Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Haast alweer een hond gestolen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Haast alweer een hond gestolen
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Haast alweer een hond gestolen
Wat mankeert deze "mensen"
Ga naar het asiel of naar ´t buitenland en schaf je eigen hond aan..... dom volk

Ga naar het asiel of naar ´t buitenland en schaf je eigen hond aan..... dom volk

-
- Zeer actief
Echt he. Maar ja, dat kost geld.mosquito1980 schreef: ↑17 aug 2021 15:49 Wat mankeert deze "mensen"![]()
![]()
Ga naar het asiel of naar ´t buitenland en schaf je eigen hond aan..... dom volk![]()
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik denk zomaar niet dat ze de hond zelf willen als kameraadje. Ik denk helaas dat ze er geen goede bedoelingen mee hebben.
Doodeng zo iets. Ik hoop dat de daders gepakt worden.
Die mensen zijn te eng om in de maatschappij los te laten lopen, heb ik het idee.
Doodeng zo iets. Ik hoop dat de daders gepakt worden.
Die mensen zijn te eng om in de maatschappij los te laten lopen, heb ik het idee.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
-
- Zeer actief
Dat denk ik ook.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Misschien wilden ze de hond gebruiken om te ´sparren´ voor vechthonden. Heel eng dit.
-
- Zeer actief
Anne van ons gaat de laatste tijd nogal haar eigen gang in het bos, en loopt weleens aan de andere kant van de sloot. Tegenwoordig loop ik maar mee als ze die kant op gaat, want ze loopt heel soms ook ineens weer terug en dan komt ze weer bij de parkeerplaats uit, als iemand die kwade bedoelingen heeft dat opmerkt ben ik haar straks ook kwijt.
Normaal loop ik altijd door en moet ze mij maar in de gaten houden.
Ik haal ook altijd de halsbanden van de honden af als ze los lopen, dus het wordt wel wat moeilijker om ze aan te lijnen. Of ze moeten zelf een lus maken van de riem, kan natuurlijk ook.
Al denk ik dat de honden gewoon in de auto stappen als ze met eten gelokt worden.
Groetjes Gonnie.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat vermoeden heb ik ook heel sterk

Ik weet wel dat ik tot alles in staat zou zijn als ze dat bij mij zouden proberen, echt niet dat je m’n hond mee krijgt

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Maar, zelfs ALS ze de hond willen inzitten voor vechthonden of weet ik wat... dan is het toch veel voordeliger en makkelijker om op MP gewoon de eerste 10 fikkies te kopen?
Goed, misschien niet echt voordeliger uiteindelijk maar toch wel 100 x makkelijker?? Geen gedoe van mensen achter je aan, foto's online, gillende getuigen...?
Suzanne
Goed, misschien niet echt voordeliger uiteindelijk maar toch wel 100 x makkelijker?? Geen gedoe van mensen achter je aan, foto's online, gillende getuigen...?
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je hebt een punt~Suzanne~ schreef: ↑17 aug 2021 20:05 Maar, zelfs ALS ze de hond willen inzitten voor vechthonden of weet ik wat... dan is het toch veel voordeliger en makkelijker om op MP gewoon de eerste 10 fikkies te kopen?
Suzanne

Dat is inderdaad vreemd.
Hoewel je natuurlijk bijna altijd wel iets moet betalen via Marktplaats?
-
- Zeer actief
Ja, betalen wel maar wel 100 x makkelijker. Je hebt alle keus van de wereld. Van Fifi's tot vechtjoekels. Altijd wel iemand die van z'n hond af wil en geen gezeik.
Als en indien ik een hond zou willen voor dat doel zou ik daarvoor kiezen denk ik.
Het kost toch moeite om een hond te jatten en het is een risico.
Honden kopen is behoorlijk risicoloos.
Ik blijf maar denken... of soort van "hopen" (hoewel dat ook het verkeerde woord is) dat er in veel gevallen een (relatie-?) conflict aan ten grondslag ligt.
Da's ook best behoorlijk verknipt, maar ik weet dat ex-partners elkaar behoorlijk het leven zuur kunnen maken.
Of mensen die stomweg een hekel aan elkaar hebben..
DDaar past het jatten/doden van een hond prima in, in dat stramien.
Suzanne
Als en indien ik een hond zou willen voor dat doel zou ik daarvoor kiezen denk ik.
Het kost toch moeite om een hond te jatten en het is een risico.
Honden kopen is behoorlijk risicoloos.
Ik blijf maar denken... of soort van "hopen" (hoewel dat ook het verkeerde woord is) dat er in veel gevallen een (relatie-?) conflict aan ten grondslag ligt.
Da's ook best behoorlijk verknipt, maar ik weet dat ex-partners elkaar behoorlijk het leven zuur kunnen maken.
Of mensen die stomweg een hekel aan elkaar hebben..
DDaar past het jatten/doden van een hond prima in, in dat stramien.
Suzanne
-
- Zeer actief
Dit lijkt mij inderdaad ook, ik kan me niet voorstellen dat dat soort mensen het risico neemt om met zijn kop op internet geplaatst te worden etc.~Suzanne~ schreef: ↑17 aug 2021 20:05 Maar, zelfs ALS ze de hond willen inzitten voor vechthonden of weet ik wat... dan is het toch veel voordeliger en makkelijker om op MP gewoon de eerste 10 fikkies te kopen?
Suzanne
Er zijn makkelijkere manieren om aan honden te komen dan er eentje te stelen.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Inderdaad, ik neem dat soort berichten met een korreltje zout altijd.Suusz27 schreef: ↑18 aug 2021 07:41Dit lijkt mij inderdaad ook, ik kan me niet voorstellen dat dat soort mensen het risico neemt om met zijn kop op internet geplaatst te worden etc.~Suzanne~ schreef: ↑17 aug 2021 20:05 Maar, zelfs ALS ze de hond willen inzitten voor vechthonden of weet ik wat... dan is het toch veel voordeliger en makkelijker om op MP gewoon de eerste 10 fikkies te kopen?
Suzanne
Er zijn makkelijkere manieren om aan honden te komen dan er eentje te stelen.
Als je Googled op wit busje en honden stelen komen er talloze berichten binnen al jaren lang.
Je zou denken dat ze inmiddels weleens een andere auto zouden hebben kunnen aanschaffen

En altijd Oost Europese types , ja die komen hierheen uit landen waar je veel makkelijker en goedkoop aan honden kunt komen, waar in sommige landen hondengevechten niet verboden zijn , om hier honden te komen stelen.
Wel zo makkelijk toch

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Nou, in het artikel was ook een politiewoordvoerster aan het woord, ik neem aan dat je niet naar de politie gaat als je zo verhaal verzint.
Maar zou kunnen.
Maar zou kunnen.
Groetjes Gonnie.
- dagmar88
- Zeer actief
Of je werkgever heeft je na het uitknijpen de zak gegeven, en als je dan toch terug naar Litouwen rijdt, kun je net zo goed die rashond meenemen.Nanna schreef: ↑18 aug 2021 11:04 Dus. Je tankt je witte busje vol en rijdt vanuit Roemenië naar Nederland om daar een hond af te pakken van een wandelaar. Terwijl de zwerfhonden in Roemenië voor het grijpen liggen.
Ik geloof nooit ene barst van dit soort verhalen. Denk dat degenen die het allemaal bij elkaar verzinnen elkaar ook gezellig kopiëren qua vervoermiddel en type mens
Of je krijgt juist de tip om dit te doen. “He Ans, gewoon zeggen dat een paar oostblokharsessen je hond hebben afgepakt, dan haal je de krant en vind je Fido misschien sneller terug”
Valt meer op te beuren dan een laptop of tv.
Er zijn opeens wel erg veel van dat soort verhalen. Het is niet dat ik ze voor waar aanneem, maar uitsluiten kun je ook niet.
Van de week hoorde ik een oudere man, die ook een keesje heeft, tegen een zooitje werklui zeggen dat "die wel tot 5000 euro gaan", terwijl hij naar Sjaak wees

"Maar die niet, want die heeft geen stamboom". Oh, nou, gelukkig maar? Zo naïef

-
- Zeer actief
Staat toch ook nergens dat het om buitenlanders gaat. Vind het ook wat raar worden, her en der lees je toch wel bepaalde signalen van mensen die het gevoel hebben achtervolgd te worden door mannen terwijl ze een mooie hond aan het uitlaten zijn.
Hoop dat de politie het serieus neemt en wellicht dingen in kaart weet te brengen of verbanden kan leggen. Vaak een groepje mannen waarbij 1 contact maakt met hond en of eigenaar, en ineens heb je er drie man bij komen.
Hoop dat de politie het serieus neemt en wellicht dingen in kaart weet te brengen of verbanden kan leggen. Vaak een groepje mannen waarbij 1 contact maakt met hond en of eigenaar, en ineens heb je er drie man bij komen.
- dagmar88
- Zeer actief
Het lijkt me in ieder geval effectiever huizen te peilen dan met een groep mannen in de bosjes te liggen brokebacken tot er een keer een hond van enige waarde voorbij komt

-
- Zeer actief
Dat ben ik dan ook wel weer eens. Vrouwen belagen om een hond te kunnen jatten vind ik erg raar. Maar toch krijg ik het idee dat het wel gebeurd.
Denk dat ik ook wat vreemd op ga kijken als iemand mij de riem van een van de honden uit mijn hand probeert te trekken.
Maar kan me ook gewoonweg niet voorstellen dat mensen die aangifte doen bij politie dit verhaal uit hun duim zuigen
wat voor baat hebben mensen daarbij? Of ik ben erg naïef, dat kan ook.
Denk dat ik ook wat vreemd op ga kijken als iemand mij de riem van een van de honden uit mijn hand probeert te trekken.
Maar kan me ook gewoonweg niet voorstellen dat mensen die aangifte doen bij politie dit verhaal uit hun duim zuigen

-
- Zeer actief
Wat mij vooral "stoort" aan dit soort verhalen is je zelden tot nooit een verhaal tegenkomt van iemand die je kent. Het is doorgaans een kennis van een kennis van een vriend van de oom van.... de buurman ofzo.
Ik denk altijd nog dat het in vrijwel alle gevallen gaat om ofwel een wraakaktie (van een ex, of een gestoord persoon die perse wraak op die ene hondeneigenaar wil); danwel een verzonnen verhaal van de eigenaar. Hond weggelopen, hond zelf iets aangedaan. Je verhaal moet dan wel kloppen voor de buitenwereld, dus doe je aangifte. Of je wilt als eigenaar aandacht op een of andere manier.. en dan verzin je dit. Hoe bizarder, hoe beterder.
Het pure idee dat er mensen zijn (idd nota bene vaak buitenlanders, dat was ook zo in het verhaal van Tygo) die HIER een hond komen jatten, een willekeurige hond... sorry, ik geloof het niet.
Eventueel een dure rashond (vergelijk dure auto, sierraden, dure audiio).. .maar ook die mensen weten dat dieren gechipt zijn, dat ze waardeloos zijn zonder de papieren erbij....
Misschien komt het ooit voor.. maar niet in die mate die nu gesuggereerd wordt. Ik geloof er echt heulemaal niets van.
Suzanne
Ik denk altijd nog dat het in vrijwel alle gevallen gaat om ofwel een wraakaktie (van een ex, of een gestoord persoon die perse wraak op die ene hondeneigenaar wil); danwel een verzonnen verhaal van de eigenaar. Hond weggelopen, hond zelf iets aangedaan. Je verhaal moet dan wel kloppen voor de buitenwereld, dus doe je aangifte. Of je wilt als eigenaar aandacht op een of andere manier.. en dan verzin je dit. Hoe bizarder, hoe beterder.
Het pure idee dat er mensen zijn (idd nota bene vaak buitenlanders, dat was ook zo in het verhaal van Tygo) die HIER een hond komen jatten, een willekeurige hond... sorry, ik geloof het niet.
Eventueel een dure rashond (vergelijk dure auto, sierraden, dure audiio).. .maar ook die mensen weten dat dieren gechipt zijn, dat ze waardeloos zijn zonder de papieren erbij....
Misschien komt het ooit voor.. maar niet in die mate die nu gesuggereerd wordt. Ik geloof er echt heulemaal niets van.
Suzanne
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Geef me 15 minuten bij de parkeerplaats van een losloopgebied en ik heb een kennel vol matig luisterende loslopers bij elkaar gelokt.
Lijkt me echt veel sneller en slechter traceerbaar dan op advertenties reageren, uitgenodigd worden, afgewezen worden omdat je een onbetrouwbaar ogende Pool bent die niet goed kan uitleggen waarom jij MetPijnInMeHard wil hebben, rinse, repeat.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- dagmar88
- Zeer actief
Lothian schreef: ↑18 aug 2021 18:49 Geef me 15 minuten bij de parkeerplaats van een losloopgebied en ik heb een kennel vol matig luisterende loslopers bij elkaar gelokt.
Lijkt me echt veel sneller en slechter traceerbaar dan op advertenties reageren, uitgenodigd worden, afgewezen worden omdat je een onbetrouwbaar ogende Pool bent die niet goed kan uitleggen waarom jij MetPijnInMeHard wil hebben, rinse, repeat.

Ja, voor jou en mij en de meneer met de waxjas en het hondenfluitje wel. Onderkofferhondenlokkers. De vraag is altijd hoe ik weer van andermans honden en kinderen af kom.
Als ik de honden bij heb moet ik ze regelmatig wegsturen. "Zo, wij gaan weer verder lopen. Nee, jullie blijven in de speeltuin, anders weet je mama niet waar je bent. Dahag!"

Laatst zelfs een licht verstandelijk beperkt jongetje waarvan ik pas doorhad dat ie in z'n spidermanslip liep toen ik al gehurkt zat en hij er letterlijk mee in m'n gezicht stond. Hij kwam heel lief tegen me aan zitten omdat hij Sjaak een beetje spannend vond. Hebben we samen gezellig gekletst en geaaid, Sjaak lag binnen vijf seconden bij hem op schoot en hij vond het schitterend. Heb me kapot gelachen om de vragen van dat kind

Hij heeft wel 10 x gezegd dat hondje heeeel veel van kindjes hield, en nog een paar keer toen ik al 30 meter verder was haha.
Toen dacht ik nog, ik had geen man moeten zijn

Zo'n groepje valt direct uit de toon.
- Tineke
- Zeer actief
Dat een hond van een duurder ras gestolen kan worden dat geloof ik wel , of gewoon een leuk uitziende die vriendelijk op iedereen afgaat.
Maar dat is wat anders dan zogenaamde bendes die bewust eropuit zijn om allerhande honden te jatten.
Dat geloof ik niet.
Maar dat is wat anders dan zogenaamde bendes die bewust eropuit zijn om allerhande honden te jatten.
Dat geloof ik niet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Met z'n vieren nog wel. Dat is toch helemaal niet lucratief/economisch? Verdeel en heers.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Zie net op facebook voorbij komen om welke hond en baas het gaat. Het gaat dus om een oldie die van zich af beet en baasje zelf wist ook van zich af te slaan.
https://www.ad.nl/video/kanaal/rotterda ... len-244125
-
- Zeer actief
Oké. En dat is dan een overval?DesireeB schreef: ↑19 aug 2021 11:21 Zie net op facebook voorbij komen om welke hond en baas het gaat. Het gaat dus om een oldie die van zich af beet en baasje zelf wist ook van zich af te slaan.

"Dat soort honden" trekt nu eenmaal rare figuren aan, met Rakoes heb ik hele andere gesprekjes op straat dan dat ik met Fribbel had. Mijn vriend heeft zelfs een keer gehad dat een man €2000,- bood voor Tiba (en dat was ver voor corona, dus was echt een absurde prijs). Zomaar vanuit het niets, gewoon op straat. En die was heel vasthoudend en liep een heel stuk mee en bleef maar aandringen.
Wij lachen ons dan dood en hebben weer een grappige anekdote voor op verjaardagen (of het hondenforum), maar ik had dus de krant moeten bellen begrijp ik nu

Laatst gewijzigd door Floortje op 19 aug 2021 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Klopt hoor. Droef trekt ook dat soort types aan maar het feit dat ze die hond probeerde te pakken bij zijn nekvel en de vrouw bij haar schouder wilden pakken is natuurlijk wel vreemd. Daarbij als ik zeg dat je mijn hond niet mag aaien heb je er maar van af te blijven. Bijvoorbeeld bij Izzy kan dat wel verkeerd aflopen als je alsnog denkt te kunnen aaien. Die snept dan wel namelijk.Célie schreef: ↑19 aug 2021 11:32 Geloof er niks van, 1 vrouw die 4 kerels van zich afmept die kerels wilde gewoon even dat beest aaien en die vrouw is meteen begonnen met gillen. Als ik elke keer als mensen Oes bij zich roepen en haar gaan aaien of bekloppen m'n muil open deed (want het zijn vaak zelfde soort figuren die Oes een mooie hond vinden) dan had ik ook minstens 3x in de week heibel.
-
- Zeer actief
Ik heb een keer gehad dat een dronken Pool opeens uit het niets Fribbel op zijn neus wilde zoenen

- dagmar88
- Zeer actief
Oh ja, heb ik een miljoen jaar geleden ook gehad. Vond het wel een leuk compliment, van sneue opvanger naar een opvallende verschijning.Floortje schreef: ↑19 aug 2021 11:48
Oké. En dat is dan een overval?Dan ben ik ook heel vaak bijna slachtoffer geweest van een overval
.
"Dat soort honden" trekt nu eenmaal rare figuren aan, met Rakoes heb ik hele andere gesprekjes op straat dan dat ik met Fribbel had. Mijn vriend heeft zelfs een keer gehad dat een man €2000,- bood voor Tiba (en dat was ver voor corona, dus was echt een absurde prijs). Zomaar vanuit het niets, gewoon op straat. En die was heel vasthoudend en liep een heel stuk mee en bleef maar aandringen.
Wij lachen ons dan dood en hebben weer een grappige anekdote voor op verjaardagen (of het hondenforum), maar ik had dus de krant moeten bellen begrijp ik nu![]()

Destijds zag je dat type hond nooit, mensen zetten er zelfs de auto voor aan de kant

https://www.ad.nl/oss/politie-snapt-ver ... ~ac5a610e/
Het is ook in Ridderkerk, misschien was ze daardoor al hyperalert. En dat was ook een vreemd verhaal. Lijkt me eerder dat die man hem gewoon kwijtgeraakt is.
Jaap trekt van die één met de natuur figuren aan en mannen met een paardenstaart. Born to be wild