Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Milder
nieuw lid
Mijn ras(sen): Pomsky + golden sammy
Aantal honden: 2

Wandelen

Ongelezen bericht door Milder »

Hoi halloo

Ik heb een super super lieve samojeed x golden retriever van 1 jaar oud. Binnen doet hij het nu top, hij kan even alleen zijn, sloopt niets meer. :lol1:
Maar dann..
Als wij buiten gaan wandelen is het een en al TREKKEN.
Alles heb ik geprobeerd, een harnas, met snoepjes, hem terug trekken. Maar hij heeft totaal geen aandacht voor mij, alsof hij me gewoon niet ziet en hoort. Binnen is hij de gekste op snoepjes en eten en zelfs dat ziet hij tijdens het wandelen niet.

Heeft iemand nog tips? :pray:
Tassie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Wandelen

Ongelezen bericht door Tassie »

Onze hond, Golden Retriever, van nu ruim 7 maanden, ziet ons ook amper staan buiten. Hij is ontzettend afgeleid door van alles wat er om hem heen gebeurt. Het is bij ons ook best druk buiten. Veel verkeer, wandelaars, fietsers, honden, vogels en dus ook veel verschillende geluiden en geuren. Hij wil ook graag met alle honden spelen en gaat liggen kijken en/of liggen wachten. En dan duikt hij ineens naar voren.
Gelukkig is hij wel wat rustiger geworden buiten. Hij loopt wel beter mee wanneer hij wat in zijn bek heeft: een tak of een speeltje. Dan doe ik, wanneer hij weer wil gaan liggen of wachten op een andere hond, ern spelletje met hem. Alsof ik hem ga pakken. Dan roep ik ook:"ik ga je pakken". Dan gaat hij een beetje rennen terwijl hij mij aankijkt. Dat is altijd wel een gezellig moment met z'n tweetjes.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Milder schreef: 16 jun 2024 20:56 Hoi halloo

Ik heb een super super lieve samojeed x golden retriever van 1 jaar oud. Binnen doet hij het nu top, hij kan even alleen zijn, sloopt niets meer. :lol1:
Maar dann..
Alles heb ik geprobeerd, een harnas, met snoepjes, hem terug trekken. Maar hij heeft totaal geen aandacht voor mij, alsof hij me gewoon niet ziet en hoort. Binnen is hij de gekste op snoepjes en eten en zelfs dat ziet hij tijdens het wandelen niet.

Vaak bevorderd een harnas het trekken omdat een hond dan ook een deel van schouders en rug kan benutten om te trekken. De clou is aandacht voor jou. Ik adviseer een goeie hondenschool of iemand met verstand van zaken die met jou mee wil kijken en je goeie adviezen geeft.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Eens met Wilma, een harnas zie ik ook niet als oplossing tegen het trekken.
Wel trainen op de aandacht bij jou houden.

Zelf oefen ik dat met een lange sleeplijn, door zonder iets te zeggen van richting te wisselen, ik leer mijn honden de aandacht zo bij mij te houden, en niet op hun omgeving.
Nu wonen wij heel landelijk, dit doe ik natuurlijk niet langs een drukke weg, maar in de velden en landwegen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wilma schreef: 16 jun 2024 22:40
Milder schreef: 16 jun 2024 20:56 Hoi halloo

Maar dann..

Vaak bevorderd een harnas het trekken omdat een hond dan ook een deel van schouders en rug kan benutten om te trekken. De clou is aandacht voor jou. Ik adviseer een goeie hondenschool of iemand met verstand van zaken die met jou mee wil kijken en je goeie adviezen geeft.
het hangt er een beetje van af wat voor harnas er wordt bedoeld.
Een "Halti Harnas" laat een hond zeker niet harder trekken.
De vraag is of het bij deze hond effectief zou zijn
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

ranetje schreef: 17 jun 2024 16:37 het hangt er een beetje van af wat voor harnas er wordt bedoeld.
Een "Halti Harnas" laat een hond zeker niet harder trekken.
De vraag is of het bij deze hond effectief zou zijn
Nou ja, als ik harnas lees, dan heb ik een tuig voor ogen. Een halti-harnas zou inderdaad ook kunnen maar ik neem aan dat dat dan ook zo beschreven zou worden.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”