Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen Kas

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Kas75!
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising kooiker/beagle
Aantal honden: 1

Even voorstellen Kas

Ongelezen bericht door Kas75! »

Beste dierenvrienden,

Bij deze wil ik mij & Kas even voorstellen.

Ik ben een alleenstaande man (eind 40) met 2 kinderen. Wij waren al jaren op zoek naar een hond via een asiel, maar konden tot op vorige week niet de juiste klik vinden met een hond voor ons 3en.

Vorige week kwam Kas op ons pad, een 2,5 jarige reu kruising Kooiker/Beagle welke vooral op een Kooiker lijkt (uiterlijk).
Kas zat bij zijn vorige baas samen met nog een kruising Beagle/? maar deze overleed plotseling, waardoor Kas verlatingsangst kreeg, en constant achter zijn baas aanliep, en geen seconde meer alleen kon zijn. Zijn baas was ten einde raad, en heeft de moeilijke beslissing genomen om Kas naar een asiel te brengen, waar wij hem in ons hart hebben gesloten.

Kas werd amper uitgelaten (15 minuten per dag, en de rest in de postzegel achtertuin) waardoor hij vrij fors is geworden en eigenlijk de gehele dag wil slapen. Ik houd van wandelen, en ben door omstandigheden al enige tijd met pensioen, maar miste een maatje welke ook mee wilde wandelen, aangezien mijn kinderen het niet erg waarderen als ik ze om 6uur uit bed haal in het weekend, om lekker een paar uur door de bossen en velden te gaan struinen.

Kas kende ook geen commando's, maar ik heb hem "zit" en het rustig lopen aan de riem na 2 dagen bijna aangeleerd.
Kas is lief voor ons konijn en de dwerg papagaaien (welke los in het huis vliegen) en geeft geen kik als de deurbel gaat, of de post door de brievenbus valt. Wel kijkt hij enorm de kat uit de boom als hij een vreemd iemand ziet, en wil er dan met de staart tussen zijn benen vandoor.
Waaks is hij totaal niet, dat ben ik wel anders gewend van de honden welke wij thuis hadden toen ik nog bij mijn ouders woonde. Het enigste grote probleem, is dat hij niet alleen kan blijven. Snachts ligt hij in zijn nieuwe bench, en geeft dan geen kik. In zijn oude bench (gekregen van zijn oude baas) wilde hij absoluut niet meer in, en begon direct te huilen en blaffen als ik hem daarin stopte. De nieuwe bench, daar liep hij direct in, en ging hij heerlijk slapen na 1 minuut het kleed te hebben besnuffeld.

Ik heb 0 ervaring met het verhelpen van de verlatingsanst, maar ik hoop dat ik met eventuele tips via dit forum Kas op een gegeven moment alleen thuis kan laten terwijl ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen.

Met vriendelijke groet,

Sander & Kas.
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Re: Even voorstellen Kas

Ongelezen bericht door Patricia. »

Welkom Sander.

Wat fijn dat je Kas een goed huisje geeft.
Mbt de verlatingsangst zou ik kijken of helemaal van 0 beginnen werkt.
Dus het als een pup aanleren.
Even zonder Kas uit de kamer ee paar minuutjes .
En als hij stil is weer naar binnen en zo steeds verder uit bouwen.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Welkom hier Sander!

Ik sluit me aan bij wat Patricia ook al zegt, het alleen laten beginnen trainen van 0 af aan, zoals je dat ook bij een pup zou doen. Veel succes en plezier met Kas :D
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo welkom
Het is denk gewoon belangrijk dat hij vertrouwen krijgt en dan langzaam alleen zijn gaat leren.
Succes
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Welkom hier...

Je geeft aan dat Kas nu 's nachts rustig is, kan ik daaruit opmaken dat dit overdag niet het geval is ? (En als je weg moet gaat hij dan ook in de bench en hoe reageert hij dan ?)
Ik zou hem, ook al is hij al gewend aan de bench, zijn voer daarin geven en ook zijn waterbak erin zetten (als hij er zelf niet in hoeft).
Daarbij zou ik dat gedrag nu nog even totaal geen aandacht aan besteden, elke aandacht is voor hem een bevestiging van zijn 'angst'.
Probeer het weg zijn wel weer heel langzaam op te bouwen. Zet hem tussendoor in de bench, ga even naar boven (of uit de ruimte waar de bench staat), en is hij stil (paar minuten) dan weer naar binnen, bench open en met een 'braaf' of 'goed zo' verder weer geen aandacht aan besteden. Zo langzaam verder opbouwen... Het moet voor Kas weer iets heel gewoons worden, té enthousiast reageren maakt het voor hem groter dan het is.
Verlies ook niet uit het oog dat jullie hem pas een week in huis hebben. :wink:

Edit: Had bericht een tijdje openstaan omdat ik Joep bij z'n oren moest pakken, las dus ná plaatsen pas dat er al gereageerd was met hetzelfde advies... :tongue:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Welkom
Afbeelding
GAIA
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom :ok:

Ik denk dat je Kas voorlopig de tijd moet geven om vertrouwen te krijgen in zijn nieuwe baas.
Je zult je dan over een tijdje afvragen war dat stille wat te dikke hondje is gebleven dat je nu hebt.
Het duurt even voor een hond zich voldoende thuis voelt en genoeg vertrouwen heeft om zichzelf te laten zien.

Ga lekker met hem lopen zoals je van plan was.
Beperk zijn hoeveelheid voer zodanig dat hij geleidelijk kan afvallen en op normaal gewicht komt.
Ga maar samen de wereld ontdekken.
Dan komt het vast goed.

Alleen laten kan nooit zomaar.
Een hond moet het vertrouwen hebben (krijgen) dat je terug komt.
Maar laat hem voorlopig even contact zoeken met jou en maak daar geen groot punt van.
Als je wilt kan je heel in het klein beginnen, door de wc deur dicht te doen als je daar zit. :wink: :lol1:
Geleidelijk help je hem om meer in de mand te blijven als je even de kamer uit gaat.
Daarna als je even buiten iets moet pakken enz.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Welkom bij het forum.
Ik heb geen ervaring met honden met verlatings angst maar ik weet zeker dat je op dit forum antwoorden op je vragen kan vinden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Welkom hier.
Best leuk stukje tekst vind ik je voorstel bericht om te lezen :ok:

Kas was dus gewend om samen met een andere hond te leven. Hoe lang is het geleden dat zijn maatje overleed, weet je dat? Daarna is hij in het asiel beland en nu bij vreemde mensen. Dat is best wel veel.

Heel fijn trouwens dat hij bij jullie is terecht gekomen want zoals ik het lees heeft hij een heel fijn huis nu.

Zoals ik het lees is hij bij jullie eigenlijk nooit alleen, of lees ik dat verkeerd? Ik denk dat door hem lekker veel mee te nemen en vooral de tijd te geven want hij is pas bij jullie en dat is allemaal nieuw en daar moet hij ook aan wennen en langzaam aan zul je zien dat het beter gaat. Dat het vertrouwen groeit en dat Kas zich dan thuis gaat voelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Welkom. Ik ben wel heel benieuwd naar een foto van Kas!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Kas75!
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising kooiker/beagle

Ongelezen bericht door Kas75! »

Beste allen,

Bedankt voor de reacties en tips.
Kas is nu 1 week bij ons, en is al redelijk gewend (heb ik het idee)
Hij gaat lekker mee wandelen en loopt dan rustig naast mij, en geeft geen blaf als er een andere hond in de buurt is, terwijl bijna alle honden die wij tegenkomen behoorlijk tekeer gaan als ze Kas zien.
Kas slaapt nog steeds enorm veel, en wil niet achter een bal aan, of aan een flos/speelgoed beest trekken. Snachts slapen in de bench gaat super, en overdag kan ik even naar de keuken of naar buiten. Dit ga ik langzaam opbouwen. Schooien als wij aan het eten zijn kan hij enorm goed, maar negeren werkt goed, en hij gaat dan uiteindelijk onder de eettafel liggen.

Kas is in principe nooit alleen thuis, maar ik wil in de toekomst wel weer graag alleen boodschappen kunnen doen, of ergens kort naartoe, dus hopelijk lukt het hem om alleen thuis blijven met een paar maanden wel.

Hij wil wel alleen thuisblijven als 1 van mijn kinderen beneden is, maar als het langer dan 3 kwartier duurt voordat ik terug ben, loopt hij naar de achterdeur, en gaat dan heel zielig zitten kijken. Hij hoeft niet te plassen, want als mijn zoon of dochter de deur openzet, en hem naar buiten laat, doet hij zijn behoefte niet.

Aankomende dagen ga ik verder met het alleen laten zijn, en met nieuwe commando's. Kas luistert nu naar "zit" "af" "blijf" en komt naar je toe als je zijn naam roept met "kom" erbij.

Tevens pakt hij geen eten/koekjes meer van de salontafel, dat was hij gewend bij zijn oude baas, maar erg blij werd ik daar niet van.

Dit was een kleine update van 1 week Kas in ons huishouden. Het is een enorme lieve hond, met een paar kleine aandachtspunten welke hopelijk opgelost gaan worden in de aankomende tijd.

Groet,

Sander & Kas. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een lief koppie
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het gaat zo te lezen al prima met een hondje dat nog maar een week bij jullie is :ok:
Leuk om te lezen hoe hij zich ontwikkelt :D

We zien graag foto's in het fotohoekje.
En alle verhalen over Kas zijn welkom :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

ranetje schreef: 29 nov 2021 13:08 Welkom :ok:

Ik denk dat je Kas voorlopig de tijd moet geven om vertrouwen te krijgen in zijn nieuwe baas.
Je zult je dan over een tijdje afvragen war dat stille wat te dikke hondje is gebleven dat je nu hebt.
Het duurt even voor een hond zich voldoende thuis voelt en genoeg vertrouwen heeft om zichzelf te laten zien.

Ga lekker met hem lopen zoals je van plan was.
Beperk zijn hoeveelheid voer zodanig dat hij geleidelijk kan afvallen en op normaal gewicht komt.
Ga maar samen de wereld ontdekken.
Dan komt het vast goed.

Alleen laten kan nooit zomaar.
Een hond moet het vertrouwen hebben (krijgen) dat je terug komt.
Maar laat hem voorlopig even contact zoeken met jou en maak daar geen groot punt van.
Als je wilt kan je heel in het klein beginnen, door de wc deur dicht te doen als je daar zit. :wink: :lol1:
Geleidelijk help je hem om meer in de mand te blijven als je even de kamer uit gaat.
Daarna als je even buiten iets moet pakken enz.
:ok:
Bijna tot op de letter met Ranetje eens.

Ik zou alleen in het begin zelfs de wc deur open laten. Laat kas maar eerst zien wat daar gebeurt. En als hij na een keer of wat zelf besluit dat dat allemaal niet zo boeiend meer is en je ook steeds weer teugkomt van die plek dan kan de deur op een kier. Kan hij bij twijfel nog even controleren of je niet toch ‘verdwenen’ bent. En nog weer later kan de deur dicht.

Die wc is een goed beginpunt want die wordt vaak gebruikt, lekker veel leer/trainingsmomenten. :lol1:

Vertrouwen krijg je volgens mij het snelst als je niets geheimzinnigs doet en de hond op een zo gewoon mogelijke manier laat kennismaken met jullie leven. En met gewoon bedoel ik dan wat gewoon is voor jullie.
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”