Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rotvlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Rotvlooien

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Verdorie. 2 weken geleden een pipetje Stronghold bij Peer leeggedrukt. Die rommel is peperduur en zou een maanden werken. Het lijkt haast of de vlooien het lekker vinden. Ze vieren feest in de Peerevacht. :gvd:
Sarah was altijd ne 2 maanden vlovrij met 1 pipet.
Ik weet het niet meer :denken:
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Rotvlooien

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Nexgard.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wij geven al sinds jaar en dag elke avond een knoflookpilletje ( Kruidvat) en hebben zelden tot nooit vlooien. Al ruim 20 jaar niet.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

thom schreef: 13 jun 2022 18:24 Wij geven al sinds jaar en dag elke avond een knoflookpilletje ( Kruidvat) en hebben zelden tot nooit vlooien. Al ruim 20 jaar niet.
Ik geef al jaren, op advies van mijn toenmalige DA, yoghurt met die goede bacteriën (activia naturel).
Alternatief zou een scheut karnemelk zijn.
Sinds die tijd (30 jaar) 2 x een korte vlooienplaag in huis gehad, dus denk ik dat het behoorlijk goed werkt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Advantage op de huid tussen de schouderbladen. Evt bij een teckel (=lang lijf) een drup op de huid bij de staartaanzet. Op de huid dus, en niet uitwrijven ofzo.

Troost je; ik plukte na wandelingen door het hoge gras in DLD zo'n 18 teken weg bij binnenkomst, en dat met een serestoband om sinds april.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Ik gaf niets, twintig plus jaar geen vlooien.
En toen ineens wel een keer met het jaar erop nog een nawee. :U:

Als je middenin een uitbraak zit, dan wil je wel van die vlooien af. En dan helpen die yoghurt en knoflook niet. Je moet een vlooienkiller inzetten, geen eventuele preventiemiddelen.
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Crescent schreef: 13 jun 2022 21:49 Advantage op de huid tussen de schouderbladen. Evt bij een teckel (=lang lijf) een drup op de huid bij de staartaanzet. Op de huid dus, en niet uitwrijven ofzo.

Troost je; ik plukte na wandelingen door het hoge gras in DLD zo'n 18 teken weg bij binnenkomst, en dat met een serestoband om sinds april.
Hier bij Fire ook al teken weg geplukt.
En dit jaar geen serestoband.
Bella krijgt uitslag en Onix gaat er van kokhalsen dus kan niet zeggen doe zler bij Fire 1om .
zodra hij dan met Onix heeft gespeeld dan is get bij Onix prijs.
Dus Advantix vin de nek maar niet het idee dat het helpt
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

En verder als je er al last van heb omgeving ook brhandelen , sprayen wassen etc etc
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Crescent schreef: 13 jun 2022 21:49 Advantage op de huid tussen de schouderbladen. Evt bij een teckel (=lang lijf) een drup op de huid bij de staartaanzet. Op de huid dus, en niet uitwrijven ofzo.

Zaten die teken al vast?

Ik had jaren geleden met Rana in Frankrijk met de tekenband om wel 30 teken die ze mee had gebracht, maar die lagen met een keer schudden door de hond alle 30 op de grond.
Ze waren wel op Rana gekomen, maar gingen daar behoorlijk snel dood.
Dat ging dan om teken.

Vlooien is een ander verhaal.
Hazenrein schreef: 13 jun 2022 21:54 Ik gaf niets, twintig plus jaar geen vlooien.

Als je middenin een uitbraak zit, dan wil je wel van die vlooien af. En dan helpen die yoghurt en knoflook niet. Je moet een vlooienkiller inzetten, geen eventuele preventiemiddelen.
Volgens mij zegt ook niemand dat :denken:
Als je vlooien in huis hebt heb je op de hond iets nodig (advantage bijv.) en in huis, na flink stofzuigen (denk aan de plinten!)en dweilen, een omgevingsspray.
En alles wat in de wasmachine kan wassen.

Tenminste .................... dat doe ik en ik vind dat een rotklus :mrgreen:
Dus ik ben heel blij dat dat tot nu toe maar twee keer nodig is geweest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: 14 jun 2022 15:12

Zaten die teken al vast?

Ik had jaren geleden met Rana in Frankrijk met de tekenband om wel 30 teken die ze mee had gebracht, maar die lagen met een keer schudden door de hond alle 30 op de grond.
Ze waren wel op Rana gekomen, maar gingen daar behoorlijk snel dood.
Dat ging dan om teken.

Vlooien is een ander verhaal.
Hazenrein schreef: 13 jun 2022 21:54 Ik gaf niets, twintig plus jaar geen vlooien.

Volgens mij zegt ook niemand dat :denken:
Als je vlooien in huis hebt heb je op de hond iets nodig (advantage bijv.) en in huis, na flink stofzuigen (denk aan de plinten!)en dweilen, een omgevingsspray.
En alles wat in de wasmachine kan wassen.

Tenminste .................... dat doe ik en ik vind dat een rotklus :mrgreen:
Dus ik ben heel blij dat dat tot nu toe maar twee keer nodig is geweest.
Nee dat zegtniemand, maar ik zeg dat je eerst van die vlooien op de hond af moet, met een vlooienkiller dus. Anders blijf je dweilen, zuigen en wassen. En ik vind dat ook een rotklus :tongue:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

thom schreef: 13 jun 2022 18:24 Wij geven al sinds jaar en dag elke avond een knoflookpilletje ( Kruidvat) en hebben zelden tot nooit vlooien. Al ruim 20 jaar niet.
Omdat ik net 3 pipetten stronghold voor een klein vermogen heb aangeschaft en net 2 weken geleden een pipe heb opgebracht heb ik eerst maar knoflook gekocht
Peer weegt dik 9 kilo kan ik dan 1 pilletje geven
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier hebben ze ook nooit vlooien. Al ruim 30 jaar niet. Zonder knoflookpilletje en misschien 1x per jaar een pipet tegen teken :tongue:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

teckeltoos schreef: 14 jun 2022 17:29
Omdat ik net 3 pipetten stronghold voor een klein vermogen heb aangeschaft en net 2 weken geleden een pipe heb opgebracht heb ik eerst maar knoflook gekocht
Peer weegt dik 9 kilo kan ik dan 1 pilletje geven
Als hij onder de vlooien zit, zou ik hem eerst goed in bad stoppen. Tip van mijn dierenarts toen ik een opvangertje had die onder de vlooien zat en de week daarvoor een pipet had gehad. Goed natmaken, inzepen en minimaal 10 minuten tot aan zijn nekkie in bad of grote teil laten weken. En verdraaid: de vlooien waren weg.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Toen een vriendin van mij last van een vlooienplaag had kreeg ze het advies om vooral niet te veel te dweilen. Vlooien houden van warmte en vocht. Dus na het dweilen goed ventileren tot het droog is. En als je weggaat de boel dicht en vlak voor vertrek het huis insprayen met een anti-vlooienspray. Vooral plekken als plinten niet vergeten.
En inderdaad de huisdieren ook behandelen tegen vlooien en een stuk vlooienbamd in de stofzuigerzak doen om de vlooien die je opzuigt ook te doden.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb het al die jaren 1 keer gehad. al de dieren zelfs katten gewassen met vlooien shampoo.
De omgeving met omgeving spray en daarna een pinpetje.
Daarna nooit meer gehad, ik denk dat ze het aan elkaar door hadden gegeven dat ze hier kansloos waren ik sla door
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”