Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zebra weggevlogen
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Zebra weggevlogen
Ahhh hij wilde gewoon even t groenere gras van de buren bekijken!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nanna schreef:Ja, daar zat ie ook. En die hebben drie kattenmalinois schreef:Ahhh hij wilde gewoon even t groenere gras van de buren bekijken!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Jee dat is schrikken, gelukkig weer terug bij zijn maatje
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja en dat na de hele dag weg te zijn geweest. Lijken wel duiven haha.Cleva schreef:Laeken en ik hadden een keer een ontsnapte kanarie.
Die vloog het hele meer over om vervolgens op slag spijt te opteren en weer terug.![]()
Wel fijn dat je hem weer hebt want het is niet leuk als je ze zo kwijt raakt.
Ik had laatst een broedend edelzangertje precies boven de deur. Ik kon er op wachten. Zoef weg. De hele dag vloog ze rond het huis. Ook kooitje opgehangen met voer en een touwtje aan de deur. Kom ik in de avond terug zit ze erin. Wat een opluchting. Ik haat het als er een vogel ontsnapt. Die gaat de dood in terwijl ze het zo goed hebben hier. Zonde en onnodig.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
@ Nanna: Gelukkig weer op honk. En jij geen slapeloze nacht
Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Neeltje
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Wij kweekten vroeger kanaries, of eigenlijk mijn ex deed dat. Mooie volière, met binnen en buiten gedeelte. Op een dag had ex de schuif voor het voeren niet goed dicht gedaan. Een van de kanaries zag zijn kans schoon en dacht van zijn vrijheid te kunnen gaan genieten. Hij had pech, want vloog direct in de bek van onze kat. Die op zijn beurt er direct mee naar binnen kwam.
Wij “shit, de kat heeft een vogel gevangen” Kat onder tafel grommend want was niet van plan zijn net gevangen prooi af te staan. Na goed kijken “shit, het is een kanarie” Vogel bevrijd en die was nog helemaal heel. Bij de volière kijken, “oh het is een kanarie van ons” . De buren hadden ook een volière met kanaries. Afijn kanarie terug in de voliere en daar heeft hij nog een hele tijd vrolijk rondgevlogen. Totdat hij uit de volière in de schuur ontsnapte, en dus in de schuur rondvloog. Daar zat ook onze Mechelaar in een kennel. Ik 20 min lang proberen die kanarie te vangen, wat niet lukte. De kanarie landt 2 sec op de tralie van de kennel, en hap zei de Mechelaar. Ik hoorde de botten kraken en de kanarie ondertussen nog piepen, en stond met mijn vingers in mijn oren voor de schuurdeur te roepen “Nee, Falco! Nee!. Maar het was al te laat.
Wij “shit, de kat heeft een vogel gevangen” Kat onder tafel grommend want was niet van plan zijn net gevangen prooi af te staan. Na goed kijken “shit, het is een kanarie” Vogel bevrijd en die was nog helemaal heel. Bij de volière kijken, “oh het is een kanarie van ons” . De buren hadden ook een volière met kanaries. Afijn kanarie terug in de voliere en daar heeft hij nog een hele tijd vrolijk rondgevlogen. Totdat hij uit de volière in de schuur ontsnapte, en dus in de schuur rondvloog. Daar zat ook onze Mechelaar in een kennel. Ik 20 min lang proberen die kanarie te vangen, wat niet lukte. De kanarie landt 2 sec op de tralie van de kennel, en hap zei de Mechelaar. Ik hoorde de botten kraken en de kanarie ondertussen nog piepen, en stond met mijn vingers in mijn oren voor de schuurdeur te roepen “Nee, Falco! Nee!. Maar het was al te laat.

Groetjes Marja
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Kan je niet zo'n hor met een magneetstrip in het midden ophangen? Dan kunnen ze er vast niet meer zo makkelijk uit zodra je de deur opent. Om nou de rest van je tuin op te offeren aan een sluis... 

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gelukkig dat ie weer terug is
Hier vloog een paar dagen een kanarie, duidelijk verdwaald. Mooie lichtgele. Ik zie hem nu niet meer, denk dat ie dood is. Wel sneu..

Hier vloog een paar dagen een kanarie, duidelijk verdwaald. Mooie lichtgele. Ik zie hem nu niet meer, denk dat ie dood is. Wel sneu..
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
wel super dat hij zelf weer terug kwam! Ik zie regelmatig hier in de buurt oproepen of iemand een ....vogel (vul maar in) heeft gezien die ontsnapt is....
Misschien kan je ze allemaal lekker buiten laten vliegen en 's avonds met een bakje rammelen dat het etenstijd is?
Misschien kan je ze allemaal lekker buiten laten vliegen en 's avonds met een bakje rammelen dat het etenstijd is?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Sommige mensen doen dit met papegaaien. Dat is echt geweldig!Ingrid48 schreef:wel super dat hij zelf weer terug kwam! Ik zie regelmatig hier in de buurt oproepen of iemand een ....vogel (vul maar in) heeft gezien die ontsnapt is....
Vroeger hadden wij een tam papegaaitje. Formaat parkiet. Die was altijd los. Hij vloog een keer mijn moeder achterna de keuken in en het kleine bovenraampje stond open. En weg was hij. Wij hebben de hele middag buiten gelopen met zijn speeltje. En hij maar bovenin de boom krijsen van plezier. Ook zijn kooi buiten gezet. Maar hij is uiteindelijk weggevlogen. Kapot waren we ervan. Het was zo’n leuk beestje. De baas over onze poedel. En het ging ook nog hard regenen ‘s avonds. Dus waarschijnlijk dood gegaan als hij niet ergens binnengevlogen is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zo heb ik ooit in mijn studententijd een grasparkiet gevangen in de stad, met de bus mee naar huis genomen. Trouvée genoemd.
Paar maanden later ontsnapt dat kreng terug thuis, maar wederom kunnen vangen. Retrouvée genoemd dan
Paar maanden later ontsnapt dat kreng terug thuis, maar wederom kunnen vangen. Retrouvée genoemd dan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zo heb ik ooit in mijn studententijd een grasparkiet gevangen in de stad, met de bus mee naar huis genomen. Trouvée genoemd.

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Dat zou ik nooit doen. Er kan van alles gebeuren. Ik geef toe dat het een mooi gezicht is maar het zou mij te eng zijn. Maar goed, ik hoef dan ook geen papegaaien. Liever wat vogels die zich senang voelen in een ruime volière.laeken schreef:
Sommige mensen doen dit met papegaaien. Dat is echt geweldig!
Het wordt heel erg veel gedaan. Freeflight papegaaien. Ik zou het ook eng vinden maar misschien is het wel de risico's waard.
Deze man laat gewoon de hele bende vliegen in Nederland in de woonwijk. En al een hele poos. Hij laat ara's, kaketoes en grijze roodstaarten gewoon door de wijk vliegen.
En ik moet zeggen.....die beesten zien er echt geweldig uit en lijken dit ook gewoon te kunnen. Een papegaai die zo heerlijk kan rondvliegen is mentaal ook gezond. Het is bijna een must denk ik om zo'n beest gezond te houden in de kop.
Verder eens hoor. Ik hoef ze ook niet. Geef mij mijn lijsters maar die de hele dag wormen zoeken in de grote voliere en nestjes bouwen. Ze lijken zich in de natuur te wanen en dat is toch het mooiste als ze opgesloten moeten leven.
Kijk dit maar eens. Het is wel echt geweldig wat die man kan en doet met zijn papegaaien.
Laatst gewijzigd door laeken op 08 jul 2020 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
prachtig filmpje!laeken schreef:Sommige mensen doen dit met papegaaien. Dat is echt geweldig!Ingrid48 schreef:wel super dat hij zelf weer terug kwam! Ik zie regelmatig hier in de buurt oproepen of iemand een ....vogel (vul maar in) heeft gezien die ontsnapt is....
Maar jouw vogeltjes zitten in een prachtige grote volière, dus die komen wel aan hun vlieguren Nanna

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Hij was moe omdat hij geen eten had. Het stomme aan zebravinken is dat ze maar heel kort zonder eten kunnen als ze actief zijn. Zodra die gaan vliegen en een beetje stress hebben moeten ze echt in twee of drie uur eten want anders versuffen ze al. En ze eten niet buiten. Als je zebravinken een dag vergeet te voeren zijn ze vrijwel allemaal dood de dag erna. Ze kruipen in de nesten en zakken weg.Nanna schreef:Dat vele gevlieg van die zebra’s zorgde juist voor een topconditie. Hij heeft de hele middag de wijk lopen verkennen. Nadat hij was gevangen was ie wel moe maar dat zal ook de stress geweest zijn.
Ik ben echt blij dat hij er weer is want het regent al de hele ochtend en dat was zijn dood geworden. Als ie al niet met zijn domme eencellige hoofd door een kat gevangen was.
Ik heb er ooit een gehad die hier tussen de mussen was gaan wonen. Buiten en los dus. En wij voeren de mussen dus de zebravink at mee. Dat ging prima. Was in puike conditie maar ik heb hem uiteindelijk ook gevangen. Dat gaat even goed maar ik had er weinig vertrouwen in op lange termijn.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb een valkparkietje gehad die wegvloog. Stomme beestje. Ik had haar echt nog maar net en ze was nog jong. Ik kwam de voliere in om te voeren, madame was nog wat onhandig en wilde aan de kant, maar liet zichzelf van de tak lazeren. Van de wederomstuit schrok ze zo erg dat ze overeind vloog en met en met een glijvluchtje pardoes het halfopen deurtje uit zeilde. Brave Rhodi deed nog een poging haar te stoppen, maar dat was er de hond niet naar haar ook echt te RAKEN... dus weg was ze.
Nooit teruggekomen en nooit meer van gehoord. Ik voelde me zo intens schuldig. Sindsdien heb ik een voliere met sluis, er is toen een hele nieuwe gebouwd, en de beestjes zitten er sindsdien compleet driesterren en ontsnap-proof bij. Maar ik wil af gaan bouwen langzaamaan, het is wel mooi geweest...
Nooit teruggekomen en nooit meer van gehoord. Ik voelde me zo intens schuldig. Sindsdien heb ik een voliere met sluis, er is toen een hele nieuwe gebouwd, en de beestjes zitten er sindsdien compleet driesterren en ontsnap-proof bij. Maar ik wil af gaan bouwen langzaamaan, het is wel mooi geweest...