Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw teefje de baas over oude reu
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boston Terier
- Aantal honden: 1
Nieuw teefje de baas over oude reu
Hoi allemaal,
Even een vraagje, als ik met mijn oude reu speel of hij speelt alleen en het wordt wat wilder dan valt mijn nieuwe (fok) teefje hem een soort aan. Ze bijt hem niet echt, maar haar haren gaan overeind en ze klapt een soort op hem. Moet ik dit de kop in drukken en haar corrigeren of alle speeltjes voorlopig even weghalen, of het laten zoals het is en hoort dit bij de rangorde? Ze is net een week bij ons in huis. Verder is het een schat van een hondje. Maar de hondjes samen besteden weinig aandacht aan elkaar en zij kan er dus niet tegen als hij wil speelt, dat triggert haar.
2x heeft ze wel gebeten. 1x in zijn poot en 1x bij zijn oor. Mijn reu wordt er ook een beetje angstig en onzeker van.
Wat kan ik hier aan doen?
Even een vraagje, als ik met mijn oude reu speel of hij speelt alleen en het wordt wat wilder dan valt mijn nieuwe (fok) teefje hem een soort aan. Ze bijt hem niet echt, maar haar haren gaan overeind en ze klapt een soort op hem. Moet ik dit de kop in drukken en haar corrigeren of alle speeltjes voorlopig even weghalen, of het laten zoals het is en hoort dit bij de rangorde? Ze is net een week bij ons in huis. Verder is het een schat van een hondje. Maar de hondjes samen besteden weinig aandacht aan elkaar en zij kan er dus niet tegen als hij wil speelt, dat triggert haar.
2x heeft ze wel gebeten. 1x in zijn poot en 1x bij zijn oor. Mijn reu wordt er ook een beetje angstig en onzeker van.
Wat kan ik hier aan doen?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Nieuw teefje de baas over oude reu
Zelf was ik altijd voor de kop indrukken, ik was de baas en geen ander
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ofwel voorlopig niet zo wild spelen, ofwel zorgen dat zij er niet bij kan komen en iemand heeft die haar begeleidt op dat moment. Tenslotte is het voor jullie normaal gedrag en dat is iets wat zij nog moet leren kennen en herkennen als spel
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Overigens is dit geen teken dat ze de baas is over je reu. Vergeet niet dat ze gewend is om in te grijpen als spel in haar ogen te wild wordt, want dat doe je als moeder van een stel pups. Als ze hem echt de baas was, hoefde ze maar naar hem te kijken om hem te laten stoppen... Geloof me: een teef die de baas is over een reu heeft de macht over hem om hem met 1 blik te laten gehoorzamen. Gait kwam op een gegeven moment een heel erg leuke teef tegen. Ze was met in de dagen ervoor gedekt, dus ze rook echt fantastisch lekker. Gierende hormonen zoals je zult begrijpen. Van het type dat je als baas je hond niet meer kunt bereiken. Ze gaf Gait 1 blik. Geen grom, nog niet eens een opgetrokken lip. En hij verontschuldigde zich meteen, nam meteen afstand, toonde alle respect dat hij uit zichzelf wist op te diepen. Sorry, mevrouw, het spijt me zeer, mevrouw, ik zal het nooit weer doen, mevrouw, vergeeft u me alstublieft, mevrouw. 1 blik van een hoogloopse teef dus. DAT is de baas zijn over een reu.
Jouw teefje is absoluut niet de baas over jouw reu. Ze begrijpt alleen niet dat het leuk spel is voor jullie allebei en dat ze er dus niet op hoeft te reageren
Jouw teefje is absoluut niet de baas over jouw reu. Ze begrijpt alleen niet dat het leuk spel is voor jullie allebei en dat ze er dus niet op hoeft te reageren
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Eens met wat hierboven staat.
Daarnaast zou ik gewoon voorlopig even alleen met Bart spelen zonder dat ze er bij is.
Met Bart spelen en ondertussen de nieuwe teef uit de buurt houden lijkt me geen ontspannen toestand.
En Bart verdient als oude hond dat je ontspannen met hem kan spelen.
De rest staat al in het andere topic

Daarnaast zou ik gewoon voorlopig even alleen met Bart spelen zonder dat ze er bij is.
Met Bart spelen en ondertussen de nieuwe teef uit de buurt houden lijkt me geen ontspannen toestand.
En Bart verdient als oude hond dat je ontspannen met hem kan spelen.
De rest staat al in het andere topic

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boston Terier
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan