Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flappers schoonhouden?
Moderator: moderatorteam
Flappers schoonhouden?
Kan dat met huis- of tuinmiddeltjes?
Ik heb altijd flappers gehad, maar nooit van oorontsteking. Maar toen Sis 10 maanden had had ze een dermate ooronsteking dat er een giga-hotspot ontstond. En nu vind ik haar ene oor wat rooïg, en ze heeft een paar keer geflapperd vandaag. Kan ik ergens mee spoelen, of moet ik morgen weer naar de dierenarts?
Ik heb altijd flappers gehad, maar nooit van oorontsteking. Maar toen Sis 10 maanden had had ze een dermate ooronsteking dat er een giga-hotspot ontstond. En nu vind ik haar ene oor wat rooïg, en ze heeft een paar keer geflapperd vandaag. Kan ik ergens mee spoelen, of moet ik morgen weer naar de dierenarts?
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Flappers schoonhouden?
Veyron heeft ook flappers.
Ik heb een oorreiniger besteld en reinig zijn oren regelmatig...
Ik heb een oorreiniger besteld en reinig zijn oren regelmatig...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Met rode flappers zou ik naar de da gaan.
Zelf maak ik tussendoor schoon met quistel maar dat kan ik nu alleen nog buiten nl bestellen en is erg duur. Maar t werkt fantastisch
Zelf maak ik tussendoor schoon met quistel maar dat kan ik nu alleen nog buiten nl bestellen en is erg duur. Maar t werkt fantastisch
Nee, niet dusdanig rood dat het ontstoken is hoor. Ik bedoelde een beetje schoonmaken, misschien met biotex groen ofzo? Of is dat een heel raar idee? Ik heb hier nog wel een leeg flesje easotic liggen.Barkley schreef:Met rode flappers zou ik naar de da gaan.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Ik maak ze schoon met babydoekjes.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
- Zeer actief
De laatste keer dat Izzie meer begon te krabben en het oor wat warm begin te voelen, heb ik er gewoon een tissue doorgehaald. Zonder spul. Er is geen ontsteking van gekomen (die het schaap daarvoor wel had, blijkbaar is ze er wat gevoelig voor).
O, dat is ook wel een idee. Heb ik nog liggenmiriam schreef:Ik maak ze schoon met babydoekjes.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mix maken van olie en azijn (soort sladressing
)
In het oor druppelen, inmasseren en met een watje wegvegen.

Oja, olie deed Pieter ook wel eens in zijn oorFloortje schreef:Mix maken van olie en azijn (soort sladressing)

Goed idee, ik ga eens een lekkere sladressing maken haha
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Babydoekjes kreeg ik ook als advies van de trimster van Rex. Nou heeft hij staande oren en geen ontstekingen, dus dat was meer als 'maak zijn oren af en toe eens schoon en dan kun je prima een babydoekje gebruiken'. Dus inderdaad wat jij zegt, gewoon een beetje schoonmaken.Marion. schreef:O, dat is ook wel een idee. Heb ik nog liggenmiriam schreef:Ik maak ze schoon met babydoekjes.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bij ons had alleen Jari regelmatig last van oorontstekingen, dus daar lagen standaard 2 tubes otiderm voor klaar. Verder regelmatig even de oorschelp schoonvegen met babydoekje of doekje natgemaakt met kamillethee.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Oor even open leggen als ze naast je ligt op de bank . Frisse lucht erbij
Fenneke en Baloe

Ja, doe ik inderdaad ook vaak. Lekker friemelen aan die oortjes. Meestal laat ze ze wel even open liggen jafenneke schreef:Oor even open leggen als ze naast je ligt op de bank . Frisse lucht erbij

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Schoonmaken/deppen met Calendula suspensie van VSM.
of idem met First of Veterinary met Aloe Vera.
of idem met First of Veterinary met Aloe Vera.

- Gimmick
- Zeer actief
Mag jij me leren hoe want Veyron pikt dat dus echt noet..Tara schreef:Harige oortjes, zeker harige hangoortjes knappen vaak op van plukken. Even een lastig klusje om dat pluis er voorzichtig uit te plukken, maar het kan enorm (op)luchten als het weg is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik heb gewoon een milde oorreiniger gekocht voor honden en katten. Bij de dierenwinkel. Dat is ook tegen irritatie. Het is verzachtend en reinigend.
Helpt niet tegen parasieten en mijten. Dan moet je een betere oorreiniger hebben van de da.
Met olie is alleen om een vuile prop in het oor te weken, dat dat wat losser komt. Maar echt reinigen doet het denk ik niet?
Helpt niet tegen parasieten en mijten. Dan moet je een betere oorreiniger hebben van de da.
Met olie is alleen om een vuile prop in het oor te weken, dat dat wat losser komt. Maar echt reinigen doet het denk ik niet?
-
- Zeer actief
als je er een paar druppels lavendelolie bijdoet werkt olie ook wel hoor, lavendelolie werkt ontstekingsremmend en dat kan heel gunstig zijn .. Ik hoeft zelf weinig met oren hier gelukkig maar prut eruit halen doe ik toch met een orenreiniger omdat je behoorlijk wat zooi in die oren moet spuiten soms en dan masseren een minuutje en daarna gaan ze flapperen en moet je dus even weg zijn . zouden ze dus echt ontstekingen hebben dan zou ik die olie met lavendel olie wel gebruiken als ik het in huis heb
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Bij Fred ben ik veel te laat begonnen met oren controleren en plukken. Helaas is dat bij hem echt nodig anders worden het dreadlocks.Gimmick schreef:Mag jij me leren hoe want Veyron pikt dat dus echt noet..Tara schreef:Harige oortjes, zeker harige hangoortjes knappen vaak op van plukken. Even een lastig klusje om dat pluis er voorzichtig uit te plukken, maar het kan enorm (op)luchten als het weg is.
Uiteindelijk heb ik een worst gekocht en elke dag geclickered op oren. Eerst oren aanraken, dan oren opendoen, dan vingers er in etc. Nu gaat het zonder problemen. Duim en wijsvinger in oor en elke keer een klein beetje er uit.
Nee, ze heeft geen ontsteking hoor dat kun je toch ook ruiken? Ik heb ook eigenlijk nooit bedacht dat je iets als een oorreiniger ook gewoon bij de dierenwinkel had, maar wel logisch eigenlijkS@ndr@ schreef:als je er een paar druppels lavendelolie bijdoet werkt olie ook wel hoor, lavendelolie werkt ontstekingsremmend en dat kan heel gunstig zijn .. Ik hoeft zelf weinig met oren hier gelukkig maar prut eruit halen doe ik toch met een orenreiniger omdat je behoorlijk wat zooi in die oren moet spuiten soms en dan masseren een minuutje en daarna gaan ze flapperen en moet je dus even weg zijn . zouden ze dus echt ontstekingen hebben dan zou ik die olie met lavendel olie wel gebruiken als ik het in huis heb

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Droef krijgt zodra het voorjaar begint last van zijn oren. Dat heeft hij deels aan zichzelf te danken, hij is van mening dat hij bommetjes moet doen met zwemmen. Het droogt bij hem niet goed door die flappers en dat mond uit in een oorontsteking wanneer je er niks aan doet. Ik gebruik al een aantal jaar epi otic maar dit jaar hielp dat niks en was er een stevige kuur tot 2 x aan toe nodig van de DA.
Ik maakte het altijd pas schoon als hij begon te schudden.
Inmiddels met de DA afgesproken om elke week gewoon preventief otoclean in zijn oor te spuiten. Dit werkt tot nu toe super! Als ik nu een x te laat ben en Droef vind dat hij last krijgt van zijn oren komt hij zichzelf even melden en vraagt even of ik zijn oren wil doen. Gelukkig vind hij het heerlijk, wel zo makkelijk.
Wanneer ze net schoon gemaakt zijn en er komt wat viezigheid uit of buiten zwemseizoen dan pak ik gewoon een prop papier om zijn oren schoon te maken.
Ik maakte het altijd pas schoon als hij begon te schudden.
Inmiddels met de DA afgesproken om elke week gewoon preventief otoclean in zijn oor te spuiten. Dit werkt tot nu toe super! Als ik nu een x te laat ben en Droef vind dat hij last krijgt van zijn oren komt hij zichzelf even melden en vraagt even of ik zijn oren wil doen. Gelukkig vind hij het heerlijk, wel zo makkelijk.
Wanneer ze net schoon gemaakt zijn en er komt wat viezigheid uit of buiten zwemseizoen dan pak ik gewoon een prop papier om zijn oren schoon te maken.