Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vachtverzorging Havanezer (Sancho)
Moderator: moderatorteam
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
Vachtverzorging Havanezer (Sancho)
Ik probeer zo goed als het kan Sancho zijn vacht goed bij te houden. Ik ben daar iedere twee weken zeker 1.5 uur mee bezig, maar eigenlijk bestaat dat vooral uit de grootste klitten wegknippen, pootjes bijknippen, gezichtje kort knippen. Hij klit zo ontzettend snel en gigantisch. Maar misschien doe ik wel iets fout en zijn er betere manieren om een vacht van een Havanezer te verzorgen. Ik heb alleen maar spaniels gehad en dat was toch vele male simpeler.
Is er iemand hier die me kan helpen?
Is er iemand hier die me kan helpen?
Laatst gewijzigd door Anke op 05 dec 2022 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Re: Vachtverzorging Havanezer (Sancho)
Ik vrees echt dat dagelijks borstelen het enige is. Eventueel een spray gebruiken die het klitten zoveel mogelijk voorkomt, maar "knippen" is geen vachtverzorging in mijn beleving. Grote kans dat als je er elke dag 10 minuten aan geeft je heel veel ellende voorkomt!
(En veel pijn/ongemak bij de hond).
Suzanne
Suzanne
Hier in de buurt is een Havanezer die kortgeknipt is. Ik vind het helemaal niet lelijk. Maar voor een kenner misschien wel. Maar als je daarmee veel ellende voor Sancho kan voorkomen zou ik het doen. Het gaat toch om het welzijn van het hondje in mijn beleving.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Sancho woont niet bij Anke.~Suzanne~ schreef: ↑02 dec 2022 18:25 Ik vrees echt dat dagelijks borstelen het enige is. Eventueel een spray gebruiken die het klitten zoveel mogelijk voorkomt, maar "knippen" is geen vachtverzorging in mijn beleving. Grote kans dat als je er elke dag 10 minuten aan geeft je heel veel ellende voorkomt!
Suzanne
Ze kan hem alleen verzorgen als ze hem en zijn baasje komt bezoeken.
@Anke ik hoor veel goede verhalen over Cowboy Magic
Misschien is dat een optie?
Vraag anders eens advies aan Marjoleine van kennel van de EEnhoorneleijn. http://www.eenhoornleijn.nl/
Ik denk dat zij je graag advies geeft als je uitlegt wat de bedoeling is.
Ik zou hem dan gewoon kort zetten, dat voorkomt een boel ellende. Met één keer in de twee weken ga je het echt niet redden. En wat niet gaat, dat gaat gewoonweg niet. Het moet voor beide fijn blijven. En ik weet zeker dat Sancho liever in een kort jasje rondloopt, dan met klitten.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als er echt niemand is die de tijd en het geduld heeft om Sancho zijn vacht wat vaker te kammen, het inderdaad beter is om zijn vacht kort te (laten) knippen.
Als er wel wat vaker gekamd kam worden kan je iets als Cowboy Magic gebruiken. Is online te bestellen of bij een ruitersportzaak te koop. Een huismiddeltje voor veel paardenmensen is Hegron haarserum en Hegron anti klit spray van de Action. Eigenlijk voor mensen, kost paar euro en werkt ook prima.
Als je daarmee zijn vacht wat beter klitvrij kan houden, is kammen waarschijnlijk ook makkelijker.
Als er wel wat vaker gekamd kam worden kan je iets als Cowboy Magic gebruiken. Is online te bestellen of bij een ruitersportzaak te koop. Een huismiddeltje voor veel paardenmensen is Hegron haarserum en Hegron anti klit spray van de Action. Eigenlijk voor mensen, kost paar euro en werkt ook prima.
Als je daarmee zijn vacht wat beter klitvrij kan houden, is kammen waarschijnlijk ook makkelijker.

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Heb met Marjoleine gesproken over de vacht verzorging.
Sancho heeft een makkelijke vacht volgens haar. Als het mogelijk is, eens in de week eerst met de slicker en daarna kammen.
Elke 6-8 weken wassen, misschien zou een trimmer dat kunnen doen, zou ook klit vorming tegen gaan.
De regel is: van achter naar de voorkant borstelen/kammen, de pootjes niet vergeten.
De buik en oksels kun je misschien beter kort zetten.
Na het borstelen met de kam doorkammen en een anti klit spray gebruiken.
Sancho heeft een makkelijke vacht volgens haar. Als het mogelijk is, eens in de week eerst met de slicker en daarna kammen.
Elke 6-8 weken wassen, misschien zou een trimmer dat kunnen doen, zou ook klit vorming tegen gaan.
De regel is: van achter naar de voorkant borstelen/kammen, de pootjes niet vergeten.
De buik en oksels kun je misschien beter kort zetten.
Na het borstelen met de kam doorkammen en een anti klit spray gebruiken.
Groetjes, Terry
Ik drukte per ongeluk op het uitroeptekentje. Ik weet niet of dat dan een melding is geworden. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Ik begrijp niet goed dat het een makkelijke vacht genoemd wordt als Anke elke 2 weken 1,5 uur bezig is de meeste klitten eruit te knippen. Maar goed ik heb er geen verstand van en zou zelf voor de makkelijkste weg voor iedereen kiezen.
-
- Zeer actief
DAt blijkt niet uit het verhaal he?ranetje schreef: ↑03 dec 2022 22:03Sancho woont niet bij Anke.~Suzanne~ schreef: ↑02 dec 2022 18:25 Ik vrees echt dat dagelijks borstelen het enige is. Eventueel een spray gebruiken die het klitten zoveel mogelijk voorkomt, maar "knippen" is geen vachtverzorging in mijn beleving. Grote kans dat als je er elke dag 10 minuten aan geeft je heel veel ellende voorkomt!
Suzanne
Ze kan hem alleen verzorgen als ze hem en zijn baasje komt bezoeken.
@Anke ik hoor veel goede verhalen over Cowboy Magic
Misschien is dat een optie?
Vraag anders eens advies aan Marjoleine van kennel van de EEnhoorneleijn. http://www.eenhoornleijn.nl/
Ik denk dat zij je graag advies geeft als je uitlegt wat de bedoeling is.

Dan zal het baasje aan de slag moeten!
Suzanne
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Er is geen melding te zien, dus dat is goed gegaanSterre schreef: ↑04 dec 2022 11:22Ik drukte per ongeluk op het uitroeptekentje. Ik weet niet of dat dan een melding is geworden. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Ik begrijp niet goed dat het een makkelijke vacht genoemd wordt als Anke elke 2 weken 1,5 uur bezig is de meeste klitten eruit te knippen. Maar goed ik heb er geen verstand van en zou zelf voor de makkelijkste weg voor iedereen kiezen.

Wat betreft een makkelijke vacht, denk dat dat perceptie is en wat je gewend bent. En er is wel een groot verschil in dagelijks bijhouden en 1 per 2 weken.
Als je het bij kan houden, dan is na het kammen antiklit erin het beste. Als de klitten er al inzitten dan denk ik dat je die eerst moet insmeren als je knippen wil proberen te voorkomen. Dat doe ik b.v. Met de staart van mijn jongste paard. Die heeft een hele volle staart en is panisch voor wassen. Het stugge haar neigt naar dreads, dus als ik die eruit wil houden moet ik regelmatig met antiklit aan de slag. Royale hoeveelheid erin en even laten intrekken. Daarna rustig pluk voor pluk met de hand ontwarren. Tenslotte uitborstelen.
Het mooiste zou zijn als het Martin wel lukt om Sancho tussendoor een paar keer te kammen. Dan kan Anke het wassen doen voor hem.

- Anke
- Zeer actief
Dankjewel voor jullie reacties! Haar man doet hem geregeld in bad en daarvoor heb ik al antiklit shampoo en conditioner gekocht. Dat helpt alvast iets. Ik heb ook antiklit spray gekocht van de jean peau, en dat helpt wel voor hele fijne kleine beginnende klitjes maar niet voor grotere. Ik kan er zelf helaas niet iedere dag heen, dus ik ga gewoon korter zetten. De klitten zitten gelukkig niet op de huid, dus dat scheelt. En ik doe hem geen pijn, want ik kam dus niet maar ik knip;)
Buik houd ik altijd al goed kort, net zoals oksels en de broek. Ook probeer ik zijn gezichtje steeds weer haarvrij te maken. Ik ga op zoek naar een slicker (nog nooit van gehoord) en de Cowboy Magic. Bedankt!
Buik houd ik altijd al goed kort, net zoals oksels en de broek. Ook probeer ik zijn gezichtje steeds weer haarvrij te maken. Ik ga op zoek naar een slicker (nog nooit van gehoord) en de Cowboy Magic. Bedankt!
Laatst gewijzigd door Anke op 05 dec 2022 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Nee, mij was dat niet duidelijk. Dit soort dingen "volg" ik niet, ik doe het met de info in een bericht.Anke schreef: ↑04 dec 2022 12:59 Dankjewel voor jullie reacties! Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik Sancho verzorg omdat MJ overleden is. Haar man doet hem geregeld in bad en daarvoor heb ik al antiklit shampoo en conditioner gekocht. Dat helpt alvast iets. Ik heb ook antiklit spray gekocht van de jean peau, en dat helpt wel voor hele fijne kleine beginnende klitjes maar niet voor grotere. Ik kan er zelf helaas niet iedere dag heen, dus ik ga gewoon korter zetten. De klitten zitten gelukkig niet op de huid, dus dat scheelt. En ik doe hem geen pijn, want ik kam dus niet maar ik knip;)
Maar.... de meneer kan toch zelf wel elke dag of om de 2 dagen borstelen? Kort knippen of allerlei middeltjes is een noodgreep in mijn beleving. Met regelmaat borstelen en klaar ben je ...toch?
Suzanne
- Anke
- Zeer actief
Oh en ik ga Marjoleine ook even mailen. Want ik wist bijvoorbeeld al niet dat ik na het kammen anti-klit erin moest doen. Ik ben keeshondenvachten en spaniel vachten gewend, en die zijn echt een eitje vergeleken met een doorgroeivacht (vind ik). En ik heb veel geduld en tijd, maar Sancho wil ook niet altijd zo stil en rustig blijven staan/zitten/liggen dus ik doe echt mijn best.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Goed zo, ze heeft vast heel veel tips voor je.Anke schreef: ↑04 dec 2022 13:10 Oh en ik ga Marjoleine ook even mailen. Want ik wist bijvoorbeeld al niet dat ik na het kammen anti-klit erin moest doen. Ik ben keeshondenvachten en spaniel vachten gewend, en die zijn echt een eitje vergeleken met een doorgroeivacht (vind ik). En ik heb veel geduld en tijd, maar Sancho wil ook niet altijd zo stil en rustig blijven staan/zitten/liggen dus ik doe echt mijn best.
Groetjes, Terry
- ranetje
- Zeer actief
Marjoleine heeft vast nog de nodige tips voor jeAnke schreef: ↑04 dec 2022 13:10 Oh en ik ga Marjoleine ook even mailen. Want ik wist bijvoorbeeld al niet dat ik na het kammen anti-klit erin moest doen. Ik ben keeshondenvachten en spaniel vachten gewend, en die zijn echt een eitje vergeleken met een doorgroeivacht (vind ik). En ik heb veel geduld en tijd, maar Sancho wil ook niet altijd zo stil en rustig blijven staan/zitten/liggen dus ik doe echt mijn best.

Je doet je best, meer kan je niet doen

Je moet er echt aan wennen en er achter komen hoe het precies te doen. Heeft mij ook heel wat tijd gekost om Lotje goed geborsteld te krijgen en toen ze nog lang stond was het echt om de dag 1,5 borstelen. Lekker kort, iedereen blij.Anke schreef: ↑04 dec 2022 13:10 Oh en ik ga Marjoleine ook even mailen. Want ik wist bijvoorbeeld al niet dat ik na het kammen anti-klit erin moest doen. Ik ben keeshondenvachten en spaniel vachten gewend, en die zijn echt een eitje vergeleken met een doorgroeivacht (vind ik). En ik heb veel geduld en tijd, maar Sancho wil ook niet altijd zo stil en rustig blijven staan/zitten/liggen dus ik doe echt mijn best.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb ingelogd omdat Sancho me dierbaar is en ik hiervan hoorde (Dank, Terry).
Ik heb ook een trimmersvriendin in de buurt (van Sancho) die je wil helpen en leren wil hoe je dit moet kammen.
Is dat een idee?
Laat maar weten
Hiermee ben je al een eindje op weg. Ik kom hier haast nooit maar je mag me een berichtje sturen.
Ik heb ook een trimmersvriendin in de buurt (van Sancho) die je wil helpen en leren wil hoe je dit moet kammen.
Is dat een idee?
Laat maar weten

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
~Suzanne~ schreef: ↑04 dec 2022 13:07 Nee, mij was dat niet duidelijk. Dit soort dingen "volg" ik niet, ik doe het met de info in een bericht.
Maar.... de meneer kan toch zelf wel elke dag of om de 2 dagen borstelen? Kort knippen of allerlei middeltjes is een noodgreep in mijn beleving. Met regelmaat borstelen en klaar ben je ...toch?
Suzanne
Ben je altijd zo aardig?
Nee, als de meneer dat kon deed ie het wel he. Wat denk je zelf?
En heb je een flauwe notie wat überhaupt een havanezer is en hoe je dit moet verzorgen?
En die middeltjes waar jij zo laatdunkend over doet, dat is gewoon verzorging. Of was jij je haar zelf met water uit de sloot?
Enfin. Om dit soort geneuzel kom ik hier vrijwel niet meer, dat is weer helder.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik ben wel heel blij dat je hier bent geweest om te helpen
En inderdaad als het baasje het kon had hij het vast gedaan
En inderdaad als het baasje het kon had hij het vast gedaan
- Anke
- Zeer actief
Haha, ik dacht het, jij zegt het. Het is allemaal al verdrietig genoeg, de hele situatie. En iedereen doet ontzettend zijn best en Sancho wordt verwend, speelt fanatiek met zijn favo pluchen bal, eet goed, sjeest door de tuin en het bos en is happy. En hij was laatst jarig en is al 13Marjoleine schreef: ↑04 dec 2022 21:27~Suzanne~ schreef: ↑04 dec 2022 13:07 Nee, mij was dat niet duidelijk. Dit soort dingen "volg" ik niet, ik doe het met de info in een bericht.
Suzanne
Ben je altijd zo aardig?
En heb je een flauwe notie wat überhaupt een havanezer is en hoe je dit moet verzorgen?
En die middeltjes waar jij zo laatdunkend over doet, dat is gewoon verzorging. Of was jij je haar zelf met water uit de sloot?

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Jeetje zeg, alweer 13 jaar, die Sancho is still going strong.Anke schreef: ↑05 dec 2022 11:46Haha, ik dacht het, jij zegt het. Het is allemaal al verdrietig genoeg, de hele situatie. En iedereen doet ontzettend zijn best en Sancho wordt verwend, speelt fanatiek met zijn favo pluchen bal, eet goed, sjeest door de tuin en het bos en is happy. En hij was laatst jarig en is al 13Marjoleine schreef: ↑04 dec 2022 21:27~Suzanne~ schreef: ↑04 dec 2022 13:07 Nee, mij was dat niet duidelijk. Dit soort dingen "volg" ik niet, ik doe het met de info in een bericht.
Suzanne
Ben je altijd zo aardig?
Enfin. Om dit soort geneuzel kom ik hier vrijwel niet meer, dat is weer helder.![]()
![]()

(en die ene onaardige reactie moet je maar gewoon overslaan)

-
- Zeer actief
En ik weet dat meneer dat niet kan omdat....?Marjoleine schreef: ↑04 dec 2022 21:27~Suzanne~ schreef: ↑04 dec 2022 13:07 Nee, mij was dat niet duidelijk. Dit soort dingen "volg" ik niet, ik doe het met de info in een bericht.
Suzanne
Ben je altijd zo aardig?
Nee, ik weet niet hoe de vachtverzorging is van een havanezer, maar ik heb zo'n hond ook niet. Met borstelen en kammen kom je gewoon een heel eind, daarmee voorkom je dat er klitten ontstaan. Dan heb je als het goed is dat soort middeltjes niet nodig.
Suzanne
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Nee, je gaat er meteen vanuit dat hij het wel zou kunnen in plaats van dat neutraal na te vragen. Terwijl het veel logischer is, als je al een aanname wilt doen, om aan te nemen dat hij doet wat hij kan, evenals Anke. En dat aannemen van zaken zonder eerst te checken of je aanname klopt, doe je vaker, met direct eraan vast ook een oordeel. Dat is heel onplezierig en niet goed voor de sfeer. In het vervolg, als je dingen niet weet, vraag ze na. Staat er niet in een post dat iets wel of niet kan, vraag dat dan eerst op een neutrale manier na. Als je geen ervaring met een bepaalde vacht hebt, onthou je dan van commentaar, of in ieder geval van oordelen: je weet mogelijk niet waar je het over hebt, dus terughoudendheid is gepast. En in dit geval zit je er dus gewoon naast dat anti-klit-middelen een onnodige noodgreep zouden zijn in de vachtverzorging~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 14:05
En ik weet dat meneer dat niet kan omdat....?
Nee, ik weet niet hoe de vachtverzorging is van een havanezer, maar ik heb zo'n hond ook niet. Met borstelen en kammen kom je gewoon een heel eind, daarmee voorkom je dat er klitten ontstaan. Dan heb je als het goed is dat soort middeltjes niet nodig.
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
Je had dat ook eerst kunnen vragen ~Suzanne~~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 14:05 En ik weet dat meneer dat niet kan omdat....?
Suzanne

Ik zou het in ieder geval niet kunnen missen.Fotogravinnetje schreef: ↑05 dec 2022 14:31Nee, je gaat er meteen vanuit dat hij het wel zou kunnen in plaats van dat neutraal na te vragen. Terwijl het veel logischer is, als je al een aanname wilt doen, om aan te nemen dat hij doet wat hij kan, evenals Anke. En dat aannemen van zaken zonder eerst te checken of je aanname klopt, doe je vaker, met direct eraan vast ook een oordeel. Dat is heel onplezierig en niet goed voor de sfeer. In het vervolg, als je dingen niet weet, vraag ze na. Staat er niet in een post dat iets wel of niet kan, vraag dat dan eerst op een neutrale manier na. Als je geen ervaring met een bepaalde vacht hebt, onthou je dan van commentaar, of in ieder geval van oordelen: je weet mogelijk niet waar je het over hebt, dus terughoudendheid is gepast. En in dit geval zit je er dus gewoon naast dat anti-klit-middelen een onnodige noodgreep zouden zijn in de vachtverzorging~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 14:05
En ik weet dat meneer dat niet kan omdat....?
Suzanne
-
- Zeer actief
Hm...ranetje schreef: ↑05 dec 2022 14:35Je had dat ook eerst kunnen vragen ~Suzanne~~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 14:05 En ik weet dat meneer dat niet kan omdat....?
Suzanne![]()
kennelijk weten jullie van een historie die mij onbekend is.
Ik leest het neutraal: meneer doet/kan niet en iemand anders doet wel maar knipt ipv borstelt.
Zonder welke context dan ook is DAT wat er staat.
En ja, dan is dat mijn reaktie. Ik ga dan niet eerst vragen "waarom kan/doet iemand iets niet" maar ga over op wat ik denk 'iemand moet gewoon dagelijks borstelen/kammen'....
Suzanne
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Nee, ik bijvoorbeeld weet ook niet meer dan jij of als een ander wat hier leest.~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 16:32
Hm...
Ik leest het neutraal: meneer doet/kan niet en iemand anders doet wel maar knipt ipv borstelt.
En ja, dan is dat mijn reaktie. Ik ga dan niet eerst vragen "waarom kan/doet iemand iets niet" maar ga over op wat ik denk 'iemand moet gewoon dagelijks borstelen/kammen'....
Suzanne
Ik probeer dan NIVEA aan te houden, niet invullen voor een ander.

Vachtverzorging van een Havanezer heb ik geen verstand van, daar kan ik niks zinnigs over zeggen

Onze Wolfje was ik wel met een antiklitshampo, die moet ik ook nog uitkammen als ie niet helemaal droog is, anders heeft die ook klitten, de cowboy magic heb ik ook wel al eens aan gedacht, puur omdat ik dat nog van de paarden ken.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Kom op zeg, nu heb ik er echt genoeg van hoor.~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 16:32Hm...ranetje schreef: ↑05 dec 2022 14:35Je had dat ook eerst kunnen vragen ~Suzanne~~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 14:05 En ik weet dat meneer dat niet kan omdat....?
Suzanne![]()
Suzanne
Het is de hond van Martin en Marie-Josée, zoals je weet kwamen zij in nogal ernstige medische problemen terecht. Nu moet ik oppassen dat ik niet uit de school ga klappen uit de veteranenhoek, maar misschien moet je daar eens gaan teruglezen, want je bent nu wel heel erg bot bezig. Maar dat is mijn mening.

Lotje scheurde haar kniebanden aan een pootje toen ze letterlijk net uit bad kwam. Niet kunnen drogen of kammen/borstelen. Is een puinhoop geweesten heeft me zeker 2 maanden gekost om alle klitten eruit te krijgen d.m.v. knippen en later borstelen. In het begin kon ze niet staan, dus 2 weken niets kunnen doen, toen beetje staan en liggen en zo maar begonnen te doen wat kon. Afgelopen donderdag eindelijk naar de trimmer (4 maanden later) en nu is ze helemaal kort.Sassy schreef: ↑05 dec 2022 18:13Nee, ik bijvoorbeeld weet ook niet meer dan jij of als een ander wat hier leest.~Suzanne~ schreef: ↑05 dec 2022 16:32
Hm...
Suzanne
Ik probeer dan NIVEA aan te houden, niet invullen voor een ander.![]()
Vachtverzorging van een Havanezer heb ik geen verstand van, daar kan ik niks zinnigs over zeggen![]()
Onze Wolfje was ik wel met een antiklitshampo, die moet ik ook nog uitkammen als ie niet helemaal droog is, anders heeft die ook klitten, de cowboy magic heb ik ook wel al eens aan gedacht, puur omdat ik dat nog van de paarden ken.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
@Motsitsi, ocharme, ja, dan heb je alle ellende tegelijk.
In dat geval had ik ook geknipt en dan gekamd denk ik.
In dat geval had ik ook geknipt en dan gekamd denk ik.