Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sneeuwmaatregelen voor je hond
Moderator: moderatorteam
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
- Aantal honden: 2
Sneeuwmaatregelen voor je hond
Welke sneeuwmaatregelen tref je voor je hond? Jasjes, truitjes? Schoenen, poten insmeren met vaseline?
Ik heb een dun gevoerd jasje en als ik er toch wat langer uit moet, denk ik dat ik er een trui onder doe. Tosca liep net wel erg te bibberen met alleen het jasje.
Op Facebook verschijnen in de ene na de andere groep MET GROTE LETTERS tips voor de poten, hoe ernstig is het als honden een kwartier door de sneeuw lopen zonder schoenen/sokken?
Ik heb een dun gevoerd jasje en als ik er toch wat langer uit moet, denk ik dat ik er een trui onder doe. Tosca liep net wel erg te bibberen met alleen het jasje.
Op Facebook verschijnen in de ene na de andere groep MET GROTE LETTERS tips voor de poten, hoe ernstig is het als honden een kwartier door de sneeuw lopen zonder schoenen/sokken?
-
- Zeer actief
Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond
ik begin dat ook wat storend te vinden. Ja, het is koud, ja, kleine hondjes zonder al te veel beharing hebben het koud.Marlett schreef: ↑07 feb 2021 09:31 Welke sneeuwmaatregelen tref je voor je hond? Jasjes, truitjes? Schoenen, poten insmeren met vaseline?
Mensen kunnen niet meer zelf nadenken. Soms is het voor beginnende eigenaren goed om zich bewust te zijn van de eventuele risico's en daarna denk ik "gezond verstand gebruiken" en gaan. Ik ga straks toch heus met mijn gezonde jonge niet-al-te-grote hond naar het bos met sneeuw. En een fototoestel

Dat niet iedereen eraan denkt dat het handig is het strooizout van pootjes te vegen/spoelen, dat geloof ik wel. Maar veruit de meeste honden kunnen dit gewoon hebben.
Suzanne
-
- Zeer actief
Noem me onverschillig, maar ik vind het nogal overdreven allemaal.
Volgens die tabel van de hondenbescherming moet Rakoes al bij 7 Graden een jasje aan
Ik heb een jasje, maar die vind ze heel erg stom, dan maar zonder.
Maar we gaan geen uren naar buiten uiteraard, want dat lijkt me wel ongezond.
(Rakoes is klein, kortharig en kortbenig)
Volgens die tabel van de hondenbescherming moet Rakoes al bij 7 Graden een jasje aan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Winterjasje en korte wandelingen. Luca is klein hondje van 14 jaar. En ze is een mooi weer hondje
ze is nog fit, maar met dit weer ben ik wel bedacht op onderkoeling. Ik til haar op bij grote sneeuwhopen waar we door moeten.
Ik vind het wel lekker hoor door de sneeuw ploeteren.

Ik vind het wel lekker hoor door de sneeuw ploeteren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
het scheelt natuurlijk als je een jonge hond hebt. Die zijn vaak actief en rennen en spelen zich nog een beetje warm.Floortje schreef: ↑07 feb 2021 09:37 Noem me onverschillig, maar ik vind het nogal overdreven allemaal.
Volgens die tabel van de hondenbescherming moet Rakoes al bij 7 Graden een jasje aan![]()
Een oudere hond rent en speelt niet zo meer, en dan krijgen ze het sneller koud. En welke ondervacht de hond heeft of lang of korthaar speelt ook mee.
-
- Zeer actief
Dat snap ikEmma schreef: ↑07 feb 2021 09:41het scheelt natuurlijk als je een jonge hond hebt. Die zijn vaak actief en rennen en spelen zich nog een beetje warm.Floortje schreef: ↑07 feb 2021 09:37 Noem me onverschillig, maar ik vind het nogal overdreven allemaal.
Volgens die tabel van de hondenbescherming moet Rakoes al bij 7 Graden een jasje aan![]()
Een oudere hond rent en speelt niet zo meer, en dan krijgen ze het sneller koud. En welke ondervacht de hond heeft of lang of korthaar speelt ook mee.

Ouwe Fribbel van mij had ook een jas.
Maar er gaat nu een tabel rond van de hondenbescherming en volgens die tabel zou mijn 6 kilo wegende, kortharige en kortbenige hondje al bij 7 graden risico lopen. Dat vind ik overdreven ja.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Hoe zouden ze dat toch in bv Canada of Zweden doen, daar loop ook niet alles ingepakt, ingesmeerd enz.
Mijn Teckel heeft met dit weer een jas aan. Ik zag net op FB een ingepakte aus, Smook zou de moord stikken van de hitte maar die heeft ook een dikke vacht.

Mijn Teckel heeft met dit weer een jas aan. Ik zag net op FB een ingepakte aus, Smook zou de moord stikken van de hitte maar die heeft ook een dikke vacht.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik tref geen maatregelen. Loop alleen geen lange wandelingen nu. Maar dat is waarschijnlijk meer uit eigen belang.
De snijdende wind gaat dwars door alle lagen kleding heen.
Als Bronco echt oud wordt, zal hij misschien een jas krijgen.
Voorlopig is dat nog niet nodig.
De snijdende wind gaat dwars door alle lagen kleding heen.
Als Bronco echt oud wordt, zal hij misschien een jas krijgen.
Voorlopig is dat nog niet nodig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Toos draaide net vanzelf weer om toen we even op de dijk liepen
Nou liepen we ook vol in de wind.
Ik heb gister toevallig wel een jas voor haar besteld, maar dat is meer omdat we in het najaar naar zweden en noorwegen gaan.
Dan is een waterdichte jas wel fijn met lange wandelingen.

Nou liepen we ook vol in de wind.
Ik heb gister toevallig wel een jas voor haar besteld, maar dat is meer omdat we in het najaar naar zweden en noorwegen gaan.
Dan is een waterdichte jas wel fijn met lange wandelingen.
- dagmar88
- Zeer actief
Haha, ik MOET blijkbaar ook het haar van tussen de tenen van mijn poolhonden knippen. Volgens mij zit dat daar prima.
Nu kunnen we niet naar buiten omdat het een ijsbaan is, maar als het kan ga ik er voor en blijf uren weg. Asfalt is slechter voor de voeten dan sneeuw.
Een jas moet je zeker doen als je hond niet comfortabel is, maar dan niet alleen die ene sneeuwdag.
-
- Zeer actief
Ja, 7 graden vind ik ook overdreven.Floortje schreef: ↑07 feb 2021 09:55Dat snap ikEmma schreef: ↑07 feb 2021 09:41het scheelt natuurlijk als je een jonge hond hebt. Die zijn vaak actief en rennen en spelen zich nog een beetje warm.Floortje schreef: ↑07 feb 2021 09:37 Noem me onverschillig, maar ik vind het nogal overdreven allemaal.
Een oudere hond rent en speelt niet zo meer, en dan krijgen ze het sneller koud. En welke ondervacht de hond heeft of lang of korthaar speelt ook mee.![]()
Ouwe Fribbel van mij had ook een jas.
Maar er gaat nu een tabel rond van de hondenbescherming en volgens die tabel zou mijn 6 kilo wegende, kortharige en kortbenige hondje al bij 7 graden risico lopen. Dat vind ik overdreven ja.
Als het erg regent krijgt ze overigens een regenjas aan, maar dat is ook eigenbelang. Hoef ik haar niet zo uitgebreid droog te maken

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Taxi heeft ergens schoenen (die ik natuurlijk nergens meer kan vinden) en een winteroverall.
Maar ja die heeft ook alleen een blote vel.
Verder geloof ik het wel met 2 ruwharen die nergens last van lijken te hebben en alleen maar lol
Maar ja die heeft ook alleen een blote vel.
Verder geloof ik het wel met 2 ruwharen die nergens last van lijken te hebben en alleen maar lol
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik doe ook niets, maar hou het wel even in de gaten, want Jessie heeft op een paar plekken een hele dunne vacht gekregen.
Vanmorgen heeft ze gewoon gewandeld, niets aan de hand behalve 3 bevroren haartjes op d'r kin
, maar als ik zie dat ze toch gaat bibberen dan verzin ik
wel iets voor haar om even aan te trekken.
Vanmorgen heeft ze gewoon gewandeld, niets aan de hand behalve 3 bevroren haartjes op d'r kin

wel iets voor haar om even aan te trekken.
- Lucia
- Zeer actief
Ik heb net na de wandeling even zn poten ontdaan van de sneeuwballen door een voetenbadje. Zazoe heeft het niet koud en wordt erg blij van de sneeuw. Uur gelopen, pootjes schoon en meer niet.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Flauwekul allemaal. Kijk gewoon naar je hond. Elke hond is anders. Als je hond het erg koud heeft trek je hem iets aan of slaat een keer de wandeling over. Heeft ie last van zijn poten doe je daar iets aan. Ik heb nu ruim 16 jr naakthonden en ik heb er eentje gehad die echt zere bloedende poten kreeg van de kou. De rest kan er prima tegen zonder extra maatregelen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het enige wat ik deed bij een flink pak sneeuw was bij Mila wat haar wegknippen onder de voetjes en tussen de tenen. Zij had altijd heel snel last van sneeuwballen aan haar voetjes en zo werd dat wel minder. Vaseline hielp nooit echt, volgens mij zat dat er na een minuut buiten gewoon niet meer op.
Amoz heeft ook veel haar onder zijn voeten en tussen zijn tenen, maar bij hem bleef de sneeuw er nooit aan plakken.
Taartje droeg sowieso meestal een jas buiten als het minder dan 10-15 graden was en Amy heeft dan wel heel weinig vacht, maar die was altijd zo aan het rennen, spelen en springen dat ze zichzelf prima warm kon houden.
Ik maakte ook gewoon lange wandelingen bij lage temperaturen en sneeuw.
Amoz heeft ook veel haar onder zijn voeten en tussen zijn tenen, maar bij hem bleef de sneeuw er nooit aan plakken.
Taartje droeg sowieso meestal een jas buiten als het minder dan 10-15 graden was en Amy heeft dan wel heel weinig vacht, maar die was altijd zo aan het rennen, spelen en springen dat ze zichzelf prima warm kon houden.
Ik maakte ook gewoon lange wandelingen bij lage temperaturen en sneeuw.
- Gimmick
- Zeer actief
Klopt...sirene schreef: ↑07 feb 2021 10:52 Flauwekul allemaal. Kijk gewoon naar je hond. Elke hond is anders. Als je hond het erg koud heeft trek je hem iets aan of slaat een keer de wandeling over. Heeft ie last van zijn poten doe je daar iets aan. Ik heb nu ruim 16 jr naakthonden en ik heb er eentje gehad die echt zere bloedende poten kreeg van de kou. De rest kan er prima tegen zonder extra maatregelen.
Taxi kan de gewone rondjes prima af met een shirt en blote billen en poten.
Maar alles langer dan een half uur gaat de huid wel kapot...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Abel heeft een dikke vacht en momenteel een ook iets te dik vetlaagje
dus hij krijgt het echt niet koud. Maar hij liep net wel met zijn linker voorpoot te hinken. Dus ik heb zijn poot even met mijn handschoenen opgewarmd en wat sneeuw weggewreven. Toen was het weer oké, maar het is dus wel even een aandachtspunt.
Jip krijgt sneeuwballen aan zijn poten en zijn broek. Maar ja, daar kan ik niet zoveel aan doen. Ook dat warm ik met mijn handschoenen een beetje op.
Dus hier worden verder geen maatregelen getroffen.

Jip krijgt sneeuwballen aan zijn poten en zijn broek. Maar ja, daar kan ik niet zoveel aan doen. Ook dat warm ik met mijn handschoenen een beetje op.
Dus hier worden verder geen maatregelen getroffen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ze lagen vanmorgen met zijn 5en te rollen in de sneeuw. no way dat ze een jas aan willen, ze willen zelfs nog zwemmen met dit weer en als ze zelf het water in gaan laat ik ze dat ook doen. maar ja dat zijn tollers en de winters in nova scotia zijn ook erg koud.
-
- Zeer actief
Hier geen jassen hoewel ik overweeg om een regenjas aan te schaffen voor cursus omdat ze dan nog wel eens stilstaan in dat Hollandse rotweer, maar nu met de sneeuw geen problemen omdat ze zich lekker warm rennen.. dus hebben ze nergens last van en verder gewoon gezond verstand aan zetten en kijken
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 07 feb 2021 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Net een heel stuk met Maya gelopen. Bij thuiskomst poten even opgewarmd met mijn handen om de sneeuwballen te laten smelten. Ze vond t prachtig buiten!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Echt nergens last van hoor, maar mijn honden hebben een 'normale' vacht en zijn niet heel klein ofzo. Het enige dat ik doe is als ik thuiskom een handdoek erover halen, omdat anders de bank zo nat wordt als ze erop gaan liggen
Koud hebben ze het echt niet.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Taro kreeg een warme jas aan, Dalí ook (maar dat was achteraf onzin) en Lucca uiteraard niks en we hebben heerlijk lang gewandeld.
Taro z'n poten werden wat roze maar dat was het ook wel.
Taro z'n poten werden wat roze maar dat was het ook wel.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mies neemt haar eigen maatregelen: poepen en plassen op het terras een meter van de achterdeur vandaan en direct weer terug naar binnen. Prima hoor, als je niet wil wandelen in dit gure weer dan niet
Diem kreeg met z'n bijna 11 jaar de zoomies en heeft rondjes gerend door de besneeuwde bosjes in het park en kuiltjes gegraven in de sneeuw. En daarna nog een kwartiertje op de stoep bij de voordeur gelegen tot hij onder een laagje sneeuw zat. Vindt ie leuk, komt de oerhond in hem los
Ik kijk dus gewoon naar de hond zelf wat ze wel en niet willen

Diem kreeg met z'n bijna 11 jaar de zoomies en heeft rondjes gerend door de besneeuwde bosjes in het park en kuiltjes gegraven in de sneeuw. En daarna nog een kwartiertje op de stoep bij de voordeur gelegen tot hij onder een laagje sneeuw zat. Vindt ie leuk, komt de oerhond in hem los

Ik kijk dus gewoon naar de hond zelf wat ze wel en niet willen

- Rebble
- Zeer actief
Ik doe niks maar Char is een grote hond met een dikke vacht. Ik heb een keer gecheckt of er sneeuwbollen onder d'r poten zaten maar die zaten er niet dus wij hebben gewoon bijna 2 uur buiten gelopen. Op de terugweg naar huis maakte Char duidelijk dat dat wat haar betreft echt te snel was

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Tom heeft nu zijn wat dikkere jas aan, die heeft wel last met de gure wind. Verder is het veel lol en als we thuis komen even de poten droog maken.

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Noi heeft vandaag voor het eerst een jasje aan. Alleen als het extreem koud is zoals vandaag
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Pootjes even droog en schoonmaken ivm strooizout idd en verder niks hier. Mozes heeft geen ondervacht maar het vriest niet erg hard en hij is nog erg jong. We hebben een flinke ronde door de sneeuw geploeterd (ik ploeterde, hij huppelde). Maar goed dat hij geen jasje aanhad want net voor huis dook hij het water in. Dat was dan weer wel koud, dus toen snel naar huis en warm wrijven met een handdoek. De teckel van mijn broertje heeft wel wat aan met deze sneeuw, maar die komt ook maar net boven de sneeuw uit.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Vorig jaar had Donner wel open voetzooltjes door de sneeuw en het ijs. Hij was toen 7 maanden dus nog weinig eelt en we zijn toen omgedraaid met die wandeling. We waren toen anderhalf uur onderweg ongeveer. Toen had ik wel moeten denken aan vaseline op de poten. De twee volwassen honden hadden er geen last van.
Net gewoon een half uur buiten lopen, dan rennen ze zich wel warm. De oudste en de jongste een jasje. Jongste is net geen 12 weken oud en oudste is 6.5 jaar, maar altijd al erg dun behaard geweest. De andere drie zijn dus gewoon 'bloot'. Als ze het koud krijgen gaan we weer naar binnen, zo simpel is dat. Maar ik heb het eerder koud denk ik
Net gewoon een half uur buiten lopen, dan rennen ze zich wel warm. De oudste en de jongste een jasje. Jongste is net geen 12 weken oud en oudste is 6.5 jaar, maar altijd al erg dun behaard geweest. De andere drie zijn dus gewoon 'bloot'. Als ze het koud krijgen gaan we weer naar binnen, zo simpel is dat. Maar ik heb het eerder koud denk ik

- Hylos
- Zeer actief
Het waait hier echt heel hard, gevoelstemperatuur -14 zegt mijn telefoon.
Xavi stond al te rillen bij de voordeur, die krijgt dus een jas aan.
Hij is een hele poos buiten geweest met mij, "helpen" met sneeuwschuiven, meelopen met de kruiwagen.. lekker heen en weer vliegen.
Na een tijdje wel naar binnen gedaan want zijn bek en poten werden rood. Dus even opwarmen en dan straks weer.
Hij vindt het prachtig.
Ik had Voske een truitje aangedaan maar die ging alleen maar bij het hek staan bibberen.
Het is ook niet te doen met die wind, dus die ligt lekker binnen.
Als de wind wat gaat liggen vindt ze het denk ik wel leuk en kan ze prima zonder jas of trui naar buiten.
Ze heeft een dikke vacht en ondervacht, dan is het niet nodig (maar wel leuk
).
Xavi stond al te rillen bij de voordeur, die krijgt dus een jas aan.
Hij is een hele poos buiten geweest met mij, "helpen" met sneeuwschuiven, meelopen met de kruiwagen.. lekker heen en weer vliegen.
Na een tijdje wel naar binnen gedaan want zijn bek en poten werden rood. Dus even opwarmen en dan straks weer.
Hij vindt het prachtig.

Ik had Voske een truitje aangedaan maar die ging alleen maar bij het hek staan bibberen.

Het is ook niet te doen met die wind, dus die ligt lekker binnen.
Als de wind wat gaat liggen vindt ze het denk ik wel leuk en kan ze prima zonder jas of trui naar buiten.
Ze heeft een dikke vacht en ondervacht, dan is het niet nodig (maar wel leuk