dre schreef:Oke, er gaan steeds meer mensen SUPpen en ook steeds meer mensen hebben een eigen supplank om er met de hond op uit te gaan, leuk
Maar:
Wat neem je allemaal mee?
Hoe zoek je een route?
Hoe lang maak je een route?
Wat mag je hond wel en niet op de SUP?
Etc.
Oftwel: tijd voor een eigen topic waar we ons kunnen verzamelen, tips kunnen uitwisselen en gewoon lekker foto's van onderweg kunnen delen
Ja!!! Hier een supper. Ik ben al aan mijn tweede plank. Heb in 2017 een goedkope gekocht op MP. Daar heb ik heerlijke tochtjes mee gemaakt maar die plank was eigenlijk te licht voor volwassene met hond waardoor je altijd natte voeten had. Vorig jaar heb ik de oude verkocht en een nieuwe plank gekocht. Dikker en stabieler. Ik ga nu zelfs wel eens met slechter weer gewoon met normale kleding aan.
Door knieblessure heb ik sinds feb niet hard kunnen lopen maar daardoor wel heel veel meer gesupt als anders
Ik ga eigenlijk altijd met Spring, die vindt het fantastisch en geniet er echt van. Ren vindt het ook leuk maar die is wat impulsief en kan lastig stil zitten. Qhilla neem ik soms een klein rondje mee voor de leuk maar die wordt echt heel moe van het balans houden nu ze bejaard is.
Spring die gaat na een tijdje liggen en die gaat tegenwoordig zelfs half liggen pitten.
In het begin zat ik ook regelmatig op de sup maar tegenwoordig sta ik altijd. Alleen als ik ff pauzeer of voor een foto ga ik even zitten.
Spring zit/ligt/staat voorop en blijft daar, ze heeft ook niet echt behoefte om iets anders te doen. Ze kijkt lekker rond en als ze tevreden is gaat ze liggen. In het midden doe ik wat spulletjes vast en de handgreep. Ik ben van plan een keer te gaan kamperen met sup. Dan ga ik mijn spullen verdelen over de plank. Ik denk het meeste achterop of in het midden.
Meestal neem ik niet veel mee. Wat drinken en mijn ontbijt vaak en iets lekkers voor Spring. Verrekijker ook meestal om leuke vogels ofzo te zien. En mijn telefoon. Verder eigenlijk niks.
Voor routes kijk ik soms kanoroutes of ik kijk gewoon op mijn telefoon hoe een watertje loopt.
Meestal ga ik tussen de 5 en 10 km.