Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tante & nichtje

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Tante & nichtje

Ongelezen bericht door crutz »

Rikki haar vader is Kiara haar halfbroer over z’n vaders kant. Dus Kiara is Rikki haar tante

Kiara
Afbeelding

Rikki
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: Tante & nichtje

Ongelezen bericht door GrethavW »

Knappe dames! :I:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zijn ze dan heel nauw gefokt? Ik vraag me altijd af hoe je zo duidelijk verwantschap ziet als je zou fokken met onverwante honden.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tante & nichtje

laeken schreef:Zijn ze dan heel nauw gefokt? Ik vraag me altijd af hoe je zo duidelijk verwantschap ziet als je zou fokken met onverwante honden.

Nee niet nauw gefokt voor stamboom begrippen.
Genetische COI Kiara 11% en Rikki 10%

Yuma (resp halfbroer over vaders kant (Kiara) en vader van Rikki) 9%

Yuma brengt Franse en Amerikaanse lijnen samen. Hij is overigens over zijn vader wel inteelt

Rikki brengt Franse / Belgische / Nederlandse (meer KNPV zit daar achter) en Amerikaanse lijnen samen

Kiara komt uit een combinatie Franse / Belgische / Nederlandse (met een vleugje Duits) en Amerikaanse lijnen

Overigens is dit Kiara haar broer (terugslag naar het type van haar moeder, Yuma, Rikki en Kiara vallen terug op de lijnen van Yuma zijn vader)

Afbeelding

Overigens zijn alle keuzes obv karakters geweest en niet looks al lijkt ook Winny (als enige van haar nest) enorm op dat deel van de lijnen.

Hieronder Rikki en Yuma

Afbeelding

Op papier zijn ze overigens minder verwant dan dat uit de embark test kwam. Maar dat is (bij de mechel) eigenlijk altijd zo.

Alle lijnen zijn gewoon op mijn site en op working-dog.com terug te vinden
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Op papier zijn ze overigens minder verwant dan dat uit de embark test kwam. Maar dat is (bij de mechel) eigenlijk altijd zo.
Bij de rest ook.
Alleen als je documentatie helemaal terug naar het begin gaat (en klopt) zou dat overeenkomen maar de meeste rassen hebben een smallere basis dan gezond is en dat zie je beter met een DNA-test dan met een stamboom.
11% valt me eigenlijk nog wel mee maar ja, het groeit alleen maar.

Nou ik heb begrepen dat er rassen zijn waarbij op papier de COI hoger is dan dat uit een embark of vergelijkbare test komt ;) dat zijn wel jongere rassen dan bv de mechel.

Umi moet ik nog steeds testen (stammoeder) maar moet dan weefsel insturen omdat ze overleden is en is de eerste keer niet goed gegaan.

Maar een zoon uit haar eerste nest is wel embark getest en zit op een COI van 10%
Kiara is 5de generatie na Umi (volledig over de moederlijn, met 1x wel ook haar over de vaderlijn er in) en zit op 11%

In 2024/25 heb ik een KI nest gepland met de reu uit mijn eerste nest en de verwachte COI daar is 11%. Umi zit daar niet achter de teef, en zij zit op een COI van 8% , maar dus wel verwante lijnen gewoon omdat het een gesloten stamboek is.

De reu die ik vorig jaar gebruikt heb is niet embark getest. Hopelijk kan ik de reu eigenaar dit jaar wel overtuigen (m’n Frans is niet heel goed en Fransen zijn niet heel open qua gezondheid en de reu is verder wel uitgebreid getest) omdat de planning is hem weer te gebruiken voor een andere teef.
Wel worden zijn 3 nakomelingen die ik aangehouden heb embark getest.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's”