Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jkhuin
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Rauw vlees voeren?
Ja vlees is het allemaal Rauw of uit blik
De laatste honden gaf ik smuldier compleet en brokken voor extra, blik ben ik geen fan van maar daar zullen ook wel goede bij zitten
De laatste honden gaf ik smuldier compleet en brokken voor extra, blik ben ik geen fan van maar daar zullen ook wel goede bij zitten
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Goed blikvoer of goede brokken zijn niet slechter.
Ik geef zelf wel rauw compleet voer (kvv)
Ik geef zelf wel rauw compleet voer (kvv)
-
- Zeer actief
Aangezien een hond een vlees/alles-eter is, is dat voor mij beslist de manier om te voeren. Ik heb langere tijd barf gevoerd maar geef nu kvv.
Je zou moeten voeren "naar het aard van het dier" en dat is dus rauw vlees... ik zie wolven niet zo snel aan de brok
*edit:
blikvoer en brokken heb je in soorten en maten. Bedoel je Bonzo? Frolic of Aldi-merk? Laat dan maar vooral voor wat het is. Ik vind het ongeschikt. Bedoel je een A-merk als Taste of the Wild? Dan zeg ik "doen"!
Zolang je maar weet dat daar ook vlees in verwerkt wordt... alleen is het dan meer dan doodgekookt en in mijn beleving heeft een hond daar niet echt meer wat aan.
Suzanne
Je zou moeten voeren "naar het aard van het dier" en dat is dus rauw vlees... ik zie wolven niet zo snel aan de brok

*edit:
blikvoer en brokken heb je in soorten en maten. Bedoel je Bonzo? Frolic of Aldi-merk? Laat dan maar vooral voor wat het is. Ik vind het ongeschikt. Bedoel je een A-merk als Taste of the Wild? Dan zeg ik "doen"!
Zolang je maar weet dat daar ook vlees in verwerkt wordt... alleen is het dan meer dan doodgekookt en in mijn beleving heeft een hond daar niet echt meer wat aan.
Suzanne
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier smullen ze dagelijks van de kvv en krijgen ze ook regelmatig een halve zalmkop, een haring, een makreel, parelhoenkarkas, eendennek etc.
Belangrijkste is te voeren waar je hond het goed op doet, en zelf ben ik dan wel van beginnen met een zo natuurlijk mogelijk voer. Cavia's en konijnen met groenvoer en hooi, met brokjes vooral als aanvulling. Honden en katten met rauw vlees eventueel aangevuld met wat brok. Zelf eten wij ook vooral verse groenten en weinig uit de diepvries, uit pot of uit blik, weinig met pakjes.
Honden zijn carnivoren die ook goed ander soort eten kunnen verwerken. Het is dus logisch om het grootste deel van hun menu uit vlees te laten bestaan. Maar niet elke hond doet het daar goed op en dan begint de zoektocht naar wat wel werkt voor die hond. Op dat punt ben jij natuurlijk nog niet.
Voordeel van rauw voeren is wel dat de maag het dan gewoonlijk gemakkelijker aan kan om iets anders dan anders te eten. Maag raakt minder snel van streek en rauw gevoerde pups lijken iets minder snel allergieën te ontwikkelen. Ze ontwikkelen zeker minder snel groeipijn. Maar er zijn natuurlijk heel veel honden die prima groot geworden zijn op brok of blik
Belangrijkste is te voeren waar je hond het goed op doet, en zelf ben ik dan wel van beginnen met een zo natuurlijk mogelijk voer. Cavia's en konijnen met groenvoer en hooi, met brokjes vooral als aanvulling. Honden en katten met rauw vlees eventueel aangevuld met wat brok. Zelf eten wij ook vooral verse groenten en weinig uit de diepvries, uit pot of uit blik, weinig met pakjes.
Honden zijn carnivoren die ook goed ander soort eten kunnen verwerken. Het is dus logisch om het grootste deel van hun menu uit vlees te laten bestaan. Maar niet elke hond doet het daar goed op en dan begint de zoektocht naar wat wel werkt voor die hond. Op dat punt ben jij natuurlijk nog niet.
Voordeel van rauw voeren is wel dat de maag het dan gewoonlijk gemakkelijker aan kan om iets anders dan anders te eten. Maag raakt minder snel van streek en rauw gevoerde pups lijken iets minder snel allergieën te ontwikkelen. Ze ontwikkelen zeker minder snel groeipijn. Maar er zijn natuurlijk heel veel honden die prima groot geworden zijn op brok of blik
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is zeker een prima alternatiefMusje67 schreef: ↑12 sep 2022 13:37 We hebben besloten om kvv te gaan voeren, al zijn onze vorige honden groot geworden met blik en brok. Het ging mij er vooral om dat ik het als vegetariër niet zie zitten om een rauw stuk vlees in huis of tuin te hebben liggen waar de hond dan mee rond loopt, ze mag wel vlees eten.. Maar ik zie mezelf niet naar een slager gaan vooral afvalvlees . Kvv lijkt me een prima alternatief.

-
- Zeer actief
absoluut!
Kies bij voorkeur de "complete" smaken en merken en wissel af. Zodat diverse merken en diersoorten aan de orde komen.
Suzanne
Kies bij voorkeur de "complete" smaken en merken en wissel af. Zodat diverse merken en diersoorten aan de orde komen.
Suzanne
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Ik heb het een tijdje geprobeerd op aanraden van een vriend, maar ik stond te kokhalzen bij het aanrecht. En ik zag ook niet direct verschil bij Potter, dus nu krijgt hij gewoon weer brokken.