Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sherlock wordt aangevallen binnen de roedel...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Sherlock wordt aangevallen binnen de roedel...

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik herken het niet maar leef wel met je mee. Een goed/gedegen onderzoek naar de lichamelijk / geestelijke conditie van Sherlock kan een goed idee zijn. Ik hoor vaker dat gezonde roedelgenoten een "zwakkere" gaan wegjagen / afstoten. Ik heb er niet zelf ervaring mee, maar het zou me niet verbazen als het hier aan de orde is... ;-(

Suzanne
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Pff, wat heftig zeg, arme Sherlock :-(
Ik zou ook in ieder geval beginnen met een bezoekje aan de dierenarts om te checken of er een medische oorzaak zou kunnen zijn.

Ik heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt. Enkel dat Amoz lelijk deed tegen Taartje als ze eten of een snack kreeg, terwijl hij verder juist altijd heel respectvol was naar haar en ook geen voernijd heeft naar mensen of andere honden. Taartje deed dan ook niks terug, terwijl ze Mila wel met opgestroopte mouwen opwachtte als Mila haar om niks afsnauwde. Maar dat was eenvoudig op te lossen met toezicht bij eten en snacks en Amoz op die momenten te verbieden naar Taartje toe te gaan. En gelukkig deden de andere honden er niet aan mee.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 13 dec 2020 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik lees even mee. Al bestaat mijn roedel maar uit 2 is het helaas wel herkenbaar.
Laatst gewijzigd door HillieS op 13 dec 2020 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 13 dec 2020 12:07 Heb het één keer meegemaakt. Glenn en Bakkie waren altijd enorm dikke maten. Zaten elkaar gierend van het lachen aan te stoten voor de bench waar een hoogloopse Rozi in zat.
En toen tilde ik Bakkie een keer op en greep Glenn hem vanuit het niets. Ik vond Bakkie al wat apart doen; hij zat veel onder de struiken in de tuin en dat was niks voor hem. Hij vermagerde toen in hoog tempo en een week na de aanval van Glenn heb ik hem in laten slapen. Hij was op.
Niko is ook een week na afwijkend gedrag ingeslapen. Hij werd agressief door zich zwak voelen en van daaruit onzekerheid. Omdat dat zo afwijkend was, wees het op pijn. Dat was de druppel.
Hij werd in die tijd ook eng snel broodmager.

Wat Sherlock betreft zijn de verhoudingen regelmatig verstoord geweest toch? Ik weet niet of dat nu op meer duidt dan onduidelijkheid door alle veranderingen.
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannex »

Ik herken het wel helaas. Bij ons vochten de honden ook nooit. Op een gegeven moment begon Bella ( kruising Jack Russel ) onze andere hond steeds aan te grommen. Zelfs bij alleen langs lopen. Op een gegeven moment ook echt de aanval in gezet en helaas gaatjes gemaakt. Achteraf bleek onze aangevallen hond lymfeklier kanker te hebben. Iets wat zij waarschijnlijk al veel langer heeft doorgehad dan ons. Nadat hij is ingeslapen is haar gedrag weer positief omgebogen en heeft dit aanvallende gedrag niet meer vertoond. Ik wil je hier niet mee laten schrikken, maar wel alert maken dat zij soms al sneller veranderingen bemerken in de gezondheid van andere roedel genoten. Heel veel sterkte met de situatie. =)
Dogs are where the heart is
HillieS
Zeer actief

Bij ons is het trouwens sinds eind februari vaker geworden, daarvoor misschien een paar keer per jaar hooguit.
In februari zijn we verhuisd, dus misschien dat dat iets uitmaakt. En het is hier eigenlijk voornamelijk als hij op de bank springt als zij er al op ligt.
Edit: en het is een grote hoekbank, dus ruimte zat.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:I: Wat een aandoenlijk snuitje.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Arme Sherlock. Voorlopig maar in bescherming nemen inderdaad.
Ik heb hier geen ervaring mee. Wat me wel opviel toen Alfil zo lang niet kon lopen, was dat Lily hem straal negeerde. Pas toen hij weer een beetje (met hulp) kon staan, zag ze hem opeens weer.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb het hier gehad dat Misty elke keer op Tenzin klapte toen die wat begon te dementeren.
Met Senghe en Tenzin was er geen enkel probleem.
Ik heb met een paar van die konijnenrennen de woonkamer door tweeën gedeeld en MIsty en Tenzin gescheiden gehouden.
Door het hek heen geen enkele agressie te zien bij MIsty en buiten met wandelen ging ook prima.
Senghe ging via de bank van de ene kant van de kamer naar de andere, die kon met beide honden overweg.
Hier was dat een prima oplossing maar het is gewoon heel vervelend als je honden niet meer met elkaar overweg kunnen.
Tenzin deed trouwens ook niets terug.
Ik hoop dat jij er ook een oplossing voor kunt vinden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yep helaas wel, in de laatste weken van Xito. Nog voor we wisten van het nierfalen. Hij is toen ingeslapen.

Bij Dusty destijds ook alleen was dat geen knokken maar wilden de andere honden niets meer van haar weten en vonden haar 'eng'. Een dag later met gierende banden naar de da met een doodzieke hond: acuut nierfalen. Ook einde oefening.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ben het eens met veel van mijn voorgangers.
Een goed en grondig onderzoek bij de DA is hier de start.
Ik heb het vaker gezien en gelezen en zelf een keer meegemaakt.
Honden waarvan wij nog niet weten dat ze er slecht aan toe zijn, worden door de andere honden in de roedel al min of meer "verwijderd".
Door aanvallen, wegsturen of blokkeren.
Dus dat is de eerste stap :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Boutje schreef: 14 dec 2020 09:38 Woensdag late namiddag senioren check-up bij de dierenarts.
Hij heeft Pippa's eten gepikt deze morgen en ze liet het gewoon toe.
Ook abnormaal, niemand steelt Pippa's eten en diegenen die er aan denken om er naar te kijken worden afgestraft.
Lieve Pippa.
Ik ben benieuwd :ok:
Misschien (ook) wat dementerend?

Gelukkig dat Pippa hem niet op zijn donder heeft gegeven :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Ja gewoon beschermen en in de gaten houden :ok:

Toch goed dat je even bent geweest.
Is cholodin een optie?
Of laat je het maar gewoon zoals het is.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Fijn dat er in ieder geval niets ernstigs is!
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Goed dat Sherlock zo goed is nagekeken, maar daarmee is je probleem niet opgelost.
Heb je er misschien over gedacht om een ander plekje voor hem te zoeken, voor een rustige oude dag? Misschien is er een familielid of kennis die het leuk vindt om hem nog een poosje te vertroetelen?
Ik heb dat destijds met Tibby gedaan. Ze werd oud en kon niet meer goed meekomen. De andere honden liepen letterlijk over haar heen en zelfs de paarden hadden door dat ze haar makkelijk te grazen konden nemen. Mijn ouders waren gek met Tibby, daar heeft ze nog anderhalf jaar genoten, en mijn ouders van haar.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Voor zijn rug zou je Galliprant kunnen proberen. Dat is ook een NSAID, maar het laat de COX- enzymen met rust en grijpt dieper/later in het proces aan en veel specifieker. De typische bijwerkingen van NSAID's heeft het niet, hooguit milde diarree in de eerste week.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Toch fijn dat er geen nare dingen uit de check zijn gekomen! Cholodin werkte voor Jol ook erg goed. Ze trok enorm bij zodra ik het ging geven, had weer zin om buiten te lopen, ging weer spelen, werd ook minder gespannen. Zij had af en toe ineens van die staar momenten (stond ze in het midden van de kamer ineens te staan en naar een bepaald punt te staren), of begon uit het niets ineens te blaffen in het midden van de kamer bijvoorbeeld. Veel drentelen. Toen we de Cholodin gingen geven merkten we behoorlijk snel al een positieve verandering.
ranetje
Zeer actief

Boutje schreef: 16 dec 2020 23:17
ranetje schreef: 16 dec 2020 20:38 Ja gewoon beschermen en in de gaten houden :ok:

Toch goed dat je even bent geweest.
Is cholodin een optie?
Of laat je het maar gewoon zoals het is.
Ik lees er wisselende ervaringen mee, ook onrustig worden bij toch een heel aantal honden. En onrust wil ik zeker niet.
Dementie verhelp je toch niet... ik zou dan eerder nog CBD olie geven om hem wat meer te ontspannen. Hij heeft dot vroeger wel al een tijd gehad ivm rug-en nekpijn, maar het effect leek te verminderen met de tijd dus ben er toen mee gestopt. Maar dit kan ik nog eens opnieuw proberen, misschien moet je nu en dan een periode stoppen om maximaal effect te krijgen? Soort gewenning? Geen idee eigenlijk.
Ik heb geen idee over CBD olie
Proberen kan geen kwaad denk ik.
Nee dementie verhelp je niet helaas :(:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Boutje schreef:Oh dus toch positief resultaat er mee voor Jip, fijn!
Misschien moet ik het ook maar eens proberen, stoppen kan altijd.
Ook onze Caspar heeft nog fijne laatste jaren gehad op Cholodin. Hij was enorm onrustig en wat trillerig. Met Cholodin kwam dit maar zelden naar boven.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”