Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vroege imprint bij straathonden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vroege imprint bij straathonden

Ongelezen bericht door Crescent »

Of rescuegedrag. Loulou heeft sterke voorkeur voor een doos met stro, ik moet haar letterlijk eraan herinneren dat ze een eigen fauteuil heeft.
Oscar kende geen speeltjes of bal maar een kapotgescheurde plastic tas? JA! Dat was speelgoed (het shelter had plastic tegen de hekken om de wind te temperen, er waaide wel eens een stuk los) Loulou en Doc hadden de gewoonte overal onder een fijne struik een hol te gaan graven (voor de nacht?)

Dat Oscar moest wennen aan "speeltjes", heeft dat te maken met de vroege imprint die in dat gedeelte gewoon ontbrak? En voor de rest van bovenstaand?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
MoTsiTsi

Re: Vroege imprint bij straathonden

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Ja, als ze niet opgroeien met de door ons gemaakte hondenspeeltjes, moet ze het echt gaan leren dat je er mee kunt spelen als ze ermee in aanraking komen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen idee.
Rana had vooral iets met een bot.
Uit een goed nest en als pup van 8 weken bij mij gekomen.

Ita had niks met speeltjes en wel met stenen en een plastic bloempot.
Toch komt ze uit een prima nest en was als pup van 8 weken + 1 dag (herplaatser) bij mij.

Claire heeft eigenlijk alleen iets met tennisballen en haar dekentje (dat overigens van Ita is geweest).
Er ligt hier ook weinig, dat scheelt ook natuurlijk.
Ik vond het opeten van knuffels niet zo handig :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Weet niet of dat als stelling te nemen is.
Finn moest ook echt "leren" spelen. Denk dat hij bij spel voornamelijk de link legde dat hij dan trainde. Veel spelgebruik werd bij hem gedaan als beloning tijdens training. Zomaar spelen met een bal of zonder dat een commando aan vast zat leek destijds nieuw voor hem.
En hij was gewoon als pup in Nederland geboren en bij een Nederlandse baas opgegroeid.

Chara leerde wel spelen, in Rusland bleek ze niet zoveel interesse te hebben in ballen of stokken. Hier inmiddels wel, niet bloedfanatiek, maar ze vind het wel leuk en pakt nu ook takken mee om trots even meer rond te lopen of stuk te maken :roll:

Jol was van de steentjes.. en sporadisch bal. Maar zij was wel als vondeling pup uit asiel gehaald door mijn vriend. Maar steentjes op en uitgraven waren favoriete bezigheid. Altijd gebleven.

Aak vind alles leuk aan speeltjes, knuffels etc..
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Hier een aantal 2e hands honden die welliswaar geen straathonden waren, maar evengoed bepaalde dingen niet kenden, bij Bill heeft het heel lang geduurd eerdat die gedroogd vlees of een koekje aanpakte.
Die zat er dan echt als een botsauto bij en wist niet wat ie ermee moest...

Joe heeft op zijn oude dag nog leren spelen, die heeft het tot ie 2.5 jaar was niet slecht gehad, de 5 jaren daarna wel, maar je merkt dat die enig hond was in huis, die heeft een tijdlang in zijn leven honger gehad, met hem zul je dus altijd moeten blijven oppassen wat eten betreft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”