laeken schreef: ↑30 mar 2021 14:03
Ga je nog een DNA test op haar loslaten? Ik ben wel benieuwd. Ik vind haar erg leuk en mooi. Leuk stel ook zo samen.
Ze zijn zo leuk samen, ook buiten, dat gedol en gedoe om stokjes en speeltjes ook en Aki die alles maar ondergaat of in het spel meegaat.
Ze is soms net een hinde, en ook zo'n blij ei.
Aak trouwens ook die is terug in de tijd aan het gaan.
Het blijft een genot om een stel honden te hebben die elkaars taal begrijpen en daardoor ook goed samen kunnen spelen. Jol en Bluf en Jol en Aki was toch anders. Die begrepen elkaar ook wel, maar verschil in gedrag en karakters was te groot om echt met elkaar te dollen zoals ik het nu zie gebeuren.
En niet alleen dollen, ook aan onderlinge verzorging wordt gedaan. (Oogjes schoonmaken, oren uitwassen etc..)
Wil die Embark zeker in de nabije toekomst laten doen, maar moet wel even goed weten welke test dan en dat ik de uitslagen dan ook wel begrijp. En had al eerder aangegeven dat ik er even geld voor moet reserveren. Vanaf dat ze kwam is er aardig wat geld doorheen gegaan aan dokterskosten en allerlei speciaal voer en supplementen.
Reden is nieuwsgierigheid van wat voor rassen erin schuil gaan.
Ze heeft toch wat behoorlijke uiterlijke trekken, zeker nu ze wat aankomt ook, van de DH. Maar ook bepaalde felheid qua bijten als je uitdaagt of haar geïnteresseerd maakt in speeltjes, zie je die karaktertrekken in terug.
Twijfel dus nog sterk over de eventuele andere rassen, het kan collie zijn, maar ook een windhond achtige. De lange stelten en haar neus en oog vorm neigen daar toch meer naar. Karakter soms, eigenzinnig prinsesje met een duidelijke eigen wil. Maar soms dus ook een hond die enorm veel contact maakt met ons als baasjes, bijna zit te glunderen als ze iets goed doet en wij dat goed vinden van haar

en ook naar vreemde mensen toe totaal niet afstandelijk.