.
https://rundog.nl/canicross/9-non-stop- ... -belt.html
Deze voldoet misschien ook wel?
Ik vind het veel geld. Maar ik wil heel graag dat dit gaat slagen dus als het dan goed zit is het me dat wel waard.
Nu wil ik het weer gaan oppakken. Eerder geprobeerd maar kreeg dan telkens last van mijn rug of nek en heb het niet doorgezet. Nu lijkt het beter te gaan en ik heb goed hoop dat het nu weer gaat lukken.
Vik gaat mee. Hij krijgt steeds beter door wat hij moet doen maar is nogal impulsief dus hij knalt wel eens zo volle bak de andere kant op. Ik heb een heupgordel maar met flinke rukken klapt dat toch wel op mijn rug en dat ding kruipt omhoog. Dus ik wil iets anders dat de druk beter verdeeld en op zijn plek blijft.
Ik ben gestuit op de gordels van non stop dogwear en dat lijkt me wel wat. Alleen ik kan niet goed een keuze maken. Iemand ervaring met deze?
https://rundog.nl/heupgordels/392-non-s ... -belt.html
Deze ziet er goed uit maar wel een hoop bandjes. Maar het belangrijkste is dat goed zit natuurlijk.
https://rundog.nl/heupgordels/390-non-s ... -belt.html
Deze lijkt wat simpeler qua bandjes.
https://rundog.nl/canicross/9-non-stop- ... -belt.html
Deze voldoet misschien ook wel?
Ik vind het veel geld. Maar ik wil heel graag dat dit gaat slagen dus als het dan goed zit is het me dat wel waard.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Heupgordel voor hardlopen
Ik heb al een paar jaar die running belt (die waarvan jij zegt die voldoet misschien ook wel) en die voldoet prima. Ik gebruik hem altijd voor canicross en voor alle dogsurvivals. Blijft goed op zijn plek en prima drukverdeling. En ik heb een fanatiek trekkende hond(en).
Laatst gewijzigd door sirene op 02 jun 2020 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Vond de keuze ook lastig en ben toen naar zo'n zaak gegaan. Daar nemen ze de tijd voor je en kun je verschillende gordels passen.
De verkoopster ging dan aan de riem trekken zodat jij het effect van de gordel kon voelen die je aanhad. Het was lachwekkend, maar wel waardevol. Die hardloopuitrusting voor met je hond kost inderdaad een fortuin, maar het is wel degelijk spul wat lang meegaat.
En je hebt het anders ook zo verkocht op een canicross FB pagina.
De verkoopster ging dan aan de riem trekken zodat jij het effect van de gordel kon voelen die je aanhad. Het was lachwekkend, maar wel waardevol. Die hardloopuitrusting voor met je hond kost inderdaad een fortuin, maar het is wel degelijk spul wat lang meegaat.
En je hebt het anders ook zo verkocht op een canicross FB pagina.
-
- Zeer actief
Ik heb de onderste maar die wordt niet meer verkocht. Het beste is er één te nemen met die beenlussen. Dat ziet er misschien gek uit en het zal even wennen zijn maar het zit veel comfortabeler en vangt de klappen beter op. Het schuift en kruipt bovendien ook niet.
De mijne is trouwens vervangen door de gordel die jij in je bovenste link hebt staan. Ik heb lang getwijfeld omdat ik het zo'n dure gordel vond. Eerder rende ik met de Zero DC running pants, maar als ik het nu vergelijk had ik die Non Stop veel eerder gewild
Hij drukt ook wat lager op je bil, als ik dan eens fanatiek trekkende honden heb hoef ik alleen maar mijn voeten op te tillen. Zo goed lift dat ding je mee.
De gordel is superlicht, ik vind het heerlijk zitten. Ik zou het wel combineren met een elastische riem, die gaat ook vaak klappen voor jou en hond opvangen. Ik gebruik zelf de Non-stop al is die niet lekker vast te pakken onderweg mocht je een uitvallende hond hebben. Dan kun je weer beter voor de Zero DC gaan, al is die gelijk een stuk zwaarder.
De mijne is trouwens vervangen door de gordel die jij in je bovenste link hebt staan. Ik heb lang getwijfeld omdat ik het zo'n dure gordel vond. Eerder rende ik met de Zero DC running pants, maar als ik het nu vergelijk had ik die Non Stop veel eerder gewild

De gordel is superlicht, ik vind het heerlijk zitten. Ik zou het wel combineren met een elastische riem, die gaat ook vaak klappen voor jou en hond opvangen. Ik gebruik zelf de Non-stop al is die niet lekker vast te pakken onderweg mocht je een uitvallende hond hebben. Dan kun je weer beter voor de Zero DC gaan, al is die gelijk een stuk zwaarder.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb die onderste, die bevalt me goed. Koda kan flink trekken en hoewel ik maar 20 kg zwaarder dan hem weeg, krijg ik geen last van mijn rug of bekken.
-
- Zeer actief
Voor canicross is het dan weer de bedoeling dat ze trekkenCleva schreef:Ik vond het echt niets waard, zo'n heupgordel.
Ik heb veel liever een hond die gewoon niet trekt en dat lukt tot op heden heel aardig.
Behalve Mira heb ik eigenlijk altijd dominante kutfikken die je uiteindelijk toch wel de les moet lezen. Kun je maar beter meteen doen.
Hardlopen is moeilijk en zwaar. De grootste factor is dat je het leuk blijft vinden.
Als je niet normaal kan doen dan blijf je maar thuis.

Je moet ze eens zien gaan, de meeste honden vinden het fantastisch en die lopen daarbuiten gewoon keurig aan een jachtlijntje mee hoor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik loop met de bovenste, heel tevreden van.
Icm die Oranje elastische lijn van ze en een free Motion harnas
Icm die Oranje elastische lijn van ze en een free Motion harnas
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is nu juist de sport Cleef, dat ze trekkenCleva schreef:Ik vond het echt niets waard, zo'n heupgordel.
Ik heb veel liever een hond die gewoon niet trekt en dat lukt tot op heden heel aardig.
Behalve Mira heb ik eigenlijk altijd dominante kutfikken die je uiteindelijk toch wel de les moet lezen. Kun je maar beter meteen doen.
Hardlopen is moeilijk en zwaar. De grootste factor is dat je het leuk blijft vinden.
Als je niet normaal kan doen dan blijf je maar thuis.

Heerlijk al die hardlopers zonder hond voorbij vliegen en dat ze dan kijken van

Spring en Ren trekken als bezetenen als ze hun tuig aanhebben.
Aan de halsband lopen ze jaloersmakend netjes

- dagmar88
- Zeer actief
Als je canicross als zoekopdracht instelt op marktplaats, komen er best veel voorbij.Lysette schreef: Ik vind het veel geld. Maar ik wil heel graag dat dit gaat slagen dus als het dan goed zit is het me dat wel waard.
De mijne heb ik ook zo gekocht.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat nam ik aan. Lysette, wil je canicrossen?Cleva schreef:sirene schreef: Dat is nu juist de sport Cleef, dat ze trekken![]()
Heerlijk al die hardlopers zonder hond voorbij vliegen en dat ze dan kijken van![]()
Ik zou meteen op mijn bek gaan.
Wil Lysette ook canicrossen?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:

Wat ik in basis wil is een beetje meer conditie, Vik moet en als het even kan een iets strakkere buik. Nu is het zo dat Vik normaal aan de riem lopen nogal een opgave vindt. Maar een Taak voert hij vol overgave uit. Heel hard rennen en daarbij ook nog mogen trekken vindt hij schitterend. Dus ik dacht als ik hem dan om mijn middel knoop en doe of dat hele trekken zo bedoeld is dan valt het niet eens op dat ik opvoedkundig volledig heb gefaald met het normaal aan de riem lopen

Die gordels passen zou inderdaad perfect zijn. Maar ik kan geen zaak in de buurt vinden en er een heel uitje van maken zie ik nu ook niet zo zitten. Nu met jullie positieve ervaringen durf ik het wel aan om hem te bestellen. Doe ik er ook meteen een langere elastische riem bij. Het gaat de bovenste worden.
Bedankt allemaal! Eindelijk weer eens een leuk cadeauidee voor mijn verjaardag

- Bishy
- Zeer actief
Ik heb ook al een paar jaar die onderste. Erg blij mee en met al die bandjes is de gordel goed passend te maken.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteren binnen gekregen en natuurlijk meteen geprobeerd. Dat was cool! Geen klappen meer op mijn rug, en Vik kon lekker gas geven wat hij heerlijk vond. Hij heeft ook steeds beter door hoe het werkt en dat voert hij vol overgave uit. Het blijft een border 
Dus ik ben er blij mee

Dus ik ben er blij mee

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je hebt al besteld, dus mosterd na de maaltijd, maar ik bestel in Tsjechië bij Manmat. Kwalitatief goed spul en veel goedkoper dan hier. Leveringen gaan ook keurig.
https://www.manmat.cz/en/products-dog-harnesses-62
https://www.manmat.cz/en/products-dog-harnesses-62
Gr. Aniek